MotoGP MOTUL ARGENTINA: Ρουλέτα η Pole Position

Για να καταλήξει και πάλι στον Marquez…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

8/4/2017

Σαν την μπίλια σε ρουλέτα που χοροπηδά από αριθμό σε αριθμό, η πρώτη θέση στην εκκίνηση άλλαζε θέση πριν από λίγο στο GRAN PREMIO MOTUL DE LA REPÚBLICA ARGENTINA.

Ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς θα γίνει σε στεγνό και προβλέπεται απολαυστικός, όμως στις δοκιμές οι συνθήκες σήμερα όχι μόνο δεν ήταν καλές, αλλά διαφοροποιούνταν και συχνά. Πρέπει να ξεκινήσουμε όμως από τον Τσέχο Karel Abraham, έναν αναβάτη που στην Moto2 είχε αποδείξει τις ικανότητές του, αλλά στην κορυφαία κατηγορία δεν περίμενες να τον δεις στην πρώτη γραμμή και δεν μάλιστα όχι καθαρά από τύχη και όχι μόνο από συγκυρίες. Ο Karel Abraham κατάφερε να κερδίσει πριν από λίγο την δεύτερη θέση στην εκκίνηση, όταν η καλύτερή του εμφάνιση στα MotoGP ήταν τον πρώτο χρόνο που στην κατηγορία πίσω στο 2011. Οι συγκυρίες τον βοήθησαν σήμερα, αλλά και η στρατηγική που ακολούθησε με την ομάδα, καθώς στην FP1 και FP2 κατάφερε μία πέμπτη και μία τρίτη θέση αντίστοιχα. Όταν οι συνθήκες έγιναν άσχημες κατάφερε να αναγνωρίσει στα υπόλοιπα ελεύθερα δοκιμαστικά τι έπρεπε να γίνει και εκμεταλλευόμενος την αλλαγή στις συνθήκες την τελευταία στιγμή, να επανέλθει στην Q2 και να κερδίσει την δεύτερη θέση.

Ο Marquez πήρε την pole position με εξαιρετική οδήγηση στην βροχή και αργότερα στην ημίστεγνη πίστα την στιγμή που ούτε τα λάθη έλειψαν, ούτε και τα γλιστρήματα με κορυφαία στιγμή όταν γλίτωσε την πτώση με την βοήθεια του «από μηχανής θεού» στην δοκιμή για την εκκίνηση. Ο Marquez δεν είχε την πιο σταθερή πορεία στις ελεύθερες δοκιμές, που στην FP1 και στην FP2 ο Vinales έδειχνε ότι είναι έτοιμος να συνεχίσει την φετινή σεζόν όπως την ξεκίνησε στον πρώτο αγώνα.

 

Με τις επιλογές των ελαστικών να αποτελούν το μεγάλο ερωτηματικό και τις συνθήκες να αλλάζουν ο Marquez και ο Crutchlow οδήγησαν εκπληκτικά κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Ο επόμενος που εντυπωσίασε ήταν ο Dovizioso όταν κυριάρχησε για λίγο στην Q1 δείχνοντας ότι μπορεί να κερδίσει την θέση στην εκκίνηση, οδηγώντας στην βροχή. Ο Rossi ωστόσο δεν είχε πει την τελευταία του λέξη, και αποδεικνύοντας, για πολλοστή φορά, ότι είναι ο άνθρωπος που δουλεύει καλύτερα υπό πίεση, κράτησε για λίγο την πιθανότητα για pole position, πριν την πάρει ο Pedrosa, ο οποίος οδηγούσε εξαιρετικά αλλά με διαλείμματα μικρών λαθών. Ο Vinales δεν μπόρεσε να συνεχίσει την πορεία των πρώτων δοκιμών και ο Lorenzo που μας είχε προειδοποιήσει να μην περιμένουμε κάτι σπουδαίο από αυτόν, κράτησε την υπόσχεσή του…

Καλή και η παρουσία του Zarco στην Q1 με παραπλήσιους χρόνους με τους κορυφαίους, την στιγμή όμως που ο καιρός θα έφερνε τα πάνω κάτω στην Q2 όταν σταδιακά θα βελτιωνόταν. Τόσο που δημιουργούταν στεγνοί διάδρομοι και ο Iannone προσπάθησε να μπει με slick, μόνο και μόνο για να αλλάξει άμεσα γνώμη, ανακαλύπτοντας ότι δεν ήταν ακόμα η ώρα. Ωστόσο αυτό βοήθησε τον Marquez να πέσει σχεδόν δύο δευτερόλεπτα κάτω από την Q1 και να κερδίσει την pole position, την στιγμή που ο Rossi -που είχε το δικαίωμα με τον Pedrosa- να μπουν στην Q2 δεν κατάφεραν να βελτιώσουν τον χρόνο τους τον ίδιο εντυπωσιακά. Ο Crutchlow όμως ψαλίδισε κι αυτός ένα δευτερόλεπτο για να κλείσει την πρώτη γραμμή στην εκκίνηση παίρνοντας την τρίτη θέση, με τον Petrucci πίσω του στην τέταρτη να είναι ο τελευταίος αναβάτης που έριξε τον χρόνο κάτω από το 1:49 των υπολοίπων. Πίσω του λοιπόν οι Pedrosa, Vinales και Rossi, που όλοι τους σε κάποιο σημείο των ελεύθερων ή κατατακτήριων δοκιμών, διεκδίκησαν την πρώτη θέση.

Η αστάθεια αυτή των δοκιμών όμως, δεν θα συνεχιστεί και στον αγώνα που αναμένεται να έχει μία τρομακτική εκκίνηση. Οι γρήγοροι αναβάτες στις πίσω σειρές θα κάνουν δυνατή επίθεση από νωρίς, έχοντας και το πλεονέκτημα των εργοστασιακών μοτοσυκλετών, κι αυτό είναι κάτι που ξέρουν πολύ καλά οι Abraham, Crutchlow και Petrucci που θα υπερασπιστούν τις θέσεις τους. Ο Rossi χρωστά πάντως στον Crutchlow έναν εμβολισμό…

Αναμένουμε λοιπόν μία θεαματική εκκίνηση, σε μία πίστα που ο Marquez έχει πάρει τις τελευταίες φορές την πρώτη θέση, αλλά δεν έχει υπάρξει ο ταχύτερος σε αγώνα, με το ρεκόρ να ανήκει στον Rossi. Ο αυριανός αγώνας θα είναι συναρπαστικός…

 

 

 

Ετικέτες

MotoGP 2026: Marc Marquez: “Εγώ έχω μείνει πίσω, όχι η μοτοσυκλέτα”

Αναλαμβάνει την ευθύνη ο Ισπανός για το δύσκολο Σαββατοκύριακο της Ducati
Marc Marquez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/3/2026

Ο εν ενεργεία πρωταθλητής MotoGP, Marc Marquez, εμφανίστηκε απογοητευμένος μετά την πέμπτη θέση στο Grand Prix των ΗΠΑ στο Circuit of the Americas, αναλαμβάνοντας πλήρως την ευθύνη για την απόδοσή του και ξεκαθαρίζοντας πως το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην GP26 της Ducati.

Παρά το γεγονός ότι η πίστα του Austin υπήρξε για χρόνια “κάστρο” του, με επτά νίκες στο ενεργητικό του, ο Ισπανός δυσκολεύτηκε να βρει ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Η κατάσταση έγινε ακόμη πιο περίπλοκη μετά την ποινή long-lap που δέχθηκε για τη σύγκρουση με τον Fabio Di Giannantonio στον αγώνα Sprint, που έριξε τον Ιταλό και επηρέασε καθοριστικά την εξέλιξη του κυρίως αγώνα.

Στον αγώνα της Κυριακής, ο Marquez έχασε πολύτιμο χρόνο στα πρώτα στάδια, εμπλεκόμενος σε μάχες με τον Di Giannantonio και τον Joan Mir για τις θέσεις 4 έως 6. Μετά την εκτέλεση της ποινής του βρέθηκε εκτός δεκάδας, καταφέρνοντας τελικά να ανακάμψει μέχρι την πέμπτη θέση, χωρίς όμως να απειλήσει για το βάθρο.

Marc Marquez

Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι ακόμη και χωρίς την ποινή, η νίκη δεν ήταν εφικτή: "Για βάθρο, ναι. Για νίκη, όχι. Πληρώσαμε το λάθος του Σαββάτου και κάναμε το μέγιστο δυνατό".

Την ίδια στιγμή, η Aprilia έχει αναδειχθεί ως κυρίαρχη δύναμη, με τον Marco Bezzecchi να κατακτά τη νίκη και στα τρία πρώτα Grand Prix της σεζόν. Αντίθετα, η Ducati, που μέχρι πέρσι κυριαρχούσε, δείχνει να χάνει έδαφος έχοντας σπάσει το εντυπωσιακό σερί 88 συνεχόμενων βάθρων που κρατούσε από το 2021. 

Ωστόσο ο Marquez δεν αναζήτησε δικαιολογίες στη μοτοσυκλέτα: "Εγώ είμαι αυτός που έχει μείνει πίσω, όχι η μοτοσυκλέτα. Στους πρώτους γύρους, με καινούρια ελαστικά, η μοτοσυκλέτα γίνεται πιο επιθετική και δεν μπορώ να την οδηγήσω όπως θέλω αυτή τη στιγμή".

Όπως εξήγησε, το βασικό του πρόβλημα εντοπίζεται στα πρώτα στάδια του αγώνα, όπου δεν αισθάνεται άνετα στη σέλα και δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητές του. "Δεν νιώθω φυσικά πάνω στη μοτοσυκλέτα. Προσαρμόζομαι σε μια θέση που δεν είναι η φυσική μου. Παραμένω γρήγορος, αλλά δεν μπορώ να κάνω τη διαφορά."

Marc Marquez

Η αναβολή του GP του Κατάρ δημιουργεί ένα απρόσμενο κενό στο πρόγραμμα, με τον επόμενο αγώνα να είναι το GP Ισπανίας στη Circuito de Jerez στις 25-26 Απριλίου. Εκεί θα ακολουθήσουν και επίσημα τεστ, δίνοντας την ευκαιρία σε αναβάτες και ομάδες να δουλέψουν πάνω στις αδυναμίες τους.

Ο Marquez είναι ξεκάθαρος για το πού πρέπει να εστιάσει: "Στη Jerez θέλω να κάνω βήμα μπροστά, περισσότερο εγώ παρά η μοτοσυκλέτα. Πρέπει να καταλάβω πώς να βελτιώσω τους πρώτους γύρους".

Η συνέχεια της σεζόν αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς ο Ισπανός αναζητά την επιστροφή του στις κορυφαίες θέσεις και το πρώτο του βάθρο για το 2026.