MotoGP: Η Aprilia υποστηρίζει Iannone!

Είναι πολύ σημαντικός για τις δοκιμές της Sepang
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

8/1/2020

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, η FIM έδωσε στη δημοσιότητα ένα δελτίο τύπου αναφέροντας τον προσωρινό αποκλεισμό του Andrea Iannone απ’ τους αγώνες, επειδή ήταν θετικός στη χρήση αναβολικών ουσιών. Η εξέταση του δείγματος των ούρων, το οποίο είχε ληφθεί κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου της Sepang το περασμένο Νοέμβριο, έδειξε πως ο Iannone ήταν θετικός στη χρήση αναβολικών ανδρογόνων στεροειδών.

Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της FIM ο Iannone ζήτησε –όπως δικαιούται- την λήψη και ανάλυση δεύτερου δείγματος, καθώς η μέγιστη ποινή που μπορεί να αντιμετωπίσει είναι ο αποκλεισμός του απ’ τους αγώνες και οποιεσδήποτε δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτούς για τέσσερα χρόνια, κάτι καταστροφικό για την καριέρα του.

Η ιταλική "Gazzeta dello Sport" είχε δημοσιεύσει ένα άρθρο με την πιθανή ημερομηνία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων απ’ το δεύτερο δείγμα ούρων στις 7 Ιανουαρίου, όμως επικρατεί σιγή ιχθύος απ’ την πλευρά της FIM μέχρι και σήμερα. Να θυμίσουμε πως η ουσία που είχε βρεθεί θετικός ήταν ένα αναβολικό στεροειδές που χρησιμοποιούν όσοι κάνουν bodybuilding και θεωρείται ακατάλληλο για τους αναβάτες των MotoGP, οι οποίοι εστιάζουν περισσότερο στη γράμμωση και στην φυσική κατάσταση και όχι στην αύξηση της μυϊκής τους μάζας. Ακόμη, υπάρχει και η υποψία πως απέτυχε να περάσει το τεστ λόγω των φαρμάκων που έπαιρνε για την τραυματισμό στον ώμο του. Σε περίπτωση που και το δεύτερο δείγμα βγει θετικό, τότε ο Iannone μπορεί να ασκήσει έφεση και να ξεκινήσει ένας “κυκεώνας” δικαστηρίων και μέχρι να λυθεί το θέμα μπορεί να περάσουν μήνες. Όπως είπαμε η μέγιστη ποινή που μπορεί να λάβει είναι ο αποκλεισμός του για τέσσερα χρόνια, όμως σημαντικό ρόλο στην λήψη της απόφασης και του μεγέθους της ποινής, είναι το αν ο αναβάτης είχε την πρόθεση να “κλέψει” με τη χρήση αναβολικών, καθώς και αν οι επιδράσεις τους του δίνουν ή όχι κάποιο πλεονέκτημα απέναντι στους υπόλοιπους αναβάτες.

Ο προσωρινός αποκλεισμός του Iannone είναι σε ισχύ απ’ τις 17 Δεκεμβρίου του 2019, ενώ σε ένα μήνα είναι οι επίσημες δοκιμές της Sepang. Ο Ιταλός αναβάτης μαζί με την Aprilia έχουν τη δυνατότητα -αν μέχρι τότε δεν έχει λυθεί το θέμα-, να ζητήσουν την άρση του προσωρινού αποκλεισμού ώστε ο Iannone να λάβει μέρος στις δοκιμές, σύμφωνα με το άρθρο 7.9.3.2 CAD. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν οι άνθρωποι της Aprilia, η συμμετοχή του αναβάτη της στις επίσημες δοκιμές είναι πιο σημαντική, απ’ το να χάσουν μερικούς αγώνες. “Ο Iannone έχει συμβάλει πολύ στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Θα ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για εμάς αν δεν λάμβανε μέρος στις δοκιμές. Μας έχει βοηθήσει ιδιαίτερα στο να κατανοήσουμε πού υστερεί η μοτοσυκλέτα και στην εξέλιξή της, ώστε να είναι πιο γρήγορη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.”

Η αλήθεια είναι πως η εταιρεία σκοπεύει να δοκιμάσει έναν καινούργιο V κινητήρα 90ο (όπως αυτοί των Honda και Ducati) στη Sepang και για αυτό θέλει τόσο τον Aleix Espargaro όσο και τον Iannone πάνω στη σέλα τους, προσφέροντάς της πολύτιμα δεδομένα. Ωστόσο, θεωρητικά η Aprilia έχει δυο εναλλακτικές, σε περίπτωση που ο Iannone δεν λάβει μέρος. Η μια είναι ο Karel Abraham, καθώς είναι διαθέσιμος αφού τον έδιωξαν απ’ την Avintia Ducati, δίνοντας τη θέση του στον Zarco. Η άλλη είναι η Aprilia να πάρει τον Jorge Lorenzo για δοκιμαστή της, όμως η επιστροφή του Ισπανού αναβάτη ως δοκιμαστής είναι κάτι που απλά ακούγεται έντονα αυτό το διάστημα (ιδιαίτερα για λογαριασμό της Yamaha) χωρίς να υπάρχουν βάσιμες πληροφορίες και δεν θα πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό. Ωστόσο, και στις δυο εναλλακτικές η Aprilia δεν θα μπορέσει να λάβει τα δεδομένα, καθώς ούτε ο Abraham ούτε ο Lorenzo μπορούν κάνουν συγκρίσεις μεταξύ της παλιάς και νέας μοτοσυκλέτας αφού δεν την έχουν οδηγήσει.

Ο CEO της Aprilia Racing, Massimo Rivola έκανε ξεκάθαρο πως η Aprilia υποστηρίζει πλήρως τον αναβάτης της. “Όλοι μας ελπίζουμε πως το θέμα θα περάσει και πως ο Andrea απλώς θα δεχτεί μια απλή προειδοποίηση και θα μπορέσει να αγωνιστεί τη νέα σεζόν. Δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη, ο Iannone έχει απευθυνθεί σε έναν κορυφαίο δικηγόρο για την υπεράσπισή του, τον Antonio De Rensis, ο οποίος έχει διαλευκάνει πολλές δύσκολες περιπτώσεις.”

Ο Ιταλός αναβάτης παραμένει αισιόδοξος και θεωρεί πως το θέμα θα έχει αίσιο τέλος, καθησυχάζοντας τόσο την Aprilia όσο και τους θαυμαστές του, όμως το πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα είναι να εξασφαλιστεί το γεγονός ότι θα λάβει μέρος στις δοκιμές της Sepang και σε αυτό έχει την πλήρη υποστήριξη της Aprilia.

Ετικέτες

MotoGP: Περίσσεψαν 11 κινητήρες! Πόσους χρησιμοποίησε κάθε κατασκευαστής και με ποιον αναβάτη

Καμία εταιρεία δεν εξάντλησε όλους τους διαθέσιμους κινητήρες
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

7/1/2026

Κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2025, η διαχείριση των κινητήρων έγινε ένα από τα βασικά εργαλεία με το οποίο οι κατασκευαστές άρχισαν να προετοιμάζονται για την επερχόμενη αλλαγή κανονισμών. Η Ducati και η KTM ήταν πιο επιθετικές με ταχύτερη εναλλαγή κινητήρων, η Aprilia υιοθέτησε μια σαφώς πιο συντηρητική στρατηγική, ενώ η Honda και η Yamaha μπόρεσαν να επωφεληθούν το μεγαλύτερο περιθώριο στους κανονισμούς.

Αυτή η εικόνα αποκτά ιδιαίτερο νόημα αν σκεφτεί κανείς ότι οι κινητήρες και η εξέλιξή τους θα παραμείνουν παγωμένοι για τη σεζόν 2026, στο πλαίσιο μετάβασης στη νέα εποχή με μοτοσυκλέτες 850 κυβικών το 2027.

Για το 2025, η κάθε ομάδα είχε δικαίωμα σε έναν αριθμό κινητήρων ανά αναβάτη. Honda & Yamaha είχαν έως 10 κινητήρες διαθέσιμους ανά αναβάτη. Για τις Ducati, KTM και Aprilia, ο μέγιστος αριθμός ήταν 8 κινητήρες ανά αναβάτη. Βέβαια, καμία εταιρεία δεν χρησιμοποίησε όλους τους κινητήρες που της αναλογούσαν, αντίθετα υπήρξε σαφής στροφή προς εξοικονόμηση.

Ας δούμε όμως αναλυτικά, πόσους κινητήρες χρησιμοποίησε ο κάθε αναβάτης το 2025:

Αναβάτης

Κινητήρες που χρησιμοποίησε

Quartararo

10

Rins

10

Miller

10

Marini

10

Mir

10

Zarco

10

Oliveira

9

Bagnaia

8

Alex Marquez

8

Aldeguer

8

Di Giannantonio

8

Morbidelli

8

Acosta

8

Binder

8

Chantra

8

Marc Marquez

7

Bezzecchi

7

Martin

7

Fernández

7

Bastianini

7

Vinales

7

Ogura

6

 

Χρήσιμα στατιστικά:

  • Ο Marc Marquez κατάφερε 4 νίκες με έναν μόνο κινητήρα, δείχνοντας εξαιρετική διαχείριση των διαθέσιμων μονάδων
  • Οι εργοστασιακοί αναβάτες της KTM, της Yamaha και της Honda, όπως και οι αναβάτες της Gresini και VR46 ήταν αυτοί που χρησιμοποίησαν όλους τους διαθέσιμους κινητήρες
  • Η Aprilia ήταν η πιο συντηρητική, καθώς κανένας αναβάτης δεν εξάντλησε όλους τους κινητήρες, ενώ ο Ogura χρησιμοποίησε μόνο έξι.

 

Συνολική χρήση κινητήρων ανά κατασκευαστή

Κατασκευαστής

Κινητήρες χρησιμοποιημένοι / Διαθέσιμοι

Honda

38 / 40

Yamaha

39 / 40

Ducati

47 / 48

Aprilia

27 / 32

KTM

30 / 32

 

Οι κινητήρες που έμειναν αχρησιμοποίητοι ήταν 11 στον συνολικό αριθμό – ο ίδιος αριθμός ήταν 7 κινητήρες τη σεζόν του 2024.

Αυτό δείχνει ότι οι ομάδες επικεντρώνονται πλέον περισσότερο στη διαχείριση και αξιοπιστία παρά στην εξάντληση μονάδων για την απόδοση.