Η Yamaha R1 "Piro" Replica σε δημοπρασία

Φόρος τιμής στον Pirovano
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

22/10/2020

Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, τα Motul WSBK επέστρεψαν στην πίστα του Estoril στην Πορτογαλία για πρώτη φορά μετά από κάτι περισσότερο από ένα τέταρτο το αιώνα. Πριν από 27 χρόνια, η συγκεκριμένη πίστα ήταν και πάλι το σκηνικό για το φινάλε της σεζόν, όπου ο Fabrizio Pirovano πήρε την 10η και τελευταία του νίκη στο Πρωτάθλημα, σε έναν αγώνα που είχε διακοπεί λόγω της βροχής.

Για να τιμήσει αυτόν τον μεγάλο, αδικοχαμένο αναβάτη, η Yamaha ετοίμασε ένα σπέσιαλ R1 "Piro" Replica, το οποίο έκανε ένα τιμητικό γύρο στην πίστα. Η μοτοσυκλέτα χρησιμοποίησε ως βάση της ένα Yamaha R1 2020 και δημιουργήθηκε από την Yamaha Motor Europe, βαμμένη στον συνδυασμό του ροζ και του άσπρου, όπως το YZF 750SP με το οποίο κατέκτησε τη νίκη ο Pirovano το 1993.

Την μοτοσυκλέτα την οδήγησε ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής GP και αγωνιζόμενος στα WSBK, Alessandro Gramigni, ο οποίος ήταν στενός φίλος του Pirovano. Φυσικά, η οικογένεια του Fabrizio ήταν καλεσμένη στον αγώνα και στάθηκαν μαζί με τον Gramigni στην σχάρα εκκίνησης, πριν τον τιμητικό γύρο.

Μετά τον αγώνα, η μοτοσυκλέτα έχει τεθεί προς δημοπρασία online και όλα τα έσοδα θα διατεθούν στο ίδρυμα Fondazione Oncologia Niguarda Onlus που πραγματοποιεί έρευνες κατά του καρκίνου, και το οποίο στηρίζει η οικογένεια του Pirovano μετά τον θάνατό του.

Με καταγωγή από το Biassono της Λομβαρδίας, ο Fabrizio ήταν τακτικός "επισκέπτης" του βάθρου στα πρώτα χρόνια του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbikes, ενώ τερμάτισε δεύτερος στην βαθμολογία το 1988, την πρώτη χρονιά διεξαγωγής του, με την Yamaha. Το 1990 ήταν ξανά δεύτερος με πέντε νίκες, δύο εξ αυτών στην Monza. Δύο χρόνια αργότερα επανέλαβε τις νίκες του στην ιταλική πίστα, παίρνοντας το προσωνύμιο "ο Βασιλιάς της Monza".

Την τελευταία του και πιο εντυπωσιακή νίκη, την έκανε –όπως γράψαμε και παραπάνω- στο βρεγμένο Estoril. Μετά την εκκίνηση έμεινε στις πιο πίσω θέσεις, αλλά με ένα ρεσιτάλ οδήγησης και με αρκετές μάχες με τους Falappa και Bontempi, κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία.

Το 1997 μεταπήδησε στην κατηγορία Supersport, παίρνοντας το Πρωτάθλημα της επόμενη χρονιά. Το 2006 αποσύρθηκε από την ενεργό δράση και δυστυχώς απεβίωσε το 2016, μετά από μια μακρά μάχη με τον καρκίνο.

Η δημοπρασία της R1 "Piro" Replica ξεκινά από σήμερα και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 1η Νοεμβρίου στις 13:00 ώρα Ελλάδος. Η μοτοσυκλέτα θα πουληθεί στην μεγαλύτερη προσφορά που θα γίνει και ο επόμενος ιδιοκτήτης της μπορεί να επιλέξει αν θα του παραδοθεί σε πλήρως αγωνιστική μορφή, όπως ήταν για τον τιμητικό γύρο στο Estoril, ή αν θα έχει τοποθετημένο τον εξοπλισμό δρόμου, με τα βαμμένα φαίρινγκ, την αγωνιστική εξάτμιση της Akrapovič και τα σλικ ελαστικά της Pirelli να του παραδοθούν ως ξεχωριστό κιτ.

Ετικέτες

Motul WSBK: Επίσημα τέλος το Phillip Island – Σε νέα πίστα στην Αυστραλία από το 2028

Το γνωρίζαμε από τον Φεβρουάριο, τώρα είναι πλέον επίσημο
the bend
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

19/6/2026

Τα άσχημα μαντάτα για την ιστορική πίστα της Αυστραλίας, Phillip Island, συνεχίζονται. Μετά την απώλεια του MotoGP, που επισημοποιήθηκε τον Φλεβάρη, κυκλοφορούσαν πολλές φήμες περί αντικατάστασης της πίστας και στο καλεντάρι του WSBK, χωρίς ωστόσο να έχει οριστικοποιηθεί κάτι σχετικό.

Αυτό συνέβη σήμερα, Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026, καθώς τις πρώτες πρωινές ώρες εκδόθηκε επίσημη ανακοίνωση από τους διοργανωτές του WSBK. Σύμφωνα με αυτή, “το Motul FIM Superbike World Championship θα ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στην Αυστραλία από το 2028, με την πίστα The Bend να φιλοξενεί τον αυστραλιανό γύρο με πολυετή συμφωνία. Χτισμένο στη νότια Αυστραλία, το Shell V-Power Motorsport Park at The Bend θα ενταχθεί στο ημερολόγιο του WSBK από την 41η χρονιά του πρωταθλήματος και εφεξής.”

Το WSBK απλώς επιβεβαιώνει σήμερα αυτό που ήδη γνωρίζαμε από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η αποχώρηση του MotoGP, πρωτάθλημα που μοιράζεται τους ίδιους διοργανωτές με το WSBK, οπότε εύλογα τα όποια προβλήματα έβλεπαν στο Phillip Island θα αφορούσαν και τους δύο αγωνιστικούς θεσμούς.

Ως γνωστόν, το MotoGP οδεύει προς μια νέα πίστα σε δημόσιους δρόμους (street circuit) που θα στηθεί στην Αδελαΐδα, ενώ στο μεσοδιάστημα θα χρησιμοποιήσει την πίστα The Bend, την ίδια στην οποία μετακομίζει τώρα και το WSBK.

Ο αγώνας του Phillip Island την επόμενη χρονιά (2027) θα είναι ο τελευταίος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes.

Ετικέτες