MotoGP Le Mans: Βασιλιάς του "χάους" ο Miller

Δύσκολες συνθήκες στο Le Mans
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

16/5/2021

Ήταν ξεκάθαρο από την αρχή του τριημέρου, ότι ο ρυθμιστικός παράγοντας για την έκβαση του αγώνα στο Le Mans της Γαλλίας θα ήταν ο καιρός. Οι διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα τις δεκάδες πτώσεις κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών, σε όλες τις κατηγορίες, με την κατάταξη στο grid των MotoGP να καθορίζεται σε ένα δραματικό φινάλε των Q2.

Με τον αγώνα να ξεκινάει ως στεγνός όλα τα δεδομένα ήταν ανοιχτά, μέχρι που μετά από μόλις τέσσερις γύρους άρχισαν να πέφτουν οι πρώτες σταγόνες βροχής, σηματοδοτώντας την απαρχή… του χάους. Από αυτό ροντέο συνθηκών και δεδομένων, νικητής βγήκε ο Αυστραλός αναβάτης της Pramac Ducati Jack Miller, ο οποίος ο έγινε ο δεύτερος αναβάτης μετά τον Fabio Quartararo, που έχει πετύχει δύο νίκες μέσα στην φετινή σεζόν μέχρι τώρα.

Ο Miller ξεκίνησε δυνατά μπαίνοντας επικεφαλής, πριν πάρει την πρωτοπορία ο Maverick Vinales στον δεύτερο μόλις γύρο. Με το ξεκίνημα όμως της βροχής, ο Vinales έχασε θέσεις, με τους Quartararo, Marquez και Rins να τον περνούν με ευκολία. Στον έκτο γύρο, όλοι οι αναβάτες αποφάσισαν να μπουν στα πιτς για να αλλάξουν μοτοσυκλέτες, αλλά αυτός που βγήκε πρώτος -προς έκπληξη όλων- ήταν ο Marc Marquez, κάνοντας μια υποδειγματική εναλλαγή μοτοσυκλέτας.

Ο Rins κατάφερε κι αυτός να βγει πριν τον μέχρι εκείνη την στιγμή επικεφαλής Quartararo, αλλά με έναν περίεργο τρόπο κατάφερε να πέσει αμέσως μετά την έξοδό του από τα πιτς, στο εσάκι Dunlop. Κι ενώ ο Marquez έδειχνε ικανός να κάνει την έκπληξη, μια πτώση όμως στην τελευταία στροφή της πίστας, του έκοψε κάθε ελπίδα για τη νίκη.

Ο Miller ανέβηκε στην δεύτερη θέση, αλλά εκείνη την στιγμή έλαβε το μήνυμα στο ηλεκτρονικό όργανό του ότι πρέπει να εκτελέσει την ποινή long lap λόγω του ότι μπήκε με μεγαλύτερη από το επιτρεπτό όριο ταχύτητα στα πιτς. Μάλιστα, αναγκάστηκε να κάνει δύο φορές το πέρασμα του long lap, γιατί την πρώτη φορά δεν είχε μπει σωστά. Για τον ίδιο λόγο και με την ίδια ποινή, τιμωρήθηκε και ο Francasco Bagnaia.

Παρόλα αυτά, ο Miller είχε ξεκάθαρο πλεονέκτημα ταχύτητας έναντι του Quartararo και δεν δυσκολεύτηκε να τον φτάσει και να τον περάσει μπαίνοντας επικεφαλής, παραμένοντας εκεί μέχρι το τέλος του αγώνα.

Πιο πίσω το δράμα εξελισσόταν κανονικά, με τους δύο αναβάτες της Aprilia, Lorenzo Savadori και Aleix Espargaro, να εγκαταλείπουν λόγω μηχανικών προβλημάτων, ενώ οι Rins και Marquez που είχαν ξαναμπεί στον αγώνα μετά τις πτώσεις τους έπεσαν και πάλι, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν οριστικά. Στα «θύματα» του Le Mans συμπεριλήφθηκαν και οι Morbidelli, Pol Espargaro και Joan Mir.

Πλησιάζοντας προς το τέλος, ένας ακόμη αναβάτης της Ducati, ο Johann Zarco ανέβασε εκπληκτικά το ρυθμό του, προσπερνώντας τον Takaaki Nakagami για να κυνηγήσει τους δύο αναβάτες που ήταν μπροστά. Μάλιστα, κατάφερε να «κόψει» δύο δευτερόλεπτα από τον Quartaro μέσα σε έναν γύρο, περνώντας μπροστά του, με πέντε γύρους να απομένουν. Αυτό ήταν και το τρίτο βάθρο για τον Γάλλο φέτος.

Το καλύτερό του αποτέλεσμα για φέτος έφερε και ο Danilo Petrucci με την ΚΤΜ, τερματίζοντας στην πέμπτη θέση, ενώ μπροστά του τερμάτισε ο Bagnaia ο οποίος έμεινε έναν βαθμό πίσω στην βαθμολογία από τον Quartararo που είναι ο νέος επικεφαλής του πρωταθλήματος.

 

Αποτελέσματα Le Mans
1
Jack Miller
Ducati Team (GP21)
47m 25.473s
2
Johann Zarco
Pramac Ducati (GP21)
+3.970s
3
Fabio Quartararo
Monster Yamaha (YZR-M1)
+14.468s
4
Francesco Bagnaia
Ducati Team (GP21)
+16.172s
5
Danilo Petrucci
KTM Tech3 (RC16)
+21.430s
6
Alex Marquez
LCR Honda (RC213V)
+23.509s
7
Takaaki Nakagami
LCR Honda (RC213V)
+30.164s
8
Pol Espargaro
Repsol Honda (RC213V)
+35.221s
9
Iker Lecuona
KTM Tech3 (RC16)
+40.432s
10
Maverick Viñales
Monster Yamaha (YZR-M1)
+40.577s
11
Valentino Rossi
Petronas Yamaha (YZR-M1)
+42.198s
12
Luca Marini
Sky VR46 Avintia Ducati (GP19)*
+52.408s
13
Brad Binder
Red Bull KTM (RC16)
+59.377s
14
Enea Bastianini
Avintia Ducati (GP19)*
+62.224s
15
Tito Rabat
Pramac Ducati (GP21)
+69.651s
16
Franco Morbidelli
Petronas Yamaha (YZR-M1)
+4 laps


 

KTM-MotoGP: Περιμένει νέους επενδυτές στην ομάδα πριν τα Χριστούγεννα

Ψάχνει έξτρα πόρους για να μείνει ανταγωνιστική σε περίπτωση περικοπών από την Bajaj
MotoGP KTM Future
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

2/12/2025

Η KTM ανοίγει την πόρτα σε επενδυτές για την εργοστασιακή της ομάδα με στόχο τη σταθερότητα και την ενίσχυση της παρουσίας της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP.

Η KTM επιβεβαιώνει ότι έχει της έχει εκδηλωθεί σοβαρό ενδιαφέρον από επενδυτές που θέλουν να μπουν στο αγωνιστικό πρόγραμμα της MotoGP ομάδας, με τις συζητήσεις να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και την τελική συμφωνία να προβλέπεται “πριν τα Χριστούγεννα”.

Η εταιρεία πέρασε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά μετά τη μεγάλη οικονομική κρίση του περασμένου χειμώνα. Η είσοδος της Bajaj ως νέου πλειοψηφικού μετόχου έδωσε την απαιτούμενη σταθερότητα στην KTM που θέλει να συνεχίσει κανονικά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα όχι απλά ως κομπάρσος αλλά με στόχο την κορυφή και για αυτόν τον λόγο ψάχνει τρόπους να αυξήσει το μπάτζετ της.

MotoGP KTM Future

Τους τελευταίους μήνες, η KTM επιβεβαίωσε την εμπλοκή της στην ερχόμενη σεζόν, τιμώντας το υπάρχον συμβόλαιο με την Dorna Sports. Αβέβαιη μένει η συμμετοχή στο MotoGP από το 2027 και μετά, παρότι ήταν η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε τον νέο 850cc κινητήρα της για την νέα εποχή των Grand Prix.

Μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, η KTM άνοιξε επίσημα την πόρτα σε εξωτερικούς επενδυτές για πρώτη φορά. Κάποια στιγμή, το όνομα του Lewis Hamilton είχε ακουστεί έντονα ως το άτομο που ενδιαφέρεται για την ομάδα ενώ μέσα στους μνηστήρες βρέθηκε και η CFMOTO.

MotoGP KTM Future

Η εξαγορά του MotoGP από τη Liberty Media καλλιέργησε ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στο πρωτάθλημα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πρόσφατη εξαγορά της Tech3 από επενδυτές με επικεφαλής τον πρώην επικεφαλής της Haas F1 Team, Guenther Steiner, έναντι 20 εκατ. ευρώ -διαβάστε περισσότερα εδώ.

Σε συνέντευξή ο CEO της KTM Gottfried Neumeister δήλωσε πως δεν είναι μυστικό το μεγάλο τεράστιο ενδιαφέρον που υπάρχει από επενδυτές να εμπλακούν στην ομάδα των MotoGP των Αυστριακών.

Ο στόχος παραμένει ένας συνεργάτης που θα καλύπτει περίπου το 30% του κόστους λειτουργίας της εργοστασιακής ομάδας, με την Bajaj να θέλει να περιορίσει τα έξοδα της ΚΤΜ -όχι απαραίτητα του αγωνιστικού τμήματος- και τους Αυστριακούς να κινούνται για να το ισοσταθμίσουν αυτό πριν η ινδική εταιρεία πάρει κάποια τελική απόφαση.

"Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η KTM σκοπεύει να παραδώσει τα κλειδιά, “Ας γίνει απολύτως σαφές πως δεν πρόκειται ποτέ να παραχωρήσουμε τον έλεγχο της ομάδας.", υπογράμμισε ο Neumeiste.

MotoGP KTM Future

Ο Neumeister εξήγησε πως το ενδιαφέρον είναι τόσο μεγάλο, που η διαδικασία έχει παραταθεί, “Δεχόμαστε νέες προτάσεις σχεδόν καθημερινά. Παρ’ όλα αυτά, σκοπεύουμε να πάρουμε τον χρόνο μας για να εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή συμφωνία.”

Και ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει να κάνει απλώς με χρήματα. “Δεν πρόκειται απλώς για έναν επενδυτή που θα προσφέρει κεφάλαιο. Τα χρήματα δεν αρκούν, χρειάζεται να υπάρχει και η σωστή “χημεία”. Μιλάμε για χτίσιμο μιας σταθερής συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Ο CEO κλείνει με έναν σαφή χρονικό ορίζοντα, “Πιστεύω ότι μπορούμε να φτάσουμε σε υπογραφή πριν τα Χριστούγεννα. Το σημαντικότερο ήταν να κατανοήσουμε το ενδιαφέρον και να εξασφαλίσουμε μία σοβαρή υποστήριξη για το 2026.”