Ξανά στο χειρουργείο ο Marc Marquez

"Τρέχει" για να προλάβει τα χειρότερα
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/11/2019

Στην πρώτη μέρα των επίσημων δοκιμών της Jerez, ο Marquez είχε μια φαινομενικά αθώα πτώση στην τελευταία στροφή της πίστας. Τα πράγματα δεν έδειχναν σοβαρά όσο ο Ισπανός πολυπρωταθλητής σερνόταν στην άσφαλτο, όμως την ώρα που μπήκε στην αμμοπαγίδα, η λάθος στάση του σώματός του οδήγησε στην μερική  αποκόλληση του ώμου του - για δεύτερη φορά, η πρώτη είχε συμβεί στη Μαλαισία.

Αφότου μεταφέρθηκε στο ιατρείο της πίστας και έγινε η διάγνωση, ο Marquez έδειξε την απαραίτητη αποφασιστικότητα που τον κάνει πρωταθλητή και επέστρεψε στην πίστα για να ολοκληρώσει της δοκιμές του, καθώς είχε να δοκιμάσει δύο τελείως διαφορετικά πλαίσια. Το θέμα είναι πως το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στον “καλό” του ώμο χρήζει άμεσης αντιμετώπισης και ο Marquez θα μπει στην χειρουργική αίθουσα για άλλη μια φορά σήμερα, ώστε να ξεκινήσει όσο πιο άμεσα γίνεται την αποκατάσταση και να είναι έτοιμος για τον πρώτο αγώνα της νέας σεζόν. Οι άνθρωποι της ομάδας του ανέφεραν πως η επέμβαση θα είναι παρόμοια με αυτή που είχε κάνει πέρσι, ενώ ο ίδιος είπε ότι -προφανώς- θα προτιμούσε να περάσει όμορφα τις διακοπές του μετά από μια εξαιρετική σεζόν το 2019, αλλά τώρα έρχεται αντιμέτωπος για άλλη μια φορά με την αίθουσα του χειρουργείου.

“Όπως όλοι γνωρίζουν, ο περασμένος χειμώνας ήταν πολύ δύσκολος για μένα, λόγω της επέμβασης του αριστερού μου ώμου που είχε πάθει μεγάλη ζημιά. Θέλω να αποφύγω την ίδια κατάληξη με τον δεξί και για αυτό συμβουλεύτηκα πολλούς γιατρούς ώστε να δω τις επιλογές μου. Πριν το Motegi είχα μερικά θέματα με τον ώμο και μετά την πτώση στη Μαλαισία έγινε η μερική αποκόλλησή του. Στις δοκιμές της Jerez έπαθα πάλι μια μερική αποκόλληση μετά την πτώση και για να αποφύγω μια αντίστοιχη περιπέτεια και με τον δεξί ώμο αποφάσισα με τους γιατρούς πως είναι καλύτερο να κάνω τώρα την επέμβαση. Η αποθεραπεία θα διαρκέσει πάνω κάτω τον ίδιο χρόνο και θα εστιάσουμε στο να επιστρέψω για της δοκιμές της Μαλαισίας σε όσο το δυνατόν καλύτερη φυσική κατάσταση.”

Ετικέτες

MotoGP-KTM: Ξεκίνησαν οι δοκιμές για τον κινητήρα των 850cc

Στην έδρα των Αυστριακών στο Mattighofen
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

8/10/2025

Η αυστριακή εταιρεία έχει ξεκινήσει τις δοκιμές του νέου κινητήρα των 850cc που έχει σχεδιαστεί με βάση τις αλλαγές στους κανονισμούς του MotoGP το 2027.

Η Red Bull KTM έχει κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα προς την επόμενη εποχή του MotoGP, δοκιμάζοντας για πρώτη φορά τον πρωτότυπο κινητήρα των 850cc στο δυναμόμετρο της έδρας της στο Mattighofen. Η δοκιμή έδωσε τις πρώτες μετρήσεις ισχύος από έναν κινητήρα κατασκευασμένο για να λειτουργεί εξ ολοκλήρου με μη ορυκτά καύσιμα — μια βασική απαίτηση των επερχόμενων στόχων του MotoGP. Αυτό αυτόματα σήμανε και την αρχή μιας νέας φάσης ανάπτυξης, καθώς η KTM προετοιμάζει την μοτοσυκλέτα της για δοκιμές στην πίστα ενόψει της σεζόν του 2027.

Από το 2027, το MotoGP θα αλλάξει σημαντικά με στόχο να κάνει τους αγώνες ασφαλέστερους, πιο βιώσιμους και πιο ανταγωνιστικούς. Ο κυβισμός των κινητήρων της μεγάλης κατηγορίας θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc για να μειωθεί η τελική ταχύτητα και τα αεροδυναμικά στοιχεία θα απλοποιηθούν, ώστε να αυξηθούν οι προσπεράσεις και ο ανταγωνισμός γενικότερα.

Τα συστήματα ρύθμισης του ύψους της μοτοσυκλέτας και τα συστήματα holeshot θα απαγορευτούν για να βελτιωθεί ο έλεγχος του αναβάτη, και όλες οι μοτοσυκλέτες θα λειτουργούν με 100% βιώσιμο καύσιμο, βελτιώνοντας τους περιβαλλοντικούς στόχους του αθλήματος. Αυτές οι αλλαγές έχουν σχεδιαστεί όχι μόνο για να περιορίσουν το κόστος και να συσχετίσουν περισσότερο τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες με αυτές του δρόμου, αλλά και για να κάνουν τους αγώνες MotoGP να επικεντρώνονται περισσότερο από ποτέ στις δεξιότητες των αναβατών.

Pit Beirer, Διευθυντής της KTM Motorsports: “Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος που μπορούμε να ξεκινήσουμε το μέλλον του MotoGP ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2025. Είμαστε σε τέλειο χρονοδιάγραμμα για να έχουμε την πλήρη μοτοσυκλέτα έτοιμη και σε λειτουργία πολύ σύντομα. Έχουμε ενσωματώσει σε αυτόν τον κινητήρα όλα όσα μάθαμε τα τελευταία χρόνια συμμετοχής μας στο MotoGP και είμαι πολύ σίγουρος ότι αυτό το έργο τέχνης θα γίνει σημείο αναφοράς στις σεζόν που θα ακολουθήσουν από το 2027. Θέλω να ευχαριστήσω το εργοστάσιο και όλη την ομάδα που βρίσκεται πίσω από το έργο για την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν”.

 

Ετικέτες