MotoGP - Marco Bezzecchi: Έσπασε ρεκόρ με 120 σερί γύρους στην κορυφή

Παράλληλα σημείωσε την πέμπτη του συνεχόμενη νίκη
bezzecchi
Από τον

Παύλο Καρατζά

31/3/2026

Ο Bezzecchi έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα στο GP των Ηνωμένων Πολιτειών, κέρδισε για άλλη μια φορά και έφτασε τις πέντε συνεχόμενες νίκες, καταρρίπτοντας παράλληλα ένα σημαντικό ρεκόρ του Jorge Lorenzo.

Ο Ιταλός αναβάτης ήταν από τον πρώτο γύρο μπροστά από όλους και κρατήθηκε εκεί μέχρι και το τέλος του αγώνα, καταρρίπτοντας ένα ρεκόρ που κρατούσε 11 ολόκληρα χρόνια και κατείχε ο Ισπανός Jorge Lorenzo που κρατιόταν πρωτοπόρος για 103 σερί γύρους το 2015. Ο Bezzecchi είχε ξεκινήσει να "γράφει" γύρους ως πρωτοπόρος από τους δύο τελευταίους γύρους της περσινής σεζόν και φέτος συνέχισε από εκεί που σταμάτησε πέρυσι.

Ο Ιταλός είναι εξαιρετικός και φέτος και στο αμερικάνικο GP, συμπλήρωσε 120 συνεχόμενους γύρους ως πρωτοπόρος, ένα σερί που κάλλιστα μπορεί να αυξήσει στην πίστα της Jerez στα τέλη του Απρίλη. Μάλιστα με την 5η του συνεχόμενη νίκη, μπαίνει σε ένα κλειστό κλαμπ αναβατών όπως οι Marc Marquez, Valentino Rossi, Mick Doohan, Giacomo Agostini, John Surtees, Mike Hailwood και Geoff Duke.

Bezzecchi και Aprilia δείχνουν ένα σύνολο απίστευτα δυνατό φέτος και με την επάνοδο του Martin, έχουν κάνει το 1-2 στην γενική κατάταξη των αναβατών, ενώ στην κατάταξη των κατασκευαστών είναι πρώτοι με 32 βαθμούς διαφορά από την Ducati!

Ο Ιταλός αναβάτης δήλωσε: “Έχω μείνει άφωνος. Εννοώ, είναι πραγματικά δύσκολο να περιγράψω τα συναισθήματά μου και το πώς νιώθω. Είναι αρκετά παράξενο να ακούω το όνομά μου να αναφέρεται δίπλα σε αυτούς τους θρύλους, όπως ο Vale και ο Marc. Είμαι τυχερός που μπορώ να αγωνιστώ με μερικούς από αυτούς, όπως τον Marc, για παράδειγμα, που είναι ο γρηγορότερος και ο ισχυρότερος στο grid του MotoGP αυτή τη στιγμή. Είναι πίεση, αλλά είναι και προνόμιο. Είμαι πολύ περήφανος που βρίσκομαι εδώ και που μπορώ να το κάνω αυτό.”

MotoGP: Alberto Puig - “Η πρόοδος της Honda είναι ξεκάθαρη, αλλά χρειαζόμαστε περισσότερη συνέπεια”

O απολογισμός και οι στόχοι του Ισπανού διευθυντή της ομάδας HRC για το 2026
Puig
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/12/2025

Η χρονιά ξεκίνησε δύσκολα για τη Honda, εικόνα που θύμιζε έντονα το 2024. Ο Joan Mir εγκατέλειψε στους πέντε από τους έξι πρώτους αγώνες, ενώ ο Luca Marini κινούνταν στα όρια της πρώτης δεκάδας, χωρίς να μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Η νίκη του Johann Zarco εν μέσω βροχής στον αγώνα του Le Mans αποτέλεσε το highlight της χρονιάς, όμως η ουσιαστική αλλαγή φάνηκε μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Τότε, η Honda έκανε τα πιο σημαντικά βήματα εξέλιξης, κάτι που αποτυπώθηκε ξεκάθαρα στην σειρά εκκίνησης και στα βάθρα του Joan Mir στην Ιαπωνία, αλλά και στο Grand Prix της Μαλαισίας.

Puig

Η βελτιωμένη εικόνα του δεύτερου μισού της σεζόν έφερε τελικά τη Honda από την κατηγορίας D, στην κατηγορία C, στο σύστημα παραχωρήσεων concessions με την άνοδο να επιτυγχάνεται οριακά, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στη Βαλένθια, όπου ο Marini τερμάτισε έβδομος.

“Ήταν μια χρονιά με πάρα πολλή δουλειά, αλλά κάναμε πρόοδο, και αυτό είναι ξεκάθαρο”, δήλωσε ο Alberto Puig.
“Δεν είμαστε ακόμη εκεί που θέλουμε, όμως σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, αυτή ήταν η χρονιά που εκμεταλλευτήκαμε περισσότερο τις παραχωρήσεις και τον χρόνο που είχαμε για να εξελίξουμε τη μοτοσυκλέτα”.

Όπως εξήγησε, στην αρχή της χρονιάς η RC213V δεν βρισκόταν στο ίδιο επίπεδο με αυτό που παρουσίασε μετά το καλοκαίρι, “Ξέραμε ότι μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποια σοβαρά βήματα εξέλιξης, και αυτό ακριβώς συνέβη. Οι αναβάτες άρχισαν να αποδίδουν καλύτερα και τα πράγματα πήγαν πολύ πιο καλά από τον Ιούλιο και τον Αύγουστο και μετά”.

Σύμφωνα με τον Puig, ο τομέας στον οποίο η Honda έκανε το μεγαλύτερο άλμα μέσα στο 2025 είναι ο κινητήρας.

“Μια μοτοσυκλέτα αποτελείται από πολλά στοιχεία, αλλά αν με ρωτήσετε προσωπικά, νομίζω ότι κάναμε μεγάλη βελτίωση στον κινητήρα”, ανέφερε.
“Σε αυτή την κατηγορία, αν δεν έχεις τελική ταχύτητα, είναι πολύ δύσκολο ακόμη και να σκεφτείς προσπέραση. Δώσαμε περισσότερη ιπποδύναμη στους αναβάτες και νομίζω ότι το εκτίμησαν πραγματικά”.

Κοιτώντας προς το 2026, ο Puig ξεκαθαρίζει ότι το μεγάλο ζητούμενο είναι η σταθερότητα στην απόδοση. Η Honda έδειξε ότι μπορεί να διεκδικήσει βάθρα, όμως αυτό δεν συνέβη σε όλους τους αγώνες του δεύτερου μισού της σεζόν.

Puig

“Υπήρξαν καλές στιγμές”, είπε. “Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τη νίκη του Johann Zarco στο Le Mans, που ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Από το καλοκαίρι μέχρι σήμερα, οι δύο αναβάτες μας, ο Mir και ο Marini, είχαν αρκετά καλά αποτελέσματα, με κάποια σκαμπανεβάσματα. Στην Ιαπωνία ήμασταν πολύ χαρούμενοι με το βάθρο”.

Και κατέληξε, “Η πρόοδος υπάρχει, αλλά αυτή τη στιγμή χρειαζόμαστε λίγη περισσότερη συνέπεια, και αυτό είναι το σημείο στο οποίο επικεντρωνόμαστε για την επόμενη χρονιά”.

Ένας ακόμη λόγος αισιοδοξίας για το 2026 είναι η ένταξη του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Moto2 2025, Diogo Moreira, στο project της Honda.

“Θα έχουμε έναν νέο αναβάτη που έρχεται από τη Moto2 και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα ξεκινήσει”, σημείωσε ο Puig.
“Μπροστά μας έχουμε μια συναρπαστική σεζόν. Στο τέλος της ημέρας, η Honda θέλει να κερδίζει και αργά ή γρήγορα θα είμαστε έτοιμοι γι’ αυτό”.