MotoGP: “Οι αναβάτες θα δεσμευτούν νωρίς για το 2027” - Mεγάλες συζητήσεις ενόψει της νέας εποχής των 850 κυβικών

Πρόωρη “φωτιά” στην αγορά αναβατών προβλέπει ο νέος διευθυντής της Tech3 λόγω αβεβαιότητας για τα νέα πρωτότυπα
KTM Tech3
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

23/12/2025

Η μετάβαση στα MotoGP των 850 κυβικών και τα ελαστικά της Pirelli αναμένεται να φέρει νωρίτερα από ποτέ τις μεγάλες αποφάσεις για το μέλλον των κορυφαίων αναβατών.

Ο νέος διευθυντής της Tech3 KTM, Richard Coleman, εκτιμά ότι η αγορά αναβατών των MotoGP για το 2027 θα ανοίξει πολύ νωρίς, πιθανότατα ήδη από τις αρχές του 2026. Με το πρωτάθλημα να ετοιμάζεται για τη ριζική αλλαγή κανονισμών που θα φέρει τα νέα πρωτότυπα των 850 κυβικών και την είσοδο της Pirelli ως αποκλειστικού προμηθευτή ελαστικών, η αβεβαιότητα γύρω από το ποιος κατασκευαστής θα έχει το πλεονέκτημα φαίνεται πως ωθεί αναβάτες και ομάδες σε πρόωρες δεσμεύσεις.

https://www.motomag.gr/news/race-news/motogp-ktm-dokimes-tis-prototypis-ton-850-kybikon-sti-jerez-video

Ο Coleman, ο οποίος αναλαμβάνει επίσημα τα καθήκοντά του τον Ιανουάριο, παράλληλα με την άφιξη του CEO Guenther Steiner, δεν αποκλείει να βρεθεί άμεσα στο επίκεντρο διαπραγματεύσεων για τον επόμενο κύκλο συμβολαίων. Όπως δήλωσε, “πιστεύω ότι η αγορά αναβατών θα κινηθεί πολύ νωρίς μέσα στην επόμενη χρονιά. Με δεδομένο ότι κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι η μοτοσυκλέτα αναφοράς στη νέα εποχή, δεν υπάρχει λόγος οι αναβάτες να περιμένουν”.

Μέχρι στιγμής έχει πραγματοποιηθεί μόνο μία δοκιμή ελαστικών Pirelli, και αυτή με τα υπάρχοντα 1000άρια, ενώ τα ντεμπούτα των πρωτοτύπων 850 κυβικών από τις ΚΤΜ και Honda να έχουν ξεκινήσει δειλά. Σύμφωνα με φήμες από την Ιταλία, η Ducati ενδέχεται να πραγματοποιήσει πρώτες δοκιμές τον Απρίλιο, ωστόσο καμία ομάδα δεν έχει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα για το ποιος θα προηγείται τεχνολογικά.

“Κανείς δεν θα ξέρει πραγματικά ποια είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα. Υπάρχουν πολλές φήμες, αλλά το σίγουρο είναι ότι υπάρχουν μεγάλα ονόματα στο paddock και γίνονται ήδη μεγάλες συζητήσεις”, πρόσθεσε ο Coleman, εκτιμώντας ότι όταν ξεκινήσουν οι πρώτες μεγάλες συμφωνίες, ολόκληρο το grid θα αναγκαστεί να κινηθεί ταυτόχρονα.

Η τωρινή σύνθεση της Tech3, με τους Maverick Vinales και Enea Bastianini, έχει συμβόλαια διετούς διάρκειας που λήγουν στο τέλος του 2026, όπως και η πλειονότητα των αναβατών του MotoGP. Και οι δύο πληρώνονται απευθείας από την KTM, αν και, όπως παραδέχεται ο Coleman, το αν αυτό το μοντέλο συνεργασίας θα συνεχιστεί και μετά το 2027 παραμένει άγνωστο.

KTM

Αυτό που θεωρεί απολύτως ξεκάθαρο, πάντως, είναι τα κριτήρια επιλογής της μελλοντικής σύνθεσης της ομάδας: “Το ταλέντο είναι προτεραιότητα νούμερο 1, 2, 3, 4 και 5. Στους αγώνες μοτοσυκλέτας ο αναβάτης έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση απ’ ό,τι στους αγώνες αυτοκινήτων. Αυτό είναι γεγονός”.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι και η συμφωνία της Tech3 ως δορυφορικής ομάδας της KTM ολοκληρώνεται στο τέλος του 2026. Ο CEO της KTM, Gottfried Neumeister, έχει δηλώσει πρόσφατα ότι η συνέχιση της συνεργασίας αποτελεί προτεραιότητα, αν και παραδέχθηκε πως υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλες ανεξάρτητες ομάδες του MotoGP. Όλα δείχνουν, λοιπόν, ότι η περίοδος που έρχεται θα δείξει ιδιαίτερο μεταγραφικό ενδιαφέρον και πολύ νωρίτερα απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει.

Ετικέτες

MotoGP: Ο Maverick Vinales χάνει και τον αγώνα στην Jerez

Θα μείνει χωρίς αντικαταστάτη η KTM Tech3 - τραυματίας είναι και ο Pol Espargaro
vinales
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/4/2026

Το MotoGP επιστρέφει από τις ΗΠΑ και κατευθύνεται στην Ισπανία αυτό το Σαββατοκύριακο, 24–26 Απριλίου, όμως δεν θα είναι παρών ούτε και σ’ αυτόν τον αγώνα ο Maverick Vinales.

Ο τραυματισμός στον ώμο του Vinales προκλήθηκε τον περασμένο Ιούλιο στο GP της Γερμανίας, όταν είχε πτώση κατά τη διάρκεια των προκριματικών. Ο τραυματισμός του Ισπανού αναβάτη φαίνεται να είναι αρκετά επίμονος, αφού τον ταλαιπωρεί ακόμη 9 μήνες μετά το συμβάν.

Ο Vinales χαρακτήρισε απογοητευτικό το γεγονός, όμως θεωρεί πως αυτή είναι η σωστή απόφαση για το σώμα του: Είναι προφανώς απογοητευτικό να μην αγωνιστώ στη Jerez αυτό το Σαββατοκύριακο. Είναι ένα τεράστιο γεγονός για μένα και ο πρώτος από τους αγώνες στην πατρίδα μου αυτή τη σεζόν. Γνωρίζω όμως καλά το σώμα μου και αυτή τη στιγμή προτεραιότητα είναι να αναρρώσω σωστά και να βεβαιωθώ ότι θα επιστρέψω στην καλύτερη δυνατή κατάσταση για το υπόλοιπο της σεζόν. Όλα κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και ο στόχος είναι να είμαι έτοιμος για το Le Mans.

Ο Nicolas Goyon, διευθυντής της ομάδας Red Bull KTM Tech3, πρόσθεσε ότι δεν ήταν δυνατό να αντικατασταθεί ο Vinales, καθώς και ο Pol Espargaro είναι τραυματίας.

“Το πιο σημαντικό για εμάς είναι η ανάρρωση του Maverick. Το κενό στο πρόγραμμα του έδωσε πολύτιμο χρόνο για να επικεντρωθεί στην αποκατάστασή του και ελπίζουμε ότι αυτό σημαίνει ότι θα χάσει μόνο αυτόν τον αγώνα. Φαίνεται να είναι σε καλό δρόμο για να επιστρέψει στο Le Mans, κάτι που είναι πολύ θετικό.

Είναι επίσης λυπηρό το γεγονός ότι ο Pol, ο αναπληρωματικός μας αναβάτης, τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, καθώς τον γνωρίζουμε καλά και θα αποτελούσε μια ισχυρή προσθήκη στην ομάδα για το Σαββατοκύριακο στο Jerez.

Με τον περιορισμένο χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας πριν από τον αγώνα, αξιολογήσαμε όλες τις διαθέσιμες επιλογές, αλλά τελικά αποφασίσαμε να επικεντρωθούμε στη σωστή λειτουργία μιας μοτοσυκλέτας για αυτόν τον γύρο.”