Motul WSBK: Κυρίαρχος ο Bautista, δυνατά τα Yamaha!

Οι πρώτες δοκιμές
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

15/3/2019

Αμέσως μετά τον εναρκτήριο αγώνα του πρωταθλήματος στην Αυστραλία όπου είδαμε τον Bautista να στέφεται νικητής με περίσσεια ευκολία ακολούθησε ένας μικρός πανικός. Ο λόγος ήταν η μεγάλη απόσταση που είχε απ’ τον δεύτερο (τον Rea) με αποτέλεσμα πολλοί να θίξουν το θέμα των κανονισμών σχετικά με τον περιορισμό των στροφών κι αν η FIM εφάρμοζε -και πότε- κάποιο όριο στην νέα V4R ώστε να την φέρει πιο κοντά στις υπόλοιπες, όπως είχε πράξει με την Kawasaki. Βέβαια ο περισσότερος κόσμος ξεχνά πως η ανάγκη να περιοριστεί η κυριαρχία του συνδυασμού Rea και Kawasaki προέκυψε έπειτα από την μεγάλη σε διάρκεια κυριαρχία τους. Τώρα που έχουν ξεκινήσει τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά στην πίστα της Ταϊλάνδης, τα πρώτα δεδομένα υπονοούν πως τα πράγματα ίσως και να μην είναι όπως ήταν στον πρώτο αγώνα και ίσως δεν πρέπει να βιαζόμαστε σχετικά με την εφαρμογή ενός κανονισμού που εξ αρχής δημιουργήθηκε με βάση τις συγκυρίες της περασμένης σεζόν.

Κατά τη διάρκεια της FP1 στο Chang International Circuit μπορεί ο Bautista να ήταν ο αναβάτης με την λιγότερη εμπειρία, όμως κατάφερε να προσαρμοστεί αρκετά γρήγορα. Μετά από 19 γύρους στην πίστα απέκτησε τον ίδιο ρυθμό με τον περσινό πρωταθλητή, Jonathan Rea και στον 20ο του γύρο τέθηκε επικεφαλής των χρονομετρημένων. Ο team mate του Bautista, ο Ουαλός Chaz Davies ξεκίνησε τις δοκιμές του έχοντας καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά με τον προηγούμενο αγώνα και βρέθηκε εντός της πεντάδας για το μεγαλύτερο διάστημα, όμως εν τέλει κατέληξε όγδοος.

Ο Jonathan Rea που πέρυσι είχε κερδίσει το ένα σκέλος του αγώνα σ’ αυτή την πίστα, βρέθηκε πίσω απ’ τον Bautista παρά το γεγονός ότι οι χρόνοι του συγκριτικά με τους περσινούς χρόνους της FP1 ήταν ταχύτεροι. Ο Leon Haslam απ’ την πλευρά του δεν κατάφερε να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα αλλά οριακά μπήκε εντός δεκάδας.

Οι αναβάτες της Yamaha είχαν μία καλή συνολικά ημέρα με καλύτερη επίδοση την τρίτη θέση του van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), που έκανε έναν εξαιρετικό γύρο πριν το τέλος της FP1, ενώ ο ομόσταβλός του Alex Lowes ήρθε έκτος.

Ο περσινός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati, Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) ξεκίνησε δυναμικά τις δοκιμές και αντάλλαξε τα πρώτα πυρά με τους κορυφαίους αναβάτες του πίνακα των χρονομετρήσεων, όμως κατέληξε στην τέταρτη θέση, ολοκληρώνοντας 15 γύρους. Ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) κατέλαβε την έβδομη θέση με τη διαφορά του απ’ τον πρώτο να περιορίζεται κάτω από δύο δευτερόλεπτα.

Ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) αποτέλεσε τον κορυφαίο αναβάτη της γερμανικής εταιρείας ολοκληρώνοντας την πεντάδα. Εστίασε τις δοκιμές του στην ρύθμιση του πλαισίου της μοτοσυκλέτας του ώστε να την κάνει όσο το δυνατόν πιο σταθερή στην ευθεία. Ο Markus Reiterberger βρέθηκε εκτός της δεκάδας καταλαμβάνοντας την 13η θέση.

Η εργοστασιακή ομάδα της Honda, δεν κατάφερε να βρεθεί εντός της δεκάδας με τους αναβάτες της, Leon Camier και Ryuichi Kiyonari να καταλαμβάνουν τη 12η και 14η θέση αντίστοιχα. Ο Eugene Laverty (Team Goeleven) βρέθηκε μπροστά απ’ τον Haslam στον πίνακα των χρονομετρήσεων, ερχόμενος ένατος.

Στην FP2 ο Alvaro Bautista φαίνεται πως κατάφερε να ρυθμίσει ακόμη καλύτερα τη μοτοσυκλέτα του και να συνεχίσει την κυριαρχία του, ρίχνοντας περαιτέρω τους χρόνους του. Ο Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati) κατέβηκε κατά τρεις θέσεις στον πίνακα των χρονομετρήσεων συγκριτικά με την FP1, βγαίνοντας απ’ τη δεκάδα ,ερχόμενος 11ος.

Την ίδια τακτική ακολούθησε και ο Rea -όπως όλοι οι αναβάτες- ψάχνοντας να βρει τις καλύτερες δυνατές ρυθμίσεις για την μοτοσυκλέτα του και βρέθηκε σε πολύ μικρή απόσταση πίσω απ’ τον Bautista, αγγίζοντας πρακτικά τον χρόνο του και δίνοντας ελπίδες για πλούσιο θέαμα στην διάρκεια του αγώνα. Εξίσου ο Haslam έδειξε εμφανή σημάδια βελτίωσης, καθώς κατάφερε να μειώσει αισθητά τους χρόνους του ανεβαίνοντας στην έβδομη θέση του πίνακα.

Ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) έκανε την έκπληξη, αποτελώντας τον πιο γρήγορο αναβάτη με YZF-R1, ενώ πίσω του ανέβηκε στην τέταρτη θέση, από την έκτη ο Lowes (GRT Yamaha WorldSBK Team). Η πεντάδα ολοκληρώθηκε απ’ τον van der Mark, ενώ το τρενάκι που είχαν δημιουργήσει τα YZF-R1 ολοκληρώθηκε με τον Melandri να καταλαμβάνει την έκτη θέση στον πίνακα. Ως εκ τούτου η Yamaha με τα τωρινά δεδομένα δείχνει πως μπορεί να γίνει άκρως ανταγωνιστική στους αγώνες του σαββατοκύριακου, αν και τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί σίγουρο καθώς όλα μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή.

Ο Leon Camier κατάφερε να τοποθετήσει την Moriwaki Althea Honda εντός της δεκάδας, παίρνοντας την ένατη θέση, ενώ ο Ιάπωνας ομόσταβλός του,Ryuichi kiyonari αν και κατάφερε να βελτιώσει τους χρόνους του βρέθηκε δυο θέσεις πιο κάτω στην 16η συγκριτικά με τα δοκιμαστικά της FP1.

Αντιστοίχως ο Tom Sykes, βρέθηκε πέντε θέσεις πιο κάτω, μπαίνοντας στην τελευταία θέση της δεκάδας, ενώ αντίθετα ο team mate του Markus Reiterberger, κατάφερε να βελτιωθεί έστω και οριακά ανεβαίνοντας κατά μία θέση, στην 12η.

Χρόνοι των δοκιμών:

FP1:

  1. Alvaro Bautista (ARUBA.IT Racing – Ducati) 1:33,089
  2. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1:33,288
  3. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) 1:33,911
  4. Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) 1:34,025
  5. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1:34,029
  6. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) 1:34,150

FP2:

  1. Alvaro Bautista (ARUBA.IT Racing – Ducati) 1:32,971
  2. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1:33,269
  3. Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) 1:33,465
  4. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) 1:33,550
  5. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) 1:33,562
  6. Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) 1:33,624
Ετικέτες

Bimota - Επιστρέφει στα Motul WSBK το 2025!

Με κινητήρα από το ZX-10RR, αλλά με διαφορετικό πλαίσιο - Ένα βήμα παραπάνω από την πρακτική του Pierer Group στο MotoGP
motomagBimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

24/4/2024

Η Bimota, μετά από πολλά χρόνια απουσίας από το Παγκόσμιο αγωνιστικό στερέωμα, επιστρέφει μέσω της συνεργασίας της με την Kawasaki στα Motul WSBK το 2025, με το πλαίσιο να είναι ιταλικής κατασκευής, ενώ ο κινητήρας -και τα περισσότερα μέλη της ομάδας- θα προέρχονται από το Akashi.

Οι παλαιότεροι θα γνωρίζουν ότι η Bimota δεν είναι άσχετη με τους αγώνες μοτοσυκλέτας, μετρώντας ήδη από το 1980, εφτά μόλις χρόνια μετά την ίδρυσή της, το πρώτο της Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στα 350 κυβικά, με τον Jon Ekerold να οδηγεί στην κορυφή μία δίχρονη, δικύλινδρη Bimota YB3. Η επιτυχία συνεχίστηκε το 1987 με τον θρύλο Virginio Ferrari καβάλα στο YB4R να κατακτά το πρωτάθλημα στην κατηγορία TT Formula 1. Το 1988 ήταν η χρονιά που το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK έκανε την εμφάνισή του, με τους Davide Tardozzi και Stephane Mertens να ανεβαίνουν 7 φορές συνολικά στο πρώτο σκαλί του βάθρου, στην παρθενική χρονιά του WSBK. Μετά από κάποια χρόνια αγωνιστικής ανομβρίας, ο ταλαντούχος εκλιπών Anthony Gobert με ένα SB8R είδε πρώτος την καρό σημαία στο υγρό Philip Island, το 2000.

Bimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025

Μετά από 25 χρόνια, η Bimota σε συνεργασία με την Kawasaki επανέρχεται στο Παγκόσμιο στερέωμα των αγώνων, ξεκινώντας από τη σεζόν του 2025. Το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας, που ακόμα δεν έχει εμφανιστεί, θα είναι της Bimota, σχεδιασμένο εντός των εγκαταστάσεών της, με τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα να έρχεται από το Ninja ZX-10RR. Και όχι μόνο αυτός, καθώς πολλά μέλη από την εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki KRT θα μεταπηδήσουν στο box της Bimota. Ένα ορόσημο για την Kawasaki Racing Team, η οποία μετρά σχεδόν σαράντα χρόνια αγωνιζόμενη με μοτοσυκλέτες που μπορείς να αγοράσεις στην πλησιέστερη αντιπροσωπεία.

Η ονομασία της νέας ομάδας θα είναι "Bimota by Kawasaki Racing Team", όχι μόνο εξαιτίας της πράσινης ιστορίας στον θεσμό των Motul WSBK, αλλά και χάρη στο μειοψηφικό πακέτο του 49,9%της Bimota, το οποίο ανήκει στο Akashi από το 2019. Όπως είναι λογικό, ένας βασικός στόχος για τη δημιουργία της νέας ομάδας είναι η διαφήμιση της Bimota, καθώς μέσα από τους αγώνες θα μπορέσει να προωθήσει καλύτερα τις μοτοσυκλέτες της (και πρώτα απ' όλα κάποια μελλοντική replica της αγωνιστικής της μοτοσυκλέτας), αγγίζοντας ένα ευρύτερο κοινό. Με τη σειρά του, η αύξηση της δημοφιλίας της ιταλικής εταιρείας που κατασκευάζει μοτοσυκλέτες-έργα τέχνης στο χέρι, με εξαιρετική προσοχή στην λεπτομέρεια, αναμένεται να φέρει γενικότερη αύξηση στις πωλήσεις μοτοσυκλετών Bimota και περισσότερα έσοδα στα ταμεία.

Bimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025

Το επόμενο λογικό βήμα λοιπόν έγινε, από την στιγμή που η Kawasaki απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο της ιταλικής εταιρείας. Σε αντίθεση με το παρελθόν, αυτή την φορά η Bimota έχει ισχυρότερη οικονομική επιφάνεια, χάρη στην στήριξη του Akashi. Ταυτόχρονα, η τεχνογνωσία των πράσινων, οι οποίοι μετρούν ήδη 7 Παγκόσμιους τίτλους, θα αποτελέσει σημαντικό υποστηρικτικό παράγοντα, γλιτώνοντας χρόνο, κόπο και χρήμα από την δημιουργία ενός τμήματος R&D από το μηδέν.

Bimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025

Αν και η αγωνιστική μοτοσυκλέτα της Bimota δεν έχει ακόμα παρουσιαστεί, δεν περιμένουμε να δούμε στις πίστες το ιδιόρρυθμο hub-steering μπροστινό του εργοστασίου από το Rimini. Αν και με πολλά πλεονεκτήματα, το βασικό μειονέκτημα της απουσίας σωστής πληροφόρησης τέτοιου είδους συστημάτων διεύθυνσης για το τι ακριβώς συμβαίνει κάτω από τον μπροστινό τροχό, έχει αφήσει το πιο απλό κατασκευαστικά τηλεσκοπικό πιρούνι να κυριαρχήσει στους αγώνες.

Ετικέτες