MotoGP Sachsenring 2019: Αποτελέσματα ελεύθερων δοκιμών

Στην κορυφή ο Marquez
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/7/2019

Η πρώτη ημέρα δοκιμών στο Sachsenring κύλησε κάτω από ευνοϊκές συνθήκες, αν και κατά γενική ομολογία η πρόσφυση της γερμανικής πίστας δεν ήταν και ό,τι καλύτερο για τα MotoGP. Παρ' όλα αυτά, ο άνθρωπος που έχει κατακτήσει εννιά φορές συνεχόμενα την pole position και τη νίκη επί γερμανικού εδάφους, o Marc Marquez, κατάφερε μετά και τις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές να βρεθεί στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων. Ο Ισπανός αναβάτης της Repsol Honda έκανε συνεχόμενες εξόδους στην πίστα, δοκιμάζοντας εναλλάξ τις μοτοσυκλέτες με το αλουμινένιο και το καλυμμένο με carbon πλαίσιο για το RC213V.


Δέκα λεπτά όμως πριν τελειώσει και το δεύτερο session, ο Marquez βγήκε με τα μαλακά ελαστικά, ανέβασε ρυθμό και δεν επέτρεψε σε κανέναν να αμφισβητήσει την κυριαρχία του. Τόσο ο Alex Rins με το Suzuki που είχε έναν εξαιρετικό ρυθμό όλη την μέρα και την πρώτη θέση μέχρι εκείνη την στιγμή, όσο και ο Fabio Quartararo που είχε τον ταχύτερο χρόνο στα FP1, δεν κατάφεραν να πετύχουν το τέμπο του Marquez. Με αυτή τη σειρά οι δύο αναβάτες ήταν στην δεύτερη και την τρίτη θέση των χρόνων, με τον Γάλλο να είναι φανερά εκνευρισμένος λόγω του ότι πέτυχε πιο αργούς αναβάτες στις τελευταίες προσπάθειές του –ανάμεσά τους και ο ομόσταυλός του Franco Morbidelli- που δεν του επέτρεψαν να κάνει κάτι καλύτερο.


Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, ο Maverick Vinales, ακολουθούμενος από έναν εντυπωσιακό Pol Espargaro ο οποίος έφερε την ΚΤΜ στην πέμπτη θέση. Έκτος τελείωσε την ημέρα ο Cal Crutchlow, κάτι που αποτελεί ένα πραγματικό θαύμα με δεδομένο τον πολύ πρόσφατο σοβαρό τραυματισμό του. Με συνεχόμενες και επώδυνες παρακεντήσεις ο Crutchlow όχι μόνο ξεκίνησε τις δοκιμές –που από μόνο του είναι αξιοθαύμαστο- αλλά πέτυχε κι έναν καλό χρόνο συνολικά!
Πίσω από τον Crutchlow, στην έβδομη θέση ήταν το πρώτο Ducati με αναβάτη τον Jack Miller. Ο Αυστραλός ήταν ο μοναδικός αναβάτης της Pramac, καθώς ο team mate του Franncesco Bagnaia είχε μια πτώση νωρίς, η οποία τον οδήγησε στο νοσοκομείο για εξετάσεις στον αυχένα και το κεφάλι. Τα δύο εργοστασιακά Ducati των Petrucci και Dovizioso τερμάτισαν πίσω από τον Miller στην όγδοη και ένατη θέση, ενώ οριακά στην δέκατη θέση που προσωρινά οδηγεί στη διαδικασία των Q2 βρέθηκε ο Valentino Rossi, ο οποίος νωρίτερα στα FP1 είχε σημειώσει τον τρίτο ταχύτερο χρόνο.


Στις πιο πίσω θέσεις έκλεισαν την ημέρα οι Aleix Espargaro, Franco Morbidelli και Joan Mir. Ο… τοπικός Stefan Bradl, που αντικαθιστά τον τραυματισμένο Lorenzo στην ομάδα της Repsol Honda, πέτυχε τον 14ο ταχύτερο χρόνο, με τους Takaaki Nakagami, Andrea Iannone (ο οποίος δεν κατάφερε να έχει ανάλογες δυνατές επιδόσεις όπως στις FP1), Karel Abraham και Miguel Oliveira να ακολουθούν.

Ετικέτες

MotoGP: Joan Mir - Τώρα επέστρεψα στο φυσικό μου στυλ

H επιστροφή της Honda στα MotoGP έφερτε τον Joan Mir στο φυσικό του στυλ φρεναρίσματος
Joan Mir
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/12/2025

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής του μιλά για τη δύσκολη διαδρομή, το σημείο καμπής της σεζόν 2025 και γιατί νιώθει ξανά ο εαυτός του πάνω στη Honda RC213V.

Ο Joan Mir επέστρεψε φέτος στο βάθρο του MotoGP με τη Honda, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία του παρουσία με τη Suzuki. Μια επιστροφή που για καιρό έμοιαζε αβέβαιη, αν αναλογιστεί κανείς ότι στα δύο πρώτα του χρόνια με τη Honda είχε καταφέρει μόλις δύο τερματισμούς εντός δεκάδας.

Η σεζόν 2025 ξεκίνησε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, ο Mir τερμάτισε μόλις σε έναν από τους έξι πρώτους αγώνες, με την κακοτυχία, τα συμβάντα και το υπερβολικό ρίσκο να συνεχίζουν να τον ταλαιπωρούν.

"Στο πρώτο μέρος της χρονιάς, το καλύτερο που μπορούσες να κάνεις με αυτή τη μοτοσυκλέτα ήταν μια έβδομη θέση", εξήγησε, "Αν κάποιος έκανε κάτι παραπάνω, ήταν λόγω συνθηκών ή περίεργων καταστάσεων. Αλλιώς, το πραγματικό δυναμικό ήταν να τα βάλεις όλα κάτω και να πάρεις μια έβδομη θέση.

"Στο Aragon ήμασταν έβδομοι. Αλλά εκτός αν έλειπε κάποιος, ήταν πολύ δύσκολο να κάνεις κάτι καλύτερο".

Ακολούθησε μια έκτη θέση στην Αυστρία, ανάμεσα σε νέες εγκαταλείψεις, όμως το πραγματικό σημείο καμπής ήρθε μετά την εισαγωγή των τελευταίων αεροδυναμικών και μηχανολογικών αναβαθμίσεων της RC213V στη Βαρκελώνη.

"Μετά τη Βαρκελώνη βελτιώσαμε λίγο την αεροδυναμική και τον κινητήρα. Αυτό ήταν κάτι που με ενοχλούσε πάρα πολύ. Και εκεί έκανα το 'κλικ'", είπε ο Mir.

Δύο αγώνες αργότερα, όλα έδεσαν στην Ιαπωνία. Στο Motegi, ο Mir χάρισε στην εργοστασιακή Honda το πρώτο της βάθρο στο MotoGP μετά τον Marc Marquez στο ίδιο σιρκουί το 2023, προσθέτοντας τη δική του επιτυχία σε μια σεζόν που είχε ήδη δει νίκη και βάθρο από τον Johann Zarco με την δορυφορική LCR Honda.

Joan Mir

Ο Ισπανός επανέλαβε το κατόρθωμα και στη Sepang, σε έναν αγώνα που ο ίδιος θεωρεί τον καλύτερό του για το 2025.

"Για το ίδιο το δυναμικό της μοτοσυκλέτας", εξήγησε. "Η Sepang παραδοσιακά δεν είναι καλή πίστα για αυτή τη μοτοσυκλέτα. Και αυτό που κάναμε εκεί ήταν κάτι πολύ σημαντικό.

"Κανονικά δυσκολευόμαστε με την πρόσφυση. Και η Sepang είναι μια πίστα με πολύ χαμηλό grip.

"Για να το αντισταθμίσουμε, έπρεπε απλώς να φρενάρουμε πάρα πολύ, ρισκάροντας περισσότερο από τους άλλους. Έπεσα στο sprint, οπότε δεν ήθελα να κάνω το ίδιο λάθος ξανά.

"Διαχειρίστηκα την κατάσταση πολύ καλά. Οπότε θα πω ότι η Sepang ήταν ο καλύτερός μου αγώνας".

Στη Μαλαισία, ο Mir ενθουσίασε τους φιλάθλους με τα θεαματικά, πολύ αργά φρεναρίσματά του, ένα φυσικό του χαρακτηριστικό που είχε αναγκαστεί να περιορίσει στα χρόνια της Suzuki.

"Με τη Suzuki αυτό δεν ήταν το στυλ", παραδέχτηκε. "Έπρεπε να προσαρμοστώ στη μοτοσυκλέτα, να κυλάω περισσότερο, να φρενάρω λίγο νωρίτερα και να αφήνω τα φρένα πιο νωρίς. Γιατί αυτή η μοτοσυκλέτα απαιτούσε τέτοιο στυλ.

Joan Mir

"Τώρα με τη Honda επέστρεψα στο φυσικό μου στυλ. Όπως το είχα στη Moto3 και στη Moto2. Είναι κάτι που απολαμβάνω πολύ, να φρενάρω πολύ δυνατά και να 'ρίχνω' πραγματικά τη μοτοσυκλέτα στο έδαφος, αλλά είναι πολύ δύσκολο, γιατί ρισκάρω περισσότερο από τους άλλους και πρέπει να βρεις το όριο και την αυτοπεποίθηση.

"Μπορεί να προκαλέσει κάποιες πτώσεις, αλλά αν μπορέσω να οδηγώ με λίγο περισσότερο περιθώριο, μπορούμε να το ελέγξουμε".

Παρά τα βάθρα, ο υψηλός αριθμός μηδενικών αποτελεσμάτων, 21 στους 44 αγώνες, άφησε τον Mir μόλις 15ο στο πρωτάθλημα, πίσω από τον Zarco και τον team-mate του στη Honda, Luca Marini.

Ωστόσο, η συνολική "στροφή" στην απόδοση, που αποτυπώθηκε και στην άνοδο της Honda από το rank D στο C στο σύστημα παραχωρήσεων, του δίνει αισιοδοξία για το 2026.

"Ήταν μια χρονιά-κλειδί", κατέληξε. "Μια χρονιά όπου μπορέσαμε να γυρίσουμε την κατάσταση, από το λιγότερο στο περισσότερο.

"Ίσως περίμενα λίγο περισσότερο απ’ όσο ήλπιζα. Είχαμε πολλή κακοτυχία και καμία συνέπεια. Αλλά σε ό,τι αφορά την απόδοση, το δυναμικό του αναβάτη και το δυναμικό της Honda να αντιστρέψει την κατάσταση, ήταν μια πολύ θετική σεζόν.

"Τώρα χρειαζόμαστε ακόμη ένα 'κλικ', για να βρούμε περισσότερη συνέπεια και λίγο περισσότερες δυνατότητες. Γιατί αν πρέπει να πηγαίνω πάντα έτσι, στο όριο, θα είναι δύσκολο.

"Αλλά ελπίζω του χρόνου να ξεκινήσουμε από εδώ και να ανέβουμε".