Πτώσεις στα GP: Ο Zarco πρώτος για τα MotoGP!

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

30/11/2020

Ο Johann Zarco κατέκτησε κι αυτός μια πρωτιά το 2020, όχι όμως τόσο… λαμπερή όπως το πρωτάθλημα, οι νίκες, οι χρόνοι ή κάτι αντίστοιχο, αλλά αναδείχθηκε ως ο αναβάτης με τις περισσότερες πτώσεις μέσα στο 2020. Μάλιστα είναι ένας τίτλος που τον κερδίζει για δεύτερη σερί χρονιά, κάτι όχι και τόσο τιμητικό για τον Γάλλο.

Πιο συγκεκριμένα, ο Zarco έπεσε 17 φορές την περσινή σεζόν, ενώ είχε χάσει και τρεις αγώνες μετά την μεταπήδησή του από την ΚΤΜ στην LCR Honda. Στην συνέχεια εντάχθηκε στο δυναμικό της Avintia Ducati για το 2020, όπου τα επίσημα στατιστικά των MotoGP τον έχουν χρεώσει 15 φορές για "αγορά οικοπέδου" στους 14 γύρους, με κόστος ένα σπασμένο σκαφοειδές και ποινή για εκκίνηση από το τέλος του grid, μετά από το τρομακτικό του ατύχημα με τον Morbidelli στην Αυστρία.

Οι πτώσεις του Zarco για το 2020 ήταν περισσότερες κι από του rookie Alex Marquez (ο οποίος είχε 14), ενώ τρίτος στη σχετική λίστα είναι ο  Aleix Espargarο με 12 πτώσεις. Στο άλλο άκρο της κατάταξης, ο Danilo Petrucci φαίνεται πως έκανε τα λιγότερα λάθη (αποφεύγοντας να πέσει θύμα άλλων αναβατών) με δύο μόλις πτώσεις. Οι αμέσω3ς καλύτεροι σε στατιστικά πτώσεων ήταν ο Andrea Dovizioso και ο Maverick Vinales, αμφότεροι με τέσσερις πτώσεις.

Το "κουτσουρεμένο" φετινό πρόγραμμα ήταν η αιτία που ο συνολικός αριθμός των πτώσεων ήταν μειωμένος με μόλις 722 και στις τρεις κατηγορίες (MotoGP, Moto2 και Moto3), αν και –για τους λάτρεις των στατιστικών- η συχνότητα πτώσεων ανά αγώνα αυξήθηκε ελαφρώς στα MotoGP (από 11,6 σε 12,8) και στην Moto2 (από 18,3 σε 19,4). Στην Moto3 όμως –και αντίθετα απ' ό,τι θα περίμενε κανείς- είχαμε ρεκόρ μείωσης πτώσεων ανά αγώνα με 16,6 από 21,3 που ήταν πέρσι!

Μια σημαντική διαφορά σε σχέση με τις άλλες χρονιές, λόγω της πανδημίας του Covid, ήταν οι συνεχόμενοι αγώνες στην ίδια πίστα (Jerez, Red Bull Ring, Misano, Aragon και Valencia). Σε όλους τους "δεύτερους" αγώνες, είχαμε λιγότερα ατυχήματα σε σχέση με τους πρώτους αγώνες στις ίδιες πίστες, με εξαίρεση το Misano.

Σε γενικές γραμμές όμως, οι καιρικές συνθήκες ήταν καλύτερες απ' ό,τι πέρσι, ενώ δεν είχαμε και καθόλου wild card συμμετοχές. Το πρόγραμμα όμως ήταν ιδιαίτερα επίπονο για όλους τους αναβάτες με 14 αγώνες μέσα σε 19 εβδομάδες, συμπεριλαμβανομένων και τριών συνεχόμενων σαββατοκύριακων από τρεις φορές!

Ο Μαλαισιανός αναβάτης της Moto2, Kasma Daniel, έπεσε περισσότερες φορές από οποιονδήποτε άλλο αναβάτη ανεξαρτήτου κατηγορίας, με ένα ρεκόρ 20 πτώσεων. Ο Jorge Navaro της Speed Up ήταν δεύτερος με 19 πτώσεις και τρίτος ο Gabriel Rodrigo από την Moto3 με 18. Να σημειώσουμε πάντως ότι η Moto2 και η Moto3 είχαν έναν αγώνα παραπάνω, καθώς κατάφεραν να τρέξουν στην αρχή της σεζόν στο Qatar.

Σε ό,τι αφορά την πίστα με τις περισσότερες πτώσεις, για άλλη μια φορά ήταν η πίστα του Le Mans. Πέρσι ήταν και πάλι στην κορυφή της λίστας με 90 πτώσεις, ενώ το 2020 έφτασαν τις 100, με μεγάλο μερίδιο ευθύνης να έχει ο καιρός. Πάντως, αυτό το νούμερο δεν ξεπέρασε τον αριθμό-ρεκόρ των 155 πτώσεων της Valencia το 2018. Η Κ3 του Le Mans ήταν ξανά η πιο επικίνδυνη στροφή όλης της σεζόν, έστω κι αν μειώθηκε ο αριθμός των πτώσεων στο συγκεκριμένο σημείο σε 30 από 32 που ήταν πέρσι. Δεύτερη ήταν η Κ2 της Catalunya με 21 πτώσεις.

Στον αντίποδα, ο πιο "ασφαλής" αγώνας (εκτός του Qatar που δεν έτρεξαν τα MotoGP) ήταν αυτός στην πίστα του Portimao με 32 συνολικά πτώσεις, στην παρθενική του εμφάνιση στο ημερολόγιο των GP.

Τέλος, στα στατιστικά που καταγράφουν σε ποιο session καταγράφονται οι περισσότερες πτώσεις, εντύπωση προκαλεί ότι τις περισσότερες πιθανότητες τις συγκεντρώνει ο αγώνας. Στα FP2 πέφτουν περισσότερο οι αναβάτες των MotoGP, στα FP3 η βαρύτητα τραβά περισσότερο τους αναβάτες της Moto2, ενώ οι πιτσιρικάδες της Moto3 ξεκινούν νωρίς τις πολλές πτώσεις στα FP1.

Ετικέτες

KTM-José Antonio Rueda Ruiz: Στη Moto2 ο 19χρονος το 2026

Το φαβορί για τον τίτλο στη Moto3 παίρνει την ευκαιρία που αξίζει
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/9/2025

Ο José Antonio Rueda είναι το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου της Moto3 για τη φετινή χρονιά, καθώς προηγείται με 78 βαθμούς από τον δεύτερο Angel Piqueras και έχει σημειώσει 8 νίκες σε 16 αγώνες.

Για τον λόγο αυτό η KTM θέλησε φυσικά να τον κρατήσει στο στρατόπεδό της και να τον αναβαθμίσει, προσφέροντάς του συμβόλαιο για το πρωτάθλημα της Moto2 του 2026. Ο νεαρός Ισπανός θα συμμετέχει την επόμενη σεζόν με την ομάδα Red Bull KTM Ajo με teammate τον Collin Veijer.

Ο Rueda έχει εντυπωσιάσει με την ταχύτητα, την τεχνική του και την προσαρμογή του στο υψηλότερο επίπεδο, καθώς στην ηλικία των 16 ετών κατέκτησε τους τίτλους FIM CEV Moto3 Junior World Championship και Red Bull MotoGP Rookies Cup.

Η ομάδα Ajo αποτελεί βασικό δομικό στοιχείο της KTM GP Academy και έχει βοηθήσει επτά αναβάτες να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να κερδίσουν θέσεις στο grid του MotoGP από το 2020.

Jose Antonio Rueda: “Είμαι πολύ χαρούμενος που θα τρέξω για την Red Bull KTM Ajo στη Moto2 το επόμενο έτος. Αυτοί ήταν που μου έδειξαν εμπιστοσύνη στην πρώτη μου χρονιά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Πίστεψαν σε μένα και τους είμαι πολύ ευγνώμων, ειδικά στον Aki και τον Niklas. Είναι μια ομάδα στην οποία πάντα ονειρευόμουν να ανήκω και θέλω να συνεχίσω να πραγματοποιώ τα όνειρά μου μαζί τους. Ελπίζω να απολαύσουμε πολλά ακόμη χρόνια μαζί. Ξέρω ότι η Moto2 είναι μια πολύ δύσκολη κατηγορία και θα είναι σκληρό, αλλά είμαστε έτοιμοι να δώσουμε το 100% των δυνατοτήτων μας, να μάθουμε και να απολαύσουμε κάθε στιγμή. Επίσης, θα μοιραστώ το box με τον Collin, κάτι που με ενθουσιάζει ιδιαίτερα, καθώς γνωριζόμαστε εδώ και πολλά χρόνια. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους με περιβάλλουν, τους φίλους, την οικογένεια και τους χορηγούς για την άνευ όρων υποστήριξή τους”.

Niklas Ajo, Διευθυντής της Red Bull KTM Ajo Team: “Είμαστε πολύ χαρούμενοι που υπογράψαμε με τον Jose Antonio για να συνεχίσουμε μαζί του το ταξίδι που ξεκινήσαμε πριν από τρία χρόνια. Πιστεύω ότι έχει μεγάλο δυναμικό για το μέλλον στο Moto2, οπότε είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που τον έχουμε ξανά στην ομάδα. Είναι σίγουρα χαρά μας να έχουμε δύο αναβάτες που προέρχονται από το πρόγραμμα Red Bull MotoGP Rookies Cup, οπότε θέλουμε να συνεχίσουμε να τους βοηθάμε να εξελιχθούν κατά τη διάρκεια της επόμενης σεζόν”.

Ετικέτες