FIM / Dorna - Νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών αποκλειστικά για γυναίκες

Το 2024 η έναρξη του πρωταθλήματος που θα διεξαχθεί με μοτοσυκλέτες του ίδιου κατασκευαστή
FIM Women's Motorcycle World Championship
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/5/2023

Στην πίστα της Jerez, είχαμε την ανακοίνωση των FIM και Dorna για το νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών της FIM. Στόχος είναι να διευκολύνει την πρόσβαση των γυναικών στους αγώνες μοτοσυκλέτας, και να δημιουργήσει μια νέα πλατφόρμα εκπροσώπησης τους.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών για τις γυναίκες αναμένεται να ξεκινήσει το 2024 και θα διεξάγεται παράλληλα με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MOTUL FIM Superbike. Στόχος όλων είναι η πρώτη σεζόν να περιλαμβάνει έξι γύρους, με δύο αγώνες ανά γύρο. Ο προμηθευτής μοτοσυκλετών για το νέο αυτό πρωτάθλημα θα είναι ένας και αυτός θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνω, ενώ για την ώρα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα ούτε ο τύπος, ούτε ο κυβισμός των μοτοσυκλετών του Πρωταθλήματος, αν και οι πρώτες δηλώσεις κάνουν λόγο για Supersport κυβισμό ως το πιο πιθανό φορμά. Κάποιες πρώτες εικασίες για τη μοτοσυκλέτα του θεσμού περιλαμβάνουν τις Yamaha R7, Aprilia RS660, και Kawasaki Ninja 650. 

Ana Carrasco

Θυμίζουμε πως το 2018 η Ana Carrasco έγινε η μόνη γυναίκα που κατάφερε, αγωνιζόμενη απέναντι στους άντρες, να πάρει Παγκόσμιο Πρωτάθλημα σε θεσμό αγώνων μοτοσυκλέτας στην άσφαλτο, όμως τώρα FIM & Dorna θέλουν να προσελκύσουν πολλές περισσότερες γυναίκες στους αγώνες μοτοσυκλέτας, με έναν πιο φιλικό και στοχευμένο σε εκείνες θεσμό.

FIM Women's Motorcycle World Championship

Ο Jorge Viegas, Πρόεδρος της FIM δήλωσε: “Είναι η πρώτη φορά από το 1904 που θα υπάρχει την επόμενη χρονιά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών Γυναικών της FIM. Το σκεφτήκαμε καλά, ενώ είχαμε και αρκετά αιτήματα για έναν τέτοιο θεσμό. Το σχέδιό μας είναι να έχουμε έξι αγώνες στην Ευρώπη, ενώ θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για τον προμηθευτή των μοτοσυκλετών, που θα είναι κοινός για όλες τις συμμετέχουσες. Θα προσπαθήσουμε να έχουμε γυναίκες από όλο τον κόσμο σε αυτό το νέο Πρωτάθλημα που θέλουμε να αναδειχθεί σε κορωνίδα του σπορ για τις γυναίκες, και όχι απλώς μια ενδιάμεση κατηγορία για να μεταβούν οι συμμετέχουσες σε άλλο θεσμό. Επιθυμούμε να δούμε το Πρωτάθλημα να μπορεί να στηρίξει οικονομικά τις γυναίκες που θα συμμετέχουν, ως επαγγελματίες.”

Ο Gregorio Lavilla, εκτελεστικός διευθυντής του WorldSBK με τη σειρά του ανέφερε: "Όταν ενημερώθηκα για αυτό το σχέδιο και τις δυνατότητές του, έδειξα μεγάλο ενδιαφέρον και είχα μεγάλο ενθουσιασμό. Επί του παρόντος, σκεφτήκαμε ότι ο θεσμός του World Superbike θα μπορούσε να είναι ένα από τα μέρη για να ξεκινήσει αυτή η ιδέα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι θα διεξαχθεί μόνο εκεί. Είναι στο χέρι της Dorna, και θα δούμε πώς θα εξελιχθεί. Δεν έχουμε ακόμα σχεδιάσει όλες τις λεπτομέρειες, καθώς το project εξελίσσεται συνεχώς. Είναι σημαντικό να διευρύνουμε τις διαθέσιμες ευκαιρίες, και το νέο Πρωτάθλημα αποτελεί μεγάλη πρόκληση, όμως πρέπει να είμαστε περήφανοι που μπορούμε να προσφέρουμε αυτή την ευκαιρία. Στο τέλος της σεζόν θα ήθελα να δω μια καλή εξέλιξη για τον εν λόγω θεσμό ώστε να έχουμε περισσότερες αγωνιζόμενες στο μέλλον. Η καλύτερη αρχή είναι μια ‘μονομάρκα’, με μοτοσυκλέτες του ίδιου κατασκευαστή, ενώ παρόλο που ακόμα δεν έχουμε συμφωνήσει στις τελικές λεπτομέρειες, αναμένουμε κυβισμό κοντά σε εκείνο της Supersport κατηγορίας.”

Η Françoise Emery, CEO της FIM δήλωσε: "Δημιουργήσαμε μια επιτροπή για τις γυναίκες στους αγώνες μοτοσυκλετών εδώ και είκοσι χρόνια, οπότε δεν είναι πραγματικά κάτι καινούργιο στη FIM. Προσπαθούμε να προωθήσουμε και να υποστηρίξουμε τις γυναίκες στους αγώνες μοτοσυκλέτας. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να προσφέρουμε στις γυναίκες αγωνιζόμενες όλες τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες ώστε να βρεθούν σε επαγγελματικό επίπεδο στους αγώνες πίστας. Έχουμε ήδη πρωταθλήματα στο Motocross, στο Enduro και στο Trial, ενώ τώρα είμαστε στην ευχάριστη θέση να ξεκινήσουμε ένα γυναικείο πρωτάθλημα στην άσφαλτο."

Ο Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Sports σχολίασε: "Συνηθίζουμε να κάνουμε ανακοινώσεις σε έκτακτες συνεντεύξεις τύπου, και η σημερινή είναι πραγματικά έκτακτη! Μετά από πολλή σκέψη, πήραμε μια απόφαση μαζί με τη FIM, απόφαση που είναι πολύ σημαντική τόσο για εμάς όσο και για το μέλλον του κόσμου της μοτοσυκλέτας.”

FIM Women's Motorcycle World Championship
Ετικέτες

Motul WSBK - Ο Tito Rabat παραμένει στην Kawasaki Puccetti Racing για το 2024

Για πρώτη φορά ο Ισπανός θα αγωνιστεί μία ολόκληρη σεζόν με την ομάδα της Kawasaki
motomagMotul WSBK – Ο Tito Rabat παραμένει στην Kawasaki Puccetti Racing για το 2024
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

22/12/2023

Η Kawasaki Puccetti Racing ανακοίνωσε την συνέχιση της συνεργασίας με τον Tito Rabat για το 2024, με την υπογραφή ενός συμβολαίου διάρκειας ενός χρόνου, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον Ισπανό να αγωνιστεί για πρώτη φορά μία ολόκληρη σεζόν, καθώς πέρυσι ήρθε στα μέσα της σεζόν στην ομάδα, ως αντικαταστάτης του Sykes.

Όταν το 2021 ο Tito Rabat αποφάσισε να μεταπηδήσει από τα MotoGP στα WSBK, κατάφερε να αγωνιστεί για 9 γύρους με την Kawasaki, ενώ το 2022 συμμετείχε μόνο στον γύρο του Misano με την ομάδα του Manuel Puccetti. Για το 2023 ο Tito έδωσε το παρών σε 21 συνολικά αγώνες με τα χρώματα της Puccetti, μετά το σπάσιμο του συμβολαίου μεσούσης της χρονιάς με τον Tom Sykes.

Γεννημένος στη Βαρκελώνη στις 25 Μαΐου 1989, ο 34χρονος Tito Rabat έκανε αισθητή την παρουσία του για πρώτη φορά το 2005 στο CEV στην κατηγορία των 125 κυβικών. Τα καλά του αποτελέσματα τον έφεραν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα GP, όπου αγωνίστηκε στην ίδια κατηγορία. Στην συνέχεια μεταπήδησε στη Moto2 κατηγορία, με τον Rabat να κατακτά το Πρωτάθλημα το 2014, προτού περάσει στη μεγάλη κατηγορία των MotoGP το 2016. Το 2021 κατευθύνθηκε στα WSBK, ενώ το 2022 τον είδαμε να κυριαρχεί στο ισπανικό πρωτάθλημα SBK.

Motul WSBK – Ο Tito Rabat παραμένει στην Kawasaki Puccetti Racing για το 2024

Για το 2024 ο Rabat υπέγραψε ένα μονοετές συμβόλαιο με την Kawasaki Puccetti Racing, με την νέα χρονιά να είναι η πρώτη του ολοκληρωμένη στο Πρωτάθλημα -αν δεν τον διώξει κι αυτόν στα μέσα της χρονιάς η ομάδα όπως έκανε με τον Sykes... Αυτό σημαίνει ότι θα συμμετέχει και στις χειμερινές δοκιμές στις 24-25 Ιανουαρίου στην Jerez αλλά και σε αυτές στις 29-30 Ιανουαρίου στο Portimao, προτού ταξιδέψει κάτω από τον Ισημερινό, στην Αυστραλία για τον πρώτο γύρο του 2024 στις 23-25 Φεβρουαρίου.

Ο Manuel Puccetti δείχνει να έχει μεγάλες προσδοκίες από τον “νέο” αναβάτη του, καθώς όπως δήλωσε στόχος είναι η πρώτη δεκάδα σε κάθε γύρο. Από την μεριά του ο Tito Rabat νιώθει προφανώς πολύ χαρούμενος που θα μπορέσει να έχει μία ολοκληρωμένη σεζόν με την ομάδα, της οποίας είναι μέλος από το 2021.

Ετικέτες