Ο Jonathan Rea ξανά σε Honda! Πρώτες εντυπώσεις από την CBR1000RR-R SP στις WSBK δοκιμές! [Video]

“Νιώθω λίγο όπως τότε που πήγα στην Kawasaki”
jonathan
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/1/2026

Μόλις χτες, 20 Ιανουαρίου 2026, ο Jonathan Rea ξεκίνησε και επίσημα μια νέα καριέρα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike ως αναβάτης δοκιμών της Honda.

Τα τελευταία χρόνια τα κατορθώματα της Honda στο WSBK είναι απογοητευτικά και πρέπει να πάμε σχεδόν 20 χρόνια πίσω για να θυμηθούμε τον τελευταίο της τίτλο που ήταν το 2007 με αναβάτη τον James Toseland. Τελευταία νίκη σε στεγνό οδόστρωμα για την Honda ήταν με τον Jonathan Rea το 2014 στο Portimao και τελευταία νίκη σε βρεγμένο πέτυχε ο αείμνηστος Nicky Hayden στην Sepang το 2016.

Rea

Οι Ιάπωνες θέλουν να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί και για τον λόγο αυτό προσέλαβαν και τον θρύλο του WSBK, Jonathan Rea ως αναβάτη δοκιμών και εξέλιξης. Ο Rea αγωνιζόταν για πολλά χρόνια με μοτοσυκλέτες Honda, τόσο στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας, όσο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Έφυγε το 2014 για να πάει στην Kawasaki, με την συνέχεια να είναι γνωστή σε όλους.

Χτες ο Βορειοϊρλανδός είχε την πρώτη του επαφή με την μοτοσυκλέτα και δήλωσε στο speedweek: “Φυσικά δεν ήμουν 100% καλά, το γόνατό μου, στο οποίο είχα υποβληθεί σε εγχείρηση πριν από δέκα εβδομάδες, εξακολουθούσε να με πονάει πολύ. Είχα κάποια προβλήματα, ειδικά στις δεξιές στροφές. Και μετά, στο αεροπλάνο, κρύωσα. Παρ' όλα αυτά, ήταν ωραίο να ξεκινήσω τη νέα μου δουλειά – είναι διαφορετική. Όταν κοιτάς μια μοτοσυκλέτα από έξω, πάντα είσαι περίεργος να μάθεις πώς είναι να την οδηγείς. Ήταν μια καλή μέρα για να καταλάβω από πού ξεκινάμε με την ομάδα.

Rea

Από το 2014, η μοτοσυκλέτα έχει αλλάξει πολύ. Το 2020 ήρθε η εντελώς νέα μοτοσυκλέτα και από τότε έχουν γίνει πολλές αναβαθμίσεις. Το θετικό είναι ότι μετά την περίοδο μου στην Honda, στην Kawasaki και στην Yamaha, μπόρεσα να αποκτήσω επιπλέον εμπειρία και οι πληροφορίες αυτές βοηθούν να κατατάξω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της μοτοσυκλέτας. Ήμουν ευχάριστα έκπληκτος από τα ηλεκτρονικά, πρέπει να επικεντρωθούμε στο να βρούμε περισσότερη πρόσφυση στο πίσω τροχό. Η Honda εργάζεται σκληρά σε όλους τους τομείς της μοτοσυκλέτας, σπάνια είχα τόσους πολλούς τεχνικούς γύρω μου. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα εργάστηκαν πολύ στα ηλεκτρονικά. Ωστόσο, ο σκοπός τους δεν είναι να δημιουργήσουν πρόσφυση, αυτό είναι πρώτα απ' όλα έργο της μοτοσυκλέτας.

Rea

Όταν άνοιγα τέρμα το γκάζι στο πρώτο μου γύρο στην ευθεία, σκέφτηκα πόσο ωραίο είναι να έχεις ισχύ. Στην τέταρτη, πέμπτη και έκτη ταχύτητα, η μοτοσυκλέτα έχει πραγματικά δύναμη, ο κινητήρας είναι ισχυρός. Νιώθω λίγο όπως τότε που πήγα στην Kawasaki. Τότε δούλευα για πολλά χρόνια με μια εργοστασιακή ομάδα και είχα μηχανικούς στο πλευρό μου που εμπιστεύονταν την κρίση μου. Όταν ήρθε ο Leon Haslam, μπόρεσε να οδηγήσει γρήγορα τη μοτοσυκλέτα, το ίδιο και ο Alex Lowes. Για μένα, λοιπόν, η βελτίωση της μοτοσυκλέτας ήταν πάντα μέρος της δουλειάς μου και νιώθω άνετα με αυτό. Με τα χρόνια, έχω συνεργαστεί με διάφορες ομάδες και αρχιμηχανικούς. Οι μοτοσυκλέτες είχαν διαφορετικούς χαρακτήρες και βρισκόταν σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης. Έχω μια σαφή ιδέα για το πώς να κάνω μια μοτοσυκλέτα γρήγορη. Είναι στο χέρι των τεχνικών να το υλοποιήσουν. Ήμουν επίσης σε ομάδες που δεν ήθελαν να ακούσουν και πίστευαν ότι είχαν καλύτερες ιδέες από εμένα”.

MotoGP: Ολοκληρώθηκε η διπλή επέμβαση του Marc Márquez μετά το Le Mans, χάνει την Καταλονία

Ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati χειρουργήθηκε σε πόδι και ώμο στη Μαδρίτη - Άγνωστος ο χρόνος επιστροφής του
Marquez Surgery
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/5/2026

Ο Marc Marquez υποβλήθηκε σήμερα το πρωί σε δύο επιτυχημένες χειρουργικές επεμβάσεις στη Μαδρίτη, μετά τη σφοδρή πτώση που είχε στον αγώνα Sprint του Γαλλικού Grand Prix, με τη Ducati Lenovo Team να επιβεβαιώνει παράλληλα πως ο Ισπανός δεν θα δώσει το παρών ούτε στον επόμενο αγώνα της Καταλονίας.

Ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Ruber Internacional στη Μαδρίτη, όπου υποβλήθηκε σε διπλή χειρουργική επέμβαση υπό την επίβλεψη του Dr. Samuel Antuna και της ιατρικής του ομάδας.

Η πρώτη επέμβαση αφορούσε το δεξί του πόδι και συγκεκριμένα το κάταγμα στο μετατάρσιο, τραυματισμός που προέκυψε από το βίαιο highside που είχε στον αγώνα Sprint του Le Mans. Οι γιατροί προχώρησαν με επιτυχία στη σταθεροποίηση του κατάγματος, με την επέμβαση να ολοκληρώνεται χωρίς επιπλοκές.

Παράλληλα, ο Marquez υποβλήθηκε και σε δεύτερη, προγραμματισμένη αυτή τη φορά, χειρουργική επέμβαση στον δεξί ώμο. Η συγκεκριμένη επέμβαση σχετιζόταν με παλαιότερο τραυματισμό, ο οποίος είχε αρχίσει να τον ταλαιπωρεί ξανά μετά τη σφοδρή πτώση του στο περσινό Grand Prix Ινδονησίας.

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, οι γιατροί αφαίρεσαν δύο βίδες και ένα οστικό θραύσμα από προηγούμενη που είχε πραγματοποιηθεί τον Δεκέμβριο του 2019. Τα συγκεκριμένα υλικά είχαν μετακινηθεί, προκαλώντας πίεση στο κερκιδικό νεύρο και φέρνοντας ενοχλήσεις στον οκτώ φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή.

Marquez Injury

Όπως είχε ήδη γίνει γνωστό από την Ducati Lenovo Team, ο Marquez δεν θα αγωνιστεί στο Grand Prix Καταλονίας της επόμενης εβδομάδας και θα παραμείνει στο νοσοκομείο για ένα βράδυ ακόμη, πριν επιστρέψει στο σπίτι του ώστε να ξεκινήσει άμεσα το πρόγραμμα αποκατάστασης.

Προς το παρόν δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα επιστροφής, με την πορεία της αποθεραπείας του τις επόμενες εβδομάδες να καθορίζει πότε θα μπορέσει να επιστρέψει στη δράση.

Η απουσία του Márquez από το επόμενο Grand Prix δημιουργεί νέα δεδομένα στη μάχη του πρωταθλήματος, αλλά κυρίως δίνει προτεραιότητα στην πλήρη αποκατάσταση ενός αναβάτη που κοντεύει να έχει περάσει από περισσότερες χειρουργικές αίθουσες απ’ ότι πίστες τα τελευταία χρόνια.