Οι Δημήτρης και Νίκος Καρακώστας στο τελευταίο στάδιο προετοιμασίας του EJC

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

30/3/2016

Η αγωνιστική χρονιά 2016 ξεκίνησε για τον Νίκο και τον Δημήτρη Καρακώστα με το διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο του European Junior Cup. Την πρώτη μέρα, τη Δευτέρα το πρωί, οι 30 μόνιμοι αναβάτες συγκεντρώθηκαν στην πίστα του Calafat στην Καταλονία της Ισπανίας. Με πάρα πολλούς αγωνιζόμενους από την περσινή χρονιά, υπήρχε ένα χαρούμενο και φιλικό. Η διοργάνωση ήταν όπως και πέρυσι άψογη και παρείχε βοήθεια στους αναβάτες με ταυτόχρονη τήρηση του προγράμματος.
Αφού τελείωσαν τα διαδικαστικά ο Kyle Smith, αγωνιζόμενος του WSBK, και ο Jeremy McWilliams, βετεράνος αγωνιζόμενος των MotoGP, περπάτησαν με τους νεαρούς αναβάτες την πίστα δίνοντάς τους συμβουλές και απαντώντας σε ότι ερώτηση είχαν. Ακολούθησε ενημέρωση αναβατών και μηχανικών για τις μικρές αλλαγές που έγιναν στην μοτοσυκλέτα με την οποία θα συμμετέχουν, την Honda CBR650F. Τόνισαν ότι δεν επιτρέπεται να γίνει καμία τεχνική βελτίωση, καθώς ο σκοπός είναι να αγωνίζονται όλοι με ίδια μοτοσυκλέτα.


Αμέσως μετά έγινε η κλήρωση των μοτοσυκλετών και τις παρέλαβαν οι μηχανικοί για να τις προετοιμάσουν για τις δοκιμές. Ο Γιώργος Καρακώστας (που εκτός από μηνανικός είναι πατέρας των δύο αναβατών) έχοντας ευθύνη για δύο μοτοσυκλέτες κατάφερε στον προβλεπόμενο χρόνο να μιλήσει με τον Δημήτρη και τον Νίκο και να τις ρυθμίσει σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Οι αναβάτες χωρίστηκαν σε δύο γκρουπ και μπήκαν στην πίστα για τους πρώτους γύρους ακολουθώντας τον Kyle Smith και τον Jeremy McWilliams. Η συμβουλή των διοργανωτών ήταν να στρώσουν οι αναβάτες τους κινητήρες σωστά, γιατί οι μοτοσυκλέτες που παρέλαβαν ήταν ολοκαίνουργιες.
Το πρώτο εικοσάλεπτο ήταν αναγνωριστικό, με τους κινητήρες να "γυρίζουν" μέχρι τις 7.000 στροφές, το δεύτερο μέχρι τις 9.000 και στο τελευταίο της ημέρας οι αναβάτες ήταν ελεύθεροι να ακολουθήσουν τον δικό τους ρυθμό.
Ο Νίκος και ο Δημήτρης γνωρίζοντας την πίστα, αλλά και την μοτοσυκλέτα, από πέρυσι κατάφεραν γρήγορα να βρουν ρυθμό και να ευχαριστηθούν την προπόνηση. Κάθε φορά που έβγαιναν από την πίστα συζητούσαν με τον Γιώργο την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας αλλά και την οδήγησή τους, ανταλλάσσοντας παράλληλες γνώμες και εντυπώσεις μεταξύ τους αλλά και με άλλους συναθλητές τους. Η ημέρα τελείωσε ικανοποιητικά και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα για τον Δημήτρη και τον Νίκο.
Την Τρίτη το πρωί, με ηλιόλουστο καιρό και αρκετή ζέστη, πραγματοποιήθηκε το δεύτερο μέρος της εκπαίδευσης. Ξεκίνησε με ενημέρωση από τον Gregorio Lavilla, Dorna SBK Sporting Director, και ακολούθησαν δύο εικοσάλεπτα προπόνησης. Ο Νίκος και ο Δημήτρης κινήθηκαν σε πιο γρήγορους και πιεστικούς ρυθμούς αποκομίζοντας εμπιστοσύνη  από τη μοτοσυκλέτα αλλά και από τον εαυτό τους. Ο Γιώργος Καρακώστας ήταν πολύ ευχαριστημένος με την απόδοσή τους, αν και παρουσιάστηκε ένα μικρό πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα του Δημήτρη το οποίο όμως έλυσε γρήγορα.
Στη συνέχεια, έγινε ενημέρωση και η επίσημη φωτογράφιση όλων των αναβατών. Το session που ακολούθησε ήταν δύο δοκιμαστικές εκκινήσεις ανά πέντε αναβάτες και μετά ήταν η ώρα για το τελευταίο εικοσάλεπτο προπόνησης.


Συνολικά, ήταν ένα επιτυχημένο διήμερο, ευτυχώς χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, με μόνο μια μικρή ανώδυνη πτώση ενός αναβάτη. Η διοργάνωση ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες και τους μηχανικούς για την άψογη συμπεριφορά τους, επισήμανε ότι το φετινό επίπεδο είναι πολύ υψηλό και σ' αυτό οφείλεται το ότι κύλησαν όλα άψογα στην εκπαίδευση.
Φέτος, προβλέπεται μια δυναμική αγωνιστική χρονιά και ο Δημήτρης και ο Νίκος νιώθουν περήφανοι που αποτελούν την ελληνική συμμετοχή!
Στη συνέχεια το πρόγραμμα προβλέπει λίγη ξεκούραση και την επομένη περπάτημα στην Aragon!!!
Μπορείτε να βλέπετε καθημερινές ενημερώσεις και φωτογραφίες στις σελίδες των παιδιών αλλά και της διοργάνωσης:
https://www.facebook.com/Dimitris-Karakostas-299747140236001/?fref=ts

https://www.facebook.com/Nikos-Karakostas-714920658623303/?fref=ts

https://www.facebook.com/EuropeanJuniorCup/

Η GRT Yamaha ανεβαίνει κατηγορία!

Με παρουσία πλέον και στα Motul SBK
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/11/2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul SBK όπως και του MotoGP, βρίσκονται ενώπιον πολλών αλλαγών όσον αφορά τη σύσταση των ομάδων για το 2019. Οι πρώτες αλλαγές ανακοινώθηκαν απ’ το καλοκαίρι με την έλευση του Alvaro Bautista στα SBK στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφήνοντας έτσι τον Marco Melandri χωρίς μοτοσυκλέτα καθώς δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιό του με το ιταλικό εργοστάσιο. Παράλληλα ο ερχομός της GRT Yamaha απ' τα WorldSSP στην μεγάλη κατηγορία δημιούργησε δύο νέες θέσεις για τους αναβάτες. Η μια ήταν ήδη κατοχυρωμένη απ' τον πρωταθλητή της Sandro Corterse, καθώς απ' του χρόνου θα αγωνίζεται με την YZF-R1, ενώ η δεύτερη αποτέλεσε το εισητήριο για τον Marco Melandi ώστε να παραμείνει στο πρωτάθλημα. Ο Ιταλός αναβάτης  είναι ένας απ’ τους έμπειρους αναβάτες των SBK, ενώ μετράει ήδη αρκετά χρόνια συνεργασίας με τη Yamaha. Ο Marco ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ιαπωνική εταιρεία το 2003 όταν αγωνίστηκε με τη μοτοσυκλέτα της στη κατηγορία των 250 κυβικών στα GP και στέφθηκε τότε ο νεαρότερος σε ηλικία πρωταθλητής της κατηγορίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα στη μεγάλη κατηγορία πήρε τα πρώτα του βάθρα. Το 2005 οι δρόμοι τους χωρίστηκαν, με τον Ιταλό αναβάτη να μεταβαίνει στην Movistar με την Honda, παίρνοντας τη πρώτη του νίκη στα MotoGP. Οι δρόμοι τους όμως ξαναδιαστραυρώθηκαν το 2011, στα WSBK πλέον, με τον Melandri να παίρνει την πρωτιά στην έναρξη του πρωταθλήματος, ενώ το ολοκλήρωσε με τέσσερις νίκες και 11 βάθρα.

Απ’ την πλευρά του ο Sandro Cortese εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ως πρωτοεμφανιζόμενος στο πρωτάθλημα κατακτώντας το και όσον αφορά τη πορεία του μέχρι στιγμής ανέφερε: "Το να πάρω το φετινό πρωτάθλημα στα WorldSSP και να μεταβώ στα WorldSBK με την GRT Yamaha Team είναι σαν να πραγματοποιώ ένα όνειρό μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι μέλος της ομάδας και παρά το γεγονός ότι είναι ένα μεγάλο βήμα, ανυπομονώ να έρθω αντιμέτωπος με την πρόκληση. Περιμένω πώς και πώς να οδηγήσω την Yamaha YZF-R1 για πρώτη φορά στη Jerez αργότερα αυτό το μήνα και να αρχίσω να εξοικειώνομαι μαζί της. Θα είναι σαν Χριστούγεννα για μένα, δεν έχω ξαναοδηγήσει τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα στο παρελθόν και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί που ανυπομονεί να πάρει το δώρο του. Η μοτοσυκλέτα απαιτεί καλύτερη φυσική κατάσταση απ’ ότι η YZF-R6 και με τρεις αγώνες κάθε σαββατοκύριακο αντί ενός, θα χρειαστεί σίγουρα να επενδύσω στην φυσική μου κατάσταση μες το χειμώνα ώστε να είμαι έτοιμος.” Ο Filippo Conti, ο διευθυντής της Yamaha GRT, αναφέρθηκε τόσο στην πορεία της ομάδας όσο και στην άποψή του για του αναβάτες δηλώνοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος που εισερχόμαστε στην μεγάλη κατηγορία με τη Yamaha, εκπληρώνοντας ένα όνειρό μου. Ξεκινήσαμε απ’ την WorldSSP και τώρα μεταφερόμαστε στην μεγάλη κατηγορία που είναι πολύ σημαντικό, τόσο για την ομάδα όσο και για το πρόγραμμα της Yamaha. Είναι ένα μεγάλο βήμα και θα χρειαστεί να μάθουμε απότομα κάνοντας το ντεμπούτο μας, όμως οι αναβάτες μας είναι πολύ έμπειροι. Δεν υπάρχουν πιο έμπειροι αναβάτες απ’ τον Marco, που ήταν πρωτοπόρος το 2011 στο πρώτο του πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία. Όσον αφορά τον Sandro που είναι η πρώτη του φορά στη μεγάλη κατηγορία, είναι ο πρωταθλητής της WorldSSP και πρωταθλητής στη Moto3, οπότε πιστεύω πως θα προσαρμοστεί γρήγορα στην Yamaha YZF-R1. Πρέπει να μάθουμε πολλά στη νέα κατηγορία, αλλά ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος, θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στα WorldSBK όπως ήμασταν και στα WorldSSP. Ίσως να μην είναι δυνατόν στην πρώτη σεζόν, όμως αυτός είναι ο στόχος μας.”

Ετικέτες