Μικρές αλλαγές στους κανονισμούς του MOTUL WSBK

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

28/4/2016

Στις 22 Απριλίου, αναμένοντας τον αγώνα των MotoGP, συναντήθηκαν στην Jerez ο διευθυντής της οργάνωσης WorldSBK, Javier Alonso, με εκπροσώπους της FIM και της Dorna για ορισμένες μικρές αλλαγές στους κανονισμούς που έχουν σκοπό να καθορίσουν καλύτερα το τοπίο των δοκιμών και να θέσουν συγκεκριμένα παραδείγματα σε δευτερεύοντες τομείς, ώστε να είναι ευκολότερη η διαδικασία της ποινής. Σήμερα ανακοίνωσαν τις αλλαγές αυτές, που μπαίνουν άμεσα σε εφαρμογή, από τον αγώνα αυτού του Σαββατοκύριακου.

 

Το σημαντικότερο είναι το θέμα των δοκιμών, καθώς σκοπός της οργάνωσης είναι να συνεχίσει να διευκολύνει τους αναβάτες που θέλουν να μεταπηδήσουν στα MotoGP ή στο πρωτάθλημα Endurance διατηρώντας έτσι τον χαρακτήρα των πρωταθλημάτων (FIM Superbike / Supersport World Championships / Superstock 1000cc Cup) που θέλει να βλέπει αγωνιζόμενους να έρχονται από άλλα πρωταθλήματα ή να κάνουν το επόμενο βήμα συμμετέχοντας για πρώτη φορά και αλλού. Ο νέος κανονισμός έρχεται ως μήνυμα για να δείξει ότι η οργάνωση θα συνεχίσει να επιτρέπει τις συμμετοχές των αναβατών σε άλλα πρωταθλήματα, αλλά με σκοπό αυτό να μην αποτελούν συγκεκαλυμένη δοκιμή των μοτοσυκλετών τους. Με λίγα λόγια δεν αφήνει παραθυράκια νόμου από εδώ και πέρα, αφού θα κρίνει ξεχωριστά κάθε περίπτωση.

Για τις άκυρες εκκινήσεις, έχουν αφαιρέσει η υποχρέωσή τους να ενημερώνουν την ομάδα τους πρώτους 4 γύρους, μετατρέποντας τον κανονισμό με το λιγότερο συγκεκριμένο: «το δυνατόν ταχύτερα», ώστε να μπορούν να επιβληθούν ποινές που διαφορετικά θα παραγράφονταν. Ταυτόχρονα έκαναν ξεκάθαρο ότι πλέον θα μπορεί να δοθεί και χρονική ποινή για άκυρη εκκίνηση, εκτός από το πέρασμα μέσα από τα pit, με τον αγωνοδίκη να μετρά το πέρασμα και αυτομάτως πριν τον αγώνα να γνωστοποιεί και το μέγεθος της ποινής, ώστε προκαταβολικά οι ομάδες να το γνωρίζουν πριν σφάλουν.

Εξαιτίας ορισμένων συχνών καθυστερήσεων στην εκκίνηση, που περισσότερο επηρεάζουν την τηλεοπτική κάλυψη και όχι τόσο την ομαλή διεξαγωγή, ο νέος κανονισμός ορίζει τα στάδια για τα τρία λεπτά πριν την έναρξη, καθώς και το τελευταίο λεπτό, για να γίνονται οι εκκινήσεις ακριβώς στην ώρα τους, προβλέποντας αυστηρότερες ποινές σε περίπτωση μη συμόρφωσης. 

Με ομόφωνη συμφωνία, ανάμεσα σε όλα τα μέλη της επιτροπής Superbike, τα δεδομένα διαχείρισης των κινητήρων από το τελευταίο αγώνα θα γνωστοποιηθούν για όλες τις ομάδες, σε όλες τις κατηγορίες και αγωνιστικά σκέλη.

Ο επόμενος αγώνας του MOTUL WSBK θα γίνει τώρα στην ιστορική πίστα της Imola, στην γειτονική Ιταλία, στις 29 Απριλίου με 1η Μαΐου 

Ετικέτες

Motul WSBK 2019: Νικητής ο Rea πρωταθλήτρια η Kawasaki

Εκπληκτικός ο Davies!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/10/2019

Στη Magny Cours, o Rea έγινε πεντάσταρος και ήταν αναμενόμενο πως θα γίνει το ίδιο και για την Kawasaki. Η ώρα της ήρθε στο Losail και η νίκη του Rea στο πρώτο σκέλος, την ανέδειξε πρωταθλήτρια για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Έναν τίτλο που προσέφερε με απόλυτη μαεστρία ο Rea στη Kawasaki, μιας και απ' τη στιγμή που έσβησαν τα φώτα μέχρι την πτώση της καρό ηγούνταν του αγώνα.

Ωστόσο, πριν καλά - καλά ανάψουν τα αίματα, στο γύρο προθέρμανσης είχαμε την πτώση του Jordi Torres (Team Pedercini Racing) στην Κ1, εκεί που στα φρένα της θα έπεφτε στο δεύτερο γύρο πολύ θεαματικά ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) σε μια επιτυχή προσπάθειά του να μην συγκρουστεί με τον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK).


Ο Chaz Davies (ARUBA.IT Racing - Ducati) ενώ είχε ξεκινήσει απ' τη 12η θέση του grid, είχε βρεί τα "πατήματά" του και ήταν έκτος στοχεύοντας τόσο για έναν όσο το δυνατόν καλύτερο τερματισμό αλλά και για να επιβεβαιώσει την δύναμη της Ducati στο Qatar, που έχει δείξει ότι είναι μια πίστα που της ταιριάζει πολύ. Στο παιχνίδι είχε μπει δυναμικά και ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που από 10ος είχε κερδίσει τρεις θέσεις μέχρι την ολοκλήρωση του δεύτερου γύρου.
Ο αγώνας συνεχίστηκε με τον Rea να είναι στην κορυφή, έχοντας πίσω του τους Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) και Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK). Ωστόσο, ο αναβάτης της GRT δεν θα είχε τη δυνατότητα να παραμείνει μέσα στις τρεις πρώτες θέσεις, καθώς έπεσε στην Κ7 αφότου τον προσπέρασε ο Davies. Έτσι, ο van der Mark ανέβηκε στην έκτη θέση και αργότερα προσπέρασε τον Razgatlioglu, που ήταν πέμπτος, αν και η μάχη για τρίτη θέση της βαθμολογίας σε αυτό το σκέλος ήταν ξεκάθαρα κερδισμένη από τον Lowes που ήταν πίσω απ' τον Rea.


Από την αρχή της χρονιάς η προσοχή στη μεριά των "κόκκινων" ήταν πάντοτε στραμμένη στον Bautista, που ξεκίνησε τη σεζόν με ένα απίστευτο σερί 11 νικών, κάνοντας τον Davies να μην δείχνει τόσο ανταγωνιστικός. Ωστόσο, ο Ουαλός αναβάτης της Ducati έχει δώσει πολλές μάχες και έχει βρεθεί στο βάθρο αρκετές φορές. Στο Qatar, όμως ήρθαν τα πάνω κάτω με τον Bautista να πασχίζει να διατηρήσει έναν ανταγωνιστικό ρυθμό και τελικά να τερματίζει τέταρτος, σε αντίθεση με τον Davies που έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα και απο 12ος ήρθε δεύτερος! Βρέθηκε σε αυτή τη θέση πέντε γύρους πριν το τέλος, όταν προσπέρασε τον Lowes και όπως όλα έδειχναν, αν είχε περισσότερο χρόνο θα είχε καταφέρει να μονομαχήσει και με το Rea. Ο Lowes, ανέβηκε στο τρίτο σκαλί, ενώ η πεντάδα έκλεισε με τον Leon Haslam.


Ο Loris Baz (Ten Kate Racing - Yamaha) τερμάτισε έβδομος, έχοντας τον Reiterberger (BMW Motorrad WorldSBK Team) πίσω του, ο οποίος βρέθηκε μέσα στη δεκάδα για πρώτη φορά μετά τον Tissot Superpole Race στην Imola. Ένατος και δέκατος ήρθαν οι Laverty (Team Go Eleven) και Camier (Moriwaki Althea Honda Team).

Ο Razgatlioglu έδειχνε πολύ ανταγωνιστικός και θα μπορούσε να είχε τερματίσει μέσα στις πέντε πρώτες θέσεις, όμως ένα λάθος του στην Κ6 τον έστειλε εκτός πίστας στην αμμοπαγίδα. Ωστόσο, δεν έπεσε και κατάφερε ολοκληρώσει τον αγώνα, τερματίζοντας 11ος.


Δύο αγώνες απομένουν μέχρι τη αυλαία του πρωταθλήματος και ο ανταγωνισμός για το ποιος θα πάρει την τρίτη θέση στη βαθμολογία εχει ανάψει για τα καλά. Ο Davies από την άλλη με τον εκπληκτικό ρυθμό του, υπόσχεται μπόλικο θέαμα και μάχες στις μπροστά θέσεις.

Ετικέτες