MotoGP: Οι αναβολές και το… ξεπάγωμα της εξέλιξης!

Αλλάζουν τα δεδομένα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

6/3/2020

Η ακύρωση του αγώνα των MotoGP στο Qatar και η αναβολή του αγώνα της Ταϊλάνδης, έχει πολλές παράπλευρες συνέπειες στις ομάδες και τους αναβάτες, με την σημαντικότερη απ' όλες το χρονικό "παράθυρο" που άνοιξε ξαφνικά για την συνέχιση της εξέλιξης των μοτοσυκλετών. Αλλά ας δούμε τι σημαίνει αυτό στην πράξη.

Οι ομάδες που δεν είχαν κάποιου είδους προνομίου (δηλαδή η Honda, η Yamaha, η Ducati και η Suzuki) θα έπρεπε βάσει των κανονισμών να ομολογκάρουν και να σφραγίσουν τους κινητήρες που θα χρησιμοποιούσαν μέσα στην χρονιά αυτή την εβδομάδα, λίγο πριν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, ενώ θα έπρεπε να καταθέσουν και το πακέτο των αεροδυναμικών βοηθημάτων, τα οποία όμως μπορούν να διαφέρουν από αναβάτη σε αναβάτη, ακόμη και μέσα στην ίδια ομάδα. Κάτι αντίστοιχο θα έπρεπε να γίνει και με τις σχέσεις των κιβωτίων πριν τον πρώτο αγώνα, έχοντας το περιθώριο για 24 διαφορετικά γραναζώματα κιβωτίου και τέσσερα γραναζώματα τελικής μετάδοσης, για όλη τη σεζόν. Τι γίνεται όμως τώρα που οι δύο πρώτοι αγώνες ακυρώθηκαν ή αναβλήθηκαν;

Το βιβλίο των κανονισμών της FIM είναι ξεκάθαρο πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, αναφέροντας πως τόσο οι κινητήρες όσο και τα αεροδυναμικά βοηθήματα πρέπει να ομολογκαριστούν πριν τον πρώτο αγώνα της σεζόν. Το "σφράγισμα" των κινητήρων και τον αεροδυναμικών εξαρτημάτων γίνεται κατά την διάρκεια του τεχνικού ελέγχου ή την Πέμπτη πριν ξεκινήσει το αγωνιστικό τριήμερο. Η λέξη κλειδί στην προκειμένη περίπτωση είναι "ο πρώτος αγώνας της σεζόν". Δεν έχει σημασία που οι κατηγορίες Moto2 και Moto3 θα ξεκινήσουν την χρονιά τους από το Qatar, καθώς ο πρώτος αγώνας για την κατηγορία των MotoGP νοείται ο αγώνας στο Austin (με τα μέχρι τώρα δεδομένα τουλάχιστον). Αυτό άλλωστε το επιβεβαίωσε και ο Τεχνικός Διευθυντής των MotoGP, Danny Altridge, γραπτώς μέσω e-mail, στο οποίο αναφέρει ότι "όλοι τα απαιτούμενα για τους τεχνικούς έλεγχους που αφορούν τα MotoGP, συμπεριλαμβανομένων τον σχεδιασμό του κινητήρα, την έγκριση των αεροδυναμικών βοηθημάτων, τα κιβώτια κ.τ.λ., θα πρέπει να κατατεθούν στο Austin". Αυτό ισχύει τώρα, αν δεν αναβληθεί και αυτός ο αγώνας…

Εδώ να σημειώσουμε ότι όλη αυτή η τροποποίηση του προγράμματος, έφερε "πονοκεφάλους" και στην Michelin, καθώς το γαλλικό εργοστάσιο είχε ήδη καταθέσει την λίστα με όλες τις γόμες και τους σκελετούς των ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν την σεζόν του 2020, κάτι που είχαν απαιτήσει όλες οι ομάδες. Το αν θα αλλάξει αυτή η λίστα δεν είναι σαφές προς το παρόν, αν και εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο θα είναι για να συμβαδίζει με το ανανεωμένο πρόγραμμα των αγώνων.

Όπως λοιπόν γίνεται εύκολα κατανοητό, τα εργοστάσια θα έχουν περισσότερο χρόνο στην διάθεσή τους να δουλέψουν πάνω στους κινητήρες τους και την αεροδυναμική, για να κάνουν όποιες και όσες αλλαγές θέλουν πριν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχουν άλλες προγραμματισμένες επίσημες δοκιμές πριν απ' αυτό για τους εργοστασιακούς αναβάτες και θα πρέπει οι ομάδες να στηριχτούν πάνω στους αναβάτες εξέλιξης που διαθέτουν, για την συλλογή δεδομένων. Κατά συνέπεια, το να δούμε τεράστιες αλλαγές στην απόδοση των κινητήρων -πέρα από την αύξηση της αξιοπιστίας- είναι μάλλον απίθανο.

Μέχρι στιγμής πάντως, η Honda είναι αυτή που έχει δηλώσει πως το HRC θα συνεχίσει την εξέλιξη του κινητήρα, αλλά και το αεροδυναμικό της πακέτο, που είχε απορρίψει πανηγυρικά ο Marquez μετά τις δοκιμές του Qatar. Πλέον, θα έχουν περισσότερο χρόνο μπροστά τους για να φτιάξουν μια βελτιωμένη έκδοση του πακέτου του 2019, το οποίο δεν είχε τα προβλήματα της έκδοσης του 2020. Ακόμη και σ' αυτό όμως υπάρχει ένα ρίσκο, καθώς αν ο Stefan Bradl, ο αναβάτης εξέλιξης του HRC, εγκρίνει τα αεροδυναμικά βοηθήματα και δεν αποδώσουν τα αναμενόμενα, η Honda θα πρέπει να μείνει με αυτά ή να επιστρέψει στο σχέδιο του 2019, διότι οι κανονισμοί επιτρέπουν μόνο μία αλλαγή αεροδυναμικού σχεδιασμού μέσα στη χρονιά.

Τουλάχιστον όμως έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση, τόσο η Honda όσο και τα υπόλοιπα εργοστάσια, θα έχουν την άνεση χρόνου να επιβεβαιώσουν τις επιλογές τους και τις αποφάσεις τους, μετά και από τις δοκιμές στο Qatar και την Sepang.

 

 

Ο Eric de Seynes νέος ιδιοκτήτης της Moto2 ομάδας της Fantic Racing!

Το καινούργιο εγχείρημα του δραστήριου πρώην CEO της Yamaha Motor Europe
Eric de Seynes, νέος ιδιοκτήτης της Fantic Moto2 Racing Team
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/1/2026

Ο Eric De Seynes έχει γράψει ιστορία ως ο πρώτος μη Ιάπωνας CEO της Yamaha Motor Europe, ενώ από το 2024 είναι Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Iwata στην Ευρώπη, και μέλος του διοικητικού συμβουλίου στην εταιρεία Decathlon. Τώρα, ο δραστήριος και παθιασμένος με τη μοτοσυκλέτα Γάλλος γίνεται ο νέος ιδιοκτήτης της Moto2 αγωνιστικής ομάδας της Fantic Racing.

Στη θητεία του ως CEO της Yamaha Europe, ο De Seynes είχε ενεργή ενασχόληση με τις αγωνιστικές δραστηριότητες της εταιρείας, που μεταξύ άλλων περιελάμβαναν και τα μεγάλα Πρωταθλήματα WorldSBK και MotoGP.

Αφού τώρα η Fantic Racing εξασφάλισε τον τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ομάδων το 2025, η Fantic Racing Moto2 ανακοίνωσε στις 11/1 μια μεγάλη αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της, με τον Erid de Seynes να αναλαμβάνει το τιμόνι της για το 2026, με αναβάτες τους Barry Baltus και Tony Arbolino.

Μαζί με τον Mariano Roman, στη θέση του επικεφαλής αγώνων της Fantic, ο Stefano Bedon και ο Roberto Locatelli θα συνεχίσουν να ηγούνται της ομάδας ως Project Manager και Team Manager, αντίστοιχα. Με ένα καλά εδραιωμένο τεχνικό προσωπικό που θα παραμείνει για το 2026 και με αναβάτες τους Barry Baltus, τρίτος στη συνολική κατάταξη αναβατών του 2025, μαζί με τον νέο αναβάτη Tony Arbolino, ο οποίος έχει 29 βάθρα στην καριέρα του, συμπεριλαμβανομένων εννέα νικών, η Fantic Racing ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει μια άλλη σεζόν ως κορυφαία διεκδικήτρια του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Moto2.

Eric de Seynes, ιδιοκτήτης της ομάδας: “Πρώτα απ' όλα, αυτή είναι μια ανθρώπινη ιστορία, που καθοδηγείται από το πάθος. Καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας μου, η μοτοσυκλέτα και ειδικά ο κόσμος των αγώνων μου έχουν δώσει πολλά. Το όραμά μου είναι να προστατεύσω αυτό το όνειρο των αγώνων, ώστε να συνεχίσει να εμπνέει την επόμενη γενιά. Από αυτή την άποψη, για μένα, η Moto2 είναι μια μαγική κατηγορία. Ενώ το MotoGP είναι ένας πολύ μοναδικός κόσμος, το Moto2 αντιπροσωπεύει την κορυφή αυτού που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε πυραμίδα των ‘normal’ αγώνων. Κοιτάζοντας τη μεγαλύτερη εικόνα, θέλω να υποστηρίξω το ταλέντο και την επόμενη γενιά που θα χτίσει το μέλλον του αθλήματος. Για να ενισχύσω την αξιοπιστία αυτής της δέσμευσης, το Moto2 είναι το σημείο αναφοράς. Με αυτό το πνεύμα επέλεξα να επενδύσω στην ομάδα, με πλήρη σεβασμό σε όλα όσα έχουν χτιστεί και επιτευχθεί μέχρι τώρα. Ο τίτλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ομάδων που κατακτήθηκε την περασμένη σεζόν είναι μια επιπλέον απόδειξη του πόσο σταθερό είναι το συγκεκριμένο project. Ως ιδιοκτήτης της ομάδας, ο στόχος μου είναι να ενισχύσω αυτό το έργο: προσφέρω την πλήρη υποστήριξή μου σε μια νικήτρια ομάδα, στις αξίες του αθλήματος και στο πάθος που μοιραζόμαστε, καθώς και στους δύο αναβάτες που έχουν δεσμευτεί για το επόμενο έτος. Βρισκόμαστε μόλις στην αρχή αυτού του νέου ταξιδιού, με μακροπρόθεσμη προοπτική. Είμαστε έτοιμοι να εργαστούμε σκληρά και να αποδώσουμε. Πέρα από το να είμαστε μια νικήτρια ομάδα, θέλω επίσης να γίνουμε σημείο αναφοράς για τους οπαδούς που αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, προσφέροντας στις νέες γενιές την ευκαιρία να ζήσουν το όνειρο των αγώνων.”

Ετικέτες