MotoGP: Πολύ κοντά ο Lorenzo στην Aprilia!

Θα αντικαταστήσει τον Bradley Smith
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

29/10/2020

Η σεζόν του 2020, ήταν –και εξακολουθεί να είναι- μια απρόβλεπτη αγωνιστική χρονιά, τόσο με όσα συμβαίνουν εντός, όσο και εκτός πίστας. Η πιο πρόσφατη "βόμβα" από αυτές που έχουν "σκάσει" φέτος, είναι ότι κατά πολύ μεγάλη πιθανότητα ο Jorge Lorenzo θα αντικαταστήσει του χρόνου τον Bradley Smith στην Aprilia.

Προς το παρόν, ο Ισπανός έχει τον ρόλο του test rider στην Yamaha, μετά από μια ανατροπή των μέχρι τότε δεδομένων και μετά από την ανακοίνωσή του για αποχώρηση από την ενεργό δράση στο τέλος του 2019. Από εκεί κι έπειτα όμως, τα πράγματα κύλησαν λίγο περίεργα. Στις επίσημες δοκιμές στην Sepang τον περασμένο Φεβρουάριο, από τις έξι συνολικά μέρες των δοκιμών, ο Lorenzo οδήγησε μόνο τις δύο, καθώς δεν ήταν σε απόλυτη φόρμα. Στην συνέχεια δεν τον κάλεσαν στις δοκιμές του Qatar, ούτε στις ιδιωτικές δοκιμές της Yamaha στην Jerez τον Μάρτιο, οι οποίες ήταν και η τελευταία δραστηριότητα των MotoGP, πριν την επιβολή της καραντίνας.

Όμως, ακόμη κι όταν έγινε άρση των περιοριστικών μέτρων, η Yamaha δεν έκανε δοκιμές με τον Lorenzo καθόλου μέχρι και τον Αύγουστο. Από δηλώσεις και συζητήσεις με τους ανθρώπους της Yamaha (τον Lin Jarvis και τον Massimo Meregalli) διαφαινόταν ότι υπήρχε ένας επικριτικός τόνος στα λόγια του Lorenzo για την Yamaha, μαζί με μια μόνιμη γκρίνια. Προφανώς ο λόγος ήταν ότι λόγω της καραντίνας, της ακύρωσης πολλών δοκιμών αλλά και της συμμετοχής του ως wild card σε δύο αγώνες, του προτάθηκε μείωση των αποδοχών του, κάτι φυσικά που έβρισκε αντίθετους τον Lorenzo και τον μάνατζέρ του, Albert Valera.

Ήταν επίσης προφανές στους ανθρώπους της Yamaha ότι ο Lorenzo δεν θα έμενε μαζί τους και το 2021, οπότε αποφάσισαν να τον κρατήσουν μακριά από τα μηχανολογικά τους μυστικά, ενώ παράλληλα σταμάτησε και κάθε διαπραγμάτευση για ανανέωση του συμβολαίου του ως test rider.

Στην Yamaha Racing υπήρχε έντονη η πεποίθηση ότι ο Lorenzo θα επέστρεφε στην Ducati, στην θέση του Andrea Dovizioso. Στις πρόσφατες όμως δοκιμές στην πίστα του Portimao, η Yamaha χρησιμοποίησε τον Lorenzo, καθώς δεν επιτρεπόταν στους εργοστασιακούς αναβάτες να οδηγήσουν τις MotoGP μοτοσυκλέτες τους. Τον Lorenzo όμως τον περίμενε στα πιτς της πίστας μία Μ1 του 2019 χωρίς μάλιστα το σύστημα για τις εκκινήσεις. Όπως ήταν φυσικό αυτό έφερε περισσότερη μουρμούρα από τον Ισπανό.

H Yamaha δεν μπήκε επίσης καν στην διαδικασία να σκεφτεί την αντικατάσταση του Rossi από τον Lorenzo για τους δύο αγώνες της Aragon, από την στιγμή που ο Γιατρός διαγνώστηκε θετικός στον κορωνοϊό. Ήταν πλέον εμφανές ότι το γυαλί στη σχέση του Lorenzo με την Yamaha, είχε ραγίσει.

Κατά την διάρκεια όμως του δεύτερου αγώνα της Aragon, το Teruel GP, βγήκε στην επιφάνεια η αιτία που ο Lorenzo έχει απομακρυνθεί από την Yamaha. Ο μάνατζέρ του, Albert Valera, ο οποίος εκπροσωπεί μεταξύ άλλων και τους Aleix Espargaro, Jorge Martin και Pedro Acosta, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για λογαριασμό του Lorenzo με την Aprilia, προκειμένου να αναλάβει τον ρόλο του test riderer αντί των Smith και Savadori. Υπάρχει επίσης το ενδεχόμενο για συμμετοχή του σε πέντε αγώνες υπό την μορφή wild card το 2021, εφόσον ισχύουν και την επόμενη χρονιά τα προνόμια που έχει ως ομάδα η Aprilia.

Τα νέα από τις διαπραγματεύσεις με την Aprilia είναι πως έχουν φτάσει σε αρκετά προχωρημένο επίπεδο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αποκλείεται το ναυάγιο της συμφωνίας (όπως έγινε και με τον Dovizioso) λόγω οικονομικών διαφορών.

Η διαφαινόμενη όμως συνεργασία μεταξύ Lorenzo και Aprilia, προκαλεί και ένα μίνι-ντόμινο, καθώς απ' ό,τι φαίνεται, έχουν ήδη ξεκινήσει οι συζητήσεις μεταξύ Yamaha και Dovizioso, προκειμένου ο Ιταλός να αναλάβει τον ρόλο του Lorenzo (ως εργοστασιακός test rider δηλαδή), με την προοπτική μάλιστα το 2022 να του δοθεί μοτοσυκλέτα για να συμμετάσχει κανονικά στο πρωτάθλημα. Δεν είναι τυχαία η επιλογή της ημερομηνίας, ειδικά να συνδυαστεί με το γεγονός ότι προφανώς θα είναι η χρονιά που ο Rossi θα σταματήσει τους αγώνες, αφήνοντας διαθέσιμη τη σέλα μιας εργοστασιακής Μ1 στην Petronas…

MotoGP: Ανακοίνωση FIM για την κατάρρευση της πίστας στη Βραζιλία, αφήνει αναπάντητα ερωτήματα

Η ομοσπονδία τοποθετείται σχετικά με τα προβλήματα της ασφάλτου και τη μείωση διάρκειας του αγώνα
Brazil 2026
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/3/2026

Η FIM εξηγεί τι συνέβη στην πίστα της Goiania, ποια ήταν τα αίτια των προβλημάτων και γιατί κρίθηκε απαραίτητη η παρέμβαση με μείωση των γύρων του αγώνα για λόγους ασφάλειας.

Μετά τις δυσκολίες που αναλύσαμε σχετικά με την επιφάνεια της πίστας κατά τη διάρκεια του Grand Prix Βραζιλίας, η FIM δημοσίευσε επίσημη ανακοίνωση εκ μέρους της διοργάνωσης του πρωταθλήματος.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τόσο η πίστα όσο και ο διοργανωτής προχώρησαν σε διερεύνηση των αιτιών, συμπεριλαμβανομένων των πρωτοφανών βροχοπτώσεων που επηρέασαν τις συνθήκες και συνέβαλαν στα προβλήματα.

Σημαντικό είναι πως είχαμε ήδη αναφερθεί σε προβληματισμούς που υπήρχαν σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα περάτωσης των εργασιών. Προβληματισμοί που είχαν θεωρητικά αντικρούσει ήδη από τη διοργάνωση αλλά, όπως τελικά φάνηκε, τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς έτσι.

Brazil 2026

"Το Σάββατο, εμφανίστηκε ένα σημαντικό ελάττωμα στην πίστα, το οποίο οφειλόταν στην κατάρρευση ενός παλαιού, μη καταγεγραμμένου συστήματος αποχέτευσης κάτω από την επιφάνεια. Το πρόβλημα, που ευτυχώς βρισκόταν εκτός αγωνιστικής γραμμής, αντιμετωπίστηκε άμεσα χάρη στη γρήγορη αντίδραση των υπευθύνων της πίστας, επιτρέποντας τη συνέχιση της δραστηριότητας αργότερα μέσα στην ημέρα.

"Την Κυριακή, μετά την ολοκλήρωση του αγώνα της Moto2, έγινε εμφανής τοπική φθορά της ασφάλτου, η οποία προκλήθηκε από τις υψηλές θερμοκρασίες και την έντονη χρήση της πίστας.

Brazil 2026

"Παρά την απομάκρυνση όλων των υπολειμμάτων από την επιφάνεια πριν την εκκίνηση του αγώνα MotoGP, παρέμενε ένας μικρός κίνδυνος περαιτέρω επιδείνωσης κατά τη διάρκειά του. Το προσωπικό της πίστας εργαζόταν μέχρι την τελευταία στιγμή για τη βελτίωση των συνθηκών, ωστόσο, για λόγους ασφάλειας, η Race Direction αποφάσισε τη μείωση της διάρκειας του αγώνα σε 23 γύρους, δηλαδή στο 75% της αρχικά προγραμματισμένης απόστασης. Οι ομάδες ενημερώθηκαν άμεσα για την αλλαγή από το προσωπικό της IRTA (International Roadracing Teams Association) σε κάθε σειρά της εκκίνησης.

"Η διαδικασία ομολογκασιόν των πιστών του MotoGP είναι αρμοδιότητα της FIM και ξεκινά περισσότερο από έναν χρόνο πριν. Περιλαμβάνει λεπτομερείς επιθεωρήσεις όλων των κατασκευαστικών εργασιών. Καθώς κάθε τοποθεσία απαιτεί διαφορετικό μείγμα ασφάλτου και διαδικασία στρώσης, αυτές καθορίζονται από την πίστα και παρουσιάζονται στη FIM, ώστε να διασφαλιστεί ότι πληρούνται όλα τα πρότυπα ασφαλείας. Η τελική έγκριση δίνεται λίγο πριν από κάθε Grand Prix.

Brazil 2026

"Τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στη Βραζιλία έχουν αναγνωριστεί τόσο από τον διοργανωτή όσο και από την πίστα και θα αντιμετωπιστούν πριν την επιστροφή του MotoGP την επόμενη σεζόν.

"Ο αγώνας στο Autódromo Internacional de Goiânia - Ayrton Senna προσέλκυσε 148.384 θεατές, επιβεβαιώνοντας τόσο τη δυναμική του MotoGP στη Βραζιλία όσο και τις προοπτικές περαιτέρω παγκόσμιας ανάπτυξης του θεσμού."

Brazil 2026

Η δήλωση της FIM και των διοργανωτών, παρόλα αυτά, αποφεύγει να αναφερθεί στο θέμα που δημιουργήθηκε με τη μείωση της διάρκειας του αγώνα MotoGP, καθώς κάποιοι αναβάτες ισχυρίστηκαν πως η ενημέρωση για αλλαγή των γύρων του αγώνα ήταν πολύ καθυστερημένη και δεν τους έδωσε χρόνο να αλλάξουν ελαστικά - κάτι που επηρέασε σημαντικά το αποτέλεσμα γι' αυτούς. Παράδειγμα ο Enea Bastianini της ΚΤΜ, ο οποίος ήταν πολύ εκνευρισμένος, ισχυριζόμενος πως η ομάδα του ενημερώθηκε μόλις 5 λεπτά πριν την εκκίνηση, με αποτέλεσμα να μην έχει την ευκαιρία να αγωνιστεί με μαλακότερα ελαστικά που πλέον θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει στον συντομευμένο αγώνα.

Η περιγραφή "οι ομάδες ενημερώθηκαν άμεσα για την αλλαγή από το προσωπικό της IRTA σε κάθε σειρά της εκκίνησης" δεν απαντά ευθέως, απεναντίας αφήνει να εννοηθεί μια βιαστική απόφαση της τελευταίας στιγμής, αγνοώντας τις συνέπειές της.