Ιδιωτικές δοκιμές για BMW-SMR

Θετικές οι πρώτες εντυπώσεις
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/12/2018

Η SMR (Shaun Muir Racing), έκανε τις πρώτες ιδιωτικές δοκιμές στην πίστα της Almeria στην Ισπανία με τις μοτοσυκλέτες της BMW, αποτελώντας ουσιαστικά την μοναδική ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα WorldSBK που την εκπροσωπεί, αφήνοντας πίσω της την συνεργασία της με την Aprilia. Η ίδια συνεργασία είχε υπάρξει και στο παρελθόν όταν η BMW έκανε το ντεμπούτο της στα WorldSBK το 2016 με την SMR. Φέτος θα ισχύσει το ίδιο όσον αφορά την διοίκηση της ομάδας, ενώ η BMW θα παρέχει την πλήρη τεχνική υποστήριξη στην εξέλιξη των κινητήρων, των ηλεκτρονικών, του πλαισίου και τoν σχεδιασμό των φαίρινγκ. Η SMR στοχεύει σε μια δυνατή σεζόν με καλά αποτελέσματα, έχοντας για αναβάτες της τον Tom Sykes (προερχόμενος απ’ την Kawasaki με πολλά χρόνια εμπειρίας) και τον 24χρονο Markus Reiterberger, πρωταθλητή του ευρωπαϊκού superstock 1000 που έτρεχε με την μοτοσυκλέτα της BMW.
Ο καιρός στην πίστα της Ισπανίας ήταν καλός, επιτρέποντας έτσι στους αναβάτες να ολοκληρώσουν σχεδόν από 100 γύρους ο καθένας σ’ όλο το διήμερο, προσπαθώντας να εξοικειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο με τις μοτοσυκλέτες τους. Όπως ανέφερε ο Markus, ο στόχος των δοκιμών ήταν επίσης να γνωριστούν τα μέλη της ομάδας μεταξύ τους, ενώ σε δηλώσεις του είπε: Είναι όλα καινούργια για μένα: τα μέλη της ομάδας όπως και η μέθοδος εργασίας πάνω στη Superbike έκδοση της S1000RR. Οι πρώτες δοκιμές απέδωσαν καρπούς, ενώ απ’ το πρόγραμμα δεν έλειπε και το σετάρισμα των βασικών ρυθμίσεων της μοτοσυκλέτας όσον αφορά τον τομέα του πλαισίου, των ηλεκτρονικών και την γεωμετρία.” Ο Tom Sykes απ’ την πλευρά βρέθηκε πάνω σε μια διαφορετική μοτοσυκλέτα εκτός της Kawasaki μετά από εννιά ολόκληρα χρόνια δηλώντας: “Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τις δοκιμές. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν καλές και αισθανόμουν άνετα πάνω στην S1000RR. Ήταν δύο πολύ παραγωγικές μέρες και αλλάξαμε κάποια πράγματα στη μοτοσυκλέτα, ενώ κατανοήσαμε σε ποια σημεία πρέπει να εστιάσουμε στο μέλλον. Είμαι αρκετά εντυπωσιασμένος με το αποτέλεσμα και απ’ όσο δείχνει προοδεύουμε πολύ γρήγορα.”


Ο Marc Bongers που είναι ο υπεύθυνος του αγωνιστικού της BMW ανέφερε πώς: “Ο στόχος των δοκιμών στην Almeria ήταν οι αναβάτες να εξοικειωθούν με τις μοτοσυκλέτες. Απ’ τη μια είχαμε την δυνατότητα να αξιολογήσουμε τις αλλαγές σχετικά με την εργονομία της μοτοσυκλέτας, ενώ φάνηκε πως οι δύο αναβάτες είχαν μεγάλη αυτοπεποίθηση οδηγώντας τες. Απ’ την άλλη, αποκτήσαμε αρκετή εμπειρία για τις επόμενες δοκιμές και γνωρίζουμε πάνω σε τι πρέπει να δουλέψουμε. Γνωρίζουμε ότι ακόμη και μετά το διήμερο των δοκιμών οι μοτοσυκλέτες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, αλλά είμαστε ευχαριστημένοι με το βασικό set up τους, αλλά και με αυτά που κατάφερε η ομάδα τους τελευταίους μήνες. Στις επόμενες δοκιμές στην Jerez θα έρθουμε αντιμέτωποι με τις υπόλοιπες ομάδες και θα δούμε σε τι επίπεδο βρισκόμαστε. Ανυπομονούμε να το διαπιστώσουμε, αλλά θα συγκεντρωθούμε αποκλειστικά στους στόχους μας και δεν θα αποσπαστεί η προσοχή μας απ' αυτούς λόγω του ανταγωνισμού.
Η έναρξη του πρωταθλήματος απέχει μόλις δύο μήνες και με την εισαγωγή των νεών μοτοσυκλετών τόσο της BMW όσο και της Ducati, καθώς και με τις αλλαγές που έχουν γίνει στη σύσταση των ομάδων, το πρωτάθλημα έπεται να είναι άκρως ενδιαφέρον με πολλές μάχες για τον εκθρονισμό του βασιλιά.

MOTUL WSBK: Αντεπίθεση της Ducati με κυριαρχία στο βάθρο!

Ο Redding δεν αστειευόταν στο Aragon
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

29/8/2020

Μετά το Portimao, την φοβερή αυτή πίστα που τα MotoGP θα δοκιμάσουν στο τέλος της σεζόν για πρώτη φορά, όπου ο Rea δεν άφησε κανέναν να σηκώσει κεφάλι, ο Redding περίμενε να έρθει το Aragon. Ο συνδυασμός Kawasaki και Rea είναι αχτύπητος, αλλά ειδικά στην τεχνική πίστα του Portimao, γεμάτη υψομετρικές διαφορές και πολλά σημεία για ακούσιες σούζες που πρέπει να τα διαχειριστείς, οι δυο τους δεν έχουν αντίπαλο. O Rea είχε δηλώσει λοιπόν πως στο Aragon θα προσπαθήσει να ανακτήσει το χαμένο έδαφος και στην superpole δεν έδειξε αυτό ακριβώς που θα έπρεπε, από την στιγμή που ο Rea με Kawasaki και ο Baz με Yamaha ήταν μπροστά του. Στο μεταξύ η Ducati και η Honda ήταν οι γρηγορότερες μοτοσυκλέτες σε όλες τις δοκιμές.

Ο αγώνας ξεκινά με τον Rea να κάνει μία άσχημη εκκίνηση που φορώντας σκληρή γόμα εμπρός, σε αντίθεση με τους άλλους, είχε μεγαλύτερο αντίκτυπο από εκείνο που θα έπρεπε. Ωστόσο μιλάμε για τον Rea και γρήγορα ανέκαμψε μπαίνοντας μπροστά! Είχε να κρατήσει πίσω του τον Lowes, τον Baz, τον Redding και τον van de Mark καθώς όλοι μαζί σχημάτιζαν μία πεντάδα που ξεχώρισε από τους υπόλοιπους. Μέχρι που ο Chaz Davies ξεκόλλησε από τον Haslam και τον Razgatlioglou και κάνοντας ταχύτερο γύρο έδειξε πως το τρενάκι πίσω από τον Rea θα γίνει μεγαλύτερο.

Ο Redding έκανε προσεκτικά βήματα κρατώντας ελαστικά και μηδενίζοντας το ρίσκο. Κι αυτό γιατί ήθελε να περάσει αξιοποιώντας την τελική της Ducati, πράγμα που έγινε στον τέταρτο γύρο, μπαίνοντας πίσω από τον Rea. Το τρενάκι αμέσως άρχισε να σπάει και τότε ο Lowes βγήκε εκτός σημειώνοντας πτώση και αφήνοντας το δίδυμο εμπρός να μονομαχήσει.

Δεν πέρασαν παρά μόλις τρεις ακόμη γύροι και ο Redding έκανε την κίνησή του στην πρώτη στροφή αφήνοντας τον Rea πίσω του. Μόλις μία ιδέα πίσω του. Ο Rea ξεκίνησε από εκείνη την στιγμή μία υπερπροσπάθεια για να αναπληρώνει τον χαμένο χρόνο της ευθείας, όταν η Ducati του έφευγε μπροστά, με το να δείχνει υπερβάλλοντα ζήλο σε όλα τα υπόλοιπα σημεία. Η οδήγηση του Rea ήταν εξωπραγματική και ο Redding προσπαθούσε επίσης να είναι αλάνθαστος γιατί ήξερε πως δεν μπορούσε να ξεφύγει. Οι δύο τους ξεμάκραιναν πάρα πολύ, πάνω από δευτερόλεπτο και μας χάρισαν τα καλύτερα περάσματα στο Aragon! Μέχρι που η υπερβολική πίεση και η φθορά των ελαστικών οδήγησε στο λάθος.

Μία αποτυχημένη επίθεση του Rea τον αναγκάζει να ανοίξει γραμμή και χάνει χρόνο, αφήνοντας τους υπόλοιπους να πλησιάσουν. Ήταν καθοριστικό αυτό καθώς ο Davies άρχισε πλέον να βλέπει τον Rea, από εκεί που οδηγούσε χωρίς κανέναν μπροστά μιας και οι υπόλοιποι είχαν απομακρυνθεί. Λύσσαξε ο Davies βλέποντας πως η Panigale δεν έχει αντίπαλο στις μεγάλες τελικές και περνώντας τον Rea άρχισε να κάνει την δική του υπερπροσπάθεια! Άρχισε να απειλεί τον Redding και οι δύο Ducati είχαν εξασφαλίσει σίγουρα τις δύο πρώτες θέσεις του βάθρου, αλλά όχι το ποιος θα έπαιρνε ποια. Ο Redding οδήγησε αλάνθαστα όμως, αμύνθηκε της θέσης του και δεν άφησε κανένα δικαίωμα, με την Ducati να παίρνει μία εντυπωσιακή νίκη με δύο θέσεις στο βάθρο!

Η μάχη για το πρωτάθλημα ανάμεσα σε Redding και Rea κρατάει αμείωτη!

Θέση
No.
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
45
S. REDDING
Ducati Panigale V4 R
 
2
7
C. DAVIES
Ducati Panigale V4 R
0.304
3
1
J. REA
Kawasaki ZX-10RR
2.123
4
21
M. RINALDI
Ducati Panigale V4 R
7.453
5
60
M. VAN DER MARK
Yamaha YZF R1
8.365
6
54
T. RAZGATLIOGLU
Yamaha YZF R1
18.851
7
76
L. BAZ
Yamaha YZF R1
20.226
8
12
X. FORES
Kawasaki ZX-10RR
26.971
9
64
F. CARICASULO
Yamaha YZF R1
27.054
10
91
L. HASLAM
Honda CBR1000RR-R
29.283
11
36
L. MERCADO
Ducati Panigale V4 R
30.270
12
20
S. BARRIER
Ducati Panigale V4 R
40.070
13
40
R. RAMOS
Kawasaki ZX-10RR
42.267
14
33
M. MELANDRI
Ducati Panigale V4 R
54.075
15
13
T. TAKAHASHI
Honda CBR1000RR-R
57.737
16
50
E. LAVERTY
BMW S1000 RR
59.805
17
63
L. GABELLINI
Honda CBR1000RR-R
1'22.202
RET
77
M. SCHEIB
Kawasaki ZX-10RR
5 Laps
RET
19
A. BAUTISTA
Honda CBR1000RR-R
6 Laps
RET
31
G. GERLOFF
Yamaha YZF R1
12 Laps
RET
22
A. LOWES
Kawasaki ZX-10RR
14 Laps
RET
66
T. SYKES
BMW S1000 RR
14 Laps
RET
23
C. PONSSON
Aprilia RSV4 1000
16 Laps

 

Ετικέτες