MotoGP: Πολύ κοντά ο Lorenzo στην Aprilia!

Θα αντικαταστήσει τον Bradley Smith
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

29/10/2020

Η σεζόν του 2020, ήταν –και εξακολουθεί να είναι- μια απρόβλεπτη αγωνιστική χρονιά, τόσο με όσα συμβαίνουν εντός, όσο και εκτός πίστας. Η πιο πρόσφατη "βόμβα" από αυτές που έχουν "σκάσει" φέτος, είναι ότι κατά πολύ μεγάλη πιθανότητα ο Jorge Lorenzo θα αντικαταστήσει του χρόνου τον Bradley Smith στην Aprilia.

Προς το παρόν, ο Ισπανός έχει τον ρόλο του test rider στην Yamaha, μετά από μια ανατροπή των μέχρι τότε δεδομένων και μετά από την ανακοίνωσή του για αποχώρηση από την ενεργό δράση στο τέλος του 2019. Από εκεί κι έπειτα όμως, τα πράγματα κύλησαν λίγο περίεργα. Στις επίσημες δοκιμές στην Sepang τον περασμένο Φεβρουάριο, από τις έξι συνολικά μέρες των δοκιμών, ο Lorenzo οδήγησε μόνο τις δύο, καθώς δεν ήταν σε απόλυτη φόρμα. Στην συνέχεια δεν τον κάλεσαν στις δοκιμές του Qatar, ούτε στις ιδιωτικές δοκιμές της Yamaha στην Jerez τον Μάρτιο, οι οποίες ήταν και η τελευταία δραστηριότητα των MotoGP, πριν την επιβολή της καραντίνας.

Όμως, ακόμη κι όταν έγινε άρση των περιοριστικών μέτρων, η Yamaha δεν έκανε δοκιμές με τον Lorenzo καθόλου μέχρι και τον Αύγουστο. Από δηλώσεις και συζητήσεις με τους ανθρώπους της Yamaha (τον Lin Jarvis και τον Massimo Meregalli) διαφαινόταν ότι υπήρχε ένας επικριτικός τόνος στα λόγια του Lorenzo για την Yamaha, μαζί με μια μόνιμη γκρίνια. Προφανώς ο λόγος ήταν ότι λόγω της καραντίνας, της ακύρωσης πολλών δοκιμών αλλά και της συμμετοχής του ως wild card σε δύο αγώνες, του προτάθηκε μείωση των αποδοχών του, κάτι φυσικά που έβρισκε αντίθετους τον Lorenzo και τον μάνατζέρ του, Albert Valera.

Ήταν επίσης προφανές στους ανθρώπους της Yamaha ότι ο Lorenzo δεν θα έμενε μαζί τους και το 2021, οπότε αποφάσισαν να τον κρατήσουν μακριά από τα μηχανολογικά τους μυστικά, ενώ παράλληλα σταμάτησε και κάθε διαπραγμάτευση για ανανέωση του συμβολαίου του ως test rider.

Στην Yamaha Racing υπήρχε έντονη η πεποίθηση ότι ο Lorenzo θα επέστρεφε στην Ducati, στην θέση του Andrea Dovizioso. Στις πρόσφατες όμως δοκιμές στην πίστα του Portimao, η Yamaha χρησιμοποίησε τον Lorenzo, καθώς δεν επιτρεπόταν στους εργοστασιακούς αναβάτες να οδηγήσουν τις MotoGP μοτοσυκλέτες τους. Τον Lorenzo όμως τον περίμενε στα πιτς της πίστας μία Μ1 του 2019 χωρίς μάλιστα το σύστημα για τις εκκινήσεις. Όπως ήταν φυσικό αυτό έφερε περισσότερη μουρμούρα από τον Ισπανό.

H Yamaha δεν μπήκε επίσης καν στην διαδικασία να σκεφτεί την αντικατάσταση του Rossi από τον Lorenzo για τους δύο αγώνες της Aragon, από την στιγμή που ο Γιατρός διαγνώστηκε θετικός στον κορωνοϊό. Ήταν πλέον εμφανές ότι το γυαλί στη σχέση του Lorenzo με την Yamaha, είχε ραγίσει.

Κατά την διάρκεια όμως του δεύτερου αγώνα της Aragon, το Teruel GP, βγήκε στην επιφάνεια η αιτία που ο Lorenzo έχει απομακρυνθεί από την Yamaha. Ο μάνατζέρ του, Albert Valera, ο οποίος εκπροσωπεί μεταξύ άλλων και τους Aleix Espargaro, Jorge Martin και Pedro Acosta, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για λογαριασμό του Lorenzo με την Aprilia, προκειμένου να αναλάβει τον ρόλο του test riderer αντί των Smith και Savadori. Υπάρχει επίσης το ενδεχόμενο για συμμετοχή του σε πέντε αγώνες υπό την μορφή wild card το 2021, εφόσον ισχύουν και την επόμενη χρονιά τα προνόμια που έχει ως ομάδα η Aprilia.

Τα νέα από τις διαπραγματεύσεις με την Aprilia είναι πως έχουν φτάσει σε αρκετά προχωρημένο επίπεδο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αποκλείεται το ναυάγιο της συμφωνίας (όπως έγινε και με τον Dovizioso) λόγω οικονομικών διαφορών.

Η διαφαινόμενη όμως συνεργασία μεταξύ Lorenzo και Aprilia, προκαλεί και ένα μίνι-ντόμινο, καθώς απ' ό,τι φαίνεται, έχουν ήδη ξεκινήσει οι συζητήσεις μεταξύ Yamaha και Dovizioso, προκειμένου ο Ιταλός να αναλάβει τον ρόλο του Lorenzo (ως εργοστασιακός test rider δηλαδή), με την προοπτική μάλιστα το 2022 να του δοθεί μοτοσυκλέτα για να συμμετάσχει κανονικά στο πρωτάθλημα. Δεν είναι τυχαία η επιλογή της ημερομηνίας, ειδικά να συνδυαστεί με το γεγονός ότι προφανώς θα είναι η χρονιά που ο Rossi θα σταματήσει τους αγώνες, αφήνοντας διαθέσιμη τη σέλα μιας εργοστασιακής Μ1 στην Petronas…

MotoGP: Jorge Martin - Με πόνους μετά τη Βραζιλία - “Είμαι καλύτερος αναβάτης από το 2024”

Ο Ισπανός της Aprilia εμφανίζεται αισιόδοξος παρά τη σωματική καταπόνηση
Jorge-Martin
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

27/3/2026

Παρά την κούραση και τους πόνους από το απαιτητικό GP Βραζιλίας, ο Jorge Martin δηλώνει δυνατός από ποτέ, τονίζοντας πως έχει εξελιχθεί σημαντικά σε σχέση με τη χρονιά τίτλου του 2024.

Ο Jorge Martin φτάνει στο Grand Prix των ΗΠΑ στο Austin με ανεβασμένη ψυχολογία, αλλά και με εμφανή σωματική καταπόνηση μετά από ένα ιδιαίτερα απαιτητικό αγωνιστικό σερί. Ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia προέρχεται από το καλύτερο μέχρι στιγμής Σαββατοκύριακο με τη νέα του ομάδα στη Goiania της Βραζιλίας, όπου κατέκτησε δύο βάθρα και συνέβαλε σε ένα εντυπωσιακό 1-2 για την ιταλική εταιρεία, πίσω από τον ομόσταυλο Marco Bezzecchi.

Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή είχε το τίμημά της. Ο Martin παραδέχθηκε πως αισθάνεται πόνους μετά τον αγώνα στη Βραζιλία, επισημαίνοντας ότι τα συνεχόμενα αγωνιστικά τριήμερα δεν είναι ιδανικά για τη φυσική του κατάσταση. “Ειλικρινά, νιώθω λίγο πόνο μετά τη Βραζιλία. Οι συνεχόμενοι αγώνες δεν είναι ό,τι το καλύτερο για μένα. Θα δούμε πώς θα αντιδράσει το σώμα μου στους πρώτους γύρους εδώ στο Austin, που είναι μια πολύ απαιτητική πίστα.”

Jorge-Martin

Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο κρίσιμη αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Martin είχε χάσει σημαντικό χρόνο πέρυσι λόγω τραυματισμών, συμπεριλαμβανομένου και του αγώνα στο Circuit of the Americas, ενώ χειρουργικές επεμβάσεις τον κράτησαν εκτός και από τις δοκιμές προετοιμασίας.

Παρά τα προβλήματα, το ξεκίνημα της σεζόν είναι ιδιαίτερα θετικό. Μετά από δύο τερματισμούς μέσα στην πεντάδα στην Ταϊλάνδη και τα διπλά βάθρα στη Βραζιλία, ο Martin δείχνει να βρίσκει ρυθμό με την Aprilia και να επιβεβαιώνει ότι αποτελεί βασικό διεκδικητή του τίτλου. Ο ίδιος, μάλιστα, θεωρεί πως έχει ήδη κάνει βήμα προόδου σε σχέση με το 2024, όταν κατέκτησε το πρωτάθλημα με την Ducati και την ομάδα Pramac.

“Πάντα προσπαθώ να βελτιώνομαι και πιστεύω ότι τώρα είμαι καλύτερος αναβάτης από ό,τι ήμουν το 2024. Το επίπεδο όμως ανεβαίνει συνεχώς και οι μοτοσυκλέτες εξελίσσονται,” δήλωσε.

Παρά τη φιλοδοξία του, ο Martin κρατά χαμηλούς τόνους όσον αφορά τους στόχους του για το Texas: “Οι προσδοκίες είναι ίδιες με τους πρώτους αγώνες. Το να τερματίσω είναι ήδη ένας καλός στόχος και να πάρω βαθμούς. Αυτό θα είναι σημαντικό στο τέλος της χρονιάς. Πρέπει να αποφύγω τα λάθη και απλώς να φέρω τη μοτοσυκλέτα στον τερματισμό.”

Ο Ισπανός ξεκινά το αγωνιστικό τριήμερο στις ΗΠΑ δεύτερος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, έντεκα βαθμούς πίσω από τον Bezzecchi, σε μια σεζόν που προμηνύεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική.

Jorge-Martin