Προβληματίζουν τα "βουβά" MotoE!

Οι αναβάτες των MotoGP εκφράζουν τις απόψεις τους
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/7/2019

Το αγωνιστικό διήμερο στο Sachsenring σηματοδοτεί και την αρχή του MotoE Cup, καθώς επί γερμανικού εδάφους θα πραγματοποιηθεί ο πρώτος αγώνας του θεσμού, μετά και την αναγκαστική αλλαγή στα πλάνα λόγω της φωτιάς που ξέσπασε στις πιτς της Jerez. Όλοι οι αγώνες των MotoE θα διεξαχθούν στα πλαίσια τεσσάρων αγώνων GP και φυσικά οι ηλεκτρικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες δεν περνούν απαρατήρητες από τους αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας.
Στα πλαίσια της συνέντευξης τύπου πριν το αγώνα της Γερμανίας, ρωτήθηκαν όλοι για το ποια είναι η άποψή τους και σε γενικές γραμμές οι περισσότεροι εξέφρασαν θετικές σκέψεις για την προσθήκη της MotoE στα αγωνιστικά δρώμενα. Δεν παρέλειψαν δε και ορισμένοι, να τονίσουν την σημασία των ηλεκτρικών για το μέλλον των αγώνων και την ευκαιρία που δίνεται σε αναβάτες να εμπλακούν με αυτό το είδος των αγωνιστικών μοτοσυκλετών.
Υπήρξαν όμως και πολλοί που δεν μπορούν να "χωνέψουν" την έλλειψη του ήχου, σε σύγκριση με τις "κανονιές" που αμολάνε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης των MotoGP. Ο Marc Marquez είπε πως πολλοί θεωρούν ότι οι MotoE αποτελούν το μέλλον και από τα βίντεο που παρακολούθησε με τις δοκιμές τους στην Valencia, τις βρήκε ενδιαφέρουσες και παράξενες, αλλά στο τέλος δήλωσε ότι αποτελούν μια ξεχωριστή κατηγορία. Πάντως φρόντισε να ξεκαθαρίσει ότι ο ίδιος προς το παρόν προτιμά τον ήχο και όλο το περιβάλλον των MotoGP.


Ο επόμενος που πήρε τον λόγο ήταν ο Danilo Petrucci, ο οποίος χαριτολογώντας πρότεινε να προσθέσουν λίγο από τον ήχο των MotoGP στις MotoE. "Σίγουρα οι MotoE ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει", δήλωσε ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati. "Θεωρώ ότι είναι το μέλλον για την κατηγορία, το περιβάλλον, για τα πάντα. Νομίζω όμως ότι οι πραγματικοί κινητήρες είναι καλύτεροι, τουλάχιστον προς το παρόν. Πρέπει να αρχίσουμε να κοιτάμε προς άλλες κατευθύνσεις, αλλά ένα από τα καλύτερα πράγματα των MotoGP είναι ο ήχος. Ίσως να μπορούν στο μέλλον να παράγουν οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες έναν ήχο παρόμοιο με των MotoGP."
Ένας από τους rookie της χρονιάς, ο Fabio Quartararo, έχει μια πιο φρέσκια οπτική λέγοντας ότι είναι κάτι τελείως διαφορετικό απ' ό,τι έχουμε συνηθίσει στις τρεις κατηγορίες των GP, αλλά θεωρεί ότι πρόκειται για μια εξαιρετική ευκαιρία για τους αναβάτες να έρθουν σε επαφή με ένα άλλο είδος μοτοσυκλετών. Συμφώνησε όμως κι αυτός με τον Petrucci, δηλώνοντας ότι ο ήχος των MotoGP είναι μοναδικός και δυστυχώς οι MotoE δεν θα μπορούν ποτέ να ακούγονται με αυτόν τον τρόπο.
Ένας άλλος rookie, o Joan Mir, είπε ότι ήταν ενθουσιασμένος που θα παρακολουθήσει για πρώτη φορά έναν αγώνα της MotoE, καθώς μέχρι τώρα έχει παρακολουθήσει μόνο σε βίντεο τις δοκιμές, όπως και ο Marquez. Διατηρεί κι αυτός τις επιφυλάξεις του για τον ήχο, αλλά περιμένει τον αγώνα της Κυριακής για να σχηματίσει ολοκληρωμένη άποψη.


Ο Vinales από την άλλη, εξέφρασε την άποψη για την έλλειψη ήχου από την μεριά του αναβάτη. "Θα είναι πολύ περίεργο να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα χωρίς ήχο. Υπό κανονικές συνθήκες, χρησιμοποιώ τον ήχο για να οδηγήσω την μοτοσυκλέτα, οπότε φαντάζομαι ότι θα είναι πολύ παράξενο. Νομίζω όμως ότι είναι μια ευκαιρία, σίγουρα αφορά το μέλλον και μένει να δούμε πώς θα λειτουργήσει. Προς το παρόν διανύουμε την αρχική περίοδο των ηλεκτρικών και είναι βέβαιο ότι στο μέλλον οι μοτοσυκλέτες θα βελτιωθούν πολύ."
Ο μοναδικός αναβάτης που δεν είχε πρόβλημα με τον ήχο ήταν ο Morbidelli της Petronas Yamaha: "Ίσως είναι ένα βήμα προς το μέλλον, δεν ξέρω. Προσωπικά μου αρέσουν, είναι κάτι καινούργιο και είναι επίσης καλό να βλέπεις αναβάτες που είχαν σταματήσει να τρέχουν, όπως ο Gibernau και ο De Angelis, να αγωνίζονται ξανά. Είναι επίσης ωραίο για το κοινό το θέαμα. Θα είναι κάτι ενδιαφέρον."
Να θυμίσουμε ότι οι μοτοσυκλέτες της MotoE είναι όλες ίδιες, με αποκλειστικό προμηθευτή της Energica, με απόδοση αντίστοιχη των 160 ίππων και τελική ταχύτητα 270km/h, ενώ το βάρος τους ανέρχεται στα 260 κιλά. Λόγω του πρώτου αγώνα της MotoE, το πρόγραμμα των δοκιμών και του αγώνα στο Sachsenring έχει τροποποιηθεί, όπως μπορείτε να δείτε εδώ.

 

MotoGP: Joan Mir - Τώρα επέστρεψα στο φυσικό μου στυλ

H επιστροφή της Honda στα MotoGP έφερτε τον Joan Mir στο φυσικό του στυλ φρεναρίσματος
Joan Mir
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/12/2025

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής του μιλά για τη δύσκολη διαδρομή, το σημείο καμπής της σεζόν 2025 και γιατί νιώθει ξανά ο εαυτός του πάνω στη Honda RC213V.

Ο Joan Mir επέστρεψε φέτος στο βάθρο του MotoGP με τη Honda, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία του παρουσία με τη Suzuki. Μια επιστροφή που για καιρό έμοιαζε αβέβαιη, αν αναλογιστεί κανείς ότι στα δύο πρώτα του χρόνια με τη Honda είχε καταφέρει μόλις δύο τερματισμούς εντός δεκάδας.

Η σεζόν 2025 ξεκίνησε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, ο Mir τερμάτισε μόλις σε έναν από τους έξι πρώτους αγώνες, με την κακοτυχία, τα συμβάντα και το υπερβολικό ρίσκο να συνεχίζουν να τον ταλαιπωρούν.

"Στο πρώτο μέρος της χρονιάς, το καλύτερο που μπορούσες να κάνεις με αυτή τη μοτοσυκλέτα ήταν μια έβδομη θέση", εξήγησε, "Αν κάποιος έκανε κάτι παραπάνω, ήταν λόγω συνθηκών ή περίεργων καταστάσεων. Αλλιώς, το πραγματικό δυναμικό ήταν να τα βάλεις όλα κάτω και να πάρεις μια έβδομη θέση.

"Στο Aragon ήμασταν έβδομοι. Αλλά εκτός αν έλειπε κάποιος, ήταν πολύ δύσκολο να κάνεις κάτι καλύτερο".

Ακολούθησε μια έκτη θέση στην Αυστρία, ανάμεσα σε νέες εγκαταλείψεις, όμως το πραγματικό σημείο καμπής ήρθε μετά την εισαγωγή των τελευταίων αεροδυναμικών και μηχανολογικών αναβαθμίσεων της RC213V στη Βαρκελώνη.

"Μετά τη Βαρκελώνη βελτιώσαμε λίγο την αεροδυναμική και τον κινητήρα. Αυτό ήταν κάτι που με ενοχλούσε πάρα πολύ. Και εκεί έκανα το 'κλικ'", είπε ο Mir.

Δύο αγώνες αργότερα, όλα έδεσαν στην Ιαπωνία. Στο Motegi, ο Mir χάρισε στην εργοστασιακή Honda το πρώτο της βάθρο στο MotoGP μετά τον Marc Marquez στο ίδιο σιρκουί το 2023, προσθέτοντας τη δική του επιτυχία σε μια σεζόν που είχε ήδη δει νίκη και βάθρο από τον Johann Zarco με την δορυφορική LCR Honda.

Joan Mir

Ο Ισπανός επανέλαβε το κατόρθωμα και στη Sepang, σε έναν αγώνα που ο ίδιος θεωρεί τον καλύτερό του για το 2025.

"Για το ίδιο το δυναμικό της μοτοσυκλέτας", εξήγησε. "Η Sepang παραδοσιακά δεν είναι καλή πίστα για αυτή τη μοτοσυκλέτα. Και αυτό που κάναμε εκεί ήταν κάτι πολύ σημαντικό.

"Κανονικά δυσκολευόμαστε με την πρόσφυση. Και η Sepang είναι μια πίστα με πολύ χαμηλό grip.

"Για να το αντισταθμίσουμε, έπρεπε απλώς να φρενάρουμε πάρα πολύ, ρισκάροντας περισσότερο από τους άλλους. Έπεσα στο sprint, οπότε δεν ήθελα να κάνω το ίδιο λάθος ξανά.

"Διαχειρίστηκα την κατάσταση πολύ καλά. Οπότε θα πω ότι η Sepang ήταν ο καλύτερός μου αγώνας".

Στη Μαλαισία, ο Mir ενθουσίασε τους φιλάθλους με τα θεαματικά, πολύ αργά φρεναρίσματά του, ένα φυσικό του χαρακτηριστικό που είχε αναγκαστεί να περιορίσει στα χρόνια της Suzuki.

"Με τη Suzuki αυτό δεν ήταν το στυλ", παραδέχτηκε. "Έπρεπε να προσαρμοστώ στη μοτοσυκλέτα, να κυλάω περισσότερο, να φρενάρω λίγο νωρίτερα και να αφήνω τα φρένα πιο νωρίς. Γιατί αυτή η μοτοσυκλέτα απαιτούσε τέτοιο στυλ.

Joan Mir

"Τώρα με τη Honda επέστρεψα στο φυσικό μου στυλ. Όπως το είχα στη Moto3 και στη Moto2. Είναι κάτι που απολαμβάνω πολύ, να φρενάρω πολύ δυνατά και να 'ρίχνω' πραγματικά τη μοτοσυκλέτα στο έδαφος, αλλά είναι πολύ δύσκολο, γιατί ρισκάρω περισσότερο από τους άλλους και πρέπει να βρεις το όριο και την αυτοπεποίθηση.

"Μπορεί να προκαλέσει κάποιες πτώσεις, αλλά αν μπορέσω να οδηγώ με λίγο περισσότερο περιθώριο, μπορούμε να το ελέγξουμε".

Παρά τα βάθρα, ο υψηλός αριθμός μηδενικών αποτελεσμάτων, 21 στους 44 αγώνες, άφησε τον Mir μόλις 15ο στο πρωτάθλημα, πίσω από τον Zarco και τον team-mate του στη Honda, Luca Marini.

Ωστόσο, η συνολική "στροφή" στην απόδοση, που αποτυπώθηκε και στην άνοδο της Honda από το rank D στο C στο σύστημα παραχωρήσεων, του δίνει αισιοδοξία για το 2026.

"Ήταν μια χρονιά-κλειδί", κατέληξε. "Μια χρονιά όπου μπορέσαμε να γυρίσουμε την κατάσταση, από το λιγότερο στο περισσότερο.

"Ίσως περίμενα λίγο περισσότερο απ’ όσο ήλπιζα. Είχαμε πολλή κακοτυχία και καμία συνέπεια. Αλλά σε ό,τι αφορά την απόδοση, το δυναμικό του αναβάτη και το δυναμικό της Honda να αντιστρέψει την κατάσταση, ήταν μια πολύ θετική σεζόν.

"Τώρα χρειαζόμαστε ακόμη ένα 'κλικ', για να βρούμε περισσότερη συνέπεια και λίγο περισσότερες δυνατότητες. Γιατί αν πρέπει να πηγαίνω πάντα έτσι, στο όριο, θα είναι δύσκολο.

"Αλλά ελπίζω του χρόνου να ξεκινήσουμε από εδώ και να ανέβουμε".