Η GRT Yamaha ανεβαίνει κατηγορία!

Με παρουσία πλέον και στα Motul SBK
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/11/2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul SBK όπως και του MotoGP, βρίσκονται ενώπιον πολλών αλλαγών όσον αφορά τη σύσταση των ομάδων για το 2019. Οι πρώτες αλλαγές ανακοινώθηκαν απ’ το καλοκαίρι με την έλευση του Alvaro Bautista στα SBK στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφήνοντας έτσι τον Marco Melandri χωρίς μοτοσυκλέτα καθώς δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιό του με το ιταλικό εργοστάσιο. Παράλληλα ο ερχομός της GRT Yamaha απ' τα WorldSSP στην μεγάλη κατηγορία δημιούργησε δύο νέες θέσεις για τους αναβάτες. Η μια ήταν ήδη κατοχυρωμένη απ' τον πρωταθλητή της Sandro Corterse, καθώς απ' του χρόνου θα αγωνίζεται με την YZF-R1, ενώ η δεύτερη αποτέλεσε το εισητήριο για τον Marco Melandi ώστε να παραμείνει στο πρωτάθλημα. Ο Ιταλός αναβάτης  είναι ένας απ’ τους έμπειρους αναβάτες των SBK, ενώ μετράει ήδη αρκετά χρόνια συνεργασίας με τη Yamaha. Ο Marco ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ιαπωνική εταιρεία το 2003 όταν αγωνίστηκε με τη μοτοσυκλέτα της στη κατηγορία των 250 κυβικών στα GP και στέφθηκε τότε ο νεαρότερος σε ηλικία πρωταθλητής της κατηγορίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα στη μεγάλη κατηγορία πήρε τα πρώτα του βάθρα. Το 2005 οι δρόμοι τους χωρίστηκαν, με τον Ιταλό αναβάτη να μεταβαίνει στην Movistar με την Honda, παίρνοντας τη πρώτη του νίκη στα MotoGP. Οι δρόμοι τους όμως ξαναδιαστραυρώθηκαν το 2011, στα WSBK πλέον, με τον Melandri να παίρνει την πρωτιά στην έναρξη του πρωταθλήματος, ενώ το ολοκλήρωσε με τέσσερις νίκες και 11 βάθρα.

Απ’ την πλευρά του ο Sandro Cortese εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ως πρωτοεμφανιζόμενος στο πρωτάθλημα κατακτώντας το και όσον αφορά τη πορεία του μέχρι στιγμής ανέφερε: "Το να πάρω το φετινό πρωτάθλημα στα WorldSSP και να μεταβώ στα WorldSBK με την GRT Yamaha Team είναι σαν να πραγματοποιώ ένα όνειρό μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι μέλος της ομάδας και παρά το γεγονός ότι είναι ένα μεγάλο βήμα, ανυπομονώ να έρθω αντιμέτωπος με την πρόκληση. Περιμένω πώς και πώς να οδηγήσω την Yamaha YZF-R1 για πρώτη φορά στη Jerez αργότερα αυτό το μήνα και να αρχίσω να εξοικειώνομαι μαζί της. Θα είναι σαν Χριστούγεννα για μένα, δεν έχω ξαναοδηγήσει τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα στο παρελθόν και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί που ανυπομονεί να πάρει το δώρο του. Η μοτοσυκλέτα απαιτεί καλύτερη φυσική κατάσταση απ’ ότι η YZF-R6 και με τρεις αγώνες κάθε σαββατοκύριακο αντί ενός, θα χρειαστεί σίγουρα να επενδύσω στην φυσική μου κατάσταση μες το χειμώνα ώστε να είμαι έτοιμος.” Ο Filippo Conti, ο διευθυντής της Yamaha GRT, αναφέρθηκε τόσο στην πορεία της ομάδας όσο και στην άποψή του για του αναβάτες δηλώνοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος που εισερχόμαστε στην μεγάλη κατηγορία με τη Yamaha, εκπληρώνοντας ένα όνειρό μου. Ξεκινήσαμε απ’ την WorldSSP και τώρα μεταφερόμαστε στην μεγάλη κατηγορία που είναι πολύ σημαντικό, τόσο για την ομάδα όσο και για το πρόγραμμα της Yamaha. Είναι ένα μεγάλο βήμα και θα χρειαστεί να μάθουμε απότομα κάνοντας το ντεμπούτο μας, όμως οι αναβάτες μας είναι πολύ έμπειροι. Δεν υπάρχουν πιο έμπειροι αναβάτες απ’ τον Marco, που ήταν πρωτοπόρος το 2011 στο πρώτο του πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία. Όσον αφορά τον Sandro που είναι η πρώτη του φορά στη μεγάλη κατηγορία, είναι ο πρωταθλητής της WorldSSP και πρωταθλητής στη Moto3, οπότε πιστεύω πως θα προσαρμοστεί γρήγορα στην Yamaha YZF-R1. Πρέπει να μάθουμε πολλά στη νέα κατηγορία, αλλά ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος, θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στα WorldSBK όπως ήμασταν και στα WorldSSP. Ίσως να μην είναι δυνατόν στην πρώτη σεζόν, όμως αυτός είναι ο στόχος μας.”

Ετικέτες

WorldSBK: Η BMW προσφέρει στον Toprak Razgatlioglu ένα τεράστιο συμβόλαιο για το 2026

Η BMW δίνει πολλά για να τον κρατήσει στα World Superbikes και τον επόμενο χρόνο
WorldSBK: Η BMW προσφέρει στον Toprak Razgatlioglu ένα τεράστιο συμβόλαιο για το 2026
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

8/4/2025

Το τρέχον συμβόλαιο του περσινού πρωταθλητή (περισσότερα εδώ) με τον Γερμανό κατασκευαστή λήγει στο τέλος της τρέχουσας σεζόν 2025 και οι αναγνωριστικές διεργασίες ανάμεσα σε Razgatlioglu και τα MotoGP ώθησαν τη BMW να προσφέρει στον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Superbike ένα μεγάλο συμβόλαιο για το 2026.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, η βαυαρική εταιρεία έχει βάλει στο τραπέζι μια προσφορά 2 εκατομμυρίων ευρώ ανά σεζόν για τον εν ενεργεία πρωταθλητή που εκτός από αυτό περιλαμβάνει και μπόνους νικών.

Το ποσό είναι πολύ κοντά στα συμβόλαια που προσφέρουν οι ομάδες στα MotoGP εκτός τριών-τεσσάρων ονομάτων της πρώτης γραμμής που έχουν ήδη τίτλους και των αναβατών εκτός 15άδας.

WorldSBK: Η BMW προσφέρει στον Toprak Razgatlioglu ένα τεράστιο συμβόλαιο για το 2026

Η ημερομηνία λήξης του συμβολαίου του έχει κάνει τις αντίπαλες εταιρείες να επιθυμούν να τον εντάξουν στο δυναμικό τους και παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε μόλις στον Απρίλιο, το όνομα του Razgatlioglu έχει ήδη συνδεθεί με την πλειοψηφία των κατασκευαστών για τη σεζόν 2026.

Βέβαια, ο κατασκευαστής που φαίνεται να βρίσκεται πιο κοντά από όλους σε αυτή τη «κούρσα» είναι η Honda, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες προτίθεται να τον εντάξει στα MotoGP το αργότερο έως το 2027.

Με πρόσθετο δέλεαρ για τον  Razgatlioglu την επικείμενη αλλαγή κυβισμού που θα ισιώσει κάπως, τις διαφορές μεταξύ νέων και βετεράνων στην κορυφαία κατηγορία των MotoGP.

Η εξερεύνηση της συνεργασίας των δύο τράβηξε τόσο, που άρχισε να μεταδίδεται πως υπάρχει ήδη συμφωνία με τη Honda για τη σεζόν 2026. Ωστόσο, ο ίδιος διέψευσε αυτούς τους ισχυρισμούς στον πορτογαλικό γύρο του World Superbike.

Μέχρι στιγμής στη σεζόν 2025 του World Superbike, ο Razgatlioglu έχει κατακτήσει τρεις νίκες σε έξι αγώνες και είναι δεύτερος στη βαθμολογία, 29 βαθμούς πίσω από τον Nicolo Bulega, παραμένοντας όμως το φαβορί και για τον φετινό τίτλο.

WorldSBK: Η BMW προσφέρει στον Toprak Razgatlioglu ένα τεράστιο συμβόλαιο για το 2026

 

Ετικέτες