MotoGP: Η πρόβα έληξε! Η εικόνα πριν την έναρξη της σεζόν

«Μουλάρι» του Marquez ο Vinales, δυνατή η Suzuki
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/3/2019

Οι δοκιμές της Παρασκευής σηματοδοτούν και κυριολεκτικά το τέλος της αρχικής δοκιμαστικής περιόδου και την έναρξη της σεζόν που από σήμερα το βράδυ θα μας δώσει την πρώτη μάχη για την κατάκτηση της αυριανής pole position. Η εικόνα των δοκιμών της Παρασκευής, καθώς και όλα όσα γίνουν αργότερα σήμερα προδίδουν το τελικό αποτέλεσμα της εξέλιξης από τον τελευταίο περσινό αγώνα. Λίγα πράγματα θα γίνουν μέσα στην χρόνια για κάθε ομάδα, κι όλα όσα είδαμε συγκλίνουν σε αυτό ακριβώς που ήταν εξ αρχής το αναμενόμενο, αλλά και ποθητό ζητούμενο: Οδεύουμε προς νέο ρεκόρ ανταγωνιστικότητας!

Για αρχή το πρόγραμμα των ημερών παραμένει ίδιο, με τις δοκιμές αλλά και τον αγώνα να ξεκινούν στην προκαθορισμένη τους ώρα, δηλαδή στις 19:00 ώρα Ελλάδας. Υπήρχε η σκέψη από τους αναβάτες να μεταφερθεί ο αγώνας κατά μία ώρα νωρίτερα, με τον ήλιο να μην έχει δύσει ολότελα και την Moto3 να ξεκινά πρακτικά την ημέρα. Κι αυτό γιατί η θερμοκρασία τις τελευταίες ημέρες έπεφτε πολύ μόλις ερχόταν το σκοτάδι, σε σημείο που δημιουργούσε σπαζοκεφαλιές με την διαχείριση των ελαστικών. Και κανείς δεν θέλει να σπαζοκεφαλιάζει σε μία πίστα όπως το Losail που αναπτύσσεις πολύ μεγάλες ταχύτητες και ωθείς τα ελαστικά στο όριό τους με πολύ γρήγορα τμήματα διαδοχικών στροφών. Ωστόσο η επιθυμία των περισσότερων δεν έγινε δεκτή, ο αγώνας δεν θα αλλάξει ώρα με βασικό κριτήριο πως το βράδυ της Παρασκευής η θερμοκρασία ήταν ιδανική ενώ όσο ο ήλιος ήταν ψηλά το πρόβλημα για τα ελαστικά και τους αναβάτες θα ήταν πολύ μεγαλύτερο σε περίπτωση που ξεκινούσαν τότε την προσπάθειά τους. Πάντα βέβαια υπάρχει το ρίσκο οι συνθήκες του αγώνα να είναι διαφορετικές, κι αυτό σύμφωνα με τον Crutchlow και τους περισσότερους αναβάτες που παρευρέθηκαν στην συνεδρίαση της επιτροπής ασφαλείας, θα οδηγήσει σε πτώσεις. Ας ελπίσουμε πως όχι..

Σε κάθε περίπτωση την Παρασκευή οι συνθήκες πλησίασαν στο τέλος της ημέρας πιο κοντά στο ιδανικό, βοηθώντας να βελτιωθεί και ο ρυθμός των περισσότερων. Ο Marquez ήταν απίστευτος στην Q2 με αγωνιστικό ρυθμό, που σημαίνει πως δοκίμασε –για άλλη μία φορά- αντοχές και δυνάμεις και τις βρήκε στο επίπεδο που ήθελε. Σταθερός κι εξαιρετικά γρήγορος μπορεί να τα έδωσε όλα για έναν γύρο αλλά είχε ρυθμό που στον αγώνα θα τον έφερνε πολύ ψηλά, κι ας έκανε «μουλάρι» τον Vinales. Για την Yamaha που οι αναβάτες έχουν ακολουθήσει από τα πιο απομακρυσμένα μονοπάτια στην εξέλιξη της κοινής τους μοτοσυκλέτας, ο αγώνας στο Κατάρ δεν πρέπει να αποτελεί κάποιο δυνατό παράδειγμα για συμπεράσματα. Ο Vinales είναι παραδοσιακά ταχύτατος στο Losail, πρόκειται για μία από τις αγαπημένες του πίστες, του αρέσουν οι απαιτητικές σε φρένα στροφές του και η επαναληψιμότητα των διαδοχικών αλλαγών κατεύθυνσης. Ο Vinales ήξερε πως ο Marquez τον παρακολουθούσε, αλλά το ίδιο έκανε κι εκείνος. Αστειεύτηκε λέγοντας πως ήθελε να βοηθήσει τον Marquez που πρακτικά δεν έχει βγει από το στάδιο της ανάρρωσης, αλλά γρήγορα είπε την αλήθεια. Ήταν πιο σημαντικό να δει σε τι σημείο βρίσκεται ο αντίπαλος, και πόσο γρήγορα μπορεί να οδηγήσει. Για τον Marquez που έσπασε τον χρόνο που έδωσε στον Zarco την περσινή pole position, έναν ακόμη που η πίστα αυτή του ταιριάζει απόλυτα, κάθε απορία για την κατάσταση με τον ώμο του θα πρέπει να έχει πλέον λυθεί. Το είπε και ο ίδιος: «Είμαι πλέον στο 100% και πιέζω κανονικά για τους χρόνους».

...και ναι, οι κανονισμοί δεν είχαν προβλέψει για φτερά στις μπότες των καλαμιών, προς μεγάλη χαρά της Ducati! 

Από εδώ και πέρα τα φαίρινγκ κλειδώνουν, επιτρέποντας μία μόνο αλλαγή μέσα στην σεζόν, όπως και οι μεγάλες αλλαγές στις μοτοσυκλέτες, που σημαίνει πως η Yamaha θα έχει τον Vinales με το νέο φαίρνγκ και τον Rossi με πιο κοντά στο περσινό. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα μπορούν φυσικά να αλλάζουν από πίστα σε πίστα, με την Ducati να είναι εκείνη που περισσότερο βασίζεται στην λειτουργία τους. Στην αέναη ανάγκη να φορτίζουν περισσότερο τον εμπρός τροχό, κάτι που φαίνεται πως θα τους ακολουθεί ως την αιωνιότητα, και με αυξημένη ανάγκη για σταθερότητα από την επίπτωση της τρομακτικής ροπής έχουν τοποθετήσει, όπως έχουμε δει, ένα μικρό φτερό πίσω στο ψαλίδι που αυξάνει την δύναμη του αέρα, ενώ με σπόιλερ στον εμπρός τροχό ομαλοποιούν την ροή κάτω από το φαίριγνκ. Σε διαφορετική περίπτωση το φτερό πίσω θα δημιουργούσε αστάθεια, το ακριβώς αντίθετο. Μιας και η δική τους ανάγκη λοιπόν είναι μεγαλύτερη, έψαξαν και τους κανονισμούς περισσότερο, για να βρουν εκείνο που θα τους επέτρεπε να κάνουν τις αλλαγές που θα ήθελαν. Και ναι, οι κανονισμοί δεν είχαν προβλέψει για φτερά στις μπότες των καλαμιών, προς μεγάλη χαρά της Ducati! Όλα αυτά όπως έχουμε εξηγήσει, είναι παραδοσιακές λύσεις άλλων δεκαετιών, που με τις τωρινές εξελίξεις στην μηχανική, την αεροδυναμική και το επίπεδο που έχει φτάσει η εξομοίωση, μπορούν να βρουν νέα εφαρμογή. Μπορούν να φτάσουν σε επίπεδα που δεν είχαν φτάσει πριν. Το ίδιο και το κλείδωμα της προφόρτισης στο πιρούνι που χρησιμοποιείται στην εκκίνηση και απελευθερώνεται αυτόματα στο πρώτο τσίμπημα πριν την στροφή. Δοκιμασμένη λύση από παλιά που εδώ η Ducati εφαρμόζει εκ νέου με όλους τους αναβάτες να δηλώνουν πως τους βοηθά μέχρι στιγμής, φτάνει να μην ξεχάσεις πως θα αμολήσει την δύναμή του το ελατήριο… όπως λέει ο Jack Miller, το νιώθεις πως σε βοηθά να χρησιμοποιήσεις περισσότερη δύναμη και πρέπει να συνηθίσεις την λειτουργία του.

Στον Crutchlow άρεσε το carbon ψαλίδι που επιτέλους απέκτησε και το περίμενε από πέρσι, παρόλο που είναι τελείως διαφορετικό και το έχουν εξελίξει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από εκείνο που είχε δοκιμάσει. Σε κάθε περίπτωση είναι καλύτερα τώρα, και θα τον βοηθήσει στον αγώνα όπως είπε.

Όλοι ωστόσο έχουν κάνει βήματα εμπρός και οι αποστάσεις μεταξύ τους έχουν μικρύνει πολύ, για αυτό και η σεζόν αυτή οδεύει ως μία από τις πλέον ανταγωνιστικές, την στιγμή που κάθε μία από τις προηγούμενες ήταν αυτό ακριβώς: Ανταγωνιστικότερη εκείνης που διαδεχόταν! Στρυμωγμένοι οι μισοί μέσα σε ένα δευτερόλεπτο από τον Marquez μας δίνουν την εικόνα πως θα δούμε πολλές μάχες! Αυτό το γεγονός είναι που δείχνει καλύτερα πόσο εξαιρετική ήταν η επίδοση του Mir με την ανανεωμένη και δυνατότερη Suzuki. Ο παγκόσμιος της Moto3 έχει μάθει να αγωνίζεται μανέτα με μανέτα και με ένα δευτερόλεπτο στις δοκιμές από τους πρώτους είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να βάλει σε εφαρμογή όλα όσα ξέρει από την Moto3…    

 

Ετικέτες

MotoGP - Pedro Acosta: Ταχύτατος με την RC16 του 26

Φαίνεται πως οι Αυστριακοί κινούνται προς τον σωστό δρόμο
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

4/2/2026

Οι Αυστριακοί ήρθαν στη Sepang με νέο πλαίσιο, ψαλίδι και αεροδυναμικό πακέτο και ο Pedro Acosta ήταν ο ταχύτερος αναβάτης της KTM, τερματίζοντας τέταρτος, σημειώνοντας ότι η RC16 του 2026 είναι ευκολότερη στην οδήγηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ισπανός αναβάτης θα αγωνίζεται με Ducati δίπλα στον Marc Marquez από την επόμενη σεζόν και σήμερα έκανε δηλώσεις όσον αφορά τη νέα RC16 που θα αγωνίζεται φέτος, με την οποία γράφει ήδη τους πρώτους γύρους του στην πίστα της Sepang.

Πάνω από όλα, η μοτοσυκλέτα είναι ελαφρώς ευκολότερη στην γρήγορη οδήγηση. Δεν χρειάζεται πλέον να δίνεις το 100% για να κάνεις έναν γρήγορο γύρο. Όλα γίνονται πιο εύκολα. Θυμάμαι ότι πέρυσι είχα πέντε πτώσεις εδώ κατά τη διάρκεια των δοκιμών και άλλες τρεις φορές κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου. Είναι αρκετά δύσκολο να πηγαίνεις γρήγορα όταν πέφτεις τόσες πολλές φορές. Είμαι αρκετά ικανοποιημένος με την πορεία των πραγμάτων. Είναι αλήθεια ότι δουλέψαμε πολύ αυτό το χειμώνα”.

Σχετικά με το πρόγραμμα της αυριανής ημέρας, πρόσθεσε: “Είμαι αρκετά ικανοποιημένος με τη δουλειά που κάναμε σήμερα. Επικεντρωθήκαμε πολύ στην αεροδυναμική. Ήταν μια κουραστική μέρα. Χθες, με τις δοκιμές διαμόρφωσης του πλαισίου, ήταν επίσης μια κουραστική μέρα. Αλλά είμαι ευχαριστημένος. Ήμασταν αρκετά γρήγοροι. Υπάρχουν ακόμα πολλά να κάνουμε. Λόγω των καιρικών συνθηκών, δεν καταφέραμε να ολοκληρώσουμε όλο το πρόγραμμά μας”.

Όσον αφορά το νέο αεροδυναμικό πακέτο της RC16, είπε: “Ειλικρινά, νομίζω ότι είμαι αρκετά ευχαριστημένος. Είναι αλήθεια ότι πρέπει ακόμα να δω τι κάνουν οι άλλοι και ποια κατεύθυνση θα πάρει ο κατασκευαστής. Αλλά, κατά τη γνώμη μου, φαίνεται αρκετά καλό. Αύριο, με ένα επιπλέον ελαστικό, θα είναι η μέρα που θα επικεντρωθούμε στη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Φαίνεται ότι υπάρχει βελτίωση. Αλλά ποτέ μην λες ποτέ ”.