"Πέφτουν κεφάλια" στην Yamaha

Απομάκρυνση του Kouji Tsuya για το 2019
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/1/2019

Η κατάσταση στην Yamaha την προηγούμενη σεζόν ήταν απελπιστική, με τους μηχανικούς να αποφεύγουν τον Rossi στους διαδρόμους της Yamaha Racing -ο οποίος ζητούσε επισταμένως να γίνει κάτι με τον κινητήρα. Στον αγώνα μάλιστα της Αυστρίας όπου κανείς από τους δύο εργοστασιακούς αναβάτες δεν κατάφερε να μπει απευθείας στα Q2, οι άνθρωποι που "τρέχουν" το project των MotoGP στη Yamaha αναγκάστηκαν να βγουν δημοσίως σε ένα video και να ζητήσουν συγνώμη για την αδυναμία τους να προσφέρουν στους Rossi και Vinales ένα ανταγωνιστικό πακέτο.
Φαίνεται πως κάτι τέτοιο δεν ήταν όμως αρκετό και ξεκίνησαν οι καρατομήσεις. Ο project leader της Yamaha MotoGP, ο Kouji Tsuya (που ήταν αυτός ο οποίος εμφανίστηκε στο βίντεο ζητώντας συγνώμη) απομακρύνεται για το 2019 από τον ρόλο που κατείχε, με τον Takahiro Sumi, ο οποίος μέχρι πρότινος ήταν επικεφαλής του τμήματος των πλαισίων, να αποτελεί τον αντικαταστάτη του.


Με αυτή την κίνηση φιλοδοξούν στην Yamaha να ανατρέψουν την κατάσταση και να αλλάξουν τα δεδομένα, καθώς πέρσι η ομάδα κατάφερε μόλις μία νίκη στο πρωτάθλημα (με τον Maverick Vinales στο Phillip Island), ενώ ήταν τρίτη στην κατάταξη των κατασκευαστών πίσω από τις Honda και Ducati. Ο Tsuya έγινε Τεχνικός Διευθυντής στην Yamaha το 2017, διαδεχόμενος τον Kouichi Tsuji, αλλά τα αποτελέσματα που έφερε ήταν απολύτως απογοητευτικά, σε σχέση με τους ομολόγους του στην Honda και την Ducati. Δυστυχώς για τον ίδιο, το όνομά του συνδέθηκε με την χειρότερη επίδοση όλων των εποχών για την Yamaha στην κορυφαία κατηγορία, όπου έπρεπε να περιμένει 25 αγώνες πριν πάρει μια νίκη με τον Vinales.
Στόχος των επικεφαλής της Yamaha είναι η αλλαγή προσώπων σε μια τόσο νευραλγική θέση, να επαναφέρει την ηγεσία της ομάδας στα επίπεδα που είχε κάποτε επί εποχής Masao Furusawa και Masahiko Nakajima, οι οποίοι μετρούν εφτά τίτλους με αναβάτες του Rossi και Lorenzo. Η Yamaha θα κάνει την παρουσίαση της ομάδας με τα χρώματα του 2019 (όπου αναμένεται να έχει έντονη παρουσία ο μεγάλος χορηγός της, η Monster Energy) στην Jakarta της Ινδονησίας στις 4 Φεβρουαρίου, δύο μέρες πριν τις πρώτες δοκιμές για το 2019 που θα γίνουν στην Sepang στις 6 Φεβρουαρίου.

Ετικέτες

Alpe Adria: Νίκες Βεντούρα, Καρακώστα και Παπαγεωργίου – Όλα τα αποτελέσματα των Ελλήνων

Βάθρα και νίκες για την ελληνική αποστολή
alpe
Από τον

Παύλο Καρατζά

11/5/2026

Ο πρώτος από τους έξι γύρους του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Alpe Adria διεξήχθη στο Grobnik της Κροατίας με έντονη την ελληνική παρουσία που πέτυχε νίκες και βάθρα.

SSP 300

Ο 13χρονος Αντώνης Βεντούρας είχε πάρει την pole position στην κατηγορία και ξεκίνησε έτσι τον αγώνα από την πρώτη σειρά εκκίνησης, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι υπόλοιποι αναβάτες είναι κατά αρκετά χρόνια μεγαλύτεροί του. Ο Έλληνας αναβάτης βρισκόταν στον πρώτο αγώνα στο μπροστινό γκρουπ συνεχώς και τελικά πήρε τη νίκη με slipstreaming, περνώντας μπροστά ακριβώς πριν τη γραμμή του τερματισμού.

Στον δεύτερο αγώνα, το σκηνικό ήταν παρόμοιο με τον νεαρό αναβάτη να βρίσκεται συνεχώς στο μπροστινό γκρουπ, τερματίζοντας τελικά δεύτερος σε μία συνολικά εξαιρετική εμφάνιση.

 

Sportbike / Yamaha R7 Cup

Στην κατηγορία συμμετείχε η Τόνια Κορρέ που μάλιστα πραγματοποίησε τον πρώτο της αγώνα πάνω στην σέλα της Yamaha R7 που θα αγωνίζεται από φέτος. Η 15χρονη αναβάτρια προσπάθησε να προσαρμοστεί στη νέα μοτοσυκλέτα και να μαζέψει δεδομένα για την συνέχεια του πρωταθλήματος. Στον πρώτο αγώνα τερμάτισε στη 10η θέση και στον δεύτερο αγώνα βελτιώνοντας τους χρόνους της, πήρε την 8η θέση.

Αυτά όσον αφορά στη γενική κατάταξη της κατηγορίας Sportbike, ενώ στην επιμέρους κατάταξη του Yamaha R7 Cup η Ελληνίδα αναβάτρια διακρίθηκε με μια τέταρτη θέση στο πρώτο σκέλος και άνοδο στο τρίτο σκαλί του βάθρου στο δεύτερο.

 

STK 1000/SBK

Ο Δημήτρης Καρακώστας ξεκίνησε τον πρώτο αγώνα από τη 10η θέση και ανέβαινε συνεχώς παίρνοντας τελικά την 5η γενικής και την πρώτη θέση στα STK 1000. Ο Έλληνας αναβάτης ξεκίνησε τον δεύτερο αγώνα από την 9η θέση, τερμάτισε στην 7η θέση γενικής και δεύτερος στην κατηγορία STK 1000.

 

SSP 600-NG/STK 600

Στην κατηγορία αυτή είχαμε τρεις ελληνικές συμμετοχές, τους Αλέξανδρο Παπαγεωργίου, Σπύρο Μάριο Φουρθιώτη και Διονύση Μάρτη. Μάλιστα ο Φουρθιώτης στάθηκε άτυχος, καθώς αντιμετώπισε την Παρασκευή μηχανικό πρόβλημα με τη μοτοσυκλέτα του και δεν κατάφερε να αγωνιστεί.

Στον πρώτο αγώνα ο Παπαγεωργίου ξεκίνησε από την 6η θέση και ο Μάρτης από την 22η. Το τέλος του αγώνα βρήκε τον Παπαγεωργίου στην έκτη θέση γενικής και την τρίτη της κατηγορίας SSP, ενώ ο Μάρτης τερμάτισε 18ος.

Στον δεύτερο αγώνα, ο Παπαγεωργίου εκκινούσε από την 6η θέση και ο Μάρτης από την 18η. Ο Παπαγεωργίου ήταν από την αρχή στο μπροστινό γκρουπ και έδινε μάχες για το βάθρο. Η καρό σημαία τον βρήκε στην 6η θέση γενικής και στην τρίτη θέση της κατηγορίας SSP, με τον Μάρτη να τερματίζει 15ος και να συλλέγει τον πρώτο του βαθμό.

Αξίζει να αναφερθεί πως ο Παπαγεωργίου κέρδισε και τον σύντομο αγώνα Sprint, ανεβαίνοντας έτσι συνολικά τρεις φορές στο βάθρο των νικητών.