MotoGP MOTUL ARGENTINA: Ρουλέτα η Pole Position

Για να καταλήξει και πάλι στον Marquez…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

8/4/2017

Σαν την μπίλια σε ρουλέτα που χοροπηδά από αριθμό σε αριθμό, η πρώτη θέση στην εκκίνηση άλλαζε θέση πριν από λίγο στο GRAN PREMIO MOTUL DE LA REPÚBLICA ARGENTINA.

Ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς θα γίνει σε στεγνό και προβλέπεται απολαυστικός, όμως στις δοκιμές οι συνθήκες σήμερα όχι μόνο δεν ήταν καλές, αλλά διαφοροποιούνταν και συχνά. Πρέπει να ξεκινήσουμε όμως από τον Τσέχο Karel Abraham, έναν αναβάτη που στην Moto2 είχε αποδείξει τις ικανότητές του, αλλά στην κορυφαία κατηγορία δεν περίμενες να τον δεις στην πρώτη γραμμή και δεν μάλιστα όχι καθαρά από τύχη και όχι μόνο από συγκυρίες. Ο Karel Abraham κατάφερε να κερδίσει πριν από λίγο την δεύτερη θέση στην εκκίνηση, όταν η καλύτερή του εμφάνιση στα MotoGP ήταν τον πρώτο χρόνο που στην κατηγορία πίσω στο 2011. Οι συγκυρίες τον βοήθησαν σήμερα, αλλά και η στρατηγική που ακολούθησε με την ομάδα, καθώς στην FP1 και FP2 κατάφερε μία πέμπτη και μία τρίτη θέση αντίστοιχα. Όταν οι συνθήκες έγιναν άσχημες κατάφερε να αναγνωρίσει στα υπόλοιπα ελεύθερα δοκιμαστικά τι έπρεπε να γίνει και εκμεταλλευόμενος την αλλαγή στις συνθήκες την τελευταία στιγμή, να επανέλθει στην Q2 και να κερδίσει την δεύτερη θέση.

Ο Marquez πήρε την pole position με εξαιρετική οδήγηση στην βροχή και αργότερα στην ημίστεγνη πίστα την στιγμή που ούτε τα λάθη έλειψαν, ούτε και τα γλιστρήματα με κορυφαία στιγμή όταν γλίτωσε την πτώση με την βοήθεια του «από μηχανής θεού» στην δοκιμή για την εκκίνηση. Ο Marquez δεν είχε την πιο σταθερή πορεία στις ελεύθερες δοκιμές, που στην FP1 και στην FP2 ο Vinales έδειχνε ότι είναι έτοιμος να συνεχίσει την φετινή σεζόν όπως την ξεκίνησε στον πρώτο αγώνα.

 

Με τις επιλογές των ελαστικών να αποτελούν το μεγάλο ερωτηματικό και τις συνθήκες να αλλάζουν ο Marquez και ο Crutchlow οδήγησαν εκπληκτικά κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Ο επόμενος που εντυπωσίασε ήταν ο Dovizioso όταν κυριάρχησε για λίγο στην Q1 δείχνοντας ότι μπορεί να κερδίσει την θέση στην εκκίνηση, οδηγώντας στην βροχή. Ο Rossi ωστόσο δεν είχε πει την τελευταία του λέξη, και αποδεικνύοντας, για πολλοστή φορά, ότι είναι ο άνθρωπος που δουλεύει καλύτερα υπό πίεση, κράτησε για λίγο την πιθανότητα για pole position, πριν την πάρει ο Pedrosa, ο οποίος οδηγούσε εξαιρετικά αλλά με διαλείμματα μικρών λαθών. Ο Vinales δεν μπόρεσε να συνεχίσει την πορεία των πρώτων δοκιμών και ο Lorenzo που μας είχε προειδοποιήσει να μην περιμένουμε κάτι σπουδαίο από αυτόν, κράτησε την υπόσχεσή του…

Καλή και η παρουσία του Zarco στην Q1 με παραπλήσιους χρόνους με τους κορυφαίους, την στιγμή όμως που ο καιρός θα έφερνε τα πάνω κάτω στην Q2 όταν σταδιακά θα βελτιωνόταν. Τόσο που δημιουργούταν στεγνοί διάδρομοι και ο Iannone προσπάθησε να μπει με slick, μόνο και μόνο για να αλλάξει άμεσα γνώμη, ανακαλύπτοντας ότι δεν ήταν ακόμα η ώρα. Ωστόσο αυτό βοήθησε τον Marquez να πέσει σχεδόν δύο δευτερόλεπτα κάτω από την Q1 και να κερδίσει την pole position, την στιγμή που ο Rossi -που είχε το δικαίωμα με τον Pedrosa- να μπουν στην Q2 δεν κατάφεραν να βελτιώσουν τον χρόνο τους τον ίδιο εντυπωσιακά. Ο Crutchlow όμως ψαλίδισε κι αυτός ένα δευτερόλεπτο για να κλείσει την πρώτη γραμμή στην εκκίνηση παίρνοντας την τρίτη θέση, με τον Petrucci πίσω του στην τέταρτη να είναι ο τελευταίος αναβάτης που έριξε τον χρόνο κάτω από το 1:49 των υπολοίπων. Πίσω του λοιπόν οι Pedrosa, Vinales και Rossi, που όλοι τους σε κάποιο σημείο των ελεύθερων ή κατατακτήριων δοκιμών, διεκδίκησαν την πρώτη θέση.

Η αστάθεια αυτή των δοκιμών όμως, δεν θα συνεχιστεί και στον αγώνα που αναμένεται να έχει μία τρομακτική εκκίνηση. Οι γρήγοροι αναβάτες στις πίσω σειρές θα κάνουν δυνατή επίθεση από νωρίς, έχοντας και το πλεονέκτημα των εργοστασιακών μοτοσυκλετών, κι αυτό είναι κάτι που ξέρουν πολύ καλά οι Abraham, Crutchlow και Petrucci που θα υπερασπιστούν τις θέσεις τους. Ο Rossi χρωστά πάντως στον Crutchlow έναν εμβολισμό…

Αναμένουμε λοιπόν μία θεαματική εκκίνηση, σε μία πίστα που ο Marquez έχει πάρει τις τελευταίες φορές την πρώτη θέση, αλλά δεν έχει υπάρξει ο ταχύτερος σε αγώνα, με το ρεκόρ να ανήκει στον Rossi. Ο αυριανός αγώνας θα είναι συναρπαστικός…

 

 

 

Ετικέτες

MotoGP: Jorge Martin - “Η Ducati θα επιστρέψει στο φυσιολογικό”

Ο Ισπανός πιστεύει πως η Ducati θα επανέλθει στη μάχη των νικών στο Ισπανικό Grand Prix
Martin
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/4/2026

Ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia Racing εκτιμά πως η ευρωπαϊκή επιστροφή του MotoGP θα φέρει και την επαναφορά της κανονικότητας, με τη Ducati να ανεβάζει ξανά ρυθμό.

Η αρχή της σεζόν 2026 στο MotoGP μόνο εύκολη δεν ήταν για τη Ducati, η οποία δείχνει να βρίσκεται ένα βήμα πίσω από την εξαιρετικά δυνατή Aprilia στους πρώτους αγώνες της χρονιάς.

Παρά τη νίκη στο Sprint της Βραζιλίας και παρουσίες στο βάθρο στους αγώνες μικρότερης διάρκειας, η εταιρεία της Μπολόνια έχει μόλις ένα βάθρο σε κανονικό αγώνα μετά από τρεις γύρους. Αυτό ήρθε από τον Fabio Di Giannantonio με τη δορυφορική ομάδα VR46 στη Βραζιλία, ενώ ο εν ενεργεία πρωταθλητής Marc Marquez δεν έχει ακόμη καταφέρει να ανέβει σε βάθρο Κυριακής.

Η εικόνα αυτή απέχει πολύ από την περσινή κυριαρχία της Ducati, όταν είχε σαρώσει νίκες τόσο σε Sprint όσο και σε κανονικούς αγώνες στους πρώτους γύρους της σεζόν.

Αντίθετα, η Aprilia, αν και όχι εξίσου αποτελεσματική στα Sprint, έχει κυριαρχήσει στους αγώνες της Κυριακής με τον Marco Bezzecchi να πετυχαίνει τρεις συνεχόμενες νίκες σε Ταϊλάνδη, Βραζιλία και ΗΠΑ.

Ωστόσο, ο Jorge Martin εμφανίζεται βέβαιος πως η κατάσταση θα αλλάξει στο ευρωπαϊκό σκέλος του πρωταθλήματος και συγκεκριμένα στο ισπανικό  Grand Prix στο Jerez.

“Στη Jerez, όλα θα επιστρέψουν στο φυσιολογικό,” δήλωσε χαρακτηριστικά, για να προσθέσει με νόημα: “Η Ducati θα επιστρέψει στο επίπεδό της”.

Από την πλευρά της Ducati, ο γενικός διευθυντής Gigi Dall’Igna χαρακτήρισε τον αγώνα στις ΗΠΑ ως ένα πραγματικό “καμπανάκι” για την ομάδα.

Επιστροφή Martin και προσγειωμένες προσδοκίες

Η επιστροφή του Jorge Martin σε υψηλό επίπεδο μετά το δύσκολο 2025 αποτελεί μία από τις μεγάλες εκπλήξεις της φετινής χρονιάς, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι έχασε τα αρχικά τεστ προετοιμασίας.

Ξεκινώντας με τέταρτη θέση στην Ταϊλάνδη, ο Ισπανός ανέβηκε ξανά στο βάθρο στη Βραζιλία, πριν εκμεταλλευτεί μια διαφορετική στρατηγική στο sprint του COTA για να πάρει τη νίκη. Στον κυρίως αγώνα τερμάτισε δεύτερος και πλέον βρίσκεται μόλις τέσσερις βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Marco Bezzecchi.

Παρά τα αποτελέσματα, ο ίδιος επιμένει πως προσπαθεί να κρατά χαμηλά τις προσδοκίες του:

“Ειλικρινά, δεν το περίμενα αυτό στο Austin. Προσπάθησα να μειώσω λίγο τις προσδοκίες μου. Δεν ήμασταν έτοιμοι. Το πλάνο ήταν να περάσουμε δύο-τρεις αγώνες χωρίς πίεση, να μαζεύουμε βαθμούς – πέμπτη, όγδοη θέση, ό,τι έρθει θα ήταν καλό”.

Και κατέληξε, “συνήθως το τέλος της σεζόν είναι το δυνατό μου σημείο, αλλά δεν θέλω να βιαστώ”.

Ο Martin αναμένεται να αποχωρήσει από την Aprilia στο τέλος της χρονιάς, με προορισμό τη Yamaha, ενώ τη θέση του στην ιταλική ομάδα εκτιμάται ότι θα αναλάβει ο Francesco Bagnaia.