MotoGP: Οικονομική στήριξη των δορυφορικών ομάδων!

Δεν αποτελούν εξαίρεση του κανόνα!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

3/4/2020

Ακόμη και οι ομάδες των MotoGP, που έχουν μεγάλα κέρδη απ’ τους χορηγούς, δεν εξαιρούνται από μέτρα που έχουν θεσπιστεί με στόχο την ενίσχυση των υπαλλήλων των εταιρειών που βρίσκονται σε προσωρινή αναστολή της λειτουργίας τους. Ωστόσο, το ύψος της οικονομικής ενίσχυσης που ανακοινώθηκε ότι θα δοθεί στις δορυφορικές ομάδες και τις ομάδες των Moto2 και Moto3, δεν διευκρινίστηκε.

Η απόφαση ήρθε κατόπιν συμφωνίας της FIM με τους μετόχους της Bridgepoint Capital, τους επενδυτές της CPP και της Dorna Sports. Πλέον όλοι τους είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουν πως θα ενισχύσουν οικονομικά τις μη εργοστασιακές ομάδες των MotoGP, καθώς και τις ομάδες των Moto2 και Moto3.

Μέσα απ’ την Διεθνή Ομοσπονδία Αγώνων Δρόμου, οι δορυφορικές ομάδες των MotoGP θα πληρωθούν προκαταβολικά για τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο, άσχετα με το αν θα πραγματοποιηθούν ή όχι οι αγώνες του πρωταθλήματος εκείνο το διάστημα. Φυσικά, αυτό συμβαίνει για να διασφαλιστεί η οικονομική ευμάρεια των δορυφορικών ομάδων καθώς και των υπαλλήλων τους, όπως επίσης και να διασφαλιστεί το μέλλον τους.

Επιπρόσθετα, η IRTA έχει ήδη πληρώσει όλες τις ομάδες των Moto2 και Moto3, με στόχο να τις υποστηρίξει αυτή τη δύσκολη περίοδο. Αναμένονται πρόσθετα ενισχυτικά μέτρα για τις ομάδες της μεσαίας και τη μικρότερης κατηγορίας του πρωταθλήματος, τα οποία θα ανακοινωθούν σύντομα.

Όπως έχει αναφερθεί και στο παρελθόν, η Dorna Sports κάνει το καλύτερο δυνατόν ώστε η μοναδική συνέπεια στο πρωτάθλημα απ’ την πανδημία να είναι μονάχα η αλλαγή του προγράμματος.

Ετικέτες

Ο Jonathan Rea ξανά σε Honda! Πρώτες εντυπώσεις από την CBR1000RR-R SP στις WSBK δοκιμές! [Video]

“Νιώθω λίγο όπως τότε που πήγα στην Kawasaki”
jonathan
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/1/2026

Μόλις χτες, 20 Ιανουαρίου 2026, ο Jonathan Rea ξεκίνησε και επίσημα μια νέα καριέρα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike ως αναβάτης δοκιμών της Honda.

Τα τελευταία χρόνια τα κατορθώματα της Honda στο WSBK είναι απογοητευτικά και πρέπει να πάμε σχεδόν 20 χρόνια πίσω για να θυμηθούμε τον τελευταίο της τίτλο που ήταν το 2007 με αναβάτη τον James Toseland. Τελευταία νίκη σε στεγνό οδόστρωμα για την Honda ήταν με τον Jonathan Rea το 2014 στο Portimao και τελευταία νίκη σε βρεγμένο πέτυχε ο αείμνηστος Nicky Hayden στην Sepang το 2016.

Rea

Οι Ιάπωνες θέλουν να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί και για τον λόγο αυτό προσέλαβαν και τον θρύλο του WSBK, Jonathan Rea ως αναβάτη δοκιμών και εξέλιξης. Ο Rea αγωνιζόταν για πολλά χρόνια με μοτοσυκλέτες Honda, τόσο στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας, όσο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Έφυγε το 2014 για να πάει στην Kawasaki, με την συνέχεια να είναι γνωστή σε όλους.

Χτες ο Βορειοϊρλανδός είχε την πρώτη του επαφή με την μοτοσυκλέτα και δήλωσε στο speedweek: “Φυσικά δεν ήμουν 100% καλά, το γόνατό μου, στο οποίο είχα υποβληθεί σε εγχείρηση πριν από δέκα εβδομάδες, εξακολουθούσε να με πονάει πολύ. Είχα κάποια προβλήματα, ειδικά στις δεξιές στροφές. Και μετά, στο αεροπλάνο, κρύωσα. Παρ' όλα αυτά, ήταν ωραίο να ξεκινήσω τη νέα μου δουλειά – είναι διαφορετική. Όταν κοιτάς μια μοτοσυκλέτα από έξω, πάντα είσαι περίεργος να μάθεις πώς είναι να την οδηγείς. Ήταν μια καλή μέρα για να καταλάβω από πού ξεκινάμε με την ομάδα.

Rea

Από το 2014, η μοτοσυκλέτα έχει αλλάξει πολύ. Το 2020 ήρθε η εντελώς νέα μοτοσυκλέτα και από τότε έχουν γίνει πολλές αναβαθμίσεις. Το θετικό είναι ότι μετά την περίοδο μου στην Honda, στην Kawasaki και στην Yamaha, μπόρεσα να αποκτήσω επιπλέον εμπειρία και οι πληροφορίες αυτές βοηθούν να κατατάξω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της μοτοσυκλέτας. Ήμουν ευχάριστα έκπληκτος από τα ηλεκτρονικά, πρέπει να επικεντρωθούμε στο να βρούμε περισσότερη πρόσφυση στο πίσω τροχό. Η Honda εργάζεται σκληρά σε όλους τους τομείς της μοτοσυκλέτας, σπάνια είχα τόσους πολλούς τεχνικούς γύρω μου. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα εργάστηκαν πολύ στα ηλεκτρονικά. Ωστόσο, ο σκοπός τους δεν είναι να δημιουργήσουν πρόσφυση, αυτό είναι πρώτα απ' όλα έργο της μοτοσυκλέτας.

Rea

Όταν άνοιγα τέρμα το γκάζι στο πρώτο μου γύρο στην ευθεία, σκέφτηκα πόσο ωραίο είναι να έχεις ισχύ. Στην τέταρτη, πέμπτη και έκτη ταχύτητα, η μοτοσυκλέτα έχει πραγματικά δύναμη, ο κινητήρας είναι ισχυρός. Νιώθω λίγο όπως τότε που πήγα στην Kawasaki. Τότε δούλευα για πολλά χρόνια με μια εργοστασιακή ομάδα και είχα μηχανικούς στο πλευρό μου που εμπιστεύονταν την κρίση μου. Όταν ήρθε ο Leon Haslam, μπόρεσε να οδηγήσει γρήγορα τη μοτοσυκλέτα, το ίδιο και ο Alex Lowes. Για μένα, λοιπόν, η βελτίωση της μοτοσυκλέτας ήταν πάντα μέρος της δουλειάς μου και νιώθω άνετα με αυτό. Με τα χρόνια, έχω συνεργαστεί με διάφορες ομάδες και αρχιμηχανικούς. Οι μοτοσυκλέτες είχαν διαφορετικούς χαρακτήρες και βρισκόταν σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης. Έχω μια σαφή ιδέα για το πώς να κάνω μια μοτοσυκλέτα γρήγορη. Είναι στο χέρι των τεχνικών να το υλοποιήσουν. Ήμουν επίσης σε ομάδες που δεν ήθελαν να ακούσουν και πίστευαν ότι είχαν καλύτερες ιδέες από εμένα”.