Motul WSBK 2019: Νικητής ο Rea πρωταθλήτρια η Kawasaki

Εκπληκτικός ο Davies!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/10/2019

Στη Magny Cours, o Rea έγινε πεντάσταρος και ήταν αναμενόμενο πως θα γίνει το ίδιο και για την Kawasaki. Η ώρα της ήρθε στο Losail και η νίκη του Rea στο πρώτο σκέλος, την ανέδειξε πρωταθλήτρια για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Έναν τίτλο που προσέφερε με απόλυτη μαεστρία ο Rea στη Kawasaki, μιας και απ' τη στιγμή που έσβησαν τα φώτα μέχρι την πτώση της καρό ηγούνταν του αγώνα.

Ωστόσο, πριν καλά - καλά ανάψουν τα αίματα, στο γύρο προθέρμανσης είχαμε την πτώση του Jordi Torres (Team Pedercini Racing) στην Κ1, εκεί που στα φρένα της θα έπεφτε στο δεύτερο γύρο πολύ θεαματικά ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) σε μια επιτυχή προσπάθειά του να μην συγκρουστεί με τον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK).


Ο Chaz Davies (ARUBA.IT Racing - Ducati) ενώ είχε ξεκινήσει απ' τη 12η θέση του grid, είχε βρεί τα "πατήματά" του και ήταν έκτος στοχεύοντας τόσο για έναν όσο το δυνατόν καλύτερο τερματισμό αλλά και για να επιβεβαιώσει την δύναμη της Ducati στο Qatar, που έχει δείξει ότι είναι μια πίστα που της ταιριάζει πολύ. Στο παιχνίδι είχε μπει δυναμικά και ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που από 10ος είχε κερδίσει τρεις θέσεις μέχρι την ολοκλήρωση του δεύτερου γύρου.
Ο αγώνας συνεχίστηκε με τον Rea να είναι στην κορυφή, έχοντας πίσω του τους Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) και Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK). Ωστόσο, ο αναβάτης της GRT δεν θα είχε τη δυνατότητα να παραμείνει μέσα στις τρεις πρώτες θέσεις, καθώς έπεσε στην Κ7 αφότου τον προσπέρασε ο Davies. Έτσι, ο van der Mark ανέβηκε στην έκτη θέση και αργότερα προσπέρασε τον Razgatlioglu, που ήταν πέμπτος, αν και η μάχη για τρίτη θέση της βαθμολογίας σε αυτό το σκέλος ήταν ξεκάθαρα κερδισμένη από τον Lowes που ήταν πίσω απ' τον Rea.


Από την αρχή της χρονιάς η προσοχή στη μεριά των "κόκκινων" ήταν πάντοτε στραμμένη στον Bautista, που ξεκίνησε τη σεζόν με ένα απίστευτο σερί 11 νικών, κάνοντας τον Davies να μην δείχνει τόσο ανταγωνιστικός. Ωστόσο, ο Ουαλός αναβάτης της Ducati έχει δώσει πολλές μάχες και έχει βρεθεί στο βάθρο αρκετές φορές. Στο Qatar, όμως ήρθαν τα πάνω κάτω με τον Bautista να πασχίζει να διατηρήσει έναν ανταγωνιστικό ρυθμό και τελικά να τερματίζει τέταρτος, σε αντίθεση με τον Davies που έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα και απο 12ος ήρθε δεύτερος! Βρέθηκε σε αυτή τη θέση πέντε γύρους πριν το τέλος, όταν προσπέρασε τον Lowes και όπως όλα έδειχναν, αν είχε περισσότερο χρόνο θα είχε καταφέρει να μονομαχήσει και με το Rea. Ο Lowes, ανέβηκε στο τρίτο σκαλί, ενώ η πεντάδα έκλεισε με τον Leon Haslam.


Ο Loris Baz (Ten Kate Racing - Yamaha) τερμάτισε έβδομος, έχοντας τον Reiterberger (BMW Motorrad WorldSBK Team) πίσω του, ο οποίος βρέθηκε μέσα στη δεκάδα για πρώτη φορά μετά τον Tissot Superpole Race στην Imola. Ένατος και δέκατος ήρθαν οι Laverty (Team Go Eleven) και Camier (Moriwaki Althea Honda Team).

Ο Razgatlioglu έδειχνε πολύ ανταγωνιστικός και θα μπορούσε να είχε τερματίσει μέσα στις πέντε πρώτες θέσεις, όμως ένα λάθος του στην Κ6 τον έστειλε εκτός πίστας στην αμμοπαγίδα. Ωστόσο, δεν έπεσε και κατάφερε ολοκληρώσει τον αγώνα, τερματίζοντας 11ος.


Δύο αγώνες απομένουν μέχρι τη αυλαία του πρωταθλήματος και ο ανταγωνισμός για το ποιος θα πάρει την τρίτη θέση στη βαθμολογία εχει ανάψει για τα καλά. Ο Davies από την άλλη με τον εκπληκτικό ρυθμό του, υπόσχεται μπόλικο θέαμα και μάχες στις μπροστά θέσεις.

Ετικέτες

Motul WSBK Donington Park 2019 FP1: Ο Sykes στην κορυφή

Εκτός δεκάδας τα Ducati
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/7/2019

Το Motul WSBK επέστρεψε σήμερα στην γενέτειρά του, το Donington Park, εκεί που όλα ξεκίνησαν το 1988. Τα πρώτα δοκιμαστικά ολοκληρώθηκαν και ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team), που έχει κερδίσει εννέα φορές σε αυτή τη πίστα, βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων. Πίσω του, ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing), ο Τούρκος που έχει εντυπωσιάσει αρκετά φέτος, ιδίως μετά την δεύτερη θέση που πήρε στο δεύτερο σκέλος του Misano, μετά την επική μάχη που έδωσε με τον Rea για τη νίκη. Τρίτος στον πίνακα των χρονομετρήσεων, ήρθε ο Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) όμως δυο λεπτά πριν την λήξη των δοκιμών είχε ένα lowsiding στη τέταρτη στροφή της πίστας, την Old Harpin, χωρίς να δείχνει ότι τραυματίστηκε. Για τον Lowes είναι ένας ξεχωριστός αγώνας, καθώς το σπίτι του πλέον απέχει μόλις οκτώ χιλιόμετρα απ’ την πίστα και θέλει να πάει για τη νίκη, μιας και αποτελεί την έδρα του (όπως και όλων των υπόλοιπων Άγγλων αναβατών του πρωταθλήματος).

O Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) ήρθε τέταρτος με τον Ολλανδό Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) να κλείνει την πεντάδα. Να θυμίσουμε πως ο Ολλανδός κατά τη διάρκεια των FP2 του Misano είχε ένα τρομακτικό highside με αποτέλεσμα να σπάσει τον δεξί του καρπό, δύο πλευρά και να πάθει διάσειση και κατά συνέπεια ήταν απρόσμενη η συμμετοχή του στον αγώνα. Λίγο πριν την έναρξη του αγωνιστικού τριημέρου είπε πως το οστό του καρπού του βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση μεητ φυσική του κατάσταση να βρίσκεται στο 90% και θέλει να βάλει τα δυνατά του ώστε στον επικείμενο αγώνα να πάρει όσους περισσότερους βαθμούς μπορεί. Επίσης, ανέφερε πως δεν θα ξέρει σίγουρα πόσο καλά θα τα πάει μέχρι να δει τις επιδόσεις του στα δοκιμαστικά και κρίνοντας απ’ το χρόνο στην FP1, που ήταν στο 1:28,529 (1:28,195 ήταν πέρσι ο χρόνος του στο δεύτερο σκέλος, το οποίο κέρδισε κιόλας) μπορούμε να πούμε ότι έχει τα φόντα ώστε να δώσει έναν καλό αγώνα. Το θέμα όμως είναι για πόση ώρα θα μπορέσει να διατηρήσει αυτό το ρυθμό…

Έκτος βρέθηκε ο Jordi Torres (Team Pedercini Racing) μπροστά απ’ τον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK). Όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων ήταν ο περσινός πρωταθλητής Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) και όπως όλοι οι αναβάτες εστίασε στις δοκιμές του να ρυθμίσει όσο το δυνατόν καλύτερα τη μοτοσυκλέτα του. Ο Peter Hickman (BMW Motorrad WorldSBK Team), που αντικαθιστά τον Markus Reiterberger βρέθηκε εντός της δεκάδας, στην ένατη θέση. Η δεκάδα έκλεισε με τον Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK), αφήνοντας έξω απ’ αυτή τον Ισπανό Alvaro Bautista (Aruba.IT Racing – Ducati). Ο Ισπανός αναβάτης μπορεί να βρίσκεται εκτός της δεκάδας και ίσως αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν ξέρει τόσο καλά την πίστα και πως ψάχνει να βρει τις κατάλληλες ρυθμίσεις για την V4 R. Ο Eugene Laverty (Team Goeleven) μετά από σχεδόν δύο μήνες αποχής απ’ τους αγώνες κατάφερε να επιστρέψει στην ενεργό δράση και θα λάβει μέρος στον επικείμενο αγώνα, ενώ ήρθε τελευταίος στα δοκιμαστικά και οφείλεται τόσο στην μεγάλη αποχή του απ’ τη σέλα της V4 R όσο και στην κατάσταση της υγείας του.

 
  1. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’27.790
  2. Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) +0.377
  3. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) +0.626
  4. Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) +0.692
  5. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) +0.739
  6. Jordi Torres (Team Pedercini Racing) +0.790
Ετικέτες