Motul WSBK 2019: Ακάθεκτος στην κορυφή ο Rea

Ανέβηκε πιο ψηλά στον πίνακα ο Sykes
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/5/2019

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Imola είχαν μπόλικο ενδιαφέρον με τους κορυφαίους αναβάτες να προσπαθούν να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν τόσο για την πίστα όσο και για τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους. O Jonathan Rea κατά τη διάρκεια των FP1 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων όπου παρέμεινε και μετά τη λήξη των FP2. Όπως ο ίδιος είπε, εστίασε τις δοκιμές του στο να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό των ελαστικών της Pirelli. Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στους χρόνους του καθώς τους διαφεύγουν κάποια πράγματα ακόμη. Επίσης, τόνισε πως συνέχισε να αισθάνεται άνετα και να έχει καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του παρά τη φθορά των ελαστικών κι έτσι κατάφερε να πιέσει περισσότερο και να ξανά ανέβει στη κορυφή του πίνακα πριν το τέλος των FP2: “Δεν αλλάξαμε πολύ (απ’ το Assen μέχρι τα δοκιμαστικά στην Imola) εκτός απ’ το γεγονός ότι ξεκουράστηκα αρκετά στο σπίτι μου παρέα με την οικογένειά μου και προπονήθηκα σκληρά. Στην Imola βέβαια πολλά πράγματα είναι διαφορετικά ωστόσο αλλά πάντα μας ταιριάζει. Αυτό είναι το μέρος που πέρσι ξεκινήσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας παίρνοντας την πρώτη διπλή νίκη της σεζόν και ήδη αισθάνομαι πως φέτος έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα βελτίωσης.”

Ο Ουαλός Chaz Davies έδειξε κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών πως μπορεί να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα. Στην FP2 μάλιστα, ήταν προς στιγμή ο γρηγορότερος μέσα στην πίστα μέχρις ότου ο Rea ξαναπήρε τα ηνία. Δεδομένου ότι ο Davies έχει τέσσερις νίκες στην πίστα της Imola αλλά και της εμφάνισής του στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ουαλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati δείχνει πως έχει τα φόντα να βρεθεί στην μάχη για την διεκδίκηση μιας θέσης του βάθρου. Το αν θα το καταφέρει ή όχι είναι άγνωστο και θα επιβεβαιωθεί μόνο μετά τη λήξη του κάθε σκέλους. Εξάλλου όπως ο ίδιος δήλωσε, ακόμη παλεύει να εξοικειωθεί πάνω στη σέλα της V4 R και είπε: “Οι δοκιμές ήταν καλές. Το να περνάς χρόνο μέσα στην πίστα είναι πάντα θετικό αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό κάναμε κυρίως. Ήταν καλύτερο απ’ το τίποτα, αλλά δεν θα ‘λέγα πως ήταν και οι καρποφόρες δοκιμές μας. Κάναμε ορισμένες αλλαγές βασιζόμενοι στην κατεύθυνση που έχουν απ’ τους δύο προηγούμενους αγώνες (στο Assen) και τα πράγματα βαίνουν καλώς.” Όταν ερωτήθηκε για το αν είναι εντός της μάχης των κορυφαίων θέσεων είπε: “Ναι μπορώ. Έχουμε ακόμη να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις, αλλά το σχέδιό μου είναι ξεκάθαρο: Θέλω να παλεύω για τη νίκη. Γνωρίζω πολύ καλά πως χρειάζεται να βελτιωθώ λίγο αλλά το να βρίσκομαι δεύτερος είναι μια καλή αρχή. Ο αγώνας στην Imola είναι ξεχωριστός τόσο για την Ducati όσο και τους Ducatisti που υποστηρίζουν εμένα και την ομάδα.”

Στην τρίτη θέση των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών βρέθηκε ο Tom Sykes, όπου στην FP1 είχε κλείσει την πεντάδα. Και αυτός με τη σειρά του δοκίμασε διαφορετικά ελαστικά μέχρι να βρει τα ιδανικά και δούλεψε στο να ρυθμίσει την S1000RR του βάσει των ιδιαιτεροτήτων της πίστας. Δήλωσε μάλιστα πως ανυπομονεί για τον αυριανό αγώνα (όπως και οι περισσότεροι αναβάτες).

Ο Alvaro Bautista απ’ την πλευρά του κατέβηκε μια θέση στον πίνακα και ολοκλήρωσε την FP2 στη τέταρτη θέση. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Σήμερα ήταν μια θετική ημέρα επειδή είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στην Imola. Είχα άμεσα καλή αίσθηση της πίστας, ενώ αντίθετα με τους προηγούμενους αγώνες, χρειάζεται να βελτιώσω τις εισόδους των στροφών. Όμως το απόγευμα κάναμε ορισμένες αλλαγές και η αίσθηση βελτιώθηκε. Σήμερα δουλεύαμε πάντοτε με αγωνιστικούς ρυθμούς και οι περισσότεροι γύροι έγιναν με καλούς ρυθμούς. Πιθανότατα να χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας επειδή σ’ αυτή τη πίστα είναι σχεδόν πάντα υπό κλίση και δεν σου παρέχει αρκετό χώρο.”

Μετά το high side του Eugene Laverty (Team Goeleven) που του προκάλεσε κατάγματα και στους δύο καρπούς, η ομάδα του ανακοίνωσε πως ο Βρετανός Tommy Bridewell θα αγωνιστεί στη θέση του. Ο Βρετανός αναβάτης έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK το 2008 ως wildcard με μοτοσυκλέτα της Suzuki στο Portimao και δύο χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα στον αγώνα του Silverstone τερματίζοντας 18ος.

Ο γρηγορότερος δορυφορικός αναβάτης μέσα στην δεκάδα ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που έκλεισε μάλιστα την πεντάδα αφήνοντας ουσιαστικά έξω απ’ αυτή τους αναβάτες της Yamaha για δεύτερη συνεχόμενη φορά σήμερα. Στην έκτη θέση παρέμεινε σταθερός ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ενώ πίσω του βρέθηκε ο ομόσταβλος του Rea, ο Leon Haslam που κατά τη διάρκεια των FP1 ήταν εντός της πεντάδας στην τέταρτη θέση. Ο Alex Lowes ήρθε όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων έχοντας πίσω του άλλον έναν αναβάτη που θα τρέξει ως wildcard, τον Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing) που ήταν επίσης ο πιο γρήγορος Ιταλός αναβάτης των FP2. Ο συμπατριώτης του Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα. Η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου ολοκληρώθηκε και τα δεδομένα που μας προσέφερε υποδεικνύουν πως ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον ο αγώνας στην Imola απ' όοσους έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Πίνακας χρονομετρήσεων:

1 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'46.374

2 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing - Ducati 1'46.529 0.155 0.155

3 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1'46.766 0.392 0.237

4 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing - Ducati 1'47.086 0.712 0.320

5 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing IND 1'47.124 0.750

6 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.214 0.840

7 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'47.419 1.045

8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.537 1.163

9 87 L. ZANETTI ITA Motocorsa Racing IND 1'47.587 1.213

10 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team IND 1'47.638 1.264

Ετικέτες

Motul WSBK: Επιστροφή Lorenzo Savadori

Για δύο χρόνια με την Team Pedercini Racing by Global Solutions
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

25/9/2019

Με τη φετινή σεζόν να πλησιάζει στο τέλος της, οι ομάδες έχουν ξεκινήσει να ψάχνουν αναβάτες με τους οποίους θα συνεργαστούν του χρόνου στο Motul WSBK. O χορός των μεταγραφών ξεκίνησε με τη συνεργασία του Laverty και της BMW για το 2020, ενώ η βαυαρική ομάδα ανανέωσε πρόσφατα το συμβόλαιό της με τον Tom Sykes, που είναι αρκετά ανταγωνιστικός φέτος δεδομένου ότι χρησιμοποιεί την S1000RR για πρώτη φορά. Ωστόσο, η πιο ηχηρή μεταγραφή ήταν αυτή του Bautista που θα πάει στη Honda κ, σηματοδοτώντας παράλληλα τον ερχομό του Scott Redding στο Motul WSBK με τα χρώματα της Aruba.it.

Τώρα, ο Lorenzo Savadori επιστρέφει στοΠαγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes και θα αγωνίζεται για δύο χρόνια με την ανεξάρτητη ομάδα της Pedercini Racing by Global Solutions. Συγκεκριμένα, η άφιξή του σηματοδοτεί παράλληλα και την επέκταση της ομάδας, αφού μέχρι τώρα είχε μόνο έναν αναβάτη. Έτσι, για πρώτη φορά στην ιστορία του Motul WSBK, η Pedercini θα έχει δύο μοτοσυκλέτες της στη σχάρα εκκίνησης, με τον Savadori να είναι teammate του Torres.

Ο Savadori παρότι είναι μόλις 26 ετών, διαθέτει πολύ πλούσιο βιογραφικό, καθώς ξεκίνησε την καριέρα του το 2007 όταν έκανε το ντεμπούτο του στο Red Bull Rookies Cup και πήρε μάλιστα την πρώτη του νίκη στον εναρκτήριο αγώνα του κυπέλλου στη Jerez. Την επόμενη χρονιά μάλιστα, έλαβε μέρος στο ιταλικό πρωτάθλημα των 125cc και κατέκτησε τον τίτλο, ενώ το 2011 έκανε το ντεμπούτο του στο FIM STK1000 CUP. Παρέμεινε σε αυτό μέχρι το 2015, όπου στέφθηκε πρωταθλητής, με τέσσερις νίκες και επτά τερματισμούς στο βάθρο. Το 2016, έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK, ενώ τώρα αγωνίζεται στην MotoE, έχοντας μαζέψει 15 βαθμούς. Αισθάνεται πολύ χαρούμενος που θα επιστρέψει του χρόνου στα Superbike και ιδίως από τη στιγμή που θα φοράει τα χρώματα της Team Pedercini Racing by Global Solutions και θα χρησιμοποιεί την ZX-10RR της Kawasaki. “Θα είναι σίγουρα μια φοβερή εμπειρία και είναι αυτονόητο πως θα δώσω το 100% του δυναμικού μου. Θέλω να ευχαριστήσω τον Lucio, την ομάδα που μου χάρισε την ευκαιρία να είμαι μέλος της καθώς και γεγονός ότι με υποδέχτηκαν θερμά. Ανυπομονώ να μπω στην πίστα και να προσαρμόσω τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα μου, καθώς και το να βρω τις ρυθμίσεις της ώστε να είμαι έτοιμος για το 2020.” Είπε ο Savadori.

Η ανεξάρτητη ομάδα διοικείται τόσο από τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή Lucio Pedercini όσο και την Global Service Solution και ο Pedercini δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει την εταιρεία για την υποστήριξη που του παρείχε, ώστε να δει την ομάδα του να μεγαλώνει και να κάνει πιο αισθητή την παρουσία της στο grid. Όσο για τον Lorenzo, είπε: “Πάντοτε τον παρακολουθούσα, από την εποχή που είμασταν μαζί στα Superstock και ποτέ δεν αμφέβαλα για την αξία του. Την ώρα που κάναμε τον σχεδιασμό της Team Pedercini Racing by Global Service Solution, η απόφαση να επιλέξουμε τον Savadori για το Motul WSBK ήταν προφανής και για αυτό είμαι πολύ χαρούμενος και περήφανος που τον καλωσορίζω σε μια απ’ τις πιο ιστορικές στιγμές της ομάδας μας.”

Ετικέτες