Motul WSBK Donington Park 2019 FP1: Ο Sykes στην κορυφή

Εκτός δεκάδας τα Ducati
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/7/2019

Το Motul WSBK επέστρεψε σήμερα στην γενέτειρά του, το Donington Park, εκεί που όλα ξεκίνησαν το 1988. Τα πρώτα δοκιμαστικά ολοκληρώθηκαν και ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team), που έχει κερδίσει εννέα φορές σε αυτή τη πίστα, βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων. Πίσω του, ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing), ο Τούρκος που έχει εντυπωσιάσει αρκετά φέτος, ιδίως μετά την δεύτερη θέση που πήρε στο δεύτερο σκέλος του Misano, μετά την επική μάχη που έδωσε με τον Rea για τη νίκη. Τρίτος στον πίνακα των χρονομετρήσεων, ήρθε ο Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) όμως δυο λεπτά πριν την λήξη των δοκιμών είχε ένα lowsiding στη τέταρτη στροφή της πίστας, την Old Harpin, χωρίς να δείχνει ότι τραυματίστηκε. Για τον Lowes είναι ένας ξεχωριστός αγώνας, καθώς το σπίτι του πλέον απέχει μόλις οκτώ χιλιόμετρα απ’ την πίστα και θέλει να πάει για τη νίκη, μιας και αποτελεί την έδρα του (όπως και όλων των υπόλοιπων Άγγλων αναβατών του πρωταθλήματος).

O Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) ήρθε τέταρτος με τον Ολλανδό Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) να κλείνει την πεντάδα. Να θυμίσουμε πως ο Ολλανδός κατά τη διάρκεια των FP2 του Misano είχε ένα τρομακτικό highside με αποτέλεσμα να σπάσει τον δεξί του καρπό, δύο πλευρά και να πάθει διάσειση και κατά συνέπεια ήταν απρόσμενη η συμμετοχή του στον αγώνα. Λίγο πριν την έναρξη του αγωνιστικού τριημέρου είπε πως το οστό του καρπού του βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση μεητ φυσική του κατάσταση να βρίσκεται στο 90% και θέλει να βάλει τα δυνατά του ώστε στον επικείμενο αγώνα να πάρει όσους περισσότερους βαθμούς μπορεί. Επίσης, ανέφερε πως δεν θα ξέρει σίγουρα πόσο καλά θα τα πάει μέχρι να δει τις επιδόσεις του στα δοκιμαστικά και κρίνοντας απ’ το χρόνο στην FP1, που ήταν στο 1:28,529 (1:28,195 ήταν πέρσι ο χρόνος του στο δεύτερο σκέλος, το οποίο κέρδισε κιόλας) μπορούμε να πούμε ότι έχει τα φόντα ώστε να δώσει έναν καλό αγώνα. Το θέμα όμως είναι για πόση ώρα θα μπορέσει να διατηρήσει αυτό το ρυθμό…

Έκτος βρέθηκε ο Jordi Torres (Team Pedercini Racing) μπροστά απ’ τον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK). Όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων ήταν ο περσινός πρωταθλητής Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) και όπως όλοι οι αναβάτες εστίασε στις δοκιμές του να ρυθμίσει όσο το δυνατόν καλύτερα τη μοτοσυκλέτα του. Ο Peter Hickman (BMW Motorrad WorldSBK Team), που αντικαθιστά τον Markus Reiterberger βρέθηκε εντός της δεκάδας, στην ένατη θέση. Η δεκάδα έκλεισε με τον Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK), αφήνοντας έξω απ’ αυτή τον Ισπανό Alvaro Bautista (Aruba.IT Racing – Ducati). Ο Ισπανός αναβάτης μπορεί να βρίσκεται εκτός της δεκάδας και ίσως αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν ξέρει τόσο καλά την πίστα και πως ψάχνει να βρει τις κατάλληλες ρυθμίσεις για την V4 R. Ο Eugene Laverty (Team Goeleven) μετά από σχεδόν δύο μήνες αποχής απ’ τους αγώνες κατάφερε να επιστρέψει στην ενεργό δράση και θα λάβει μέρος στον επικείμενο αγώνα, ενώ ήρθε τελευταίος στα δοκιμαστικά και οφείλεται τόσο στην μεγάλη αποχή του απ’ τη σέλα της V4 R όσο και στην κατάσταση της υγείας του.

 
  1. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’27.790
  2. Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) +0.377
  3. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) +0.626
  4. Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) +0.692
  5. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) +0.739
  6. Jordi Torres (Team Pedercini Racing) +0.790
Ετικέτες

WSBK - Οι αναβάτες της Honda σε αδιέξοδο

Lecuona και Vierge δεν μπορούν να εξηγήσουν τι πάει στραβά
WSBK
Από το

motomag

7/7/2023

Τα προβλήματα της Honda στους αγώνες δεν αφορούν μόνο στο MotoGP, καθώς ο ιαπωνικός γίγαντας αντιμετωπίζει μία παρόμοια κατάσταση και στο WSBK με τα αποτελέσματα των αναβατών της να είναι αποκαρδιωτικά.

Η Honda θέλει να ξεχάσει πολύ γρήγορα τον αγώνα του Donington στο WSBK καθώς αμφότεροι οι αναβάτες της δεν κατάφεραν να βρεθούν σε κανέναν από τους τρεις αγώνες εντός δεκάδας. Χαρακτηριστικό της άσχημης εικόνας του HRC ήταν το γεγονός πως οι Iker Lecuona και Xavi Vierge δεν κατάφεραν με την CBR1000RR-R να μπουν στην δεκάδα ούτε στις κατατακτήριες δοκιμές.

Σκεπτόμενοι τα προβλήματα της Honda στο Donington, οι δύο αναβάτες έδωσαν την δική τους οπτική για τα όσα συνέβησαν:

WSBK Honda

O Iker Lecuona δήλωσε: "Δεν θέλω να πω τίποτα γενικά. Δυσκολεύτηκα αλλά δεν ξέρουμε το γιατί. Στον πρώτο αγώνα όταν είχα την πτώση δεν έκανα τίποτα λάθος. Ήταν όλα ίδια, προς το τέλος του αγώνα έπεσα με το χρησιμοποιημένο ελαστικό. Δεν έκανα κάτι ιδιαίτερο. Δεν είναι εύκολη στιγμή για εμάς. Δυσκολευτήκαμε πολύ. Δεν καταλαβαίνουμε τίποτα. Αυτός δεν είναι ο καλύτερο τρόπος. Την Κυριακή δοκιμάσαμε διαφορετικά πράγματα και το πρωί αυτό δούλεψε. Το απόγευμα η εκκίνηση μου ήταν καλή αλλά στον πρώτο γύρο με τις νέες αλλαγές δεν μπόρεσα να ζεστάνω το πίσω ελαστικό και παραλίγο να πέσω στη στροφή 7 με αποτέλεσμα να μείνω πίσω από τον Tito Rabat. Ο ρυθμός ήταν καλός στη συνέχεια. Τώρα πρέπει να καταλάβουμε γιατί είχαμε αυτή την απόδοση και τι άλλαξε στην μοτοσυκλέτα.

Ο teammate του Xavi Vierge δήλωσε: "Φυσικά αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν δύσκολο για εμάς, και πραγματικά δεν περιμέναμε να δυσκολευτούμε τόσο πολύ εδώ. Όπως πάντα, εγώ και η ομάδα δουλέψαμε πολύ σκληρά για να προσπαθήσουμε να πετύχουμε το μέγιστο δυνατό σε κάθε περίοδο. Την Κυριακή δεν καταφέραμε να πάρουμε βαθμούς, στον αγώνα Superpole δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι και στον δεύτερο αγώνα ενώ κάναμε καλή εκκίνηση και βρισκόμασταν στη μέση του grid είχαμε ένα μικρό πρόβλημα που με ανάγκασε να μπω στα pits και να σταματήσω. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο για να είμαστε δίκαιοι, και καλύτερα να συμβεί σε έναν αγώνα όπου ούτως ή άλλως δυσκολευόμασταν παρά κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου όπου παλεύουμε για ένα δυνατό αποτέλεσμα."

Μετά το Donington, ο Vierge βρίσκεται στη 10η θέση της γενικής βαθμολογίας (με 92 βαθμούς έναντι... 357 του Bautista), με τον Lecuona να ακολουθεί στην 12η με 66 βαθμούς.

SK Motorium

Ετικέτες