Motul WSBK – Με υποχρεωτικό pitstop αλλαγής ελαστικών ο αγώνας του Philip Island

Η νέα άσφαλτος προσφέρει καλύτερη πρόσφυση ωστόσο φθείρει πολύ γρήγορα τα ελαστικά
motomag Motul WSBK – Με υποχρεωτικό pitstop αλλαγής ελαστικών ο αγώνας του Philip Island
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

22/2/2024

Στο τεστ που έλαβε χώρα στην πίστα του Philip Island πριν από μερικές ημέρες προέκυψε ένα σημαντικό πρόβλημα όσον αφορά τα ελαστικά της Pirelli. Η νέα άσφαλτος της πίστας μπορεί πλέον να προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση στους αναβάτες ωστόσο φθείρει πολύ γρήγορα τα ελαστικά των μοτοσυκλετών τους με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας.

Την πρώτη ημέρα των δοκιμών στο Motul WSBK Philip Island που πραγματοποιήθηκαν πριν από μερικές ημέρες με την θερμοκρασία αέρα να είναι στους 19 βαθμούς και στην άσφαλτο 23 έως 30 δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερα προβλήματα στα ελαστικά της Pirelli, την επόμενη μέρα όμως που οι θερμοκρασία ανέβηκε στην άσφαλτο κοντά στους 50 βαθμούς τότε ήταν που ξεκίνησαν τα προβλήματα.

Motul WSBK – Με υποχρεωτικό pitstop αλλαγής ελαστικών ο αγώνας του Philip Island

Μπορεί ο χρόνος που πέτυχε ο Toprak Razgatlioglu με την M 1000 RR να έφερε χαμόγελα στην BMW ωστόσο λίγο αργότερα τα πράγματα σοβάρεψαν όταν παρατήρησαν πως η φθορά των ελαστικών είναι πολύ μεγάλη κατά τη διάρκεια της προσομοίωσης αγώνα. Το ίδιο πρόβλημα είχαν όλες οι ομάδες που είδαν την φθορά των ελαστικών τους να είναι μεγάλη και σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με την Pirelli οι κάτω από 30 βαθμούς Κελσίου θερμοκρασίες στην άσφαλτο της πίστας δεν αποτελούν πρόβλημα. Αντίθετα, οι υψηλότερες θερμοκρασίες, σύμφωνα με αυτές που καταγράφηκαν στις δοκιμές της Τρίτης, θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Ένας άλλος χαρακτηριστικός παράγοντας στο Phillip Island είναι ο άνεμος αν αυτός είναι ιδιαίτερα δυνατός, θα αποτελέσει πρόβλημα για τους αναβάτες καθώς θα τους κάνει να γλιστρούν περισσότερο αυξάνοντας τη φθορά των ελαστικών.

Motul WSBK – Με υποχρεωτικό pitstop αλλαγής ελαστικών ο αγώνας του Philip Island

Η Dorna, η FIM, η Διεύθυνση Αγώνων και η Pirelli αποφάσισαν να γίνουν αλλαγές εκτός από το υποχρεωτικό pitstop για τα ελαστικά και στην απόσταση του αγώνα στο Philip Island. Και στις δύο κατηγορίες οι αναβάτες θα έχουν ένα παράθυρο τριών γύρων για να αλλάξουν ελαστικά, με καθορισμένο χρόνο στο pit lane. Στο WorldSBK το παράθυρο θα είναι μεταξύ των γύρων 9 και 11, ενώ στο WorldSSP μεταξύ των γύρων 8 και 10. Είναι υποχρεωτικό για όλους τους αναβάτες να αλλάξουν το πίσω ελαστικό, ενώ θα μπορούν να αποφασίσουν αν θα αντικαταστήσουν ή όχι το μπροστινό ελαστικό επίσης με βάση τα ελαστικά που έχει ο κάθε αναβάτης που του απομένουν.

Οι αγώνες WorldSBK Race 1 και Race 2 έχουν μειωθεί από 22 σε 20 γύρους, ενώ ο αγώνας Superpole θα έχει 10 γύρους. Οι αγώνες WorldSSP θα διεξαχθούν όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί σε 18 γύρους. Οι αναβάτες και των δύο κατηγοριών θα έχουν στη διάθεσή τους τα ελαστικά Pirelli SC1 και SC2 (εμπρός ελαστικό) και Pirelli SC1 (πίσω ελαστικό). Στις κατατακτήριες δοκιμές οι αναβάτες του WSBK θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν έως δύο πίσω ελαστικά SC0.

Motul WSBK – Με υποχρεωτικό pitstop αλλαγής ελαστικών ο αγώνας του Philip Island

Η Pirelli ανέφερε για το θέμα των ελαστικών: "Γνωρίζουμε καλά την πίστα, ωστόσο κάθε χρόνο είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία, επειδή στο Phillip Island οι μεταβλητές που μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των ελαστικών είναι πολλές και συχνά απρόβλεπτες. Φέτος η σημαντικότερη αλλαγή είναι η νέα άσφαλτος. Ως εκ τούτου, ελλείψει δεδομένων στα οποία θα μπορούσαμε να βασιστούμε, θεωρήσαμε σκόπιμο να γυρίσουμε στις λύσεις που χρησιμοποιήθηκαν με επιτυχία τις δύο τελευταίες σεζόν.

Είδαμε στις δοκιμές ότι η άσφαλτος προσφέρει μεγάλη πρόσφυση, προς όφελος των χρόνων, αλλά από την άλλη πλευρά είναι πολύ επιθετική με τα ελαστικά, ειδικά σε υψηλές θερμοκρασίες. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα στοιχεία, σε συμφωνία με τη Dorna, τη FIM και τη Διεύθυνση Αγώνων, αποφασίσαμε ότι για τους αγώνες και των δύο κατηγοριών θα είναι υποχρεωτικό να γίνεται pit stop για αλλαγή ελαστικών. Ήταν μια δύσκολη απόφαση ωστόσο εμάς μας ενδιαφέρει η ασφάλεια.”

Ετικέτες

Ο Rinaldi ανακοινώνει το τέλος της συμμετοχής του στο WorldSBK

Ο Ιταλός αναβάτης αποχωρεί από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, κλείνοντας ένα κεφάλαιο
Rinaldi retires
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

29/10/2025

Ο πέντε φορές νικητής αγώνων Michael Rinaldi κλείνει έναν σημαντικό κύκλο στην καριέρα του, αφήνοντας πίσω του μια μακρά πορεία και επιτυχίες

Ο 29χρονος Ιταλός αναβάτης ανακοίνωσε πως δεν θα συνεχίσει ως full-time αναβάτης στο MOTUL FIM Superbike World Championship για το 2026. Ο Rinaldi, που άφησε το στίγμα του στα πρώτα του χρόνια στο πρωτάθλημα, δυσκολεύτηκε τις τελευταίες σεζόν να ξαναβρεί τη σταθερότητα που θα τον έφερνε εκ νέου στη μάχη του τίτλου.

Η πορεία του στο paddock του WorldSBK ξεκίνησε το 2014 στην κατηγορία STK600, όπου τερμάτισε 11ος. Το 2015 μεταπήδησε από Yamaha σε Kawasaki και ανέβηκε στη 2η θέση με τέσσερα βάθρα και μία νίκη. Το 2016 έκανε το βήμα στην STK1000 με την Ducati Panigale R, ενώ το 2017 κατέκτησε τον τίτλο, κερδίζοντας τον Toprak Razgatlioglu με διαφορά οκτώ βαθμών.

Το 2018 γνώρισε για πρώτη φορά τη δράση του WorldSBK με την Aruba.it Racing – Junior Team και έδειξε αμέσως το ταλέντο του, ολοκληρώνοντας τη χρονιά στη 14η θέση. Ακολούθησαν οι χρονιές με Barni Racing και Team GoEleven, όπου το 2020 σημείωσε την πρώτη του νίκη στο MotorLand Aragón. Αυτή η επιτυχία του άνοιξε τις πόρτες για τη factory ομάδα της Ducati το 2021, όπου πρόσθεσε τρεις ακόμη νίκες και κατέκτησε την 5η θέση στο πρωτάθλημα.

Η συνέχεια τον βρήκε σταθερά μέσα στις πρώτες θέσεις, με την τελευταία του νίκη να έρχεται το 2023, πάλι στο Aragón. Το 2024 αγωνίστηκε με τη Motocorsa Racing, ενώ το 2025 μοιράστηκε τη χρονιά μεταξύ WorldSSP (GMT94 Yamaha) και WorldSBK (Yamaha Motoxracing).

Ο Rinaldi αποχαιρέτησε το πρωτάθλημα με ένα συγκινητικό μήνυμα στα social media, συνοδεύοντας το με απόσπασμα από τη νίκη του το 2023 στο Aragón:
"Μέσα μου ήξερα ότι αυτή θα ήταν η τελευταία μου νίκη στο WorldSBK. Μακάρι να μπορούσα να βρω τα λόγια για να εκφράσω όσα νιώθω, αλλά είναι δύσκολο. Ο χρόνος μου ως αναβάτης πλήρους απασχόλησης στο WorldSBK έφτασε στο τέλος του. Όχι επειδή είμαι έτοιμος να σταματήσω, αλλά γιατί έμαθα πως μερικές φορές το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να μην πιέζεις τη ζωή, αλλά να την αφήνεις να κυλήσει φυσικά. Η δίψα, όμως, είναι ακόμα εκεί, η φλόγα για τη νίκη καίει το ίδιο δυνατά. Το να γίνω Παγκόσμιος Πρωταθλητής παραμένει ο στόχος μου, η ανολοκλήρωτη ιστορία μου. Θα συνεχίσω να κυνηγώ αυτό το όνειρο, ίσως σε άλλες πίστες, ίσως σε άλλα πρωταθλήματα. Και πέρα από τους αγώνες, εργάζομαι πάνω σε κάτι καινούργιο, πέρα από τις μοτοσυκλέτες, αλλά με το ίδιο πάθος. Σας ευχαριστώ. Ήταν ένα υπέροχο ταξίδι! Και ο δρόμος μπροστά μόλις ξεκινά! Αλλά αυτό το μεγάλο κομμάτι της καρδιάς και της καριέρας μου τελειώνει εδώ… Ευχαριστώ, από τα βάθη της καρδιάς μου".