Ο Jonathan Rea ξανά σε Honda! Πρώτες εντυπώσεις από την CBR1000RR-R SP στις WSBK δοκιμές! [Video]

“Νιώθω λίγο όπως τότε που πήγα στην Kawasaki”
jonathan
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/1/2026

Μόλις χτες, 20 Ιανουαρίου 2026, ο Jonathan Rea ξεκίνησε και επίσημα μια νέα καριέρα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike ως αναβάτης δοκιμών της Honda.

Τα τελευταία χρόνια τα κατορθώματα της Honda στο WSBK είναι απογοητευτικά και πρέπει να πάμε σχεδόν 20 χρόνια πίσω για να θυμηθούμε τον τελευταίο της τίτλο που ήταν το 2007 με αναβάτη τον James Toseland. Τελευταία νίκη σε στεγνό οδόστρωμα για την Honda ήταν με τον Jonathan Rea το 2014 στο Portimao και τελευταία νίκη σε βρεγμένο πέτυχε ο αείμνηστος Nicky Hayden στην Sepang το 2016.

Rea

Οι Ιάπωνες θέλουν να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί και για τον λόγο αυτό προσέλαβαν και τον θρύλο του WSBK, Jonathan Rea ως αναβάτη δοκιμών και εξέλιξης. Ο Rea αγωνιζόταν για πολλά χρόνια με μοτοσυκλέτες Honda, τόσο στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας, όσο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Έφυγε το 2014 για να πάει στην Kawasaki, με την συνέχεια να είναι γνωστή σε όλους.

Χτες ο Βορειοϊρλανδός είχε την πρώτη του επαφή με την μοτοσυκλέτα και δήλωσε στο speedweek: “Φυσικά δεν ήμουν 100% καλά, το γόνατό μου, στο οποίο είχα υποβληθεί σε εγχείρηση πριν από δέκα εβδομάδες, εξακολουθούσε να με πονάει πολύ. Είχα κάποια προβλήματα, ειδικά στις δεξιές στροφές. Και μετά, στο αεροπλάνο, κρύωσα. Παρ' όλα αυτά, ήταν ωραίο να ξεκινήσω τη νέα μου δουλειά – είναι διαφορετική. Όταν κοιτάς μια μοτοσυκλέτα από έξω, πάντα είσαι περίεργος να μάθεις πώς είναι να την οδηγείς. Ήταν μια καλή μέρα για να καταλάβω από πού ξεκινάμε με την ομάδα.

Rea

Από το 2014, η μοτοσυκλέτα έχει αλλάξει πολύ. Το 2020 ήρθε η εντελώς νέα μοτοσυκλέτα και από τότε έχουν γίνει πολλές αναβαθμίσεις. Το θετικό είναι ότι μετά την περίοδο μου στην Honda, στην Kawasaki και στην Yamaha, μπόρεσα να αποκτήσω επιπλέον εμπειρία και οι πληροφορίες αυτές βοηθούν να κατατάξω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της μοτοσυκλέτας. Ήμουν ευχάριστα έκπληκτος από τα ηλεκτρονικά, πρέπει να επικεντρωθούμε στο να βρούμε περισσότερη πρόσφυση στο πίσω τροχό. Η Honda εργάζεται σκληρά σε όλους τους τομείς της μοτοσυκλέτας, σπάνια είχα τόσους πολλούς τεχνικούς γύρω μου. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα εργάστηκαν πολύ στα ηλεκτρονικά. Ωστόσο, ο σκοπός τους δεν είναι να δημιουργήσουν πρόσφυση, αυτό είναι πρώτα απ' όλα έργο της μοτοσυκλέτας.

Rea

Όταν άνοιγα τέρμα το γκάζι στο πρώτο μου γύρο στην ευθεία, σκέφτηκα πόσο ωραίο είναι να έχεις ισχύ. Στην τέταρτη, πέμπτη και έκτη ταχύτητα, η μοτοσυκλέτα έχει πραγματικά δύναμη, ο κινητήρας είναι ισχυρός. Νιώθω λίγο όπως τότε που πήγα στην Kawasaki. Τότε δούλευα για πολλά χρόνια με μια εργοστασιακή ομάδα και είχα μηχανικούς στο πλευρό μου που εμπιστεύονταν την κρίση μου. Όταν ήρθε ο Leon Haslam, μπόρεσε να οδηγήσει γρήγορα τη μοτοσυκλέτα, το ίδιο και ο Alex Lowes. Για μένα, λοιπόν, η βελτίωση της μοτοσυκλέτας ήταν πάντα μέρος της δουλειάς μου και νιώθω άνετα με αυτό. Με τα χρόνια, έχω συνεργαστεί με διάφορες ομάδες και αρχιμηχανικούς. Οι μοτοσυκλέτες είχαν διαφορετικούς χαρακτήρες και βρισκόταν σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης. Έχω μια σαφή ιδέα για το πώς να κάνω μια μοτοσυκλέτα γρήγορη. Είναι στο χέρι των τεχνικών να το υλοποιήσουν. Ήμουν επίσης σε ομάδες που δεν ήθελαν να ακούσουν και πίστευαν ότι είχαν καλύτερες ιδέες από εμένα”.

MotoGP: Εμφύλιος στην Aprilia - Ο Massimo Rivola εξηγεί τις ισορροπίες στη μάχη τίτλου μεταξύ Martin και Bezzecchi

“Υπάρχει ένας απλός κανόνας: αμοιβαίος σεβασμός"
Aprilia
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

13/5/2026

Ο Massimo Rivola της Aprilia Racing μιλά για το πώς θα διαχειριστεί μια πιθανή “εσωτερική” μάχη τίτλου στα MotoGP 2026, με τους Jorge Martin και Marco Bezzecchi να χωρίζονται πλέον από μόλις έναν βαθμό στη κατάταξη του πρωταθλήματος.

Η Aprilia βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο των MotoGP, όχι μόνο επειδή δείχνει να διαθέτει την πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα του grid, αλλά και γιατί οι δύο εργοστασιακοί της αναβάτες, Jorge Martín και Marco Bezzecchi, έχουν αρχίσει να ξεχωρίζουν ως οι βασικοί διεκδικητές του τίτλου για το 2026.

Μετά τη νίκη του Martin στο γαλλικό Grand Prix στο Circuit de la Sarthe της πόλης Le Mans, οι δύο αναβάτες χωρίζονται από μόλις έναν βαθμό στη βαθμολογία, κάτι που κάνει όλο και πιο πιθανό ένα εσωτερικό showdown μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Aprilia

Ο CEO της Aprilia, Massimo Rivola, μιλώντας στο Le Mans, αποκάλυψε πως έχει ήδη θέσει έναν ξεκάθαρο κανόνα στους δύο αναβάτες: "Eίναι πολύ απλός, πρέπει να σέβονται ο ένας τον άλλον. "Αν το κάνουν, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα. Αυτός που θα έχει και λίγη περισσότερη τύχη, θα τα καταφέρει. Αν δεν το κάνουν, τότε θα πρέπει να κάνω εγώ τη δουλειά μου και να τους υπενθυμίσω ότι οφείλουν να σέβονται ο ένας τον άλλον."

Ο Rivola ξεκαθάρισε επίσης ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία ανησυχία μέσα στην ομάδα, "δεν πιστεύω ότι χρειάζεται να θυμώνουμε. Εγώ θυμώνω μόνο όταν λείπει ο σεβασμός μεταξύ ανθρώπων. Μέχρι τώρα δεν ισχύει κάτι τέτοιο, οπότε δεν μπορώ να σας πω αν θα χρειαστεί να επέμβουμε".

Aprilia

"Κρατάμε τα πόδια μας στο έδαφος"

Παρά το ιστορικό 1-2-3 της Aprilia στο Le Mans, με Martin, Bezzecchi και Ai Ogura να χαρίζουν στο Noale το πρώτο απόλυτο βάθρο στην ιστορία των MotoGP, ο Rivola απέφυγε να χαρακτηρίσει την RS-GP σημείο αναφοράς.

"Δεν θέλω να ακούγομαι σαν χαλασμένος δίσκος, αλλά είναι ακόμη πολύ νωρίς. Αν κοιτάξουμε τις διαφορές από τους Pedro Acosta και Fabio Di Giannantonio, μιλάμε για λίγα μόνο δευτερόλεπτα σε διάρκεια αγώνα, ουσιαστικά τίποτα. Στις κατατακτήριες δεν ήταν τρεις Aprilia στις πρώτες θέσεις, επομένως προσωπικά εξακολουθώ να κρατάω τα πόδια μου στο έδαφος."

Παρόλα αυτά, ο Ιταλός παραδέχθηκε πως τα δεδομένα μιλούν από μόνα τους,

"Είναι επίσης αλήθεια ότι οι τρεις πρώτοι στον αγώνα ήταν με Aprilia, κάτι που δείχνει ότι τεχνικά ίσως αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε καλό επίπεδο.

Aprilia

"Έχουμε δύο γρήγορους αναβάτες, αλλά και δύο επαγγελματίες"

Ο Rivola στάθηκε ιδιαίτερα στον χαρακτήρα των δύο διεκδικητών του τίτλου, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της ομάδας: "Έχουμε δύο αναβάτες που, πέρα από το ότι είναι γρήγοροι, είναι και εξαιρετικοί επαγγελματίες. Πιστεύω ότι θα σεβαστούν ο ένας τον άλλον."

Με τα MotoGP να μεταφέρονται πλέον στη Βαρκελώνη και τη μάχη του τίτλου να παίρνει φωτιά, η Aprilia δείχνει να έχει όχι μόνο την ταχύτητα, αλλά και την εσωτερική ισορροπία για να φτάσει μέχρι το τέλος.

Aprilia