Motul WSBK 2020 - Δοκιμές Jerez 1η μέρα: Mε τα μούτρα στη δουλειά!

Με τέσσερις κόκκινες σημαίες
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

28/11/2019

Σε αντίθεση με τις δοκιμές στην Aragon, που οι χαμηλές θερμοκρασίες και η βροχή έκαναν πολύ δύσκολα τα πράγματα για τους αναβάτες και ο χρόνος στην πίστα ήταν ελάχιστος, η πρώτη μέρα δοκιμών στην Jerez λόγω των εξαιρετικών συνθηκών έδωσε την ευκαιρία σε όλους τους αναβάτες να δοκιμάσουν όλα όσα δεν πρόλαβαν στις προηγούμενες δοκιμές. Παράλληλα, έλαβαν μέρος και οι αναβάτες από την WorldSSP.

Στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων βρέθηκε ο Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK), με τον Τούρκο Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) να είναι πίσω του με μόλις 0,019” διαφορά. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών οι κόκκινες σημαίες υψώθηκαν τέσσερις φορές λόγω πτώσεων αλλά και μηχανικών βλαβών.

Ο Jonathan Rea αμείλικτος όπως πάντα, συνέχισε ακάθεκτος την προετοιμασία του για τη νέα χρονιά ψάχνοντας να βρει τις λύσεις για να ανταγωνιστεί τον συνδυασμό της πανίσχυρης V4R της Ducati με τον Scott Redding -σε παλαιότερες δηλώσεις είχε αναφερθεί στο υψηλό επίπεδο των ικανοτήτων του νεοφερμένου αναβάτη. Ο Rea ήταν ο πρώτος αναβάτης που ξεκίνησε να γυρνάει κάτω απ’ το 1:40 και έκανε αρκετές προσομοιώσεις αγώνα με φθαρμένα ελαστικά, για να δει πώς μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της ΖΧ-10RR σε αυτές τις συνθήκες. Από την άλλη πλευρά του box, ο Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) βρέθηκε στη δεύτερη θέση όμως το τελευταίο δίωρο η κατάταξη του πίνακα άλλαξε αρκετά.

Στη πέρας των δοκιμών, οι αναβάτες της Pata Yamaha ήταν ταχύτεροι από τον Lowes, με τον Razgatlioglu να επικρατεί του Michael van der Mark, χωρίς να έχουν ακόμη στη διάθεσή τους τη νέα R1 όπως ήταν αναμενόμενο. Ο μοναδικός αναβάτης που οδήγησε την R1 του 2020 ήταν ο Niccolo Canepa (Pata Yamaha WorldSBK Offical) και ήρθε ένατος. Ο Τούρκος αναβάτης ήταν αρκετά εντυπωσιακός και έδειξε πως έχει τη δυνατότητα να προσαρμοστεί γρήγορα στα νέα δεδομένα της μοτοσυκλέτας του. Επανεξέτασε το τρίγωνο της εργονομίας και πειραματίστηκε αρκετά με τις ρυθμίσεις του φρένου του κινητήρα, ενώ έκλεισε τις δοκιμές του έχοντας “γράψει” 98 γύρους. Ο teammate του, δοκίμασε νέα εξαρτήματα στη μοτοσυκλέτα και ήρθε τρίτος στην κατάταξη. Ο Loris Baz (Ten Kate – Yamaha) έκλεισε την πεντάδα, ενώ νωρίτερα είχε φτάσει μέχρι και την τρίτη θέση και έψαχνε να βρει μια λύση για την περιορισμένη τελική ταχύτητα της R1 συγκριτικά με τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες.

Ο πολλά υποσχόμενος rookie, ο Scott Redding (ARUBAT.IT Racing – Ducati) ήρθε έκτος με εννέα δέκατα του δευτερολέπτου διαφορά απ’ τον Rea και μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορος απ’ τον ομόσταβλό του Davies, παρά τις δύο πτώσεις που σημείωσε. Η πρώτη έγινε στην K5 και ενώ σηκώθηκε και συνέχισε, έπεσε ξανά δύο στροφές πιο μετά. Ο Davies από την άλλη, παρότι ήρθε όγδοος –αφού στην πραγματικότητα δεν έχει καμία σημασία η θέση αλλά πάνω σε τι εστίασε ο κάθε αναβάτης στις δοκιμές- δούλεψε στην εργονομία της μοτοσυκλέτας του και στην συμπεριφορά του αμορτισέρ της ÖhlinsΟ Michele Pirro (BARNI Racing Team) αντικατέστησε τον Leon Camier, καθώς η πτώση του στην Aragon τον άφησε για άλλη μια φορά εκτός μάχης. Έκλεισε τις δοκιμές του στην 11η θέση.

Το box της BMW είχε μπόλικη δουλειά καθώς είναι οι πρώτες επίσημες δοκιμές της ομάδας. Ο Tom Sykes είχε πάρει φωτιά και δοκίμαζε διαφορετικές ρυθμίσεις στο πλαίσιο, στα ηλεκτρονικά και διαφορετικά ψαλίδια στην S1000RR, ενώ βρέθηκε στην έβδομη θέση. Η γκίνια δεν λέει να φύγει από ορισμένους αναβάτες αφού πέρα απ’ τον άτυχο Camier, ο Eugene Laverty αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα, με την S1000RR να γεμίζει λάδια την Κ2…

Η ομάδα της Honda απουσίαζε για άλλη μια φορά, γεγονός που δημιουργεί αρκετά ερωτηματικά για το πόσο ανταγωνιστικοί θα μπορέσουν να είναι οι Bautista και Haslam, έχοντας χάσει δύο πολύ σημαντικές δοκιμές για τη νέα σεζόν.

Πίνακας χρονομετρήσεων της πρώτης μέρας

1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’39.207 - 63 γύροι
2. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) 1’39.226 – 77 γύροι
3. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) 1’39.541 – 98 γύροι
4. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’39.780 – 88 γύροι
5. Loris Baz (Ten Kate – Yamaha) 1’40.128 – 98 γύροι
6. Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) 1’40.137 – 65 γύροι
7. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’40.431 – 50 γύροι
8. Chaz Davies (ARUBA.IT Racing – Ducati) 1’40.659 – 72 γύροι
9. Niccolo Canepa (Pata Yamaha WorldSBK Official) 1’40.854 – 68 γύροι
10. Eugene Laverty (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’40.971 – 63 γύροι

Ετικέτες

Δημόσια συγνώμη του Antony West στη FIM για διασπορά ψευδών ειδήσεων

Ήμουν "εν βρασμό ψυχής” λέει ο Αυστραλός
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

2/11/2020

Ο Antony West είναι από τα γνωστά ονόματα στα παγκόσμια πρωταθλήματα της FIM, αφού είχε αρκετά επιτυχημένη παρουσία στα MotoGP, τα WSBK και WSSP κυρίως με τις ομάδες της Kawasaki. Ταυτόχρονα όμως ο Αυστραλός είχε και αρκετά μπλεξίματα με τις απαγορευμένες ουσίες… με αποτέλεσμα η FIM να του έχει επιβάλει δύο φορές την ποινή του αποκλεισμού συμμετοχής στα πρωταθλήματά της, με την τελευταία να ξεκινά από το 2019 και να λήγει τον Σεπτέμβρη του 2020. Όμως ο Antony West δεν έμεινε άπραγος όσο διαρκούσε η ποινή του και πήγε στην Βραζιλία, όπου έτρεχε στο εθνικό πρωτάθλημα SBK, το οποίο δεν ανήκει μέσα στις αρμοδιότητες της FIM. Παρ’ όλα αυτά η FIM θεώρησε πως αυτή η πράξη του είναι “παράνομη” και τον Ιανουάριο του 2020 του επέβαλε νέα ποινή αποκλεισμού που λήγει πλέον το Μάρτιο του 2021.

Αυτό εξόργισε τον Αυστραλό, που βγήκε δημόσια και είπε πως η FIM τον έχει “βάλει στο μάτι”  και πως “έφτιαξαν” καινούριο κανονισμό για να του επιβάλλουν επιπλέον ποινή. Ανάμεσα στα άλλα, είπε πως η FIM μίλησε με τους Ιάπωνες στην Kawasaki για να σταματήσουν την συνεργασία μαζί του στο βραζιλιάνικο πρωτάθλημα. Και σαν να μην έφταναν αυτά, είπε πως η FIM επέτρεψε το 2013 να έχει παράνομη ECU η μοτοσυκλέτα του Marc Marquez για να πάρει το πρωτάθλημα, αλλά και πως τα πρωταθλήματα που κέρδισε ο Valentino Rossi με τα δίχρονα GP500 ήταν αποτέλεσμα των ειδικών ελαστικών που έφτιαχναν για τον Ιταλό, με την FIM να κάνει τα στραβά μάτια!

“Τα παρατάω, τέλος! Αυτοί οι διεφθαρμένοι άνθρωποι είναι εκτός ελέγχου και προσπαθούν να με καταστρέψουν. Τρέχω στη Βραζιλία που το πρωτάθλημα δεν είναι υπό την επίβλεψη της FIM και τώρα εφεύραν δικούς τους νόμους που τους επιτρέπουν να ελέγχουν εμένα εκεί πέρα.”

Όμως τώρα φαίνεται πως του πέρασαν τα νεύρα ή (το πιθανότερο) μεσολάβησαν συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών σε πιο ήρεμο πνεύμα, με αποτέλεσμα να κάνει επιτόπια στροφή και να πάρει πίσω όλα όσα είπε. Συγκεκριμένα ζήτησε συγνώμη για την διασπορά ψευδών ειδήσεων μέσω των social media, τις οποίες δικαιολόγησε πως βασίζονταν στον “θυμό” και την “απερισκεψία” της στιγμής και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. “Θέλω να απολογηθώ στους ανθρώπους της FIM και τους συναδέρφους μου αναβάτες (σ.σ. Rossi και Marquez) για όσα ανυπόστατα έγραψα”.

Και συνέχισε λέγοντας πως ευχαριστεί τη FIM που έκαναν ότι μπορούσαν για να πάρει πίσω την διεθνή αγωνιστική του άδεια όσο πιο γρήγορα γίνεται και πως είναι έτοιμος να επιστρέψει στους αγώνες όταν λήξει η ποινή του την άνοιξη του 2021.