Ο Quartararo με "Α-spec" Yamaha Μ1 το 2020

Ίδια με των εργοστασιακών αναβατών
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

1/11/2019

Δεν θα μπορούσε να υπάρξει ιδανικότερη συγκυρία για τον Fabio Quartararo, τον Γάλλο αναβάτη της Petronas Yamaha Sepang Racing Team, καθώς την ημέρα που βρέθηκε πρώτος στον πίνακα των χρόνων στα FP2, στην πίστα της Sepang (που είναι και η έδρα της ομάδας του) σπάζοντας το ρεκόρ πίστας, ανακοινώθηκε και ότι από την επόμενη σεζόν θα οδηγεί μια εργοστασιακή Yamaha M1 με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά με τις εργοστασιακές Μ1.

Μέχρι και φέτος, αυτό το προνόμιο το απολάμβανε μόνο ο team mate του, Franco Morbidelli, αλλά τα αποτελέσματα του νεαρού Γάλλου (ο οποίος όχι μόνο θα στεφθεί rookie of the year, αλλά θα τελειώσει και τη χρονιά  ψηλά στη βαθμολογία, μπροστά από αρκετούς εργοστασιακούς αναβάτες) ανάγκασαν την Yamaha να του εξασφαλίσει μία "A-spec" M1 για του χρόνου. Να θυμίσουμε ότι όσα έχει καταφέρει μέχρι σήμερα (έκτος στο πρωτάθλημα και πάνω από τον Rossi, έξι τερματισμοί στο βάθρο, τέσσερις pole positions, rookie of the year και πρώτος στην βαθμολογία των μη εργοστασιακών αναβατών) το έκανε με μια μοτοσυκλέτα που ανεβάζει 500 στροφές λιγότερες από τις εργοστασιακές Yamaha, ενώ στο Misano δεν γεύτηκε την πρώτη του νίκη για κλάσματα του δευτερολέπτου!

Για την ιστορία, να πούμε ότι αυτό το μειονέκτημα των 500 στροφών οφείλεται στο ότι ο Quartararo είχε στην διάθεσή του πέντε και όχι εφτά κινητήρες για όλη τη χρονιά –όπως προβλέπουν οι κανονισμοί- αλλά το γεγονός ότι κατάφερε με τον τρόπο οδήγησής του να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την διάρκεια ζωής τους, του έδωσε την δυνατότητα να αυξήσει το όριο των στροφών στους τελευταίους πέντε αγώνες και να παλέψει στα ίσα με τις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες.

Όπως δήλωσε ο Razlan Razali, "θα ήταν αδιανόητο να μην πάρει μια A-spec μοτοσυκλέτα, ίδια με του Frankie (Morbidelli), ο Fabio του χρόνου." Έτσι η μοτοσυκλέτα του θα διαθέτει τα ίδια χαρακτηριστικά με τις υπόλοιπες Yamaha καθώς και όλες τις αναβαθμίσεις, τις οποίες θα τις λάβει με πολύ μικρή χρονική διαφορά, σε σχέση με τις εργοστασιακές.

 

Ετικέτες

MotoGP–Jorge Martin: Ιδιωτικό τεστ για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή στο Misano

Tην Τετάρτη 9 Ιουλίου - Ανεβάζει ρυθμό ο Martin στη σέλα της RS-GP25
Jorge
Από τον

Παύλο Καρατζά

7/7/2025

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του MotoGP οδήγησε μία Aprilia RSV4 την περασμένη εβδομάδα στην πίστα της Βαρκελώνης. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο Ισπανός ανέβηκε ξανά σε μοτοσυκλέτα, σχεδόν τρεις μήνες μετά τον σοβαρό του τραυματισμό στο GP του Κατάρ, όπου ο Martin υπέστη κάταγμα πλευρών και πνευμοθώρακα και τώρα ο εργοστασιακός αναβάτης της Aprilia ετοιμάζεται για ένα ακόμη πριβέ τεστ.

Ο τελευταίος ιατρικός έλεγχος έγινε στις 30 Ιουνίου και ήταν θετικός με τον Ισπανό να αναρρώνει από τους τραυματισμούς προσπαθώντας ταυτόχρονα να επιστρέψει σε αγωνιστικούς ρυθμούς το ταχύτερο δυνατό. Αυτή τη φορά θα έχει την ευκαιρία να δοκιμάσει την αγωνιστική μοτοσυκλέτα του και να “γράψει” μερικές ώρες πάνω στην σέλα της Aprilia RS-GP25, καθώς φέτος έχει αγωνιστεί μόλις σε έναν αγώνα, εκείνον του Κατάρ όπου και (ξανά) τραυματίστηκε.

Ο Ισπανός ένιωσε ενοχλήσεις την περασμένη εβδομάδα στην πίστα της Βαρκελώνης με την RSV4 που είχε στη διάθεσή του και το ερχόμενο τεστ στο Misano με την σαφώς πιο απαιτητική RS-GP25 θα είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να γίνει μια γενικότερη αξιολόγηση για την κατάσταση του Martin.

Ο Martin θα γίνει ο πρώτος αναβάτης που θα επωφεληθεί από τις πρόσφατες αλλαγές στους κανονισμούς του MotoGP για τους τραυματίες, αφού η Aprilia ζήτησε την αλλαγή του κανονισμού νωρίτερα μέσα στη χρονιά -εγκρίθηκε στις αρχές Μαΐου – δίνοντας την ευκαιρία για ένα μονοήμερο τεστ με αγωνιστική μοτοσυκλέτα στους τραυματίες αναβάτες που απουσίασαν από την δράση για 3 αγώνες ή για τουλάχιστον 45 συνεχόμενες ημέρες.

Υπενθυμίζεται πως ο Martin δεν θα συμμετέχει στο Γερμανικό GP που διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο και θα προσπαθήσει να είναι έτοιμος για το Τσέχικο GP που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα του Brno στις 18 με 20 Ιουλίου.