Motul WSBK 2019: Ακάθεκτος στην κορυφή ο Rea

Ανέβηκε πιο ψηλά στον πίνακα ο Sykes
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/5/2019

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Imola είχαν μπόλικο ενδιαφέρον με τους κορυφαίους αναβάτες να προσπαθούν να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν τόσο για την πίστα όσο και για τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους. O Jonathan Rea κατά τη διάρκεια των FP1 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων όπου παρέμεινε και μετά τη λήξη των FP2. Όπως ο ίδιος είπε, εστίασε τις δοκιμές του στο να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό των ελαστικών της Pirelli. Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στους χρόνους του καθώς τους διαφεύγουν κάποια πράγματα ακόμη. Επίσης, τόνισε πως συνέχισε να αισθάνεται άνετα και να έχει καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του παρά τη φθορά των ελαστικών κι έτσι κατάφερε να πιέσει περισσότερο και να ξανά ανέβει στη κορυφή του πίνακα πριν το τέλος των FP2: “Δεν αλλάξαμε πολύ (απ’ το Assen μέχρι τα δοκιμαστικά στην Imola) εκτός απ’ το γεγονός ότι ξεκουράστηκα αρκετά στο σπίτι μου παρέα με την οικογένειά μου και προπονήθηκα σκληρά. Στην Imola βέβαια πολλά πράγματα είναι διαφορετικά ωστόσο αλλά πάντα μας ταιριάζει. Αυτό είναι το μέρος που πέρσι ξεκινήσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας παίρνοντας την πρώτη διπλή νίκη της σεζόν και ήδη αισθάνομαι πως φέτος έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα βελτίωσης.”

Ο Ουαλός Chaz Davies έδειξε κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών πως μπορεί να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα. Στην FP2 μάλιστα, ήταν προς στιγμή ο γρηγορότερος μέσα στην πίστα μέχρις ότου ο Rea ξαναπήρε τα ηνία. Δεδομένου ότι ο Davies έχει τέσσερις νίκες στην πίστα της Imola αλλά και της εμφάνισής του στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ουαλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati δείχνει πως έχει τα φόντα να βρεθεί στην μάχη για την διεκδίκηση μιας θέσης του βάθρου. Το αν θα το καταφέρει ή όχι είναι άγνωστο και θα επιβεβαιωθεί μόνο μετά τη λήξη του κάθε σκέλους. Εξάλλου όπως ο ίδιος δήλωσε, ακόμη παλεύει να εξοικειωθεί πάνω στη σέλα της V4 R και είπε: “Οι δοκιμές ήταν καλές. Το να περνάς χρόνο μέσα στην πίστα είναι πάντα θετικό αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό κάναμε κυρίως. Ήταν καλύτερο απ’ το τίποτα, αλλά δεν θα ‘λέγα πως ήταν και οι καρποφόρες δοκιμές μας. Κάναμε ορισμένες αλλαγές βασιζόμενοι στην κατεύθυνση που έχουν απ’ τους δύο προηγούμενους αγώνες (στο Assen) και τα πράγματα βαίνουν καλώς.” Όταν ερωτήθηκε για το αν είναι εντός της μάχης των κορυφαίων θέσεων είπε: “Ναι μπορώ. Έχουμε ακόμη να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις, αλλά το σχέδιό μου είναι ξεκάθαρο: Θέλω να παλεύω για τη νίκη. Γνωρίζω πολύ καλά πως χρειάζεται να βελτιωθώ λίγο αλλά το να βρίσκομαι δεύτερος είναι μια καλή αρχή. Ο αγώνας στην Imola είναι ξεχωριστός τόσο για την Ducati όσο και τους Ducatisti που υποστηρίζουν εμένα και την ομάδα.”

Στην τρίτη θέση των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών βρέθηκε ο Tom Sykes, όπου στην FP1 είχε κλείσει την πεντάδα. Και αυτός με τη σειρά του δοκίμασε διαφορετικά ελαστικά μέχρι να βρει τα ιδανικά και δούλεψε στο να ρυθμίσει την S1000RR του βάσει των ιδιαιτεροτήτων της πίστας. Δήλωσε μάλιστα πως ανυπομονεί για τον αυριανό αγώνα (όπως και οι περισσότεροι αναβάτες).

Ο Alvaro Bautista απ’ την πλευρά του κατέβηκε μια θέση στον πίνακα και ολοκλήρωσε την FP2 στη τέταρτη θέση. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Σήμερα ήταν μια θετική ημέρα επειδή είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στην Imola. Είχα άμεσα καλή αίσθηση της πίστας, ενώ αντίθετα με τους προηγούμενους αγώνες, χρειάζεται να βελτιώσω τις εισόδους των στροφών. Όμως το απόγευμα κάναμε ορισμένες αλλαγές και η αίσθηση βελτιώθηκε. Σήμερα δουλεύαμε πάντοτε με αγωνιστικούς ρυθμούς και οι περισσότεροι γύροι έγιναν με καλούς ρυθμούς. Πιθανότατα να χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας επειδή σ’ αυτή τη πίστα είναι σχεδόν πάντα υπό κλίση και δεν σου παρέχει αρκετό χώρο.”

Μετά το high side του Eugene Laverty (Team Goeleven) που του προκάλεσε κατάγματα και στους δύο καρπούς, η ομάδα του ανακοίνωσε πως ο Βρετανός Tommy Bridewell θα αγωνιστεί στη θέση του. Ο Βρετανός αναβάτης έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK το 2008 ως wildcard με μοτοσυκλέτα της Suzuki στο Portimao και δύο χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα στον αγώνα του Silverstone τερματίζοντας 18ος.

Ο γρηγορότερος δορυφορικός αναβάτης μέσα στην δεκάδα ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που έκλεισε μάλιστα την πεντάδα αφήνοντας ουσιαστικά έξω απ’ αυτή τους αναβάτες της Yamaha για δεύτερη συνεχόμενη φορά σήμερα. Στην έκτη θέση παρέμεινε σταθερός ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ενώ πίσω του βρέθηκε ο ομόσταβλος του Rea, ο Leon Haslam που κατά τη διάρκεια των FP1 ήταν εντός της πεντάδας στην τέταρτη θέση. Ο Alex Lowes ήρθε όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων έχοντας πίσω του άλλον έναν αναβάτη που θα τρέξει ως wildcard, τον Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing) που ήταν επίσης ο πιο γρήγορος Ιταλός αναβάτης των FP2. Ο συμπατριώτης του Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα. Η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου ολοκληρώθηκε και τα δεδομένα που μας προσέφερε υποδεικνύουν πως ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον ο αγώνας στην Imola απ' όοσους έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Πίνακας χρονομετρήσεων:

1 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'46.374

2 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing - Ducati 1'46.529 0.155 0.155

3 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1'46.766 0.392 0.237

4 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing - Ducati 1'47.086 0.712 0.320

5 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing IND 1'47.124 0.750

6 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.214 0.840

7 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'47.419 1.045

8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.537 1.163

9 87 L. ZANETTI ITA Motocorsa Racing IND 1'47.587 1.213

10 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team IND 1'47.638 1.264

Ετικέτες

"Καρφώνει" Bautista ο Domenicali!

Έφυγε για τα χρήματα, λέει ο CEO της Ducati
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

27/9/2019

Ο Claudio Domenicali, CEO της Ducati, εξαπέλυσε μια δριμεία επίθεση μέσω Twitter στον Alvaro Bautista, για τους λόγους που αποφάσισε να φύγει από την Ducati και να πάει στην εργοστασιακή ομάδα της Honda στα Motul WSBK.

Να θυμίσουμε ότι αυτή η ηχηρή μεταγραφή φημολογούνταν εδώ και καιρό, αλλά επιβεβαιώθηκε μόλις την περασμένη εβδομάδα επίσημα, στα πλαίσια της ευρύτερης ανασυγκρότησης της ομάδας της Honda, με την πλήρη εμπλοκή και του HRC.

Στον πρόσφατο αγώνα της Πορτογαλίας στο Portimao, ο Bautista είχε κάνει δηλώσεις σχετικά με αυτή την απόφαση, λέγοντας πως δεν έφυγε επειδή είχε μια δελεαστική οικονομικά πρόταση από την Honda, αλλά ένιωσε ότι εκεί θα έχει μεγαλύτερο κίνητρο. Αυτή ήταν η λέξη που χρησιμοποίησε αρκετά συχνά ο Ισπανός αναβάτης, θέλοντας να δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό.

Πριν από λίγη ώρα όμως, ο Domenicali ανέβασε ένα Post στο Twitter συνοδευόμενα από μια φωτογραφία του Bautista από τις αρχές του πρωταθλήματος, γράφοντας στο σχετικό σχόλιο ότι "αυτή η φωτογραφία ήταν η αρχή ενός φανταστικού σερί από νίκες. Τώρα ο Bau Bau (σ.σ. το ψευδώνυμο του Bautista) λέει ότι άφησε την Ducati για την Honda όταν αποφασίσαμε να πάρουμε τον Scott (σ.σ. τον Scott Redding) κι όχι για τα χρήματα. Εμείς όμως του κάναμε μια προσφορά για συμβόλαιο δύο ετών και με έξι μηδενικά στο νούμερο, την οποία απέρριψε, γιατί ήθελε κι άλλα χρήματα, όχι κάτι άλλο. Η ζωή είναι γεμάτη από επιλογές."

 

 

 

Η σχέση του Bautista με την Ducati ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, χάρη στο σερί των 11 νικών με την Panigale V4 R. Ακολούθησε όμως ένα άλλο αρνητικό σερί εντυπωσιακών πτώσεων με απολογισμό μηδέν βαθμούς σε έξι αγώνες, με αποτέλεσμα όχι μόνο να τον φτάσει ο Rea στην βαθμολογία, αλλά να έχει περάσει μπροστά και να έχει σχεδόν εξασφαλίσει τον τίτλο, αφού η διαφορά τους είναι 91 βαθμοί και απομένουν δύο αγώνες με τρία σκέλη ο καθένας.

Δημιουργείται όμως το ερώτημα γιατί ένας CEO ενός εργοστασίου να καταφεύγει στα social media προκειμένου να ασκήσει μια τόσο σκληρή κριτική στον αναβάτη της ομάδας του, την στιγμή που το εργοστάσιο παλεύει για την κατάκτηση του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Η απάντηση κρύβεται εν μέρει και στις προηγούμενες δηλώσεις του Bautista, κατά την διάρκεια του αγώνα στον Donington Park, όπου εξηγεί το σερί των πτώσεών του. Ουσιαστικά είπε πως έφταιγε ένα πρόβλημα της μοτοσυκλέτας του, χωρίς να είναι πρόθυμος να μπει σε λεπτομέρειες. Λίγο αργότερα, στην Laguna Seca, είχε άλλη μία πτώση…

Σίγουρα πάντως πρόκειται για μία περίεργη σχέση ανάμεσα στον Bautista και την Ducati, με τον Ισπανό να αποστασιοποιείται τους τελευταίους δύο μήνες από το εργοστάσιο σε σημείο που να αμφισβητείται η ειλικρίνεια και η αφοσίωσή του απέναντι στην εταιρεία. Να θυμίσουμε ότι αρχικά ο Bautista είχε δηλώσει δημόσια πως δεν ήθελε να φύγει από τα MotoGP και να πάει στα WSBK, αλλά στη συνέχεια άλλαξε η διάθεσή του και είχε πει ότι απολάμβανε το γεγονός πως ήταν ο σταρ της Ducati. Όλα αυτά πάλι ήρθαν τούμπα, με την ρήξη να είναι πλέον εμφανέστατη και δημόσια. Όπως, όμως, πολύ εύστοχα πάντως υπονοεί και το post του Domenicali, είναι εντυπωσιακή η διαφορά που μπορεί να επιφέρει το διάστημα μερικών μηνών σε μια σχέση…