MotoGP Jerez: Pole Position Marc Marquez με ρίσκο σε δύσκολες συνθήκες

Σταθερά ο Zarco από τους ταχύτερους όταν βρέχει
MotoGP Jerez: Pole Position Marc Marquez με ρίσκο σε δύσκολες συνθήκες
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/4/2026

Δύσκολες συνθήκες στην Ισπανική πίστα όπου οι κατατακτήριες δοκιμές έγιναν με βρόχινα ελαστικά και με πληγωμένη την εμπιστοσύνη από τις πολλές πτώσεις στις προηγούμενες κατηγορίες.

Οι αναβάτες που παλεύουν για το πρωτάθλημα παίρνουν πάντα το λιγότερο ρίσκο σε αυτές τις συνθήκες και έτσι αναβάτες όπως ο Zarco και ο Miller λίγο πιο παλιά, έχουν πάντα περισσότερες ευκαιρίες να αναδειχτούν,

Κι όμως ο Marquez πήρε την πρώτη του Pole Position για φέτος σε αυτές τις συνθήκες κάνοντας και ένα μικρό λάθος στην τελευταία στροφή. Ο Zarco ήταν ήδη ο ταχύτερος της Q1 όπου μαζί με τον Acosta πήραν τα δύο εισιτήρια για την Q2.

Ήταν μάλιστα οι μοναδικοί που κατέβηκαν στο 1.48 στην Q1 με τον Binder που ήταν τρίτος να έχει ένα δευτερόλεπτο διαφοράς από τους πρώτους.

Στο μεταξύ οι συνθήκες στην Q1 ήταν ελαφρώς χειρότερες από την Q2 και στο ενδιάμεσο οι κριτές βρήκαν με σκούπες για να στεγνώσουν ορισμένες στροφές που είχαν το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Ήταν βέβαιο πως ο Zarco θα τα πήγαινε καλά και στην Q2 βάση των παραπάνω, ενώ ούτε τα γλιστρήματα ούτε και οι πτώσεις έλειψαν και εκεί. Οι αναβάτες της Gresini έπεσαν με μικρή διαφορά χρόνου σε ξεχωριστά σημεία ενώ κάθε ένας που πατούσε ελαφρώς εκτός γραμμής που είχε στεγνώσει λίγο περισσότερο ή άνοιγε λίγο πιο νωρίς στην έξοδο ορισμένων στροφών, κέρδιζε αμέσως το γλίστρημα.

Καθοριστικό σημείο η τελευταία στροφή όπου ο Marquez έχασε μερικά χιλιοστά με τον Zarco να έχει μία τελευταία ευκαιρία και να είναι ο μόνος που θα μπορούσε να του πάρει την Pole Position. Σε εκείνον τον γύρο ο Zarco δεν ήταν ταχύτερος του Marquez αλλά θα μπορούσε να κάνει την διαφορά στο τελευταίο σημείο της πίστας και ακριβώς αυτό προσπάθησε, κερδίζοντας ένα ακόμη πιο μεγάλο γλίστρημα, μένοντας στην δεύτερη θέση της εκκίνησης.

Όπως στην Q1 έτσι και εδώ, οι δύο πρώτοι είχαν σχεδόν ένα δευτερόλεπτο διαφοράς από τους υπόλοιπους, οπότε σήμερα η υπόθεση της πρώτης θέσης της εκκίνησης ήταν ξεκάθαρα μεταξύ Marc Marquez και Zarco. Ο Martin θα μπορούσε επίσης σε αυτή την πίστα να παίξει ρόλο στην πρώτη σειρά, αλλά έπεσε, ευτυχώς ήπια, στα φρένα της πρώτης στροφής και δεν κατάφερε να κάνει την διαφορά, ομοίως και ο Acosta που στην Q2 έκανε χειρότερο χρόνο από ότι στην Q1.

Ο καιρός θα παραμείνει άστατος για τον αγώνα Sprint όμως αναμένεται να καλυτερεύσει από αύριο για τον αγώνα της Κυριακής!

 

Αποτελέσματα Q2:

 

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

ΔΙΑΦ.

Χρόνος

 

1

93M. Marquez

Ducati Lenovo Team

 

01:48.087

 

2

5J. Zarco

Castrol Honda LCR

+0.140 / +0.140

01:48.227

 

3

49F. Di Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+1.010 / +0.870

01:49.097

 

4

72M. Bezzecchi

Aprilia Racing

+1.028 / +0.018

01:49.115

 

5

73A. Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

+1.059 / +0.031

01:49.146

 

6

37P. Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

+1.143 / +0.084

01:49.230

 

7

89J. Martin

Aprilia Racing

+1.422 / +0.279

01:49.509

 

8

23E. Bastianini

Red Bull KTM Tech3

+2.377 / +0.955

01:50.464

 

9

25R. Fernandez

Trackhouse MotoGP Team

+2.437 / +0.060

01:50.524

 

10

63F. Bagnaia

Ducati Lenovo Team

+2.940 / +0.503

01:51.027

 

11

79A. Ogura

Trackhouse MotoGP Team

+3.023 / +0.083

01:51.110

 

12

54F. Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

+3.357 / +0.334

01:51.444

 

Αποτελέσματα Q1:

 

1

5J. Zarco

Castrol Honda LCR

 

01:48.267

 

2

37P. Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

+0.086 / +0.086

01:48.353

 

3

33B. Binder

Red Bull KTM Factory Racing

+1.011 / +0.925

01:49.278

 

4

36J. Mir

Honda HRC Castrol

+1.255 / +0.244

01:49.522

 

5

10L. Marini

Honda HRC Castrol

+1.536 / +0.281

01:49.803

 

6

47A. Fernandez

Yamaha Factory Racing

+1.710 / +0.174

01:49.977

 

7

20F. Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+1.872 / +0.162

01:50.139

 

8

21F. Morbidelli

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+1.952 / +0.080

01:50.219

 

9

7T. Razgatlioglu

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+1.985 / +0.033

01:50.252

 

10

32L. Savadori

Aprilia Racing

+2.123 / +0.138

01:50.390

 

11

42A. Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+2.496 / +0.373

01:50.763

 

12

43J. Miller

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+10.674 / +8.178

01:58.941

 

Not Classified

 

 

11D. Moreira

Pro Honda LCR

       

 

Ετικέτες

Marc Marquez για Acosta: “o Marquez του 2013 κέρδισε το Πρωτάθλημα στο ντεμπούτο του” [VIDEO]

“Είμαι αναβάτης, όχι κριτής, δεν θα διαμαρτυρηθώ ποτέ επίσημα, αλλά η κόκκινη γραμμή το 2026 μπήκε χαμηλά”
Marquez-Acosta
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/3/2026

Σε εκδήλωση της χορηγού Estrella Galicia με τους Ισπανούς Πρωταθλητές Marc Marquez, Jose Antonio Rueda και τον Βραζιλιάνο Diogo Moreira, μέσα σε άλλες ενδιαφέρουσες δηλώσεις, ο Marquez -που όπως ήταν φυσικό μονοπώλησε το ενδιαφέρον των δημοσιογράφων, απάντησε αιχμηρότατα σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν στον Pedro Acosta βλέπει τον νεαρό Marc Marquez του 2013.

“O Marquez του 2013 κέρδισε στην πρώτη του χρονιά”, ήταν η απάντηση του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, απάντηση που συνοδεύτηκε από μια εύγλωττη κίνηση με τα χέρια που θα μεταφράζαμε ως “τι άλλο να πω”, εννοώντας σαφέστατα πως για εκείνον δεν υπάρχει σύγκριση.

Θυμίζουμε πως στο εκπληκτικό ντεμπούτο του στο MotoGP το 2013 με τη Honda, ο Marc Marquez ανέβηκε στο βάθρο στον πρώτο του αγώνα, κέρδισε τον δεύτερο και τελικά πήρε και τον τίτλο με 6 νίκες, ο πρώτος αναβάτης που έκανε κάτι τέτοιο στο ντεμπούτο του από το 1978 και τον “King” Kenny Roberts. Από την πλευρά του, ο Pedro Acosta στην Τρίτη του χρονιά στο Πρωτάθλημα και μετά από 42 GP δεν έχει καταφέρει να πάρει όχι τίτλο, αλλά ούτε νίκη σε αγώνα Κυριακής.

Acosta

Η πρώτη νίκη του αναβάτη της KTM ήρθε πριν λίγες ημέρες στον αγώνα Sprint της Ταϊλάνδης, αφού όμως οι αγωνοδίκες υποχρέωσαν τον Marquez να χάσει μια θέση λίγο πριν τον τερματισμό για την αμφιλεγόμενη προσπέρασή του στον Acosta. Μια προσπέραση που κάποτε θα θεωρούνταν τυπική για αγώνα μοτοσυκλέτας, όμως τα τελευταία χρόνια οι κριτές έχουν αναπτύξει εντελώς διαφορετικά και σαφώς πιο “clean cut” και αυστηρά κριτήρια για το πόσο μπορεί κανείς να πιέσει σε μια ανάλογη περίσταση.

I will never cry

Αν και ο Marquez ενοχλήθηκε από την απόφαση των κριτών στο Sprint, που έδωσαν τη νίκη στον Acosta, δήλωσε αμέσως μετά σε δημοσιογράφο που τον ρώτησε “θα μιλήσεις με τον Simon Crafar για το συμβάν”, “Όχι. Είμαι αγωνιζόμενος και όχι κριτής, δεν διαμαρτύρομαι και δεν θα διαμαρτυρηθώ ποτέ”. Οι ακριβείς λέξεις που χρησιμοποίησε ήταν “I’m not a steward, I’m a racer, I never cry and I will never cry”. Το ρήμα cry που συνήθως αποδίδεται σε κλαίω, σημαίνει όμως και φωνάζω / διαμαρτύρομαι. Επειδή έχουμε δει πολλές φορές τον Marquez να κλαίει από συγκίνηση, και επειδή τα αγγλικά του δεν είναι τέλεια, και σε συνδυασμό με τα συμφραζόμενα και τη γενικότερη συμπεριφορά του εναντίον κάποιας ένστασης στους κριτές, το συμπέρασμα τείνει προς το φωνάζω / διαμαρτύρομαι, κάτι που όντως δεν έκανε ούτε ο Marc ούτε η Ducati, τουλάχιστον επίσημα.

O Marquez δήλωσε πως “οι αγωνοδίκες θέτουν πάντα ένα όριο, και φαίνεται πως το 2026 μετακίνησαν την κόκκινη γραμμή προς τα κάτω, και αυτή τη γραμμή θα πρέπει να σεβαστούν και για την υπόλοιπη σεζόν. Πρέπει να προσαρμοστούμε.” Δήλωση που προετοιμάζει το έδαφος για μελλοντικές αντίστοιχες κινήσεις από τους ανταγωνιστές του, οι οποίες θα πρέπει να αντιμετωπιστούν από τους κριτές με την ίδια αυστηρότητα.

Tardozzi

Όσον αφορά στο κλατάρισμα του πίσω ελαστικού της Michelin και την λυγισμένη ζάντα της Marchesini σε δυο σημεία, ο Ισπανός είχε τα εξής να πει: “Ας πούμε ότι ήμουν τυχερός την Κυριακή, γιατί διαφορετικά ίσως να μην ήμουν εδώ. Δεν υπάρχει σαφής εξήγηση για το τι συνέβη και δεν προσπαθώ καν να τη βρω. Δεν νομίζω ότι ήταν ευθύνη της Michelin ούτε της ζάντας. Ο Davide (Tardozzi) έλεγξε τα πάντα και ήταν σε άριστη κατάσταση.” Ακόμα λοιπόν απάντηση δεν υπάρχει για το αν η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα (αν έσκασε το ελαστικό πρώτα ή αν έσκασε στο κερμπ), όμως αν βάλετε τους υπότιτλους στα αγγλικά στο βίντεο της Estrella Galicia, ο Marquez αφήνει αιχμές, καθώς όπως λέει μετά από εξέταση του κερμπ, αυτό δεν έδειξε να έχει κάποιο κατασκευαστικό ελάττωμα, και ήταν μέσα στις προδιαγραφές όσον αφορά στη μελετημένη κλίση του που επιτρέπει σε έναν αναβάτη που θέλει να κάνει έξοδο για να μην πέσει να κάνει μικρό άλμα προς την έξοδο διαφυγής και την αμμοπαγίδα χωρίς η μοτοσυκλέτα να πάρει ύψος.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην ταχύτητα που έδειξε ο Marco Bezzecchi με τη μοτοσυκλέτα της Aprilia Racing: “Ακόμη και αν είχα πιέσει για τον ταχύτερο γύρο στις δοκιμές, δεν θα ήμουν ο πιο γρήγορος. Όταν προσπάθησα να ακολουθήσω τον ρυθμό του Bez, έπεσα”.

Όταν τώρα οι δημοσιογράφοι ρώτησαν τον Marquez αν είναι στο 100% της φυσικής του κατάστασης εκείνος έδωσε μια εξαιρετικά οξυδερκή απάντηση. “Ποιο 100%; Το 100% του Marquez τώρα; Γιατί ακόμα και σε ένα πρώτο ατύχημα, το προηγούμενο 100% φθίνει κατά ένα ποσοστό. Δεν θα είσαι ποτέ ξανά στο προηγούμενο 100%. Κατά πόσο φθίνει το νούμερο; Κατά 1%, 20%. Δεν ξέρω το 100% μου σήμερα σε σχέση με πριν. Απλώς θέλω να αισθάνομαι καλά, και να καταλαβαίνω το πώς εξελίσσεται το σώμα μου μετά από τους τραυματισμούς.”

Αν δεν γνωρίζετε ισπανικά, αξίζει να κάνετε μια μικρή ρύθμιση στους υπότιτλους του παρακάτω βίντεο, ώστε να το μεταφράσετε στα αγγλικά, καθώς οι δηλώσεις ενός αναβάτη του επιπέδου του Marquez, ιδίως σε αυτή την ώριμη περίοδο της καριέρας του είναι ανεκτίμητες για όσους αγαπούν τους αγώνες ταχύτητας μοτοσυκλέτας.

Ετικέτες