MotoGP: Οι αναβολές και το… ξεπάγωμα της εξέλιξης!

Αλλάζουν τα δεδομένα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

6/3/2020

Η ακύρωση του αγώνα των MotoGP στο Qatar και η αναβολή του αγώνα της Ταϊλάνδης, έχει πολλές παράπλευρες συνέπειες στις ομάδες και τους αναβάτες, με την σημαντικότερη απ' όλες το χρονικό "παράθυρο" που άνοιξε ξαφνικά για την συνέχιση της εξέλιξης των μοτοσυκλετών. Αλλά ας δούμε τι σημαίνει αυτό στην πράξη.

Οι ομάδες που δεν είχαν κάποιου είδους προνομίου (δηλαδή η Honda, η Yamaha, η Ducati και η Suzuki) θα έπρεπε βάσει των κανονισμών να ομολογκάρουν και να σφραγίσουν τους κινητήρες που θα χρησιμοποιούσαν μέσα στην χρονιά αυτή την εβδομάδα, λίγο πριν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, ενώ θα έπρεπε να καταθέσουν και το πακέτο των αεροδυναμικών βοηθημάτων, τα οποία όμως μπορούν να διαφέρουν από αναβάτη σε αναβάτη, ακόμη και μέσα στην ίδια ομάδα. Κάτι αντίστοιχο θα έπρεπε να γίνει και με τις σχέσεις των κιβωτίων πριν τον πρώτο αγώνα, έχοντας το περιθώριο για 24 διαφορετικά γραναζώματα κιβωτίου και τέσσερα γραναζώματα τελικής μετάδοσης, για όλη τη σεζόν. Τι γίνεται όμως τώρα που οι δύο πρώτοι αγώνες ακυρώθηκαν ή αναβλήθηκαν;

Το βιβλίο των κανονισμών της FIM είναι ξεκάθαρο πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, αναφέροντας πως τόσο οι κινητήρες όσο και τα αεροδυναμικά βοηθήματα πρέπει να ομολογκαριστούν πριν τον πρώτο αγώνα της σεζόν. Το "σφράγισμα" των κινητήρων και τον αεροδυναμικών εξαρτημάτων γίνεται κατά την διάρκεια του τεχνικού ελέγχου ή την Πέμπτη πριν ξεκινήσει το αγωνιστικό τριήμερο. Η λέξη κλειδί στην προκειμένη περίπτωση είναι "ο πρώτος αγώνας της σεζόν". Δεν έχει σημασία που οι κατηγορίες Moto2 και Moto3 θα ξεκινήσουν την χρονιά τους από το Qatar, καθώς ο πρώτος αγώνας για την κατηγορία των MotoGP νοείται ο αγώνας στο Austin (με τα μέχρι τώρα δεδομένα τουλάχιστον). Αυτό άλλωστε το επιβεβαίωσε και ο Τεχνικός Διευθυντής των MotoGP, Danny Altridge, γραπτώς μέσω e-mail, στο οποίο αναφέρει ότι "όλοι τα απαιτούμενα για τους τεχνικούς έλεγχους που αφορούν τα MotoGP, συμπεριλαμβανομένων τον σχεδιασμό του κινητήρα, την έγκριση των αεροδυναμικών βοηθημάτων, τα κιβώτια κ.τ.λ., θα πρέπει να κατατεθούν στο Austin". Αυτό ισχύει τώρα, αν δεν αναβληθεί και αυτός ο αγώνας…

Εδώ να σημειώσουμε ότι όλη αυτή η τροποποίηση του προγράμματος, έφερε "πονοκεφάλους" και στην Michelin, καθώς το γαλλικό εργοστάσιο είχε ήδη καταθέσει την λίστα με όλες τις γόμες και τους σκελετούς των ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν την σεζόν του 2020, κάτι που είχαν απαιτήσει όλες οι ομάδες. Το αν θα αλλάξει αυτή η λίστα δεν είναι σαφές προς το παρόν, αν και εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο θα είναι για να συμβαδίζει με το ανανεωμένο πρόγραμμα των αγώνων.

Όπως λοιπόν γίνεται εύκολα κατανοητό, τα εργοστάσια θα έχουν περισσότερο χρόνο στην διάθεσή τους να δουλέψουν πάνω στους κινητήρες τους και την αεροδυναμική, για να κάνουν όποιες και όσες αλλαγές θέλουν πριν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχουν άλλες προγραμματισμένες επίσημες δοκιμές πριν απ' αυτό για τους εργοστασιακούς αναβάτες και θα πρέπει οι ομάδες να στηριχτούν πάνω στους αναβάτες εξέλιξης που διαθέτουν, για την συλλογή δεδομένων. Κατά συνέπεια, το να δούμε τεράστιες αλλαγές στην απόδοση των κινητήρων -πέρα από την αύξηση της αξιοπιστίας- είναι μάλλον απίθανο.

Μέχρι στιγμής πάντως, η Honda είναι αυτή που έχει δηλώσει πως το HRC θα συνεχίσει την εξέλιξη του κινητήρα, αλλά και το αεροδυναμικό της πακέτο, που είχε απορρίψει πανηγυρικά ο Marquez μετά τις δοκιμές του Qatar. Πλέον, θα έχουν περισσότερο χρόνο μπροστά τους για να φτιάξουν μια βελτιωμένη έκδοση του πακέτου του 2019, το οποίο δεν είχε τα προβλήματα της έκδοσης του 2020. Ακόμη και σ' αυτό όμως υπάρχει ένα ρίσκο, καθώς αν ο Stefan Bradl, ο αναβάτης εξέλιξης του HRC, εγκρίνει τα αεροδυναμικά βοηθήματα και δεν αποδώσουν τα αναμενόμενα, η Honda θα πρέπει να μείνει με αυτά ή να επιστρέψει στο σχέδιο του 2019, διότι οι κανονισμοί επιτρέπουν μόνο μία αλλαγή αεροδυναμικού σχεδιασμού μέσα στη χρονιά.

Τουλάχιστον όμως έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση, τόσο η Honda όσο και τα υπόλοιπα εργοστάσια, θα έχουν την άνεση χρόνου να επιβεβαιώσουν τις επιλογές τους και τις αποφάσεις τους, μετά και από τις δοκιμές στο Qatar και την Sepang.

 

 

Marc Marquez: Τα κοινωνικά δίκτυα με εκνευρίζουν - Ξέρω ότι θα αποσυρθώ λόγω του σώματός μου και όχι λόγω του μυαλού μου

“Είναι οι άσχημες πτώσεις που σε σφυρηλατούν πραγματικά”
marc
Από τον

Παύλο Καρατζά

9/1/2026

Ο Ισπανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής έδωσε συνέντευξη στην Ισπανία, τονίζοντας ότι νιώθει Ισπανός και Καταλανός και μίλησε για το MotoGP, τον Valentino Rossi, τον αδερφό του, για τα χρήματα που βγάζει και πολλά άλλα που αξίζει να ακουστούν.

Όσον αφορά τους τραυματισμούς του είπε πως έχει μεγάλη αντοχή στον πόνο και πως αυτό τον έχει βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις, αλλά σε άλλες τον έχει βλάψει, αφού μπορεί να υποτιμούσε κάποιον τραυματισμό, μέχρι το σημείο που όλοι γνωρίζουμε και ήταν καταστροφικό για την καριέρα του, ένα στάδιο πριν την κόψει και οριστικά. Πλέον έχει μάθει να ζει με τον τραυματισμένο του δεξί ώμο που συνεχίζει να πονάει αν τύχει και κοιμηθεί από εκείνη την πλευρά.

Είναι οι άσχημες πτώσεις που σε σφυρηλατούν πραγματικά. Πολλοί αναβάτες φτάνουν στο MotoGP και πέφτουν μία ή δύο φορές, και φαίνεται ότι δεν ξέρουν να οδηγούν μοτοσυκλέτα. Οι πτώσεις σου μαθαίνουν τα όρια, αν ξεπεράσεις τα όρια, τραυματίζεσαι, διακινδυνεύεις τη ζωή σου. Σε κάθε τραυματισμό υπάρχουν τρεις φάσεις. Στην πρώτη δεν θέλεις να ξέρεις τίποτα για κανέναν, είσαι συντετριμμένος: φέτος κέρδισα τον τίτλο και πέρασα τρεις εβδομάδες στο σπίτι χωρίς να βλέπω κανέναν. Σε αυτή τη φάση ο πόνος σε κάνει να θυμώνεις και να τα βάζεις με τους αγαπημένους σου. Στη δεύτερη φάση, όλοι προσπαθούν να σε κατευνάσουν και επειδή έχεις περάσει από την πρώτη, τους αφήνεις παρόλο που δεν το νιώθεις. Η τελευταία φάση είναι να δείξεις την υπομονή που δεν είχες πριν, να μην προσπαθείς να κάνεις περισσότερα από όσα πρέπει να κάνεις εκείνη τη στιγμή. Θέλεις να ανέβεις στη μοτοσυκλέτα, αλλά δεν πρέπει”, δήλωσε ο Ισπανός.

Στην συνέχεια είπε πως υπάρχει κατανόηση με τον αδερφό του και αλλά στον αγώνα είναι ελεύθεροι οικογενειακών δεσμών. Θυμήθηκε πως όταν ήταν 8 χρονών είχε πει στον πατέρα του πως θέλει να παίξει ποδόσφαιρο και εκείνος του απάντησε να διαλέξει ανάμεσα στην μπάλα και την μοτοσυκλέτα. Έκανε τότε μια συνειδητή επιλογή προς την μοτοσυκλέτα, όμως για τον Alex ήταν πιο σύνθετη η πορεία αυτή. Δεν είναι πλέον!

Και συνέχισε λέγοντας: “Όταν στον αγώνα είσαι πίσω από κάποιον, είσαι συγκεντρωμένος στο πού να επιτεθείς. Με τον Alex ήταν πολύ δύσκολο γιατί ήμουν πιο συγκεντρωμένος στον κίνδυνο: ίσως να τον έριχνα και να τον τραυμάτιζα, ανησυχούσα. Τότε, ως μεγαλύτερος αδελφός, τον έβαλα να καθίσει και του είπα: Φέτος φαίνεται ότι θα παλέψουμε σε πολλούς αγώνες, και τη Δευτέρα θα είμαστε αδέλφια. Σφίξαμε τα χέρια. Αν συμβεί, θα συμβεί. Αλλά είναι αδελφός μου, μοιραζόμαστε τα πάντα από πάντα και μπορούμε να μοιραζόμαστε πολλές πληροφορίες. Όταν ήμουν στην Honda, δεν το κάναμε γιατί δεν ήταν επαγγελματικό. Αλλά τώρα τρέχουμε και οι δύο για τη Ducati, αν έχουμε αμφιβολίες για ένα ελαστικό ή μια στροφή, το συζητάμε”.

Επίσης, είπε πως του αρέσει η πίεση ενώ διαφορετικά βαριέται. Όταν δεν είναι στρεσαρισμένος κάνει λάθη, όχι το αντίθετο! Δεν ήταν πάντα έτσι, νεότερος δεν άντεχε την πίεση, τώρα έχει μάθει να διαχειρίζεται το άγχος και σε αυτό συμβάλλει το γεγονός πως δεν είναι προσκολλημένος στα χρήματα και δεν φοβάται να πάρει αποφάσεις που θα αποφέρουν λιγότερα.

Όσον αφορά την Ισπανία και την Καταλονία, δήλωσε: “Πληρώνω φόρους στην Ισπανία, είχα σπίτι στην Ανδόρρα όπου η Cervera είναι δίπλα, μόλις μία ώρα οδήγηση, και στην Ανδόρρα πηγαίναμε πολύ συχνά με τους γονείς μου. Όταν άρχισα να οδηγώ στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, είπα να κάνω ότι όλοι και αγόρασα ένα σπίτι εκεί. Άντεξα μόλις δύο μήνες και αποφάσισα να γυρίσω στην Ισπανία. Δεν το κάνω για να στείλω κάποιο μήνυμα, αλλά γιατί απλά αυτά νιώθω. Όταν έχω χρόνο πηγαίνω στην Μαδρίτη ή επιστρέφω στην Cervera. Θέλω να κάνω ότι αποφασίζω, έχω μάθει ότι τα καλά πράγματα έρχονται όταν δεν ψάχνεις για εκείνα και τα άσχημα ξαφνικά και απότομα".
Για το ζήτημα που εκεί είναι φλέγον, σχετικά με την καταγωγή του, ο Marc επικαλέστηκε την ελευθερία της έκφρασης και δήλωση Καταλανός και πως αγαπά την Καταλονία. Όμως αγαπά και την Ισπανία, ιδιαίτερα τον Νότο και πως αυτά τα δύο δεν είναι και δεν πρέπει ναι είναι ασυμβίβαστα. "Υψώνω τη σημαία που νιώθω ότι με εκπροσωπεί εκείνη τη στιγμή.”

Για τον Valentino Rossi και τα κοινωνικά δίκτυα είπε, “Όλοι με ρωτούν, αλλά είναι φυσιολογικό. Εγώ λέω ότι είναι πολύ δύσκολο να ζεις με κακία και δεν θέλω οι οπαδοί μου να κρατούν κακία: θέλω να κρατάνε ενέργεια για να με χειροκροτούν. Όταν τραυματίστηκα, ήταν ένας άλλος αναβάτης που ενεπλάκη: έκανε ένα λάθος, αλλά κανείς δεν το κάνει σκόπιμα και μερικές φορές οι άνθρωποι δεν το καταλαβαίνουν”. Τα κοινωνικά δίκτυα τα χρησιμοποιεί όσο πιο λίγο μπορεί - το ελάχιστο απαραίτητο και διαβεβαιώνει: οι άνθρωποι τείνουν να επικεντρώνονται στο αρνητικό, είναι ανθρώπινο. Τον ενοχλεί, όμως και όποιος λέει ότι οι προσβολές δεν τον επηρεάζουν, λέει ψέματα.

Για τον Marc, οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων θα πρέπει να έχουν ονόματα, αριθμούς ταυτότητας και προφίλ.

Για το αν σκέφτεται να αποσυρθεί, δηλώνει: “Το πιο δύσκολο για έναν αθλητή είναι να ξέρει πότε και πώς να σταματήσει. Όσο υπάρχει πάθος... Ξέρω ότι θα αποσυρθώ λόγω του σώματός μου και όχι λόγω του μυαλού μου. Είμαστε σε ένα άθλημα όπου οι τραυματισμοί είναι πολλοί. Τελευταία, οι άλλοι αναβάτες δεν ήταν πολύ ευγενικοί μαζί μου, αλλά δεν ήταν και πριν”.

Τέλος σε ερώτηση που του έγινε, αν θα ήθελε να έχει ένα γιο που να ασχοληθεί με το ίδιο άθλημα είπε “Δεν θα μου άρεσε. Μου αρέσει να είμαι πολύ προστατευτικός, αλλά η κληρονομιά, το να φέρει το όνομα της οικογένειας, δεν θα τον βοηθούσε καθόλου. Ο κόσμος θα έλεγε ότι έφτασε εκεί εξαιτίας αυτού και δεν θα είχε την ίδια όρεξη. Όχι, καλύτερα μια μπάλα ποδοσφαίρου, μια ρακέτα ή οτιδήποτε άλλο”.

Ετικέτες