Motul WSBK 2019: Ακάθεκτος στην κορυφή ο Rea

Ανέβηκε πιο ψηλά στον πίνακα ο Sykes
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/5/2019

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Imola είχαν μπόλικο ενδιαφέρον με τους κορυφαίους αναβάτες να προσπαθούν να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν τόσο για την πίστα όσο και για τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους. O Jonathan Rea κατά τη διάρκεια των FP1 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων όπου παρέμεινε και μετά τη λήξη των FP2. Όπως ο ίδιος είπε, εστίασε τις δοκιμές του στο να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό των ελαστικών της Pirelli. Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στους χρόνους του καθώς τους διαφεύγουν κάποια πράγματα ακόμη. Επίσης, τόνισε πως συνέχισε να αισθάνεται άνετα και να έχει καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του παρά τη φθορά των ελαστικών κι έτσι κατάφερε να πιέσει περισσότερο και να ξανά ανέβει στη κορυφή του πίνακα πριν το τέλος των FP2: “Δεν αλλάξαμε πολύ (απ’ το Assen μέχρι τα δοκιμαστικά στην Imola) εκτός απ’ το γεγονός ότι ξεκουράστηκα αρκετά στο σπίτι μου παρέα με την οικογένειά μου και προπονήθηκα σκληρά. Στην Imola βέβαια πολλά πράγματα είναι διαφορετικά ωστόσο αλλά πάντα μας ταιριάζει. Αυτό είναι το μέρος που πέρσι ξεκινήσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας παίρνοντας την πρώτη διπλή νίκη της σεζόν και ήδη αισθάνομαι πως φέτος έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα βελτίωσης.”

Ο Ουαλός Chaz Davies έδειξε κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών πως μπορεί να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα. Στην FP2 μάλιστα, ήταν προς στιγμή ο γρηγορότερος μέσα στην πίστα μέχρις ότου ο Rea ξαναπήρε τα ηνία. Δεδομένου ότι ο Davies έχει τέσσερις νίκες στην πίστα της Imola αλλά και της εμφάνισής του στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ουαλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati δείχνει πως έχει τα φόντα να βρεθεί στην μάχη για την διεκδίκηση μιας θέσης του βάθρου. Το αν θα το καταφέρει ή όχι είναι άγνωστο και θα επιβεβαιωθεί μόνο μετά τη λήξη του κάθε σκέλους. Εξάλλου όπως ο ίδιος δήλωσε, ακόμη παλεύει να εξοικειωθεί πάνω στη σέλα της V4 R και είπε: “Οι δοκιμές ήταν καλές. Το να περνάς χρόνο μέσα στην πίστα είναι πάντα θετικό αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό κάναμε κυρίως. Ήταν καλύτερο απ’ το τίποτα, αλλά δεν θα ‘λέγα πως ήταν και οι καρποφόρες δοκιμές μας. Κάναμε ορισμένες αλλαγές βασιζόμενοι στην κατεύθυνση που έχουν απ’ τους δύο προηγούμενους αγώνες (στο Assen) και τα πράγματα βαίνουν καλώς.” Όταν ερωτήθηκε για το αν είναι εντός της μάχης των κορυφαίων θέσεων είπε: “Ναι μπορώ. Έχουμε ακόμη να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις, αλλά το σχέδιό μου είναι ξεκάθαρο: Θέλω να παλεύω για τη νίκη. Γνωρίζω πολύ καλά πως χρειάζεται να βελτιωθώ λίγο αλλά το να βρίσκομαι δεύτερος είναι μια καλή αρχή. Ο αγώνας στην Imola είναι ξεχωριστός τόσο για την Ducati όσο και τους Ducatisti που υποστηρίζουν εμένα και την ομάδα.”

Στην τρίτη θέση των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών βρέθηκε ο Tom Sykes, όπου στην FP1 είχε κλείσει την πεντάδα. Και αυτός με τη σειρά του δοκίμασε διαφορετικά ελαστικά μέχρι να βρει τα ιδανικά και δούλεψε στο να ρυθμίσει την S1000RR του βάσει των ιδιαιτεροτήτων της πίστας. Δήλωσε μάλιστα πως ανυπομονεί για τον αυριανό αγώνα (όπως και οι περισσότεροι αναβάτες).

Ο Alvaro Bautista απ’ την πλευρά του κατέβηκε μια θέση στον πίνακα και ολοκλήρωσε την FP2 στη τέταρτη θέση. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Σήμερα ήταν μια θετική ημέρα επειδή είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στην Imola. Είχα άμεσα καλή αίσθηση της πίστας, ενώ αντίθετα με τους προηγούμενους αγώνες, χρειάζεται να βελτιώσω τις εισόδους των στροφών. Όμως το απόγευμα κάναμε ορισμένες αλλαγές και η αίσθηση βελτιώθηκε. Σήμερα δουλεύαμε πάντοτε με αγωνιστικούς ρυθμούς και οι περισσότεροι γύροι έγιναν με καλούς ρυθμούς. Πιθανότατα να χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας επειδή σ’ αυτή τη πίστα είναι σχεδόν πάντα υπό κλίση και δεν σου παρέχει αρκετό χώρο.”

Μετά το high side του Eugene Laverty (Team Goeleven) που του προκάλεσε κατάγματα και στους δύο καρπούς, η ομάδα του ανακοίνωσε πως ο Βρετανός Tommy Bridewell θα αγωνιστεί στη θέση του. Ο Βρετανός αναβάτης έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK το 2008 ως wildcard με μοτοσυκλέτα της Suzuki στο Portimao και δύο χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα στον αγώνα του Silverstone τερματίζοντας 18ος.

Ο γρηγορότερος δορυφορικός αναβάτης μέσα στην δεκάδα ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που έκλεισε μάλιστα την πεντάδα αφήνοντας ουσιαστικά έξω απ’ αυτή τους αναβάτες της Yamaha για δεύτερη συνεχόμενη φορά σήμερα. Στην έκτη θέση παρέμεινε σταθερός ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ενώ πίσω του βρέθηκε ο ομόσταβλος του Rea, ο Leon Haslam που κατά τη διάρκεια των FP1 ήταν εντός της πεντάδας στην τέταρτη θέση. Ο Alex Lowes ήρθε όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων έχοντας πίσω του άλλον έναν αναβάτη που θα τρέξει ως wildcard, τον Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing) που ήταν επίσης ο πιο γρήγορος Ιταλός αναβάτης των FP2. Ο συμπατριώτης του Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα. Η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου ολοκληρώθηκε και τα δεδομένα που μας προσέφερε υποδεικνύουν πως ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον ο αγώνας στην Imola απ' όοσους έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Πίνακας χρονομετρήσεων:

1 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'46.374

2 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing - Ducati 1'46.529 0.155 0.155

3 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1'46.766 0.392 0.237

4 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing - Ducati 1'47.086 0.712 0.320

5 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing IND 1'47.124 0.750

6 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.214 0.840

7 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'47.419 1.045

8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.537 1.163

9 87 L. ZANETTI ITA Motocorsa Racing IND 1'47.587 1.213

10 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team IND 1'47.638 1.264

Ετικέτες

Motul WSBK 2019: Αφήνουν υποσχέσεις οι δοκιμές στο Portimao

Έπεται ένας φανταστικός αγώνας
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/8/2019

Ο τελευταίος αγώνας του πρωταθλήματος ήταν στη Laguna Seca, ενάμιση μήνα νωρίτερα. Εκεί, είχαμε και την πτώση του Alvaro Bautista, που χτύπησε τον ώμο του, με αποτέλεσμα να αποσυρθεί απ’ το δεύτερο σκέλος. Έπειτα ακολούθησε το καλοκαιρινό διάλειμμα, ενώ το σαββατοκύριακο που μας πέρασε είχαμε τις επίσημες δοκιμές του Motul WSBK στο Portimao, όπου εκεί θα πραγματοποιηθεί 10ος γύρος του πρωταθλήματος. Οι περισσότεροι αναβάτες των WSBK εστίασαν τις δοκιμές τους στο να ξαναοικειοποιηθούν με τις μοτοσυκλέτες τους μετά από ένα τόσο μεγάλο διάστημα αποχής απ’ την πίστα.

Τόσο στις δοκιμές του Σαββάτου όσο και της Κυριακής, ο καιρός ήταν ηλιόλουστος και η θερμοκρασία της ασφάλτου έφτασε μέχρι και τους 50 οC το μεσημέρι. Έτσι, όσοι αναβάτες ήθελαν να κάνουν γρήγορους γύρους, τους πραγματοποίησαν το πρωί που η θερμοκρασία δεν είχε φτάσει ακόμη τη μέγιστη τιμή της, κάνοντας τα πράγματα πιο δύσκολα τόσο για αυτούς όσο και για τα ελαστικά των μοτοσυκλετών τους.

Τη πρώτη μέρα, κυρίαρχος των δοκιμών ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) με ταχύτερο γύρο στο 1:41,897 και όπως οι περισσότεροι αναβάτες έτσι και αυτός δοκίμασε νέα εξαρτήματα για τη μοτοσυκλέτα του και ρυθμίσεις. Πίσω του, βρέθηκε ο Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) με μικρή διαφορά και ακολούθησε ένα πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα ώστε να βελτιώσει συνολικά τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας του μέχρι το πέρας των δοκιμών. Τρίτος, ήταν ο Alvaro Bautista (ARUBA.IT Racing Ducati Team) και έκανε τους περισσότερους γύρους από οποιονδήποτε άλλο μέσα στη πίστα τη πρώτη μέρα.

Όπως είπε και ο ίδιος, δεν έχει αναρρώσει πλήρως απ’ τον τραυματισμό του στη Laguna Seca, ωστόσο “έγραψε” όσα περισσότερα χιλιόμετρα μπορούσε για να ξαναβρεί τη φόρμα του. Ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) είχε μια δύσκολη πρώτη μέρα δοκιμών λόγω μιας πτώσης που του κατανάλωσε αρκετό χρόνο έξω απ’ τη πίστα. Ωστόσο, ξαναμπήκε το απόγευμα και βρέθηκε στην τέταρτη θέση. Ο Michael van der Mark έκλεισε τη πεντάδα και εργάστηκε μαζί με τον ομόσταβλό του, τον Alex Lowes που ήρθε έβδομος πάνω στη σταθερότητα των R1 τους, δοκιμάζοντας νέα εξαρτήματα για το πίσω μέρος τους. O Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team Ducati) βρέθηκε ανάμεσά τους, στην έκτη θέση του πίνακα, και ήταν ο δεύτερος πιο γρήγορος αναβάτης με Panigale V4 R, καθώς ο Davies ολοκλήρωσε τις δοκιμές όγδοος. Ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK Team) ήρθε ένατος, ενώ τη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Leon Haslam που εστίασε τόσο στο να πετύχει καλούς χρόνους όσο και στη δοκιμή νέων εξαρτημάτων στους τομείς των αναρτήσεων, πλαισίου, ηλεκτρονικών και κινητήρα.

Τη δεύτερη μέρα, στη κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων των δοκιμών βρέθηκε ο Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team). Μάλιστα, δοκίμασε και νέα μέρη στο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας του παρέα με τα ελαστικά που χρησιμοποιούν στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ επένδυσε και στο να αξιολογήσει τη φυσική του κατάσταση. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού διαλείμματος χειρουργήθηκε στα χέρια του ώστε να λύσει το πρόβλημα με την τενοντίτιδα, που τον ταλαιπωρούσε. Μετά από δύο μέρες και πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πίστα, ο Lowes είναι σίγουρος πως θα έχει αναρρώσει πλήρως το σαββατοκύριακο του αγώνα. Ο Jonathan Rea ολοκλήρωσε τις δοκιμές ερχόμενος δεύτερος στο πίνακα των χρονομετρήσεων. Όπως είπε, μετά τον αγώνα αντοχής στη Suzuka, αισθανόταν παρά πολύ γρήγορος όμως αρχικά δεν είχε την ίδια αίσθηση στο Portimao. Τα πράγματα για αυτόν άλλαξαν κατά την διάρκεια του διημέρου, ιδιαίτερα την τελευταία μέρα που κατάφερε να κάνει αρκετούς γρήγορους γύρους, αλλά και να βελτιώσει το ρυθμό του πάνω στην ZX-10RR

Μάλιστα, ανέφερε πως το απόγευμα, που η θερμοκρασία είναι μεγαλύτερη απ’ ότι το πρωί, αισθανόταν πολύ πιο άνετα συγκριτικά με το πρωινό του Σαββάτου. Η δεύτερη μέρα ωστόσο, δεν εξελίχθηκε τόσο καλά για όλους. Ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) δεν ήταν καλά το βράδυ του Σαββάτου με αποτέλεσμα να αποχωρίσει απ’ τα δοκιμαστικά της Κυριακής, πριν τη λήξη τους. Παρά το γεγονός αυτό πρόλαβε να κάνει λίγες προετοιμασίες για τον αγώνα και να δοκιμάσει διαφορετικές στρατηγικές για τις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ βρέθηκε πίσω απ’ τον Rea στον πίνακα των χρονομετρήσεων. Ο van der Mark είχε μια μικρή πτώση κατά τη διάρκεια του πρωινού session και ένα τεχνικό πρόβλημα στις δοκιμές του απογεύματος της τελευταίας ημέρας. Ωστόσο ήταν τέταρτος και χρησιμοποίησε κι αυτός τα ελαστικά των κατατακτήριων δοκιμών, όπως ο ομόσταβλός του.

Ο Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) έκλεισε το διήμερο των δοκιμών στο Portimao αποτελώντας τον αναβάτη με τους περισσότερους γύρους στην πίστα (146) και βρέθηκε πέμπτος.

Δοκίμασε ορισμένα νέα ελαστικά με διαφορετική σκληρότητα και εστίασε πάνω στη βελτίωση των μειονεκτημάτων της R1 του. Ο Leon Haslam, απ’ την πλευρά του αφιέρωσε περισσότερο χρόνο στο να προετοιμαστεί για το αγωνιστικό τριήμερο στο Portimao και ολοκλήρωσε τις δοκιμές του, ερχόμενος έκτος. Οι αναβάτες της GRT Yamaha WorldSBK Sandro Cortese και Marco Melandri ολοκλήρωσαν τις δοκιμές τους στην έβδομη και 13η θέση αντίστοιχα, συνεχίζοντας με πυρετώδη ρυθμό την εξέλιξη των μοτοσυκλετών τους. Ο Eugene Laverty (Team Go Eleven) βρέθηκε εντός δεκάδας, στην όγδοη θέση του πίνακα. Πίσω του ήταν ο Alvaro Bautista (ARUBA.IT Racing – Ducati) που αποφάσισε να μην λάβει μέρος στα FP2 των δοκιμών της Κυριακής, καθότι ο πόνος στον ώμο του δεν έχει υποχωρήσει πλήρως, ενώ ο Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team), που έκλεισε τη δεκάδα, σημείωσε μια πτώση πριν τη λήξη των FP2. Ο Chaz Davies δοκίμασε ένα νέο ψαλίδι στην Panigale V4 R και ολοκλήρωσε τις δοκιμές του πραγματοποιώντας μια προσομοίωση αγώνα, την ώρα που ο υδράργυρος είχε χτυπήσει κόκκινο. Κατέλαβε την 11η θέση.

Ο Jordi Torres (Team Perdecini Racing) όχι μόνο κατάφερε να δοκιμάσει ορισμένα πράγματα που είχε εντοπίσει απ’ τον αγώνα στη Laguna Seca αλλά και να βελτιώσει το μπροστινό της ZX-10RR του έχοντας καλύτερη αίσθηση, όπου αυτός ήταν και ο αρχικός του στόχος. Ωστόσο η σταθερότητα πίσω χρειαζόταν περισσότερο χρόνο για να βρεθεί η ιδανική ρύθμιση, ενώ θα ήθελε να φτάσει πιο ψηλά στο πίνακα των χρονομετρήσεων απ’ ότι τη 14η θέση που πήρε. Επίσης, αναφέρθηκε και στη συνεργασία του με την Pedercini Racing. “Έχουμε πάρα πολύ καλές σχέσεις και είμαι πολύ ευχαριστημένος μαζί τους… ελπίζω να αισθάνονται και αυτοί το ίδιο. Φέτος, ξεκινήσαμε από το μηδέν και μέχρι στιγμής η πορεία μας είναι πάρα πολύ καλή, αισθάνομαι άνετα με την ομάδα. Έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας αν θέλουμε να φτάσουμε σε ένα ανταγωνιστικό επίπεδο και όταν φέτος ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας είχε βλέψεις και για να συνεχίσουμε μαζί και του χρόνου.”

Ετικέτες