MotoGP: Joan Mir - Τώρα επέστρεψα στο φυσικό μου στυλ

H επιστροφή της Honda στα MotoGP έφερτε τον Joan Mir στο φυσικό του στυλ φρεναρίσματος
Joan Mir
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/12/2025

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής του μιλά για τη δύσκολη διαδρομή, το σημείο καμπής της σεζόν 2025 και γιατί νιώθει ξανά ο εαυτός του πάνω στη Honda RC213V.

Ο Joan Mir επέστρεψε φέτος στο βάθρο του MotoGP με τη Honda, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία του παρουσία με τη Suzuki. Μια επιστροφή που για καιρό έμοιαζε αβέβαιη, αν αναλογιστεί κανείς ότι στα δύο πρώτα του χρόνια με τη Honda είχε καταφέρει μόλις δύο τερματισμούς εντός δεκάδας.

Η σεζόν 2025 ξεκίνησε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, ο Mir τερμάτισε μόλις σε έναν από τους έξι πρώτους αγώνες, με την κακοτυχία, τα συμβάντα και το υπερβολικό ρίσκο να συνεχίζουν να τον ταλαιπωρούν.

"Στο πρώτο μέρος της χρονιάς, το καλύτερο που μπορούσες να κάνεις με αυτή τη μοτοσυκλέτα ήταν μια έβδομη θέση", εξήγησε, "Αν κάποιος έκανε κάτι παραπάνω, ήταν λόγω συνθηκών ή περίεργων καταστάσεων. Αλλιώς, το πραγματικό δυναμικό ήταν να τα βάλεις όλα κάτω και να πάρεις μια έβδομη θέση.

"Στο Aragon ήμασταν έβδομοι. Αλλά εκτός αν έλειπε κάποιος, ήταν πολύ δύσκολο να κάνεις κάτι καλύτερο".

Ακολούθησε μια έκτη θέση στην Αυστρία, ανάμεσα σε νέες εγκαταλείψεις, όμως το πραγματικό σημείο καμπής ήρθε μετά την εισαγωγή των τελευταίων αεροδυναμικών και μηχανολογικών αναβαθμίσεων της RC213V στη Βαρκελώνη.

"Μετά τη Βαρκελώνη βελτιώσαμε λίγο την αεροδυναμική και τον κινητήρα. Αυτό ήταν κάτι που με ενοχλούσε πάρα πολύ. Και εκεί έκανα το 'κλικ'", είπε ο Mir.

Δύο αγώνες αργότερα, όλα έδεσαν στην Ιαπωνία. Στο Motegi, ο Mir χάρισε στην εργοστασιακή Honda το πρώτο της βάθρο στο MotoGP μετά τον Marc Marquez στο ίδιο σιρκουί το 2023, προσθέτοντας τη δική του επιτυχία σε μια σεζόν που είχε ήδη δει νίκη και βάθρο από τον Johann Zarco με την δορυφορική LCR Honda.

Joan Mir

Ο Ισπανός επανέλαβε το κατόρθωμα και στη Sepang, σε έναν αγώνα που ο ίδιος θεωρεί τον καλύτερό του για το 2025.

"Για το ίδιο το δυναμικό της μοτοσυκλέτας", εξήγησε. "Η Sepang παραδοσιακά δεν είναι καλή πίστα για αυτή τη μοτοσυκλέτα. Και αυτό που κάναμε εκεί ήταν κάτι πολύ σημαντικό.

"Κανονικά δυσκολευόμαστε με την πρόσφυση. Και η Sepang είναι μια πίστα με πολύ χαμηλό grip.

"Για να το αντισταθμίσουμε, έπρεπε απλώς να φρενάρουμε πάρα πολύ, ρισκάροντας περισσότερο από τους άλλους. Έπεσα στο sprint, οπότε δεν ήθελα να κάνω το ίδιο λάθος ξανά.

"Διαχειρίστηκα την κατάσταση πολύ καλά. Οπότε θα πω ότι η Sepang ήταν ο καλύτερός μου αγώνας".

Στη Μαλαισία, ο Mir ενθουσίασε τους φιλάθλους με τα θεαματικά, πολύ αργά φρεναρίσματά του, ένα φυσικό του χαρακτηριστικό που είχε αναγκαστεί να περιορίσει στα χρόνια της Suzuki.

"Με τη Suzuki αυτό δεν ήταν το στυλ", παραδέχτηκε. "Έπρεπε να προσαρμοστώ στη μοτοσυκλέτα, να κυλάω περισσότερο, να φρενάρω λίγο νωρίτερα και να αφήνω τα φρένα πιο νωρίς. Γιατί αυτή η μοτοσυκλέτα απαιτούσε τέτοιο στυλ.

Joan Mir

"Τώρα με τη Honda επέστρεψα στο φυσικό μου στυλ. Όπως το είχα στη Moto3 και στη Moto2. Είναι κάτι που απολαμβάνω πολύ, να φρενάρω πολύ δυνατά και να 'ρίχνω' πραγματικά τη μοτοσυκλέτα στο έδαφος, αλλά είναι πολύ δύσκολο, γιατί ρισκάρω περισσότερο από τους άλλους και πρέπει να βρεις το όριο και την αυτοπεποίθηση.

"Μπορεί να προκαλέσει κάποιες πτώσεις, αλλά αν μπορέσω να οδηγώ με λίγο περισσότερο περιθώριο, μπορούμε να το ελέγξουμε".

Παρά τα βάθρα, ο υψηλός αριθμός μηδενικών αποτελεσμάτων, 21 στους 44 αγώνες, άφησε τον Mir μόλις 15ο στο πρωτάθλημα, πίσω από τον Zarco και τον team-mate του στη Honda, Luca Marini.

Ωστόσο, η συνολική "στροφή" στην απόδοση, που αποτυπώθηκε και στην άνοδο της Honda από το rank D στο C στο σύστημα παραχωρήσεων, του δίνει αισιοδοξία για το 2026.

"Ήταν μια χρονιά-κλειδί", κατέληξε. "Μια χρονιά όπου μπορέσαμε να γυρίσουμε την κατάσταση, από το λιγότερο στο περισσότερο.

"Ίσως περίμενα λίγο περισσότερο απ’ όσο ήλπιζα. Είχαμε πολλή κακοτυχία και καμία συνέπεια. Αλλά σε ό,τι αφορά την απόδοση, το δυναμικό του αναβάτη και το δυναμικό της Honda να αντιστρέψει την κατάσταση, ήταν μια πολύ θετική σεζόν.

"Τώρα χρειαζόμαστε ακόμη ένα 'κλικ', για να βρούμε περισσότερη συνέπεια και λίγο περισσότερες δυνατότητες. Γιατί αν πρέπει να πηγαίνω πάντα έτσι, στο όριο, θα είναι δύσκολο.

"Αλλά ελπίζω του χρόνου να ξεκινήσουμε από εδώ και να ανέβουμε".

 

MotoGP - Ο Fabio Di Giannantonio είναι έτοιμος να αφήσει τη Ducati

Στα πρόθυρα συμφωνίας με τη Red Bull KTM Factory Racing
Fabio Giannatonino
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

12/5/2026

Οι μεταγραφικές εξελίξεις στα MotoGP για το 2027 αρχίζουν ήδη να παίρνουν φωτιά και ένα από τα πιο ηχηρά ονόματα που βρίσκονται στο επίκεντρο είναι αυτό του Fabio Di Giannantonio.

Σύμφωνα με πληροφορίες ιταλικών μέσων, ο Ιταλός αναβάτης και μέχρι στιγμής κορυφαίος εκπρόσωπος της Ducati στη βαθμολογία του φετινού πρωταθλήματος βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία με την KTM για τη σεζόν του 2027.

Παρότι ο Di Giannantonio αγωνίζεται με τα χρώματα της ομάδας VR46 του Vanentino Rossi, δεσμεύεται απευθείας με τη Ducati Corse και διαθέτει πλήρως εργοστασιακή Desmosedici. Ωστόσο, όλα δείχνουν πως ο "Diggia" αναζητά πλέον μια θέση σε επίσημη εργοστασιακή ομάδα, κάτι που φαίνεται πως η KTM είναι έτοιμη να του προσφέρει.

Fabio Giannatonino

Ο 27χρονος Ιταλός έρχεται από ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα στη σεζόν 2026, καθώς βρίσκεται τρίτος στο πρωτάθλημα πίσω από τους εργοστασιακούς αναβάτες της Aprilia, Marco Bezzecchi και Jorge Martin. Μετά τον αγώνα στο Le Mans, παραμένει η ταχύτερη Ducati στον τερματισμό, επιβεβαιώνοντας την εξαιρετική του φόρμα.

Αν τελικά ολοκληρωθεί η μετακίνηση, ο Di Giannantonio αναμένεται να γίνει ομόσταυλος του Alex Marquez στην εργοστασιακή KTM, δημιουργώντας ένα εντελώς νέο δίδυμο για τη σεζόν του 2027. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει αποχώρηση του Pedro Acosta, που πιθανότατα θα συμφωνήσει με την εργοστασιακή ομάδα της Ducati και του Brad Binder από την εργοστασιακή ομάδα των Αυστριακών.

Ο Pablo Nieto της VR46 είχε δηλώσει στο γαλλικό GP ότι η ομάδα θέλει ξεκάθαρα να κρατήσει τον Ιταλό: "Θέλουμε να συνεχίσουμε μαζί του. Έχουμε εξαιρετική σχέση και κάθε χρόνο γινόμαστε όλο και πιο δυνατοί."

Παράλληλα ο διευθυντής ομάδας, Alessio Salucci, παραδέχθηκε ότι το ενδιαφέρον από άλλες ομάδες είναι έντονο: "Δεν είναι εύκολο να παραμείνει μαζί μας, γιατί υπάρχουν πολλές προτάσεις από άλλες ομάδες. Μετά τη Βαρκελώνη θα ξέρουμε περισσότερα. Τίποτα δεν έχει κλείσει στο 100% ακόμη."

Fabio Giannatonino

Υπενθυμίζουμε πως μεταγραφικές κινήσεις αναβατών και ομάδων δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί επισήμως, παρότι αρκετές από αυτές θεωρούνται τετελεσμένες, καθώς αναμένεται προς το παρόν η ολοκλήρωση της Concorde Agreement, της συμφωνίας μεταξύ κατασκευαστών και διοργανωτών των MotoGP.

Το επόμενο κεφάλαιο αναμένεται να γραφτεί στο Grand Prix της Καταλονίας στην Βαρκελώνη, όπου πιθανότατα θα υπάρξουν νεότερες εξελίξεις σε μία από τις πιο σημαντικές μετακινήσεις της αγοράς αναβατών ενόψει της ερχόμενης σεζόν 2027.