Motul WSBK: Κυρίαρχος ο Bautista, δυνατά τα Yamaha!

Οι πρώτες δοκιμές
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

15/3/2019

Αμέσως μετά τον εναρκτήριο αγώνα του πρωταθλήματος στην Αυστραλία όπου είδαμε τον Bautista να στέφεται νικητής με περίσσεια ευκολία ακολούθησε ένας μικρός πανικός. Ο λόγος ήταν η μεγάλη απόσταση που είχε απ’ τον δεύτερο (τον Rea) με αποτέλεσμα πολλοί να θίξουν το θέμα των κανονισμών σχετικά με τον περιορισμό των στροφών κι αν η FIM εφάρμοζε -και πότε- κάποιο όριο στην νέα V4R ώστε να την φέρει πιο κοντά στις υπόλοιπες, όπως είχε πράξει με την Kawasaki. Βέβαια ο περισσότερος κόσμος ξεχνά πως η ανάγκη να περιοριστεί η κυριαρχία του συνδυασμού Rea και Kawasaki προέκυψε έπειτα από την μεγάλη σε διάρκεια κυριαρχία τους. Τώρα που έχουν ξεκινήσει τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά στην πίστα της Ταϊλάνδης, τα πρώτα δεδομένα υπονοούν πως τα πράγματα ίσως και να μην είναι όπως ήταν στον πρώτο αγώνα και ίσως δεν πρέπει να βιαζόμαστε σχετικά με την εφαρμογή ενός κανονισμού που εξ αρχής δημιουργήθηκε με βάση τις συγκυρίες της περασμένης σεζόν.

Κατά τη διάρκεια της FP1 στο Chang International Circuit μπορεί ο Bautista να ήταν ο αναβάτης με την λιγότερη εμπειρία, όμως κατάφερε να προσαρμοστεί αρκετά γρήγορα. Μετά από 19 γύρους στην πίστα απέκτησε τον ίδιο ρυθμό με τον περσινό πρωταθλητή, Jonathan Rea και στον 20ο του γύρο τέθηκε επικεφαλής των χρονομετρημένων. Ο team mate του Bautista, ο Ουαλός Chaz Davies ξεκίνησε τις δοκιμές του έχοντας καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά με τον προηγούμενο αγώνα και βρέθηκε εντός της πεντάδας για το μεγαλύτερο διάστημα, όμως εν τέλει κατέληξε όγδοος.

Ο Jonathan Rea που πέρυσι είχε κερδίσει το ένα σκέλος του αγώνα σ’ αυτή την πίστα, βρέθηκε πίσω απ’ τον Bautista παρά το γεγονός ότι οι χρόνοι του συγκριτικά με τους περσινούς χρόνους της FP1 ήταν ταχύτεροι. Ο Leon Haslam απ’ την πλευρά του δεν κατάφερε να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα αλλά οριακά μπήκε εντός δεκάδας.

Οι αναβάτες της Yamaha είχαν μία καλή συνολικά ημέρα με καλύτερη επίδοση την τρίτη θέση του van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), που έκανε έναν εξαιρετικό γύρο πριν το τέλος της FP1, ενώ ο ομόσταβλός του Alex Lowes ήρθε έκτος.

Ο περσινός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati, Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) ξεκίνησε δυναμικά τις δοκιμές και αντάλλαξε τα πρώτα πυρά με τους κορυφαίους αναβάτες του πίνακα των χρονομετρήσεων, όμως κατέληξε στην τέταρτη θέση, ολοκληρώνοντας 15 γύρους. Ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) κατέλαβε την έβδομη θέση με τη διαφορά του απ’ τον πρώτο να περιορίζεται κάτω από δύο δευτερόλεπτα.

Ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) αποτέλεσε τον κορυφαίο αναβάτη της γερμανικής εταιρείας ολοκληρώνοντας την πεντάδα. Εστίασε τις δοκιμές του στην ρύθμιση του πλαισίου της μοτοσυκλέτας του ώστε να την κάνει όσο το δυνατόν πιο σταθερή στην ευθεία. Ο Markus Reiterberger βρέθηκε εκτός της δεκάδας καταλαμβάνοντας την 13η θέση.

Η εργοστασιακή ομάδα της Honda, δεν κατάφερε να βρεθεί εντός της δεκάδας με τους αναβάτες της, Leon Camier και Ryuichi Kiyonari να καταλαμβάνουν τη 12η και 14η θέση αντίστοιχα. Ο Eugene Laverty (Team Goeleven) βρέθηκε μπροστά απ’ τον Haslam στον πίνακα των χρονομετρήσεων, ερχόμενος ένατος.

Στην FP2 ο Alvaro Bautista φαίνεται πως κατάφερε να ρυθμίσει ακόμη καλύτερα τη μοτοσυκλέτα του και να συνεχίσει την κυριαρχία του, ρίχνοντας περαιτέρω τους χρόνους του. Ο Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati) κατέβηκε κατά τρεις θέσεις στον πίνακα των χρονομετρήσεων συγκριτικά με την FP1, βγαίνοντας απ’ τη δεκάδα ,ερχόμενος 11ος.

Την ίδια τακτική ακολούθησε και ο Rea -όπως όλοι οι αναβάτες- ψάχνοντας να βρει τις καλύτερες δυνατές ρυθμίσεις για την μοτοσυκλέτα του και βρέθηκε σε πολύ μικρή απόσταση πίσω απ’ τον Bautista, αγγίζοντας πρακτικά τον χρόνο του και δίνοντας ελπίδες για πλούσιο θέαμα στην διάρκεια του αγώνα. Εξίσου ο Haslam έδειξε εμφανή σημάδια βελτίωσης, καθώς κατάφερε να μειώσει αισθητά τους χρόνους του ανεβαίνοντας στην έβδομη θέση του πίνακα.

Ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) έκανε την έκπληξη, αποτελώντας τον πιο γρήγορο αναβάτη με YZF-R1, ενώ πίσω του ανέβηκε στην τέταρτη θέση, από την έκτη ο Lowes (GRT Yamaha WorldSBK Team). Η πεντάδα ολοκληρώθηκε απ’ τον van der Mark, ενώ το τρενάκι που είχαν δημιουργήσει τα YZF-R1 ολοκληρώθηκε με τον Melandri να καταλαμβάνει την έκτη θέση στον πίνακα. Ως εκ τούτου η Yamaha με τα τωρινά δεδομένα δείχνει πως μπορεί να γίνει άκρως ανταγωνιστική στους αγώνες του σαββατοκύριακου, αν και τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί σίγουρο καθώς όλα μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή.

Ο Leon Camier κατάφερε να τοποθετήσει την Moriwaki Althea Honda εντός της δεκάδας, παίρνοντας την ένατη θέση, ενώ ο Ιάπωνας ομόσταβλός του,Ryuichi kiyonari αν και κατάφερε να βελτιώσει τους χρόνους του βρέθηκε δυο θέσεις πιο κάτω στην 16η συγκριτικά με τα δοκιμαστικά της FP1.

Αντιστοίχως ο Tom Sykes, βρέθηκε πέντε θέσεις πιο κάτω, μπαίνοντας στην τελευταία θέση της δεκάδας, ενώ αντίθετα ο team mate του Markus Reiterberger, κατάφερε να βελτιωθεί έστω και οριακά ανεβαίνοντας κατά μία θέση, στην 12η.

Χρόνοι των δοκιμών:

FP1:

  1. Alvaro Bautista (ARUBA.IT Racing – Ducati) 1:33,089
  2. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1:33,288
  3. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) 1:33,911
  4. Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) 1:34,025
  5. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1:34,029
  6. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) 1:34,150

FP2:

  1. Alvaro Bautista (ARUBA.IT Racing – Ducati) 1:32,971
  2. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1:33,269
  3. Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) 1:33,465
  4. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) 1:33,550
  5. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) 1:33,562
  6. Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) 1:33,624
Ετικέτες

WSBK Ο Razgatlioglu ξεπέρασε Fogarty και Haga σε pole και ταχύτερους γύρους – O πόλεμος των στατιστικών

Ο Mr.Endo γράφει ιστορία με νίκες-ορόσημα, ενώ η Ducati γίνεται η πρώτη κατασκευάστρια με 1000 συμμετοχές στο WorldSBK
WSBK Balaton Statistics
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

31/7/2025

Στον πρώτο γύρο του WorldSBK στην Ουγγαρία από το 1990 και στο ντεμπούτο της πίστας Balaton Park στο πρωτάθλημα, ο Toprak Razgatlioglu κατέκτησε την 1000ή κούρσα της ιστορίας και άφησε πίσω του δύο θρύλους στα στατιστικά, τον Carl Fogarty στις pole και τον Noriyuki Haga στους ταχύτερους γύρους. Παράλληλα, ο Sam Lowes πανηγύρισε το πρώτο του βάθρο σε κανονικό αγώνα, ενώ η Ducati μπήκε σε ένα μοναδικό club.

Το MOTUL FIM Superbike World Championship γιόρτασε τους 1000 αγώνες στο Tissot Superpole Race της Ουγγαρίας, με τον Razgatlioglu να γράφει ιστορία και να επιβεβαιώνει τον τίτλο του “κυνηγού των milestone”. Η Ducati έγινε η πρώτη κατασκευάστρια που συμπληρώνει 1000 συμμετοχές “κλέβοντας” την διάκριση από την  Kawasaki σταμάτησε προσωρινά στις 999, καθώς ο Garrett Gerloff κρίθηκε ακατάλληλος να τρέξει μετά τον πρώτο αγώνα.

Ο Toprak είναι ο μόνος στην ιστορία που έχει κερδίσει και τα τρία τελευταία «στρογγυλά» ορόσημα: τον 800ό αγώνα με την Kawasaki, τον 900ό με τη Yamaha και τον 1000ό με την BMW.

WSBK Balaton Statistics

Στα στατιστικά-κλειδιά από την Ουγγαρία:

499: Η Ιταλία απέχει μόλις ένα βάθρο από το να φτάσει τα 500 στην ιστορία του WSBK.

120: Ο Alvaro Bautista έφτασε τα 120 βάθρα.

83: Bautista και Razgatlioglu έχουν μοιραστεί το βάθρο 83 φορές, δύο λιγότερες από το ρεκόρ Rea–Razgatlioglu.

59-61: Στον πρώτο αγώνα, ο Toprak ξεπέρασε τον Haga στους ταχύτερους γύρους (59) και έφτασε ήδη τους 61.

44: Ο Nicolò Bulega έχει 44 βάθρα σε 60 αγώνες (ποσοστό 73,3%).

38: Ο Andrea Locatelli έγινε ο αναβάτης με τις περισσότερες 4ες θέσεις πίσω μόνο από Rea (39) και Alex Lowes (45).

22: Ο Toprak ξεπέρασε τον Carl Fogarty στις pole (22 έναντι 21).

15: Έχει κερδίσει σε 15 διαφορετικές πίστες – ισοφάρισε Polen και Bautista, με το ρεκόρ Rea να είναι 22.

15: Οι 15 νίκες του φέτος είναι η δεύτερη καλύτερη σεζόν του μετά το 2024 (18 νίκες).

13: Ο Bulega τερμάτισε 13ος στο Superpole Race, η χειρότερη θέση του όταν τερματίζει.

10: Ο Toprak έχει πλέον 10 hat-trick νικών, ισοφαρίζοντας τον Bautista.

9: Είναι σερί με 9 συνεχόμενες νίκες. Στο Aragón μπορεί να ισοφαρίσει το ρεκόρ του (13) και να το ξεπεράσει στη Magny-Cours – αν και δεν έχει κερδίσει ποτέ εκεί, ενώ η BMW από το 2013.

4-1: Ο Sam Lowes πήρε τα 3ο και 4ο βάθρα του στο WSBK, με το τέταρτο να είναι το πρώτο του σε κανονικό σκέλος.

Ο γύρος της Ουγγαρίας δεν ήταν απλά γιορτή για το WorldSBK, αλλά και επιβεβαίωση ότι ο Toprak Razgatlioglu συνεχίζει να γράφει ιστορία.