MotoGP: Περισσότεροι αγώνες, λιγότερες δοκιμές το 2021!

Ενδεχομένως να αλλάξουν το πρόγραμμα των αγώνων
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

7/1/2020

Από φέτος το πρόγραμμα των MotoGP θα φτάσει τους 20 αγώνες, με το ντεμπούτο του KymiRing στη Φιλανδία, ενώ η επέκταση δεν θα σταματήσει εκεί αλλά θα συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια με την εισαγωγή του Lombok στο καλεντάρι. Ουσιαστικά το πρωτάθλημα των MotoGP βρίσκεται στα χνάρια της F1, θέλοντας να φτάσει τους 22 αγώνες συνολικά.

Μέχρι στιγμής η επέκταση του προγράμματος είχε αντίκτυπο, καθώς όσο αυξάνονται οι αγώνες, τόσο μειώνονται οι επίσημες δοκιμές, με αυτές της Valencia και του Qatar να αφαιρούνται απ’ το 2021, αφήνοντας μόνο τις δοκιμές της Jerez και της Sepang για την εξέλιξη των μοτοσυκλετών. “Φυσικά, 22 αγώνες θα κάνουν τα πράγματα αρκετά δύσκολα” ανέφερε ο Team Manager της Suzuki, Davide Brivio. “Θα είναι δύσκολο για τους αναβάτες να παραμείνουν συγκεντρωμένοι και περιορίσουν το στρες για 22 αγώνες. Όσο για εμάς τους υπόλοιπους και για όλους όσους ασχολούνται με το χώρο, θα αυξηθεί ο όγκος δουλειάς. Όταν συζητήθηκε το ενδεχόμενο των 20 αγώνων για φέτος ξεκινήσαμε να συζητάμε με τις υπόλοιπες ομάδες να μειωθεί ο αριθμός των επίσημων δοκιμών, ώστε να εξισορροπήσουμε λίγο τα πράγματα. Δεν είναι το ίδιο το να ακυρώνεις μια επίσημη δοκιμή για να εισάγεις έναν επιπλέον αγώνα, αλλά τουλάχιστον αποφορτίζουμε λίγο τους αναβάτες. Μπορείτε να φανταστείτε πως οι 22 αγώνες θα είναι αρκετά απαιτητικοί για όλους πιστεύω, όμως έτσι βαδίζουμε στα πρότυπα της Formula 1 όπου έφτασε τους 22 αγώνες φέτος και σκέφτονται να αυξήσουν το πρωτάθλημα στους 25.”
Ο Team Manager της Suzuki, Davide Brivio
 

Με τις δοκιμές να περιορίζονται, η ιδέα να μειωθεί το αγωνιστικό τριήμερο και να γίνει διήμερο εξετάζεται επίσης, όπως είπε ο Brivio. Ακόμη, ο Team Manager της Suzuki δεν παρέλειψε να αναφέρει πως η αύξηση των αγώνων είναι κάτι θετικό, καθώς έτσι αυξάνεται η δημοτικότητα του πρωταθλήματος. “Είναι φανταστικό και πολύ θετικό, βρισκόμαστε σε πολύ καλό σημείο και θα προσπαθήσουμε να βρούμε τη καλύτερη λύση.”

Αντίστοιχα, ο CEO της Aprilia Racing, Massimo Rivola ενστερνίζεται απολύτως τις απόψεις του Brivio αλλά και του Ezpeleta, που θέλει να προσθέσει περισσότερους αγώνες και να μειώσει τις επίσημες δοκιμές. Ο Rivola στο παρελθόν όταν ήταν Sporting Director της Ferrari στη Formula 1, είχε κάνει την ίδια πρόταση στη διοργάνωση, να μειωθεί το αγωνιστικό τριήμερο κατά μια μέρα. “Το είχα προτείνει και στη F1 πριν από 10 χρόνια αλλά το αρνήθηκαν. Για να είμαι ειλικρινής πιστεύω πως θα πρέπει να εξετάσουμε αυτό το ενδεχόμενο. Το να έχουμε τους αγώνες των Moto3, Moto2 και MotoGP στο ίδιο σαββατοκύριακο είναι πολύ ωραίο επειδή μπορείς να δεις του αναβάτες της επόμενης γενιάς. Είναι κάτι που δεν πρέπει να χάσουμε. Θεωρώ πως είναι βασικό στοιχείο στο άθλημα, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η μείωση του αγωνιστικού τριήμερου και θα το συζητήσουμε με τις υπόλοιπες ομάδες.”

Το 2002, την εποχή που τα MotoGP έγιναν τετράχρονα στη μεγάλη κατηγορία, το αγωνιστικό τριήμερο αποτελούνταν από μια ελεύθερη δοκιμή και μια κατατακτήρια, τόσο τη Παρασκευή όσο και το Σάββατο, με την προθέρμανση και τον αγώνα να πραγματοποιείται την Κυριακή. Για το 2005 οι απογευματινές δοκιμές της Παρασκευής άλλαξαν και από κατατακτήριες έγιναν ελεύθερες δοκιμές 2, αλλά η συνολική δράση στην πίστα συνέχισε να αποτελείται από έξι sessions. Ωστόσο, με την οικονομική κρίση να έχει ξεσπάσει το 2009 καταργήθηκαν οι πρωινές δοκιμές της Παρασκευής, αφήνοντας έτσι πέντε sessions  (σ.σ. δύο ελεύθερες δοκιμές, την κατατακτήρια δοκιμή, τη προθέρμανση και τον αγώνα) με τη δράση να ξεκινά το Σάββατο. Η Παρασκευή επανεντάχτηκε στο πρόγραμμα το 2011 με τις κατατακτήριες δοκιμές να χωρίζονται σε  FP4 και κατατακτήριες Q1 και Q2 απ’ το 2013 κι έπειτα.

Οι απόψεις των αναβατών σχετικά με την μείωση των επίσημων δοκιμών διίστανται με άλλους να το προτιμούν και άλλους όχι. Στη πρώτη κατηγορία ανήκει και ο Aleix Espargaro τονίζοντας μάλιστα πως η δουλειά του είναι να παίρνει μέρος στους αγώνες. “Καταλαβαίνω πως πρέπει να κάνουμε δοκιμές και να δοκιμάζουμε νέα πράγματα, αλλά προτιμώ να αγωνίζομαι και ειλικρινά η δοκιμή στη Valencia δεν μας προσέφερε και πολλά πράγματα λόγω του κρύου, αφού στο Qatar η μοτοσυκλέτα θα συμπεριφέρεται διαφορετικά. Για αυτό πιστεύω πως οι αλλαγές που ετοιμάζει η Dorna στο πρόγραμμα του πρωταθλήματος θα μας ωφελήσουν. Πρέπει να ομολογήσω πως η Επιτροπή Ασφάλειας των αναβατών μας ρωτάει πάντοτε έτσι δεν είναι κάτι νέο ή κάτι που αποφάσισαν μέσα σε μια μέρα. Την αλλαγή του προγράμματος τη συζητάμε τα τελευταία δύο χρόνο και είμαι παρά πολύ ευχαριστημένος με αυτό.”

Διψάει για δράση ο Aleix Espargaro

 

Η Dorna φαίνεται να σχεδιάζει ριζικές αλλαγές στο πρόγραμμα από του χρόνου, τόσο με τις σκέψεις για την αλλαγή των ημερομηνιών ορισμένων αγώνων όσο και με τη δομή του αγωνιστικού τριήμερου. Ωστόσο, υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο για την ανάπτυξη του προγράμματος των MotoGP, ιδίως αν το συγκρίνουμε με αυτό των Superbikes που αποτελείται από 13 τριπλούς αγώνες. Χρησιμοποιώντας αυτό ως γνώμονα η Dorna έχει έτοιμο το παράδειγμα να αυξήσει τη δράση αν το θέλει.

 

Ετικέτες

MotoGP: Η Aprilia θέλει αμιγώς ιταλική σύνθεση και την επιβάλλει και στην Trackhouse – Αποχαιρετά ο Raul Fernandez;

Νέα φήμες μιλούν για δίδυμο Bastianini-Marini στην Trackhouse
bastianini marini
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Μακριά από τη δημοσιότητα και με μια υπολογίσιμη δόση αβεβαιότητας, οι πληροφορίες για το ρόστερ του 2027 δίνουν και παίρνουν σχεδόν από την αρχή της φετινής σεζόν, παρότι η μοναδική επιβεβαιωμένη κίνηση είναι η ανανέωση του Marco Bezzecchi με την Aprilia. Όλες οι υπόλοιπες μεταγραφές, όσο σίγουρες κι αν θεωρούνται, ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί καθώς προς το παρόν όλα κρύβονται μέσα στη θολούρα της συμφωνίας κατασκευαστών και διοργανωτών που δεν έχει επιτευχθεί ακόμη.

Οι νέες πληροφορίες που κυκλοφορούν αφορούν στην ομάδα της Aprilia και μάλιστα όχι την εργοστασιακή, αλλά την Trackhouse που φαινόταν να είναι ήσυχη και σίγουρη για το 2027 μέχρι που έγινε γνωστό πως ο Ai Ogura θα χαιρετήσει για μια εργοστασιακή Yamaha M1 του χρόνου.

Τώρα έρχεται το δεύτερο χτύπημα, καθώς η ηγεσία της Aprilia Racing φέρεται να έχει αποφασίσει πως θέλει να έχει 100% ιταλικό ρόστερ στο πρωτάθλημα του 2027 και αυτό σημαίνει πως αμφότεροι οι αναβάτες της Trackhouse θα πρέπει να είναι Ιταλοί.

"Η ιδέα της Aprilia ως μιας, τρόπον τινά, ιταλικής εθνικής ομάδας για τους αγώνες μοτοσυκλετών είναι κάτι που μοιάζει να προκύπτει φυσικά όταν βάλεις όλα τα στοιχεία μαζί,” δήλωνε πρόσφατα σε ιταλικά ΜΜΕ ο Massimo Rivola. “Θα μας φέρει περισσότερο ενδιαφέρον; Ελπίζουμε. Θα μας φέρει περισσότερους χορηγούς; Έτσι ελπίζουμε. Ενδιαφερόμαστε για δυνατούς αναβάτες και στην Ιταλία υπάρχουν δυνατοί αναβάτες. Γιατί όχι λοιπόν;"

Στην εργοστασιακή ομάδα έτσι κι αλλιώς η κατάσταση είναι δεμένη με τον Bezzecchi και δίπλα του τον Pecco Bagnaia που θεωρείται σίγουρος.

Στην Trackhouse ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα επίσημο δεδομένο για του χρόνου και, εφόσον όντως υπάρχει ιταλικό φίλτρο στις μεταγραφές, τότε ήδη σχηματίζεται μια νέα εικόνα. Οι πληροφορίες μιλούν για πρόταση της ομάδας στον Enea Bastianini, ο οποίος δεν έχει καταφέρει να βρει τη βολή του με την ΚΤΜ RC16 και οι πιθανότητες είναι πως, ακόμη και να μην θέλει να φύγει, θα τον αφήσει ελεύθερο η Tech3, οπότε η μια θέση δείχνει κλεισμένη.

Η δεύτερη έχει πλέον ένα νέο φαβορί στο όνομα του Luca Marini, ο οποίος επίσης θεωρείται φευγάτος από τη Honda και μέχρι πριν λίγο καιρό φαινόταν πως θα ξαναντυνόταν στα κίτρινα της VR46. Μόνο που η ομάδα του ετεροθαλούς αδελφού του, Valentino Rossi, φαίνεται πως σε συνεννόηση με τη Ducati Corse θα πάει για ένα δίδυμο Fermin Aldeguer και Nicolo Bulega, έτσι δεν μένει χώρος για τον Marini, ανοίγοντας τον δρόμο για την Trackhouse.

Μάλιστα, σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα αμφότεροι οι αναβάτες φέρονται να έχουν ήδη συμφωνήσει με την Trackhouse και να απομένουν πλέον οι επίσημες ανακοινώσεις.

Όσο για τον Ισπανό Raul Fernandez, έχει μεν κάποια καλά αποτελέσματα αλλά εμφανίζεται επίσης ως ιδιαίτερα ασταθής, ωστόσο εκτιμούμε πως αργά ή γρήγορα θα βρει μια καλή σέλα για του χρόνου.