MotoGP: Η Pirelli αντικαθιστά την Michelin! Οι Κινέζοι κατακτούν άλλο ένα κάστρο! *UPDATED*

Από το 2027 όταν θα αλλάξουν πλήρως οι μοτοσυκλέτες!
MotoGP: Η Pirelli αντικαθιστά την Michelin! Οι Κινέζοι κατακτούν άλλο ένα κάστρο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/3/2025

Μία μεγάλη νίκη για τον Li Fanrong προεδρεύων συμβούλου της Pirelli και CEO του γκρουπ CNOOC, της τρίτης σε μέγεθος δημόσιας πετρελαϊκής εταιρείας της Κίνας, που θα επισφραγιστεί το 2027, όταν η Pirelli θα είναι ο μοναδικός προμηθευτής σε όλες τις κατηγορίες των MotoGP και σε ολόκληρο το WSBK ταυτόχρονα!

Η είδηση είναι ταυτόχρονα αναπάντεχη και αναμενόμενη και θα το εξηγήσω πολύ σύντομα. Είναι αναπάντεχη γιατί υπάρχουν περισσότερες από μία δηλώσεις του Taramasso από πέρσι, πως το ενδιαφέρον της Michelin στα MotoGP είναι ενεργό και θέλει να μείνει στην νέα εποχή με τους μικρότερους κινητήρες και τα περιορισμένα αεροδυναμικά βοηθήματα. Όπως είχε εξηγήσει αρκετές φορές ο Taramasso η τεχνογνωσία που έχουν ήδη αναπτύξει στα MotoGP θα υπερκαλύπτει τις νέες ανάγκες και παρόλο που θα χρειάζεται εξέλιξη από το μηδέν, αυτή δεν θα είναι τόσο κοστοβόρα όπως την πρώτη φορά που ανέλαβαν από την Bridgestone σχεδόν μία δεκαετία πριν.

Πριν από τρεις μέρες όμως επιβεβαίωσε πάλι ο ίδιος ο Taramasso πως υπάρχει ανταγωνιστής που πιέζει την Dorna να αλλάξει τον προμηθευτή ελαστικών.

Ο Taramasso έκανε λόγο για Ιταλό ή Γιαπωνέζο κατασκευαστή, αλλά όλοι καταλάβαμε τότε πως αυτός που πραγματικά πιέζει είναι η διοίκηση της Κίνας που θέλει την ολική επικράτηση της Pirelli στα παγκόσμια πρωταθλήματα.

Ο Ιάπωνας που ανέφερε ο Taramasso δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στο παιχνίδι και προφανώς ειπώθηκε για να μην είναι φωτογραφική η δήλωση, ωστόσο περιμένουμε μετά από μία πενταετία να υπάρχει πράγματι ενδιαφέρον από εκείνη την πλευρά και αντίπαλο δέος στους Κινέζους καθώς γιγαντώνεται σταδιακά η Sumitomo που ελέγχει το όνομα της Dunlop εκτός Ευρώπης και παράγει ελαστικά Dunlop που η μόνη επαφή που έχουμε εμείς μαζί τους είναι σε OEM εγκαταστάσεις νέων μοτοσυκλετών Made in Japan. Δεν έχουν καμία σχέση με την Γαλλική εταιρεία ούτε έχουν τον ίδιο βαθμό εξέλιξης. Αν όμως προχωρήσουν σε εξαγορά, τότε σταδιακά θα αποκτήσουν και εκείνοι ένα κομμάτι με τεράστια εμπειρία ώστε να μπορούν στο μέλλον να διεκδικήσουν κάτι τέτοιο. Η Dunlop Γαλλίας, δηλαδή Ευρώπης, είναι αυτή που είχε τις Moto2 και Moto3 και παρέδωσε πέρσι τα ηνία στην Pirelli.

Σήμερα ο Ισπανός δημοσιογράφος Manuel Pecino δήλωσε πως έχει την πληροφορία πως η Pirelli κατάφερε τελικά να κερδίσει στις διαπραγματεύσεις και από το 2027 να αναλάβει τα MotoGP. Ο Pecino δέχτηκε πιέσεις και κατέβασε το podcast χωρίς όμως να ανασκευάσει, ενώ το γεγονός πως υπήρχαν διαβουλεύσεις έχει την αδιαμφισβήτητη σφραγίδα του ίδιου του Taramasso.

Η προσπάθεια της Pirelli να αναλάβει τα MotoGP είναι ένας οικονομικός πόλεμος με την Michelin που έχει ήδη ξεκινήσει από την πρώτη στιγμή καθώς πλήρωνε στις πίστες ένα αξιοσέβαστο ποσό για να είναι το όνομά της παντού! Σε φωτογραφίες και στιγμιότυπα του αγώνα έβλεπες -και βλέπεις- πιο εύκολα το σήμα της Pirelli, με το λογότυπο της Michelin να φιγουράρει ουσιαστικά μόνο στα καπέλα των αναβατών μόλις τερματίσουν και βγάλουν το κράνος.

 Στο μεταξύ αυτός που προμηθεύει ελαστικά στα MotoGP γίνεται βορά σχολίων και κριτικής χωρίς να αναγνωρίζεται η δουλειά που συμβαίνει. Σε κάθε αλλαγή θα πεταχτούν αρκετοί μαϊντανοί να γράψουν, «καλύτερα», «καιρός ήταν» και άλλα τέτοια φανταστικά και υπέροχα, όπως όταν μιλάνε σε πρώτο πληθυντικό για την ομάδα που υποστηρίζουν στο ποδόσφαιρο, λες και είχαν την οποιαδήποτε συμμετοχή στην παραμικρή της απόφαση. Σημείο των καιρών με τον οπαδισμό να μπαίνει, ευτυχώς λίγο, και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Παράπονα οι αναβάτες έχουν σε όλες τις κατηγορίες αλλά δεν ασκείται ποτέ αντίστοιχο βάρος, διότι κριτική δεν είναι από την στιγμή που δεν υπάρχει απτή εμπειρία, κυρίως γιατί ελάχιστοι παρακολουθούν τις μικρές κατηγορίες.

Όταν η Bridgestone ετοιμάστηκε να δώσει τα ηνία στην Michelin τα ίδια σχόλια ακούστηκαν και όταν τα πρώτα παράπονα ήρθαν από τους αναβάτες, πάλι όσα γραφόντουσαν για την Bridgestone ειπώθηκαν και για την Michelin σε έναν νέο κύκλο που σταματημό δεν θα έχει. Αντίστοιχα αναμένεται να γίνει και τώρα.

Ευκαιρία όμως και για την Pirelli να περάσει από το απυρόβλητο στην πρώτη γραμμή. Ήδη πήρε μία πρώτη γεύση στα WSBK όπου την κατηγορούν πως ευνοεί την Honda, όταν στην πράξη έχει ιδιαίτερα σχέση συνεργασίας με την Ducati εδώ και δεκαετίες!

Τίποτα όμως δεν συγκρίνεται με την στιγμή που θα υπάρξει η πρώτη αστοχία στα MotoGP. Κι αν οι Ιταλοί είναι εξαιρετικά έμπειροι, όχι μόνο στην εξέλιξη των ελαστικών αλλά και στην διαχείριση των αναβατών με τεράστια συνεισφορά σε πολλά πρωταθλήματα, δεν είναι σίγουρο το πώς θα αντιδράσει η πλευρά της Κίνας.

Από πρακτικής πλευράς αναμένω η Pirelli να τα πάει πολύ καλά στο νέο της ρόλο στα MotoGP διότι για να τα πας καλά στην αρχή χρειάζεσαι χρήμα, κυρίως αυτό. Και η κινέζικη  κρατική εταιρεία πετρελαίου έχει μπόλικο. Με το χρήμα αγοράζεις τον χρόνο που χρειάζεται για να χτίσεις την εξέλιξη που απαιτείται…

*** UPDATE!!! ***

Δεν πρόλαβε καλά-καλά να... στεγνώσει το δικτυακό μελάνι που γράφαμε το παραπάνω άρθρο, και ήρθε η "επίσημη" ανακοίνωση του MotoGP για τον ΝΕΟ προμηθευτή ελασιτκών.

Το δελτίο τύπου της Dorna αναφέρει τα εξής:

"Η Pirelli θα γίνει προμηθευτής ελαστικών του MotoGP από το 2027

Μια νέα συμφωνία βρίσκεται στο τελικό στάδιο, βάσει της οποίας η Pirelli θα γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για τις κατηγορίες MotoGP, Moto2 και Moto3, καθώς η ιταλική εταιρεία ελαστικών ετοιμάζεται να επεκτείνει την παρουσία της στην κορυφαία κατηγορία του MotoGP.

Η Pirelli θα γίνει ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών του MotoGP από το 2027. Ένα νέο πενταετές συμβόλαιο, που θα ισχύει έως και το 2031, βρίσκεται στο στάδιο της οριστικοποίησης και θα συμπέσει με μια νέα εποχή για το άθλημα, καθώς το 2027 θα κάνουν το ντεμπούτο τους οι νέες μοτοσυκλέτες MotoGP και οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί.

Η στρατηγική της ύπαρξης ενός μοναδικού προμηθευτή στο paddock θα προσφέρει την ιδανική αναπτυξιακή πορεία για τους πρωταθλητές του αύριο, επιτρέποντάς τους να τελειοποιήσουν τις ικανότητές τους στην πορεία προς την κορυφή. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις κατανομές ελαστικών και τις προδιαγραφές που θα παρέχει η Pirelli θα ανακοινωθούν σύντομα.

Η Pirelli παρέχει ήδη ελαστικά για τις κατηγορίες Moto2, Moto3 και μεγάλο μέρος του προγράμματος "Road to MotoGP". Τώρα, η παρουσία της στο άθλημα θα επεκταθεί και στην κορυφαία κατηγορία του MotoGP, καθώς και στο MotoE, το ηλεκτρικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Η Michelin θα παραμείνει ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για το MotoGP και το MotoE μέχρι το τέλος των τρεχόντων τεχνικών κανονισμών, στο κλείσιμο της σεζόν του 2026.

Κατά τις επόμενες δύο σεζόν, η Michelin θα συνεχίσει να παρέχει την τεχνική της υποστήριξη, τα προϊόντα της και την παγκόσμιας κλάσης τεχνολογία της, διασφαλίζοντας την ασφάλεια, την απόδοση και τον συναρπαστικό αγωνιστικό χαρακτήρα που καθιστούν το MotoGP το πιο εντυπωσιακό άθλημα στον κόσμο.

Ως πρωτοπόρος στους αγώνες ηλεκτρικών μοτοσυκλετών παγκοσμίου επιπέδου, η Michelin θα παραμείνει αφοσιωμένη στο MotoE καθ' όλη τη διάρκεια του 2025 και του 2026, συνεχίζοντας να καινοτομεί και να καθιστά τα ελαστικά της—τα οποία ήδη περιλαμβάνουν υψηλό ποσοστό ανανεώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών—ακόμα πιο βιώσιμα."

Ετικέτες

MotoGP: Τέλος οι holeshot devices από το Assen

Αλλάζει και η διάταξη στο grid εκκίνησης από το Sachsenring
MotoGP Regulations
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/6/2026

Σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς των MotoGP ανακοίνωσε η Επιτροπή Grand Prix, με τις πρώτες να τίθενται άμεσα σε εφαρμογή ήδη από το Grand Prix της Ολλανδίας στο Assen και να αφορούν τόσο στις μοτοσυκλέτες όσο και στη διαδικασία εκκίνησης των αγώνων.

Η σημαντικότερη εξέλιξη είναι η άμεση απαγόρευση των holeshot devices, των συστημάτων δηλαδή που χαμηλώνουν τη μοτοσυκλέτα κατά την εκκίνηση ώστε να περιορίζεται η ανύψωση του εμπρός τροχού και να βελτιώνεται η επιτάχυνση στα πρώτα μέτρα.

Παρότι η κατάργηση των συγκεκριμένων συστημάτων είχε ήδη αποφασιστεί στο πλαίσιο των μεγάλων τεχνικών αλλαγών που θα ισχύσουν από το 2027, η Επιτροπή αποφάσισε να επισπεύσει την εφαρμογή του μέτρου και να τα απαγορεύσει ήδη από τον αγώνα του Assen που διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο.

Το θέμα είχε απασχολήσει έντονα το paddock τους τελευταίους μήνες, με αρκετούς αναβάτες και ομάδες να εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια και την πολυπλοκότητα των συγκεκριμένων συστημάτων. Πλέον η απόφαση είναι οριστική και από την Ολλανδία και μετά καμία μοτοσυκλέτα δεν θα επιτρέπεται να χρησιμοποιεί holeshot device στις εκκινήσεις.

Περισσότερος χώρος στην εκκίνηση από το Sachsenring

Η δεύτερη σημαντική αλλαγή αφορά τη διάταξη του grid εκκίνησης και θα τεθεί σε ισχύ από το Grand Prix Γερμανίας στο Sachsenring.

Η νέα διάταξη θα εφαρμοστεί σε όλες τις κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, δηλαδή σε MotoGP, Moto2 και Moto3.

Συγκεκριμένα, η απόσταση μεταξύ των αναβατών στην ίδια σειρά θα αυξηθεί από τα τρία στα τέσσερα μέτρα. Ως αποτέλεσμα, θα αυξηθεί και η απόσταση μεταξύ των σειρών.MotoGP Regulations

Μέχρι σήμερα κάθε σειρά απείχε εννέα μέτρα από την επόμενη (3 x 3 μέτρα), ενώ πλέον η απόσταση θα φτάσει τα δώδεκα μέτρα (3 x 4 μέτρα).

Η διάταξη των τριών αναβατών ανά σειρά παραμένει αμετάβλητη, όμως ο επιπλέον διαθέσιμος χώρος αναμένεται να βελτιώσει περαιτέρω την ασφάλεια κατά τις εκκινήσεις, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις επαφών ή απρόβλεπτων συμβάντων στα πρώτα μέτρα του αγώνα.

Οι αλλαγές αυτές έρχονται ως συνέχεια των συζητήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες μεταξύ αναβατών, ομάδων και διοργανωτών σχετικά με τη βελτίωση της ασφάλειας στις εκκινήσεις, ειδικά μετά από ορισμένα περιστατικά που προκάλεσαν προβληματισμό κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν.

Επίσημο όριο έξι μοτοσυκλετών ανά κατασκευαστή από το 2028

Η Επιτροπή επιβεβαίωσε επίσης μια ακόμη αλλαγή που αφορά το μέλλον του πρωταθλήματος.

Από το 2028 κανένας κατασκευαστής δεν θα μπορεί να έχει περισσότερες από έξι μοτοσυκλέτες στο grid. Αυτό σημαίνει ότι κάθε εργοστάσιο θα μπορεί να υποστηρίζει το πολύ δύο δορυφορικές ομάδες επιπλέον της εργοστασιακής του συμμετοχής.

Η διάταξη θα ισχύσει υπό την προϋπόθεση ότι στο πρωτάθλημα θα συμμετέχουν τουλάχιστον πέντε κατασκευαστές εκείνη τη χρονιά.

Στην πράξη το συγκεκριμένο όριο εφαρμόζεται ήδη το 2026, καθώς η Ducati είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που διαθέτει έξι μοτοσυκλέτες στο grid μέσω της εργοστασιακής ομάδας και των συνεργαζόμενων δορυφορικών σχημάτων. Ωστόσο, από το 2028 το ανώτατο όριο θα ενσωματωθεί επίσημα στους κανονισμούς των MotoGP.

Οι αποφάσεις αυτές αποτελούν ακόμη ένα βήμα στη διαδικασία αναμόρφωσης του πρωταθλήματος ενόψει της νέας εποχής των MotoGP το 2027, όταν θα κάνουν την εμφάνισή τους οι νέες μοτοσυκλέτες των 850cc και ένα εκτεταμένο πακέτο τεχνικών αλλαγών.