Σκληρή κόντρα μεταξύ Aleix Espargaro και Sofuoglu

Με αφορμή την τιμωρία του Oncu
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

14/10/2021

Στο πρόσφατο GP της Αμερικής ο Deniz Oncu προκάλεσε ένα σοβαρό συμβάν, με αποτέλεσμα να τιμωρηθεί με ποινή αποκλεισμού σε δύο αγώνες για την επικίνδυνη οδήγησή του. Αυτό ήταν κάτι που προκάλεσε αρκετά επικριτικά σχόλια σε όλα τα paddock των MotoGP, σχετικά με την απερισκεψία του νεαρού Τούρκου αναβάτη, με τις πιο ακραίες φωνές, όπως του Enea Bastanini, να ζητούν τον αποκλεισμό του από όλη την υπόλοιπη σεζόν.

Από την άλλη μεριά όμως, ο μάνατζερ του νεαρού αναβάτη, ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στην κατηγορία των WSSP Kenan Sofuoglu, αντέδρασε έντονα λέγοντας πως ο ίδιος τον καθοδηγεί να οδηγεί επιθετικά, καθώς όπως πιστεύει είναι κάτι που απαιτείται αλλά και χαρακτηρίζει όποιον θέλει να πετύχει στην Moto3. Δεν δίστασε μάλιτσα σε δηλώσεις του στο SPeedweek, να φέρει ως παράδειγμα οδηγούς της F1, λέγοντας πως και αυτοί οδηγούν επιθετικά. Συνέχισε λέγοντας πως οι αναβάτες παραπονούντια υπερβολικά στην εποχή μας και πως όλα αυτά γίνονται γιατί φοβούνται τον Oncu ο οποίος τους κερδίζει! Αν και διευκρίνισε πως ενθαρρύνει αυτό το στιλ οδήγησης αλλά χωρίς να κινδυνέψει κανείς, τα σχόλιά του ξεσήκωσαν αρκετές αντιδράσεις, ειδικά αυτή την περίοδο που είναι ακόμη νωπές οι μνήμες από τον θάνατο του νεαρού Dean Berta Vinales στην WSSP 300.

Ο Aleix Espargaro ήταν ένας από τους αναβάτες που απάντησαν δημόσια σ' αυτές τις δηλώσεις, ποστάροντας στο Twitter πως "Ευτυχώς αυτό το άτομο είναι μακριά από τα paddock των MotoGP", αναφερόμενος προφανώς στον Sofuoglu. Μιλώντας στο GPOne, ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia πρόσθεσε πως ενώ αντιλαμβάνεται την θέση του Oncu που λειτούργησε η ποινή του ως παράδειγμα προς τους υπόλοιπους, θεωρεί τον Sofuoglu ως "άνθρωπο χωρίς μυαλό".

"Είμαι απόλυτα πεπεισμένος", είπε ο Espargaro, "χωρίς ίχνος αμφιβολίας πως ο Oncu δεν το έκανε επίτηδες, αλλά είναι ένας νέος αναβάτης και πρέπει να εκπαιδευτεί. Η Dorna έκανε το σωστό και τον τιμώρησε, δίνοντάς του ένα μάθημα. Κρίμα που ο μάνατζέρ του δεν έχει καθόλου μυαλό και πράττει ακριβώς το αντίθετο."

Ο Sofuoglu, ο οποίος είναι επίσης μάνατζερ του αδερφού του Oncu, Can που τρέχει στην κατηγορία WSSP 300, αλλά και του Toprak Razgatlioglu από τα WSBK (o οποίος έχει κατηγορηθεί αρκετές φορές για επικίνδυνη οδήγηση) είχε αγωνιστεί για μία σεζόν στην Moto2, τερματίζοντας μάλιστα στο βάθρο στον αγώνα του Assen.

Aleix Espargaro “Το Σάββατο, όταν πήγα για ύπνο, ήμουν 100% σίγουρος ότι θα κέρδιζα τον αγώνα της Κυριακής”

Άλλο ο αγώνας Sprint Race του Σαββάτου άλλο ο κυρίως αγώνας της Κυριακής
motomag Aleix Espargaro “Το Σάββατο, όταν πήγα για ύπνο, ήμουν 100% σίγουρος ότι θα κέρδιζα τον αγώνα. Ωστόσο ο χθεσινός αγώνας αποδείχτηκε εφιάλτης”
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

11/3/2024

Ο Aleix Espargaro μετά την τρίτη θέση που πέτυχε στον Sprint Race αγώνα του Σαββάτου στο Qatar σύμφωνα με τα λεγόμενα του ήταν βέβαιος πως θα κέρδιζε τον αγώνα της Κυριακής ωστόσο τα πράγματα για τον αναβάτη της Aprilia Racing την επόμενη ημέρα στο Qatar θύμιζαν περισσότερο εφιάλτη παρά ωραίο όνειρο.

Ο Espargaro μετά το βάθρο που σημείωσε το Σάββατο ήταν για πολλούς ένα εκ των φαβορί για να κερδίσουν τον αγώνα της Κυριακής ωστόσο μετά από τον πρώτο γύρο οι προβλέψεις πήγαν περίπατο ενώ σε κανένα σημείο του αγώνα δεν μπόρεσε να βρεθεί κοντά στον ανταγωνισμό με τον ίδιο να τερματίζει στην όγδοη θέση.

Ο αναβάτης της Aprilia Racing μετά το τέλος του αγώνα χαρακτήρισε την έλλειψη ρυθμού του την Κυριακή ντροπιαστική, λέγοντας ότι ένα πρόβλημα ελαστικών θα μπορούσε να είναι η μόνη λογική εξήγηση για τα προβλήματά που είχε.

Aleix Espargaro “Το Σάββατο, όταν πήγα για ύπνο, ήμουν 100% σίγουρος ότι θα κέρδιζα τον αγώνα. Ωστόσο ο χθεσινός αγώνας αποδείχτηκε εφιάλτης”

"Είχα κάποιο πρόβλημα με το πίσω ελαστικό. Από τον γύρο προθέρμανσης ένιωσα ότι το πίσω ελαστικό ήταν σαν να βρίσκεται σε πάγο. Δεν είχε καθόλου πρόσφυση. Ήταν ένας εφιάλτης σε όλο τον αγώνα. Δεν μπορούσα να στρίψω, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Το βράδυ του Σαββάτου μετά το Sprint Race, όταν πήγα για ύπνο, ήμουν 100% σίγουρος ότι θα κέρδιζα τον αγώνα της Κυριακής. Έτσι ένιωθα.

Αλλά ο αγώνας της Κυριακής ήταν ένας εφιάλτης. Ήμουν εξαιρετικά αργός, οπότε ήταν ντροπιαστικό. Πρέπει να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε με τη Michelin και με την ομάδα τι πήγε λάθος. Το Σάββατο, ήμουν πολύ γρήγορος. Ακόμη και στον τελευταίο γύρο ένιωθα ότι μπορούσα να κινηθώ στο 1.52, την Κυριακή σχεδόν έπεφτα σε κάθε στροφή. Ήμουν πολύ τυχερός που τερμάτισα στην πρώτη 10άδα".

Aleix Espargaro “Το Σάββατο, όταν πήγα για ύπνο, ήμουν 100% σίγουρος ότι θα κέρδιζα τον αγώνα. Ωστόσο ο χθεσινός αγώνας αποδείχτηκε εφιάλτης”

Τα πράγματα όμως δεν κύλησαν καλά στο Qatar ούτε και για τον teammate του Espargaro, Maverick Vinales. Ο Vinales ο οποίος τερμάτισε δύο θέσεις πιο πίσω από τον Espargaro στην δέκατη θέση με τη σειρά του ανέφερε το τι πήγε στραβά.

"Φυσικά, δεν είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα επειδή το επίπεδό μας είναι πολύ υψηλότερο. Έχουμε βελτιωθεί στον τομέα της εκκίνησης ωστόσο πρέπει να βρούμε λύσεις για το φρενάρισμα.

Ειδικά τώρα με την κάθετη δύναμη και τη διαφορά στην αεροδυναμική, το μπροστινό ελαστικό πιέζεται από τη λάθος πλευρά, οπότε πρέπει προσπαθήσουμε να λύσουμε αυτό το πρόβλημα. Γενικότερα δεν φθείρω το εμπρός ελαστικό με τον τρόπο που οδηγώ ωστόσο στο Qatar συνέβη το αντίθετο, αυτό είναι μία ένδειξη πως κάτι κάνουμε λάθος όσον αφορά στο στήσιμο της RS-GP.”

Με αμφότερους τους δύο αναβάτες της Aprilia Racing να δηλώνουν προβληματισμένοι από τα ελαστικά της Michelin στο Qatar, μένει να δούμε αν σε δύο εβδομάδες στην Πορτογαλία λυθούν τα συγκεκριμένα προβλήματα.

Ετικέτες