MotoGP: Οι αναβολές και το… ξεπάγωμα της εξέλιξης!

Αλλάζουν τα δεδομένα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

6/3/2020

Η ακύρωση του αγώνα των MotoGP στο Qatar και η αναβολή του αγώνα της Ταϊλάνδης, έχει πολλές παράπλευρες συνέπειες στις ομάδες και τους αναβάτες, με την σημαντικότερη απ' όλες το χρονικό "παράθυρο" που άνοιξε ξαφνικά για την συνέχιση της εξέλιξης των μοτοσυκλετών. Αλλά ας δούμε τι σημαίνει αυτό στην πράξη.

Οι ομάδες που δεν είχαν κάποιου είδους προνομίου (δηλαδή η Honda, η Yamaha, η Ducati και η Suzuki) θα έπρεπε βάσει των κανονισμών να ομολογκάρουν και να σφραγίσουν τους κινητήρες που θα χρησιμοποιούσαν μέσα στην χρονιά αυτή την εβδομάδα, λίγο πριν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, ενώ θα έπρεπε να καταθέσουν και το πακέτο των αεροδυναμικών βοηθημάτων, τα οποία όμως μπορούν να διαφέρουν από αναβάτη σε αναβάτη, ακόμη και μέσα στην ίδια ομάδα. Κάτι αντίστοιχο θα έπρεπε να γίνει και με τις σχέσεις των κιβωτίων πριν τον πρώτο αγώνα, έχοντας το περιθώριο για 24 διαφορετικά γραναζώματα κιβωτίου και τέσσερα γραναζώματα τελικής μετάδοσης, για όλη τη σεζόν. Τι γίνεται όμως τώρα που οι δύο πρώτοι αγώνες ακυρώθηκαν ή αναβλήθηκαν;

Το βιβλίο των κανονισμών της FIM είναι ξεκάθαρο πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, αναφέροντας πως τόσο οι κινητήρες όσο και τα αεροδυναμικά βοηθήματα πρέπει να ομολογκαριστούν πριν τον πρώτο αγώνα της σεζόν. Το "σφράγισμα" των κινητήρων και τον αεροδυναμικών εξαρτημάτων γίνεται κατά την διάρκεια του τεχνικού ελέγχου ή την Πέμπτη πριν ξεκινήσει το αγωνιστικό τριήμερο. Η λέξη κλειδί στην προκειμένη περίπτωση είναι "ο πρώτος αγώνας της σεζόν". Δεν έχει σημασία που οι κατηγορίες Moto2 και Moto3 θα ξεκινήσουν την χρονιά τους από το Qatar, καθώς ο πρώτος αγώνας για την κατηγορία των MotoGP νοείται ο αγώνας στο Austin (με τα μέχρι τώρα δεδομένα τουλάχιστον). Αυτό άλλωστε το επιβεβαίωσε και ο Τεχνικός Διευθυντής των MotoGP, Danny Altridge, γραπτώς μέσω e-mail, στο οποίο αναφέρει ότι "όλοι τα απαιτούμενα για τους τεχνικούς έλεγχους που αφορούν τα MotoGP, συμπεριλαμβανομένων τον σχεδιασμό του κινητήρα, την έγκριση των αεροδυναμικών βοηθημάτων, τα κιβώτια κ.τ.λ., θα πρέπει να κατατεθούν στο Austin". Αυτό ισχύει τώρα, αν δεν αναβληθεί και αυτός ο αγώνας…

Εδώ να σημειώσουμε ότι όλη αυτή η τροποποίηση του προγράμματος, έφερε "πονοκεφάλους" και στην Michelin, καθώς το γαλλικό εργοστάσιο είχε ήδη καταθέσει την λίστα με όλες τις γόμες και τους σκελετούς των ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν την σεζόν του 2020, κάτι που είχαν απαιτήσει όλες οι ομάδες. Το αν θα αλλάξει αυτή η λίστα δεν είναι σαφές προς το παρόν, αν και εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο θα είναι για να συμβαδίζει με το ανανεωμένο πρόγραμμα των αγώνων.

Όπως λοιπόν γίνεται εύκολα κατανοητό, τα εργοστάσια θα έχουν περισσότερο χρόνο στην διάθεσή τους να δουλέψουν πάνω στους κινητήρες τους και την αεροδυναμική, για να κάνουν όποιες και όσες αλλαγές θέλουν πριν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχουν άλλες προγραμματισμένες επίσημες δοκιμές πριν απ' αυτό για τους εργοστασιακούς αναβάτες και θα πρέπει οι ομάδες να στηριχτούν πάνω στους αναβάτες εξέλιξης που διαθέτουν, για την συλλογή δεδομένων. Κατά συνέπεια, το να δούμε τεράστιες αλλαγές στην απόδοση των κινητήρων -πέρα από την αύξηση της αξιοπιστίας- είναι μάλλον απίθανο.

Μέχρι στιγμής πάντως, η Honda είναι αυτή που έχει δηλώσει πως το HRC θα συνεχίσει την εξέλιξη του κινητήρα, αλλά και το αεροδυναμικό της πακέτο, που είχε απορρίψει πανηγυρικά ο Marquez μετά τις δοκιμές του Qatar. Πλέον, θα έχουν περισσότερο χρόνο μπροστά τους για να φτιάξουν μια βελτιωμένη έκδοση του πακέτου του 2019, το οποίο δεν είχε τα προβλήματα της έκδοσης του 2020. Ακόμη και σ' αυτό όμως υπάρχει ένα ρίσκο, καθώς αν ο Stefan Bradl, ο αναβάτης εξέλιξης του HRC, εγκρίνει τα αεροδυναμικά βοηθήματα και δεν αποδώσουν τα αναμενόμενα, η Honda θα πρέπει να μείνει με αυτά ή να επιστρέψει στο σχέδιο του 2019, διότι οι κανονισμοί επιτρέπουν μόνο μία αλλαγή αεροδυναμικού σχεδιασμού μέσα στη χρονιά.

Τουλάχιστον όμως έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση, τόσο η Honda όσο και τα υπόλοιπα εργοστάσια, θα έχουν την άνεση χρόνου να επιβεβαιώσουν τις επιλογές τους και τις αποφάσεις τους, μετά και από τις δοκιμές στο Qatar και την Sepang.

 

 

Max Biaggi - Η Aprilia είναι η μόνη ιταλική εταιρεία στο MotoGP

Εμπρηστική δήλωση από τον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή και πρεσβευτή του Noale
Max Biaggi - Aprilia
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/1/2026

Ο γνωστός και μη εξαιρετέος Ιταλός δις Πρωταθλητής WorldSBK, τετράκις Πρωταθλητής 250 GP, νικητής σε αγώνες MotoGP, και επί πολλά χρόνια πρεσβευτής του Noale, έκανε τις εμπρηστικές δηλώσεις που διαβάζετε στον τίτλο του άρθρου, σε συνέντευξη που έδωσε στο TNT Sport, ευλογώντας τα γένια της Aprilia, και ανάβοντας φωτιές μεταξύ Ιταλών και ιταλόφιλων.

O Max Biaggi είναι ένας από τους μόλις δύο αναβάτες που έχουν κερδίσει Παγκόσμια Πρωταθλήματα σε κατηγορίες τόσο του WorldSBK όσο και του MotoGP, και έχει γράψει το όνομά του στην ιστορία ως ένας από τους καλύτερους αναβάτες στα 250GP,  στο MotoGP (3 φορές δεύτερος στη μεγάλη κατηγορία), αλλά και στο WorldSBK. Αξέχαστες θα μείνουν οι μάχες του με τους θρύλους Doohan και Rossi, οι 13 νίκες του στο MotoGP αλλά και το παραλίγο “καπάκι” σε τρελή σούζα που έσωσε ο Ιταλός στη γραμμή του τερματισμού του GP της Τσεχίας το 1998. Το 2017 ο Biaggi είχε τραυματιστεί άσχημα σε προπόνηση Supermoto -μια από τις μεγάλες του αγάπες-, όπου υπέστη πολλαπλά κατάγματα πλευρών, υπεβλήθη σε εγχείρηση και πέρασε 17 ημέρες στην εντατική! 

Επιστροφή στο παρόν, όπου πριν λίγες ημέρες ο Biaggi έδωσε συνέντευξη στο αθλητικό κανάλι TNT Sports, πλέκοντας το εγκώμιο της Aprilia, που μετά από τις επιδόσεις του Marco Bezzecchi το 2025 κοιτάζει στα μάτια την επικρατούσα Ducati, ως προς τον τίτλο του 2026. Παράλληλα όμως, ο Ιταλός πρεσβευτής της Aprilia έσταξε και λίγο δηλητήριο για το Borgo Panigale, αμφισβητώντας την ιταλική του ταυτότητα.

“Είμαι πρεσβευτής της Aprilia εδώ και σχεδόν 10 χρόνια και είναι μεγάλο προνόμιο για μένα να συνεργάζομαι με αυτόν τον κατασκευαστή”, ανέφερε ο Biaggi, “ο οποίος είναι ειλικρινά ο μόνος ιταλικός σε αυτό το paddock, γιατί γνωρίζουμε ότι η Ducati είναι γερμανική λόγω της ιδιοκτησίας της από την Audi. Είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό και ο Όμιλος Piaggio έχει κάνει εξαιρετική δουλειά.”

Θυμίζουμε πως η Ducati ανήκει στον Όμιλο Volkswagen και λειτουργεί ως μέρος του ομίλου της Audi, ο οποίος την εξαγόρασε το 2012. Παρόλα αυτά, η Ducati έχει παραμείνει στην έδρα της στην Ιταλία (Borgo Panigale), εκεί όπου και ιδρύθηκε, εκεί είναι και το εργοστάσιό της αλλά και το μουσείο της.

Οι δηλώσεις του Biaggi δεν γίνονται τυχαία τώρα, λίγο πριν ξεκινήσει το MotoGP του 2026, αφού ο Marco Bezzecchi έδειχνε ολοένα και πιο φορμαρισμένος όσο το Πρωτάθλημα του 2025 τελείωνε, βάζοντας σοβαρή υποψηφιότητα για τη διεκδίκηση του τίτλου φέτος. Κι αν πέρυσι η Ducati αναδείχθηκε για μια ακόμη χρονιά ως απόλυτη κυρίαρχος, η Aprilia τερμάτισε 2η στους κατασκευαστές, με τον Bez τρίτο στους αναβάτες.

Στην ίδια συνέντευξη στο TNT, ο Biaggi έκανε επιπλέον ενδιαφέρουσες δηλώσεις για το MotoGP 2026: “Τώρα η μοτοσυκλέτα δεν έχει αδύνατα σημεία. Τώρα δεν υπάρχουν πίστες που μας φοβίζουν. Μπορούμε να είμαστε παντού στις πρώτες 3-5 θέσεις. Και όχι μόνο με τον Marco Bezzecchi: ο Raul Fernandez έχει επίσης δείξει ότι αυτή η μοτοσυκλέτα λειτουργεί καλά με πολλούς αναβάτες.”

Μένει να δούμε αν ο Biaggi θα λάβει απάντηση στις δηλώσεις του από τη μεριά της Ducati, ή αν οι Πρωταθλητές θα αδιαφορήσουν, αποδίδοντας τη φράση περί “ιταλικότητας” στο hype που χτίζει ο πρεσβευτής της Aprilia για την εταιρεία του.

Ετικέτες