Motul WSBK 2020 – Δοκιμές Jerez, 2η μέρα: Κυρίαρχος ο Rea!

Αποχαιρετώντας το 2019
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

30/11/2019

Η τελευταία ημέρα των δοκιμών στην Jerez (εδώ μπορείτε να διαβάσετε για την πρώτη μέρα) ολοκληρώθηκε με επιτυχία και οι αναβάτες τόσο των Superbikes όσο και των Supersport έγραψαν πολλούς γύρους στην πίστα, παρά τις κόκκινες σημαίες που υψώθηκαν.

Μέσα στα πολλά πράγματα που δοκίμασε ο Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) ήταν και η χρήση του μικρού λεβιέ στα αριστερά του τιμονιού για τη λειτουργία του πίσω φρένου, ενώ θα πρέπει να θυμίσουμε ότι ο Rea άρχισε να φρενάρει και με το πίσω φρένο πριν από μόλις πέντε χρόνια… Την ίδια χρονιά δηλαδή που πήρε και τον πρώτο του τίτλο στα Superbikes με την Kawasaki. Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν η χρήση του λεβιέ δεν είναι κάτι νέο, αφού χρησιμοποιείται από την εποχή των δίχρονων 500 στα MotoGP, με το παράδειγμα του Mick Doohan, που τον χρησιμοποίησε μετά το ατύχημα που διέλυσε το δεξί του πόδι, να αποτελεί σημείο αναφοράς. Τώρα με το λεβιέ χρησιμοποιεί πολύ καλύτερα το πίσω φρένο καθώς έχει περισσότερη αίσθηση της πίεσης μέσω του αντίχειρα και φρενάρει το ίδιο καλά και στις δεξιές στροφές, καθώς λόγω των μεγάλων ποδιών του και των οριακών κλίσεων δεν μπορούσε να πετύχει πάντα το ιδανικό φρενάρισμα με τον συμβατικό λεβιέ.

Ακόμη, έκανε αρκετές δοκιμές στην γεωμετρία της ZX-10RR και εστίασε στη λειτουργία του φρένου του κινητήρα. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα και η σημαντικότητα των αλλαγών στη μοτοσυκλέτα του; Βγήκε στην πίστα και "έσπασε" τα χρονόμετρα καταρρίπτοντας το Superpole ρεκόρ του στην Jerez κατά ένα δέκατο, ενώ παράλληλα ο χρόνος του ήταν χαμηλότερος και από το ρεκόρ ταχύτερου γύρου σε αγώνα, που είχε πετύχει ο Alvaro Bautista πάνω στη σέλα της V4R πέρσι… Ο Rea ήταν πραγματικά αδίστακτος, ακόμη και στα πλαίσια των δοκιμών, στέλνοντας ένα “ηχηρό” μήνυμα στους υπόλοιπους αναβάτες ότι θα χρειαστεί να επιστρατεύσουν όλη τους τη μαεστρία και να μην λυγίσουν κάτω απ’ την ψυχολογική πίεση των αγώνων, αν θέλουν να τον εκθρονίσουν απ’ τη κυριαρχία.

Μιας και αναφέραμε τον Alvaro Bautista, η Honda απουσίαζε διότι έχει κανονίσει να πραγματοποιήσει ιδιωτικές δοκιμές στην Aragon ώστε να προετοιμαστεί για μια σεζόν που υπόσχεται μπόλικη δράση και επικές μάχες. Ο Loris Baz (Ten Kate – Yamaha) από την άλλη, κέρδισε τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του. Ήταν ευχαριστημένος απ’ τη δουλεία που έκανε με την ομάδα του μέσα στο διήμερο. Εστίασε πολύ στη γεωμετρία του πλαισίου, αλλάζοντας τη θέση του κινητήρα και του ψαλιδιού, μεταβάλλοντας την κατανομή του βάρους και επιτυγχάνοντας την μείωση της φθοράς των ελαστικών. Δούλεψε και στον τομέα των αναρτήσεων ψάχνοντας τις ιδανικές ρυθμίσεις, ώστε η μοτοσυκλέτα του να συνεργάζεται άρτια με το νέο ελαστικό των κατατακτήριων δοκιμών. Είχε μια πτώση, όμως οι προσπάθειές του απέδωσαν καρπούς και είδε το ρυθμό του να βελτιώνεται δραματικά, σκαρφαλώνοντας στη δεύτερη θέση του πίνακα. Η κατεύθυνση που κινείται είναι σωστή, όμως η ίδια διαδικασία στη ρύθμιση της μοτοσυκλέτας θα πρέπει να ξαναγίνει και όταν χρησιμοποιεί τα ελαστικά του αγώνα όπως είπε. Ακόμη, κατάφερε να δοκιμάσει και αρκετά εξαρτήματα απ’ την R1 του 2020, όπως το φαίρινγκ, ενώ το μοντέλο του ’20 θα είναι διαθέσιμο για τους αναβάτες απ’ τον Ιανουάριο της νέας χρονιάς.

Ο Michael van der Mark (Pata Yamaha worldSBK Official Team) ήταν ο δεύτερος αναβάτης με τους περισσότερους γύρους μέσα στην πίστα. Δοκίμασε πολλά εξαρτήματα απ’ τη  νέα R1 του 2020 και ανυπομονεί να οδηγήσει το νέο μοντέλο την ερχόμενη χρονιά. Τελικά, κατάφερε να βρει τις ιδανικές ρυθμίσεις του αμορτισέρ μαζί με την ομάδα του και μπόρεσε να βελτιώσει την πρόσφυση του πίσω τροχού, ένας τομέας που πάσχει ιδιαίτερα η R1. Επίσης, είχε θετικές εντυπώσεις από τα νέα ελαστικά της Pirelli, ενώ η έλευση του Razagtlioglu στην ομάδα αποτελεί κίνητρο για τον ίδιο ώστε να βελτιωθεί περισσότερο, καθώς εντυπωσιάστηκε απ’ το πόσο γρήγορα μπόρεσε να προσαρμοστεί ο Τούρκος αναβάτης. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα endo του Razgatlioglu, που όπως φαίνεται έχουν γίνει το σήμα κατατεθέν του όταν επιστρέφει στο box. Οι δοκιμές του όμως δεν ήταν και οι καλύτερες που θα μπορούσε να κάνει, αφού η R1 παρουσίασε μια μηχανική βλάβη γεμίζοντας με λάδια την Κ1, με τους Federico Caricasulo (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team) και Andrea Locatelli (BARDAHL Evan Bros. WorldSSP Team) να πέφτουν, και στη συνέχεια είχαμε τις κόκκινες σημαίες να υψώνονται στην πίστα.

Ο Caricasulo δεν είχε το χρόνο να αντιδράσει και να φρενάρει, αποφεύγοντας τα λάδια, καθώς ερχόταν με πολλά χιλιόμετρα απ’ τη μεγάλη ευθεία, όμως δεν χτύπησε. Χρειάζεται κι άλλο χρόνο μέχρι να εξοικειωθεί με την R1, καθώς διαφέρει πάρα πολύ απ’ τις μοτοσυκλέτες της Supersport, όμως κάθε φορά που ανεβαίνει στη σέλα της βελτιώνεται.

Ο Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) βρέθηκε να κλείνει την πεντάδα και έμεινε σχετικά ευχαριστημένος απ’ τις συνολικές επιδόσεις του στις δοκιμές της Jerez. Την πρώτη μέρα, δοκίμασε τα νέα ελαστικά για τον εμπρός τροχό, ενώ έκανε το ίδιο για τον πίσω τη δεύτερη. Σχετικά με τις επιδόσεις της V4R, εστίασε κυρίως στην πρόσφυση του πίσω ελαστικού καθώς τον δυσκόλεψε αρκετά την πρώτη μέρα. Επιπλέον, εντρύφησε στη ρύθμιση των ηλεκτρονικών και του πλαισίου, βάζοντας αρκετά τικ στη λίστα με αυτά που έχει να δοκιμάσει μέχρι τον πρώτο αγώνα. Σχετικά με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα τόνισε πως απ’ τη στιγμή που η μοτοσυκλέτα έχει στηθεί σωστά, δεν υπάρχει λόγος να τα χρησιμοποιεί σε όλα τα τμήματα της πίστας, αλλά βασίζεται σε αυτά για ορισμένα σημεία που μπορεί να δυσκολεύεται. Ανέφερε πως η V4R έχει τη δυνατότητα να γίνει πιο δυνατή παρότι ήδη είναι μια πολύ ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα. Μαζί με την ομάδα θα προσπαθήσουν να “διυλίσουν τον κώνωπα”, αντλώντας το 100% των δυνατοτήτων της και να επιστρέψουν δριμύτεροι για το 2020, ενώ μέσα από αυτή τη διαδικασία δένονται περισσότερο ως ομάδα.

Ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) βρέθηκε έκτος και σημείωσε μεγάλη πρόοδο σχετικά με την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας του. Αυτός και η ομάδα δουλέψαν πολύ σκληρά και κατάφεραν να βελτιώσουν τη συμπεριφορά της S1000RR με ελαστικά αγώνα, καθώς και την μείωση της φθοράς τους. Με τα ελαστικά των κατατακτήριων, η S1000RR συμπεριφερόταν τέλεια, όπως τόνισε ο Sykes και στο γύρο που έκανε – λίγο πριν πέσει- ο χρόνος του ανταγωνιζόταν του Rea στα δύο πρώτα τμήματα της πίστας, όμως στην Harpin έκανε ένα λάθος και έπεσε. Παρά αυτή την ατυχία, κατάφερε να αποκομίσει αρκετά δεδομένα για την ομάδα, η οποία θα εργαστεί πυρετωδώς  για την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας τους όπως και όλες οι ομάδες για να είναι έτοιμες για το 2020.

Ο Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) ήρθε έβδομος, προσπαθώντας να εξοικειωθεί με τις αναρτήσεις της Ohlins, καθώς τις χρησιμοποιεί για πρώτη φορά. Πίσω του είχε τον Nicolo Canepa με την R1 του 2020. Οι Chaz Davies και Eugene laverty συμπλήρωσαν τη δεκάδα, καταλαμβάνοντας την ένατη και δέκατη θέση αντίστοιχα.

Προς το παρόν τα Superbikes αποχαιρετούν δυναμικά το 2019 και οι αναβάτες θα ξαναβρεθούν στο “φυσικό” τους περιβάλλουν τη νέα χρονιά με τις δοκιμές στο Portimao από τις 21 έως τις 26 Ιανουαρίου.

1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’38.397 – 61 γύροι
2. Loris Baz (Ten Kate – Yamaha) 1’39.280 (+0.883) – 83 γύροι
3. Michael van Der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) 1’39.287 (+0.890) – 79 γύροι
4. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’39.400 (+1.003) – 79 γύροι
5. Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) 1’39.466 (+1.069) – 70 γύροι
6. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’39.587 (+1.190) – 65 γύροι

Ετικέτες

Motul WSBK 2019 Magny Cours: Πεντάστερος ο Rea!

Πρωταθλητής ο Rea, νικητής ο Razgatlioglu
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

30/9/2019

Ο 11ος γύρος του πρωταθλήματος στο Magny Cours της Γαλλίας, πέρα από πλούσιο θέαμα και επικές μάχες, ανέδειξε και τον πρωταθλητή της φετινής χρονιάς! Κοιτάζοντας την βαθμολογία του πρωταθλήματος, πριν ξεκινήσει το αγωνιστικό τριήμερο, ο Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) μπορούσε να πάρει μια παράταση και να μεταφέρει τη μάχη για τον τίτλο στον επόμενο γύρο, έαν τερμάτιζε μπροστά ή πίσω απ’ τον Rea που ηγούνταν κατά 95 βαθμούς. Ένα εγχείρημα ιδιαίτερα δύσκολο, διότι δεν είχε ξαναγωνιστεί σε αυτή τη πίστα, ωστόσο όχι και ακατόρθωτο κατά τις δηλώσεις του, αφού στα ελεύθερα δοκιμαστικά είπε πως δεν του φαινόταν τόσο δύσκολη όσο η Imola και το Portimao. Παρόλα αυτά, ο άστατος καιρός με τις σποραδικές καταιγίδες στα δοκιμαστικά, έκανε τα πράγματα πιο δύσκολα για τους αναβάτες ώστε να βρούν τις ιδανικές ρυθμίσεις στις μοτοσυκλέτες τους, ενώ το γεγονός ότι όλοι οι αγώνες έγιναν τελικά με στεγνή άσφαλτο, περιέπλεκε περισσότερο την κατάσταση. Παρόλα αυτά, η αυλαία του πρωταθλήματος έπεσε νωρίς εξαιτίας του συμβάντος μεταξύ του Bautista και του Razgatlioglu, που σήμανε τις καμπάνες για τη στέψη του Rea ως πρωταθλητή! Το μόνο που έπρεπε να κάνει βέβαια ο πρωταθλητής ήταν να πάρει τη νίκη και δεν ήταν μια εύκολη…

Πρώτο Σκέλος

Οι θέσεις στη σχάρα εκκίνησης αποφασίστηκαν στις βρεγμένες δοκιμές νωρίς το πρωί του Σαββάτου, ωστόσο μετά από αρκετή καθυστέρηση το πρώτο σκέλος ξεκίνησε με στεγνή άσφαλτο και θερμοκρασία στους 21 οC. Με το που έσβησαν τα φώτα, ο Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) κατάφερε να διατηρήσει το πλεονέκτημα της pole, έχοντας πίσω του τον εξαιρετικά δυνατό Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ο οποίος δεν άργησε να επιτεθεί και στην Adelaide Hairpin (σ.σ. την πέμπτη στροφή της πίστας) έκανε την κίνησή του στον αναβάτη της Kawasaki από την εξωτερική. Οι δύο τους ήρθαν σε επαφή χωρίς να πέσουν και έδωσαν την ευκαιρία στον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) να τους πλησιάσει. Παράλληλα, ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) ήταν πίσω τους καθώς είχε σκαρφαλώσει στην τέταρτη θέση από έκτος. Πριν την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου, ο Sykes βρισκόταν στην ουρά του περσινού του teammate Rea, έχοντας αφήσει προς το παρόν τους van der Mark και Haslam να λύσουν τις διαφορές τους, ενώ την ίδια ώρα ο Bautista από 14ος ήταν ήδη εντός δεκάδας στην ένατη θέση! Ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) παρότι ξεκίνησε 16ος, στο στεγνό ήταν εξαιρετικά δυνατός και κατάφερε μέσα στον πρώτο κιόλας γύρο να κερδίσει εννέα θέσεις!

Στην τρίτη στροφή της πίστας είδαμε τον φοβερό Sykes να απειλεί τον Rea, παίρνοντας την εσωτερική μόνο και μόνο για να παραμείνει δεύτερος, μέχρι την Adelaide Hairpin όπου το λάθος του Rea στα φρένα έδωσε την ευκαιρία στον αναβάτη της BMW να τον περάσει με περίσσεια ευκολία και αυτό ήταν μόνο η αρχή για έναν γύρο γεμάτο μάχες για την διεκδίκηση της πρώτης θέσης. Όσοι οι Rea και Sykes έκαναν τους θεατές να παραμιλούν απ’ το θέαμα, ο Razgatlioglu κέρδιζε με σταθερό ρυθμό θέσεις και ήταν εντός της πεντάδας. Ο Davies (Aruba.IT Racing – Ducati) μέσα σε δύο γύρους βρέθηκε από 11ος που ήταν, τρίτος και προσπέρασε μάλιστα με επιτυχία τον Rea σκαρφαλώνοντας στη δεύτερη θέση. Την ίδια ώρα ο Razgatlioglu προσπέρασε τον van der Mark και ήταν τέταρτος, όλα αυτά σε έναν αγώνα που αποδείχτηκε απο τους πιο δυνατούς της χρονιάς.

Με την ολοκλήρωση του τρίτου γύρου, ο Davies ήταν ο γρηγορότερος αναβάτης στην πίστα και δεν άργησε να προσπεράσει τον Sykes. Ωστόσο, στην έξοδο της όγδοης στροφής, παρατρίχα να πέσει από ένα τίναγμα της μοτοσυκλέτας του, που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα πολύ σοβαρό highside και έτσι έχασε την πρωτιά, απ’ τον Sykes που καραδοκούσε! Αμέσως μετά ακολούθησαν τα βήματα του Sykes και οι Rea, Razgatlioglu και van der Mark, προσπερνώντας τον Davies που έδειχνε να έχει χάσει προς στιγμήν το ρυθμό του. Στον τέταρτο γύρο, ο Razgatlioglu έδειξε τα δόντια του για άλλη μια φορά στον περσινό πρωταθλητή Jonathan Rea και μόλις τον προσπέρασε ξεκίνησε να κυνηγά τον Sykes, ο οποίος είχε γλιτώσει απ’ τις μάχες που γινόντουσαν πίσω του διατηρώντας μια μικρή απόσταση ασφαλείας. Ο Davies ανέκτησε το ρυθμό του και προσπέρασε για άλλη μια φορά τον Rea δείχνοντας πως έχει όλα τα φόντα για μια θέση στο βάθρο.

Όμως, όταν αργότερα  προσπάθησε να περάσει τον Razgatlioglu απ’ την εσωτερική της Κ15, η Ducati του ήρθε σε επαφή με την Kawasaki του Τούρκου, με αποτέλεσμα να πέσει και να αποσυρθεί νωρίς από έναν πολύ θεαματικό αγώνα, ενώ ο Razgatlioglu γλίτωσε από τύχη την πτώση! Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον van der Mark να ανέβει στην τρίτη θέση, ο οποίος έκανε τον ταχύτερο χρόνο σε εκείνο το γύρο. Λίγο αργότερα ο Rea στην προσπάθειά του να ανακτήσει τα ηνία του αγώνα απ’ τον Sykes, στην εσωτερική της Κ13, ένα έντονο γλίστρημα του πίσω τροχού της ZX-10RR του στοίχισε τη δεύτερη θέση, καθώς ο van der Mark περίμενε το λάθος του και άδραξε την ευκαιρία! Δύο στροφές μετά, ο Rea απάντησε στις επιθέσεις, όμως άργησε πολύ στα φρένα της 15 και ενώ προσπέρασε τους van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) και Sykes, δεν παρέμεινε στην κορυφή, με τον αναβάτη της Yamaha να μπαίνει μπροστά.

Μπαίνοντας στον έβδομο γύρο, ο Bautista ήταν όγδοος, ενώ πρώτος ήταν ο van der Mark, με τους Sykes, Razgatlioglu και Rea να είναι πίσω του με αυτή τη σειρά. Ωστόσο η τράπουλα ανακατεύτηκε για άλλη μια φορά και είδαμε τον Rea να περνά μπροστά απ’ τον Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) όπως έκανε και ο Razgatlioglu, αφήνοντας προς το παρόν τον αναβάτη της BMW εκτός βάθρου. Παράλληλα, ο Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) είχε ανέβει στην πέμπτη θέση απ’ την όποια ξεκίνησε και στο τελευταίο chicane της πίστας πήρε την εσωτερική και προσπέρασε τον Sykes! Όσο εξελισσόντουσαν οι μάχες για την κατάκτηση των θέσεων «4» και «5», o van der Mark είχε καταφέρει να ξεφύγει από τους Rea και Razgatliolgu, χτίζοντας μια απόσταση ασφαλείας στο ένα δευτερόλεπτο.

Στα μέσα του αγώνα ο Razgatlioglu βρήκε την ευκαιρία που έψαχνε και στην Adelaide Hairpin προσπέρασε τον Rea για να κυνηγήσει τον van der Mark! Έναν γύρο αργότερα όμως, στο ίδιο σημείο, έκανε ένα λάθος στα φρένα και άνοιξε τη γραμμή του στην κορυφή της στροφής, με αποτέλεσμα ο Rea να περάσει ξανά στη δεύτερη θέση. Με το ένα τρίτο του αγώνα να έχει απομείνει, ο Rea άρχισε να ανεβάζει το ρυθμό του και να κατεβάζει τη διαφορά που τον χώριζε από τον van der Mark, αποτελώντας τον ταχύτερο αναβάτη στην πίστα, ενώ την ίδια ώρα ο Bautista πάνω που πλησίαζε τον Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team), έχασε το μπροστινό –μαζί και μερικούς χτύπους απ’ την καρδιά του- χωρίς όμως να πέσει. Λίγο πριν μπει στους πέντε τελευταίους γύρους του αγώνα, ο Leon Haslam πάτησε στο kerb της 17ης στροφής με αποτέλεσμα η ZX-10RR του να βρεθεί στιγμιαία στον αέρα και να προσγειωθεί άγαρμπα, καταλήγοντας σε πτώση και εγκατάλειψη, ενώ ήταν όγδοος.

Με τρείς γύρους να απομένουν πριν την καρό σημαία, ο Rea κατάφερε με ένα σερί από ταχύτατους γύρους να ψαλιδίσει τη διαφορά απ’ τον van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) και πριν καλά-καλά προλάβει να του επιτεθεί, το τιμόνι της R1 δίπλωσε στην Adelaide Hairpin, με αποτέλεσμα ο “Ιπτάμενος Ολλανδός” να πέσει και να χάσει μια πιθανή νίκη μέσα απ’ τα χέρια του. Η αγωνία είχε χτυπήσει κόκκινο και δύο γύρους πριν το τέλος είδαμε τον Sykes να κάνει μια εκπληκτική προσπέραση στον Loris Baz και να περνά τρίτος, όπου και τερμάτισε. Ο Razgatlioglu έχοντας δει τον van der Mark να πέφτει νωρίτερα, ξεκίνησε να πιέζει τη μοτοσυκλέτα του, φτάνοντας στο όριο της κι έτσι στον τελευταίο γύρο ήταν σε απόσταση βολής απ’ τον Rea! Τέσσερις στροφές πριν το τέλος, με μια επιθετική προσπέραση απ’ την εσωτερική, ο Razgatlioglu πέρασε μπροστά και κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του στα Superbike! Έτσι, στον 800ο αγώνα του πρωταθλήματος κατάφερε να γίνει ο πρώτος Τούρκος νικητής της κατηγορίας, αφήνοντας τον Rea στη δεύτερη θέση! Τέταρτος είδε την καρό σημαία ο Loris Baz, με τον Bautista να κλείνει την πεντάδα. Ο Alex Lowes ολοκλήρωσε τον αγώνα έκτος, με τον Leon Camier (Moriwaki Althea Honda Team) να πετυχαίνει τον καλύτερο τερματισμό για την Honda φέτος, καθώς ήρθε έβδομος. O Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) ήρθε όγδοος, με τον Eugene Laverty (Team Goeleven) να τερματίζει πίσω του και τον Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) να κλείνει τη δεκάδα.

Ιδιαίτερα συγκινημένος ήταν ο Razgatlioglu που γιόρτασε την πρώτη του νίκη στα Superbike, ενώ παράλληλα ο Rea τον παραδέχτηκε για τις ικανότητές του, λέγοντας πως είναι εκνευρισμένος με τον εαυτό του που του άφησε πολύ χώρο για να του πάρει την πρωτιά...

 

Tissot Superpole Race

Ο Sprint Race έδωσε στον Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) μια επιπλέον ευκαιρία για ένα καλό αποτέλεσμα, κι έτσι στην εκκίνηση κατάφερε να στρίψει πρώτος αφήνοντας πίσω του τον Rea. Ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) έκανε μια εξαιρετική εκκίνηση και από όγδοος βρέθηκε τέταρτος, κυνηγώντας τον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK Team). Σε αντίθεση με το πρώτο σκέλος, ο Rea δεν έδωσε την ευκαιρία στον van der Mark να απομακρυνθεί κι έτσι στον δεύτερο γύρο κατάφερε να τον περάσει στο πρώτο chicane της Magny-Cours! Παράλληλα, ο Razgtlioglu (Turkish Puccetti Racing) ήταν ήδη πέμπτος και κυνηγούσε τον Sykes, τον οποίο προσπέρασε στην Adelaide Hairpin. Λίγο αργότερα, ο Τούρκος προσπέρασε και τον Haslam, βάζοντας στο στόχαστρο τους van der Mark και Rea που ήταν μπροστά του.

Στα μέσα του αγώνα η τράπουλα είχε ανακατευτεί με τον Rea να είναι στη κορυφή και τους Razgatlioglu, van der Mark, Davies και Haslam να ολοκληρώνουν την πεντάδα με αυτή τη σειρά, ενώ ο Bautista είχε ανέβει στην έβδομη θέση, κυνηγώντας τον Sykes μπροστά του. Με τέσσερις γύρους να απομένουν μέχρι την πτώση της καρό σημαίας, ο Razgatlioglu επιτέθηκε στον Rea, στην Adelaide Hairpin, εκεί που ήταν καλύτερος στα φρένα και ηγήθηκε του αγώνα μέχρι το τέλος, παρά την ύστατη προσπάθεια του Rea στον τελευταίο γύρο να τον προσπεράσει. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο van der Mark, με τους Davies και Bautista να τερματίζουν τέταρτος και πέμπτος αντίστοιχα. Ο Lowes τερμάτισε έκτος, με τον Baz να βρίσκεται πίσω του και τον Sykes να περνά τη γραμμή τερματισμού όγδοος. Ο Haslam τερμάτισε ένατος, ενώ ο Rinaldi έκλεισε τη δεκάδα.

Δεύτερο Σκέλος

Με τη σχάρα εκκίνησης να έχει αλλάξει από τον Sprint Race, ο Razgatlioglu είχε την pole και ο Bautista ήταν στην πέμπτη θέση. Ωστόσο, με το που έσβησαν τα φώτα ο Rea με μια εκρηκτική εκκίνηση πήρε τα ηνία του αγώνα και ο Bautista κέρδισε μια θέση στρίβοντας τέταρτος, έχοντας μπροστά του τον van der Mark. Από την πίεση που δέχτηκε ο Razgatlioglu έκανε ένα τρομερό λάθος στην Κ5, κάνοντας την ZX-10RR να ταλαντεύεται επικίνδυνα! Αναγκάστηκε να κόψει ταχύτητα και βρέθηκε τέταρτος πίσω απ’ τον Bautista, με τον Davies να τον καταδιώκει! Έναν γύρο αργότερα, η αυλαία του πρωταθλήματος θα έπεφτε νωρίτερα απ’ ότι περίμενε ο Bautista και αυτό εξαιτίας του Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing). Στην Κ13 ο Τούρκος πήρε την εσωτερική προσπερώντας επιτυχώς τον Bautista, ωστόσο έχασε το μπροστινό και μόλις έπεσε βρέθηκε μπροστά στη V4 R του “Bau” (σ.σ. το παρατσούκλι του Bautista), με αποτέλεσμα να πέσουν και οι δύο. Ο Bautista, παρότι προσπάθησε να ξανακαβαλήσει τη μοτοσυκλέτα, ήταν αδύνατο να συνεχίσει τον αγώνα, καθώς είχαν κοπεί τα σωληνάκια των εμπρός φρένων.

Παρά το ατυχές γεγονός όμως, ο Rea δεν είχε εξασφαλίσει ακόμη τον τίτλο, διότι δεν έπρεπε απλά να ολοκληρώσει τον αγώνα αλλά να τερματίσει και πρώτος, κάτι που αποδείχτηκε ιδιαίτερα δύσκολο, αφού ο “Ιπτάμενος Ολλανδός” Michael van der Mark δεν θα παρέδιδε έτσι εύκολα τα όπλα! Οι δύο τους επέλεξαν –όπως οι περισσότεροι αναβάτες- την Adelaide Hairpin για να επιτεθούν ο ένας στον άλλον και αντάλλαξαν πολλές φορές τα ηνία του αγώνα μέχρι το τέλος. Ο Alex Lowes ήταν τρίτος στο μεγαλύτεο μέρος του α και σε απόσταση βολής, έτοιμος να εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία που θα του δινόταν. Στο ενδιάμεσο, είχαμε και την απόσυρση του Cortese.

Ο ρυθμός των Rea και van der Mark, όμως ήταν πολύ γρήγορος για τον Lowes και τελικά δεν κατάφερε να τους απειλήσει, ωστόσο τερμάτισε τρίτος χωρίς να απειληθεί απ’ τον Davies που ήρθε τέταρτος. Την πεντάδα έκλεισε ο Loris Baz, έχοντας πίσω του τον Marco Melandri, ενώ έβδομος τερμάτισε ο Haslam. Όγδοος πέρασε τη γραμμή τερματισμού ο Sykes, ενώ οι Camier και Jordi Torres (Team Pedercini Racing) ολοκλήρωσαν τη δεκάδα τερματίζοντας ένατος και δέκατος αντίστοιχα.

Ο van der Mark παρά τις προσπάθειές του, δεν μπόρεσε να σταθεί εμπόδιο ανάμεσα στον Rea και τον τίτλο κι έτσι τερμάτισε δεύτερος. Ο Rea, έγινε πρωταθλητής για πέμπτη συνεχόμενη φορά, κατακτώντας ένα απ’ τα πιο δύσκολα πρωταθλήματα τα τελευταία χρόνια στην καριέρα του! Τόσο η Kawasaki όσο και ο Rea φρόντισαν να το γιορτάσουν με έναν ξεχωριστό τρόπο, με τον Βορειοϊρλανδό να φοράει το σμόκιν του και ένα πράσινο παπιγιόν ενώ άφησε το αποτύπωμα των χεριών του σε ένα γύψινο καλούπι, δίνοντας έναν αέρα από Hollywood στο πρωτάθλημα.

Η υπόθεση τίτλος μπορεί να έληξε φέτος νωρίτερα, όμως το μόνο σίγουρο είναι πως απ’ τον αγώνα της Imola και έπειτα απέκτησε το ενδιαφέρον που πρέπει να έχει, ενώ του χρόνου με την μεταγραφή του Bautista στη Honda και τον ερχομό του Redding στην Aruba.IT αναμένεται να δούμε ακόμη πιο επικές μάχες!

Ετικέτες