Vinales: Οι πρώτες εντυπώσεις από την M1 του 2020

Λίγο καλύτερη, αλλά…
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

6/8/2019

Ο Maverick Vinales μίλησε για την νέα Yamaha M1 του 2020, που οδήγησε εχθές στο Brno κατά τη διάρκεια των προγραμματισμένων επίσημων δοκιμαστικών της Dorna. Όπως και ο Rossi, έτσι και ο Ισπανός έκανε μερικούς γύρους με το πρώτο από τα πρωτότυπα που έφερε η Yamaha από την Ιαπωνία. Η κριτική του Vinales αφορούσε τόσο τη νέα μοτοσυκλέτα, όσο και τις προσπάθειες που κάνει η ίδια η Yamaha για την επόμενη χρονιά. Αυτό που ξεχώρισε από τις δηλώσεις του και δείχνει σε πολύ μεγάλο βαθμό τι έγινε τα προηγούμενα χρόνια με την (μη επαρκή) εξέλιξη των Μ1, είναι το γεγονός πως για πρώτη φορά μετά από δύο ολόκληρα χρόνια η Yamaha έχει ξεκινήσει από την μέση της αγωνιστικής περιόδου την προετοιμασία της μοτοσυκλέτας της επόμενης χρονιάς. Έως σήμερα, ο Rossi και ο Vinales καβαλούσαν για πρώτη φορά τις νέες μοτοσυκλέτες μετά τον τελευταίο αγώνα της Valencia, όπου συνήθως έπρεπε να αποφασίσουν ανάμεσα σε δύο νέους κινητήρες και δύο νέα πλαίσια και να ολοκληρώσουν την εξέλιξη στα δοκιμαστικά της Sepang και της Jerez. Φέτος όμως η διαδικασία αυτή έχει ξεκινήσει ήδη από τα δοκιμαστικά του Brno και απομένει άλλο μισό πρωτάθλημα για το 2019 πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα του 2020.

Για τον Vinales αυτή η απόφαση να ξεκινήσουν από τώρα την εξέλιξη της επόμενης μοτοσυκλέτας αποτελεί σοβαρό δείγμα για την θέληση που υπάρχει στη Yamaha. Σε ό,τι αφορά την ίδια τη μοτοσυκλέτα του 2020, ο Vinales ήταν συγκρατημένος στην κριτική του, καθώς όπως είπε, την Μ1 του 2020 την οδήγησε στο τέλος όπου η πίστα είχε υψηλό κράτημα, δηλαδή σε συνθήκες όπου η Μ1 είναι έτσι κι αλλιώς πολύ γρήγορη. Ο Ισπανός είπε πως οι περισσότεροι χρόνοι του ήταν λίγο πιο γρήγοροι σε σχέση με την Μ1 του 2019, όμως θέλει να την οδηγήσει σε πίστες με ζέστη και χαμηλότερο επίπεδο κρατήματος όπως στο Misano, όπου εκεί θα φανεί αν λύθηκε το βασικό πρόβλημα που έχει η Yamaha.

Ανάμεσα σε όλα αυτά, ο Vinales αναφέρθηκε και στον επόμενο αγώνα της Αυστρίας, όπου η χάραξη της συγκεκριμένης πίστας ευνοεί τις μοτοσυκλέτες με δυνατούς κινητήρες (της Ducati και της Honda) και όχι τόσο όσες έχουν καλοστημένα πλαίσια (της Yamaha και της Suzuki). Προφανώς οι προσδοκίες των αναβατών της Yamaha είναι περιορισμένες από το Αυστριακό Gran Prix και ο Vinales δεν έκρυψε το μειονέκτημα της Μ1 στις εξόδους το στροφών: “Δεν έχουμε τίποτα καινούριο φέτος που να βελτιώνει της επιταχύνσεις μας, οπότε περιμένουμε να αντιμετωπίσουμε τα ίδια προβλήματα και φέτος. Εδώ στο Brno επικεντρώθηκα κυρίως στη ρύθμιση του μπροστινού και την αίσθηση που έχει στο φρενάρισμα. Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία τρία χρόνια δεν έχουμε ασχοληθεί καθόλου με το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Σήμερα πάντως δοκίμασα μια καινούρια carbon ουρά (σέλα+υποπλαίσιο) που είναι στενότερη και μικρότερη και με διευκολύνει στην τοποθέτηση του σώματος.”        

 

MotoGP: Enea Bastianini – Εκτός δράσης για ένα… κοτόπουλο

Λόγω τροφικής δηλητηρίασης έχασε τελικά το Grand Prix της Γερμανίας ο αναβάτης της Red Bull KTM Tech 3 - Και τρία κιλά!
Enea Bastianini food poisoning
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/7/2025

Ο Enea Bastianini αποκάλυψε πως ήταν τροφική δηλητηρίαση, και όχι σκωληκοειδίτιδα, η αιτία της απουσίας του από το γερμανικό Grand Prix το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Αν και αρχικά είχε διαγνωστεί με σκωληκοειδίτιδα, ο αναβάτης της Red Bull KTM Tech 3 αποκάλυψε ότι υπέστη σοβαρή τροφική δηλητηρίαση που τον οδήγησε ακόμη και στο νοσοκομείο.

“Είμαι πάνω-κάτω καλά τώρα”, δήλωσε ο Bastianini την Πέμπτη στο Brno, .

Σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου, μετά από πολλές εξετάσεις, στο τέλος ανακαλύφθηκε ότι είχε προσβληθεί από ένα βακτήριο που λέγεται campylobacter, τρώγοντας κοτόπουλο. “Ένα κοτόπουλο μου κατέστρεψε το Σαββατοκύριακο!” είπε αστειευόμενος.

Η ασθένεια ήταν τόσο έντονη που οι γιατροί αρχικά υποψιάστηκαν σκωληκοειδίτιδα, καθώς είχε έντονη φλεγμονή, αλλά οι εξετάσεις τελικά το απέκλεισαν.

Λόγω τροφικής δηλητηρίασης έχασε τελικά το Grand Prix της Γερμανίας ο αναβάτης της Red Bull KTM Tech3 - Και τρία κιλά!

Αν και επιστρέφει αυτό το Σαββατοκύριακο, ο Bastianini δεν είναι ακόμα στο 100% της φυσικής του κατάστασης. Ο Ιταλός έχασε πάνω από τρία κιλά κατά τη διάρκεια της ασθένειας και πέρασε τρεις ημέρες χωρίς να φάει ή να πιει τίποτα.

“Στο MotoGP πρέπει να είσαι στο 100% και εγώ δεν είμαι”, παραδέχτηκε. “Προσπάθησα να προπονηθώ λίγο πριν έρθω εδώ, ακόμη και χθες. Γενικά είμαι καλά, αλλά δεν είμαι στην καλύτερη μου φόρμα”.

“Ο αγώνας της Κυριακής θα είναι πιθανότατα το πιο δύσκολο μέρος. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η απώλεια βάρους. Έκανα ένα είδος επανεκκίνησης.”

Παρά την κατάσταση του, ο Bastianini παραμένει αισιόδοξος: “Έχω εμπιστοσύνη ότι μπορώ να κάνω ένα καλό Σαββατοκύριακο. Είναι καλό να ξεκινήσω και να μην σπαταλήσω ενέργεια αμέσως, αλλά να την κρατήσω για το Σάββατο και την Κυριακή. Δεν ξέρω πώς θα αντιδράσει το σώμα μου, αλλά νομίζω ότι μπορώ να τρέξω σε όλο το Grand Prix.”

Ενώ ο Bastianini επιστρέφει στη δράση στο Brno, ο ομόσταυλoς του Maverick Viñales θα απουσιάσει λόγω τραυματισμού στον ώμο από το Sachsenring, με τον δοκιμαστή της KTM, Pol Espargaro, να τον αντικαθιστά.