MotoGP: Πήδηξε για να σωθεί στα 226Km! Όλα όσα έχουν πει ο Vinales και η Yamaha για τα φρένα στην Αυστρία

Ο Maverick δεν είχε την νέα δαγκάνα της Brembo…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/8/2020

Σύνθετο είναι το ζήτημα που αντιμετωπίζει η Yamaha στα φρένα, καθώς ο Maverick δεν χρησιμοποιούσε στον αγώνα την νέα δαγκάνα που έφερε η Brembo για όλους στα MotoGP, και είχαν τοποθετήσει και οι υπόλοιποι τρεις αναβάτες της Yamaha. Ωστόσο όλοι τους αντιμετώπιζαν πρόβλημα, οπότε δεν γίνεται να κατηγορηθεί κατευθείαν η Brembo… Είναι χαρακτηριστικό πως η ομάδα δεν έχει ακόμη σαφή εικόνα για το τι συνέβη στον Fabio, ενώ μπορεί να κάνει μονάχα μία εικασία για την αιτία της ζημιάς στα φρένα του Vinales.

Γεγονός παραμένει πως από τον πρώτο αγώνα στην Αυστρία υπήρχε ζήτημα με τα φρένα που πρώτος εξέφρασε ο Quartararo. Σήμερα ο Rossi εξήγησε πως είχαν μειωμένη απόδοση από τα φρένα από τον πρώτο κιόλας αγώνα και δούλεψαν με την Brembo για να το βελτιώσουν και τελικά τα κατάφεραν αλλά στο τέλος. Είναι χαρακτηριστικό το στιγμιότυπο σήμερα, όταν ο έκανε σήμα στον Quartararo πως το εμπρός φρένο είναι «έτσι κι έτσι» την ώρα που έβγαιναν στα pits μετά την κόκκινη σημαία.

Ο διευθυντής ομάδας κ.Meregalli, είπε πως η πιθανότερη εξήγηση για αυτό που συνέβη στον Vinales είναι η πολύ ώρα που οδήγησε πίσω από τον Dovizioso υπερθερμαίνοντας τα φρένα γιατί δεν υπήρχε αρκετός αέρας να τα ψύξει. Αυτή είναι πράγματι μία πιθανή εξήγηση κι ένα πρόβλημα στο slipstreaming που επηρεάζει και το εμπρός ελαστικό και έχει αναλυθεί ως συμπεριφορά από όλες τις ομάδες των MotoGP. Το ζήτημα είναι πως ο Vinales δεν έμεινε τόσο πολύ ώρα κολλημένος πίσω από τον Dovizioso, ενώ έδωσε χρόνο στα φρένα να κρυώσουν κάνοντας γύρους στο 1:26, χάνοντας θέσεις, πριν κατέβει και πάλι στο 1:24 με το πρόβλημα να εμφανίζεται ξανά μετά! Οπότε η μάχη με τον Dovizioso σε κοντινή απόσταση μπορεί μονάχα να έδρασε συμπληρωματικά, στο πρόβλημα που αντιμετώπισε μετά. Είναι άλλωστε, όπως είπαμε, το ίδιο σύστημα φρένων που χρησιμοποιούσαν κάθε φορά και όχι οι νέες δαγκάνες, οπότε έχει δοκιμαστεί η αντοχή του σε μάχες τροχό με τροχό, σε όλους τους αναβάτες και όχι μόνο στον Vinales.

Ο Maverick δεν ήθελε στον αγώνα την νέα δαγκάνα γιατί δεν του έδινε την επιθυμητή αίσθηση, ενώ η εξέταση στην μοτοσυκλέτα είναι λίγο δύσκολο να φανερώσει το πραγματικό πρόβλημα από την στιγμή που έχει υποστεί μεγάλες ζημιές, χτυπώντας με 180 χιλιόμετρα στον τοίχο και πιάνοντας φωτιά.

Μεγαλύτερη ανησυχία του Vinales από εδώ και πέρα, είναι να μάθει σε τι κατάσταση βρίσκεται ο κινητήρας! Όπως είπε χαρακτηριστικά αυτός ήταν ένας από τους ολοκαίνουριους που του είχαν απομείνει, και δεν ήθελε σε καμία περίπτωση να έχει πτώση με έναν καινούριο κινητήρα!

Ο Vinales μίλησε στο δίκτυο DAZN, το «αθλητικό Netflix» δηλαδή που εξαπλώνεται γρήγορα και που δεν έχει έρθει ακόμη στην Ελλάδα, αλλά πρόσφατα ανέλαβε τα δικαιώματα MotoGP και στην Ιταλία. Μίλησε επίσης σε Ισπανικά μέσα αλλά και στους δημοσιογράφους της Dorna. Ας δούμε από όλες αυτές τις δηλώσεις, ποια είναι τα σημαντικότερα που έχει πει για την στιγμή που χρειάστηκε να πηδήξει από την μοτοσυκλέτα:

«Δόξα το Θεό, δεν ήταν κανείς μπροστά μου όταν έγινε αυτό, γιατί αλλιώς θα μπορούσε να έχει πολύ άσχημη εξέλιξη». – «Η ομάδα είναι το ίδιο έκπληκτη με εμένα τον ίδιο, γιατί κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ποτέ, τώρα απλά προσευχόμαστε να είναι εντάξει ο κινητήρας γιατί ήταν νέος. Ήταν ολοκαίνουριος!» - «Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο δεν πρέπει να μείνεις στην μοτοσυκλέτα, πρέπει να διώξεις τον εαυτό σου μακριά»

Για την στιγμή του ατυχήματος και για όλα όσα έγιναν ως εκείνο το σημείο, είπε:

«Είχα πολύ καλό ρυθμό στους πρώτους γύρους και πίεζα τον Dovizioso αλλά δεν έχουμε την τελική ταχύτητα που χρειάζεται για να τον προσπεράσω. Ήθελα να τον περάσω και να χτίσω διαφορά ώστε να επικεντρωθώ στους υπόλοιπους αναβάτες. Τον προσπέρασα μία φορά και είπα ΟΚ, αυτό είναι, τώρα μπορώ να συνεχίσω αλλά μετά με προσπέρασε στην ευθεία και μάλιστα με ευκολία! Έψαχνα άλλη μία ευκαιρία, όταν άρχισα να χάνω πίεση στην μανέτα του φρένου και βγήκα εκτός πίστας μία φορά. Τότε έκανα τρεις γύρους πολύ σιγά, έχασα θέσεις από τις KTM, τον Quartararo, τον Rossi και τον Petrucci. Ξαφνικά όμως το φρένο ήταν τέλειο, οπότε αμέσως κι εγώ κατέβηκα στο 1:22 και συνέχισα στο 1:24 αρχίζοντας να καλύπτω το χαμένο έδαφος από τους υπόλοιπους. Τότε στα φρένα της πρώτης στροφής το εμπρός φρένο ανατινάχθηκε! Δεν ήταν πως έχασα πίεση, δεν υπήρχε φρένο καθόλου! Ήταν αδύνατο να κάνω το παραμικρό. Δεν το έχω ξανά ζήσει αυτό στην καριέρα μου. Μέχρι εκείνη την στιγμή προσπάθησα να κάνω τα πάντα, ρύθμισα και την πίεση στην μανέτα αλλά έφτασα σε σημείο που ούτε κι αυτό είχε αποτέλεσμα».

«Σωματικά είμαι καλά, έχω χτυπήσει στον ώμο που είναι ο ίδιος που χτύπησα στο Brno και τώρα ξανά. Πρέπει να μην χάσουμε την συγκέντρωσή μας τώρα, γιατί έρχεται το Misano που είναι μία πίστα που μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, στόχος μου είναι να πάω για την νίκη στο Misano».

Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως, πως η Yamaha είναι ιδιαίτερα δυνατή στα φρένα. Είναι το σημείο που ξεχωρίζει και μετά τις τελευταίες εξελίξεις με τους κινητήρες όπου έχουν προχωρήσει σε αλλαγές χαρτογράφησης περιορίζοντας την τελική ταχύτητα στα περσινά επίπεδα, το φρενάρισμα πιο αργά και πιο δυνατά συγκριτικά με τους υπόλοιπους, έχει έρθει και πάλι στο προσκήνιο ως τρόπος αντιμετώπισης του ανταγωνισμού σε γρήγορες πίστες όπως η Αυστρία. Είναι πολύ πιθανό να έφτασαν στο όριο τα φρένα, ακριβώς γιατί είναι εκείνοι που τους κάνουν την πιο σκληρή χρήση…

 

MotoGP Styria: Δραματική νίκη KTM σε αγώνα με κόκκινη σημαία! Δεύτερος αγώνας στην Αυστρία - δεύτερη κόκκινη σημαία

Ετικέτες

MotoGP, Brno Test: Πρώτες φωτογραφίες και χρόνοι για τα πρωτότυπα 850 κυβικών [Photos]

Οι μόνιμοι αναβάτες είχαν την πρώτη τους επαφή με τις μοτοσυκλέτες που θα αγωνίζονται του χρόνου και τα νέα λάστιχα της Pirelli
marquez
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Αμέσως μετά τον Κυριακάτικο αγώνα της Τσεχίας, μερικοί αναβάτες είχαν χτες την ευκαιρία να μπουν ξανά στην πίστα, για πρώτη φορά όμως με τις μοτοσυκλέτες των 850 κυβικών και με ελαστικά Pirelli, με τα οποία θα διεξάγεται το πρωτάθλημα από το 2027.

Χτες λοιπόν, Marc Marquez, Marco Bezzecchi, Pedro Acosta, Toprak Razgatlioglu, όπως και άλλοι αναβάτες του MotoGP δοκίμασαν στο Brno τον συνδυασμό των νέων μοτοσυκλετών των 850 κυβικών με ελαστικά Pirelli. Η δοκιμή ήταν πολύ σημαντική, καθώς αποτελούσε την πρώτη επαφή των μόνιμων αναβατών με τα νέα σύνολα που θα τρέχουν στο MotoGP από την επόμενη σεζόν. Στην δοκιμή συμμετείχαν βέβαια και τρέχουσες μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών με τροποποιήσεις βάσει των επερχόμενων αλλαγών.

Marco Bezzecchi
Marco Bezzecchi

Για τη Ducati συμμετείχαν οι Marc Marquez και Fermin Aldeguer, για την Aprilia οι Marco Bezzecchi και Raul Fernandez. Οι Joan Mir και Luca Marini οδήγησαν για τη Honda. Για τη Yamaha, οι Toprak Razgatlioglu και Augusto Fernandez μάζεψαν σημαντικά δεδομένα. Η KTM συμμετείχε με τους Pedro Acosta, Dani Pedrosa και Pol Espargaro.

Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν κεκλεισμένων των θυρών, όμως μερικές φωτογραφίες διέρρευσαν στον διεθνή Τύπο και με τη σειρά μας σας τις παρουσιάζουμε.

Σύμφωνα με πληροφορίες σημειώθηκαν και πτώσεις, με τον Marc Marquez να είναι ένας από τους αναβάτες που έπεσαν, ενώ όλοι είχαν και την ευκαιρία να εξασκηθούν σε εκκινήσεις χωρίς συσκευές ρύθμισης ύψους - κάτι που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν άμεσα, από τον επόμενο αγώνα.

Toprak Razgatlioglu
Toprak Razgatlioglu

Οι χρόνοι που σημειώθηκαν στη δοκιμή δεν έχουν ανακοινωθεί, έτσι ό,τι γνωρίζουμε προέρχεται από φήμες που έχουν κυκλοφορήσει και, σύμφωνα με αυτές, ο Marco Bezzecchi είχε τον ταχύτερο γύρο με χρόνο στο 1:53.9, ενώ περίπου τον ίδιο χρόνο έγραψε και ο Raul Fernandez.

Σύμφωνα με τις ίδιες ανεπίσημες πληροφορίες, o Aldeguer είχε τον επόμενο ταχύτερο χρόνο με 1:54.0 και ακολούθησαν οι Razgatlioglu με 1:54.2 και Acosta με 1:54.3, ενώ ο Marc Marquez σημείωσε τον ταχύτερό του γύρο στο 1:54.4.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ο χρόνος της pole position του Ai Ogura (Aprilia) το Σαββατοκύριακο του αγώνα ήταν 1:51:139, ενώ τον ταχύτερο γύρο αγώνα είχε κάνει ο Fabio Di Giannantonio (Ducati) με 1:53:122. Βλέπουμε δηλαδή ότι αν και ακόμα οι μοτοσυκλέτες είναι σε πρώιμο στάδιο και οι αναβάτες είχαν και την πρώτη τους επαφή με τα ελαστικά Pirelli, οι χρόνοι είναι σε αρκετά καλό επίπεδο.

Οι πέντε κατασκευαστές μπόρεσαν να συγκεντρώσουν σημαντικές εμπειρίες και κυρίως δεδομένα κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Brno. Οι επόμενες δοκιμές με τα πρωτότυπα των 850 κυβικών αναμένεται να πραγματοποιηθούν τον Σεπτέμβριο στην πίστα Red Bull Ring - Spielberg στην Αυστρία, τις ημέρες μετά τον αγώνα (18-20/9).