Motul WSBK: Το “μυστικό όπλο” του Scott Redding

Ένας άνθρωπος που τον καταλαβαίνει
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

10/12/2019

Κατά τη διάρκεια των επίσημων δοκιμών των Superbikes, τόσο στην Aragon (εδώ μπορείτε να θυμηθείτε τι έγινε την πρώτη και τη δεύτερη μέρα) όσο και στη Jerez (αντίστοιχα μπορείτε να διαβάσετε για τη πρώτη και τη δεύτερη μέρα εδώ), ο Scott Redding έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK, έχοντας φέρει μαζί και το “μυστικό όπλο” του απ’ τα BSB. Δεν είναι άλλο απ’ τον αρχιμηχανικό της ομάδας, Giovanni Crupi, με τον οποίο έχει δημιουργήσει μια εξαιρετική επαγγελματική σχέση και στον πρώτο χρόνο της συνεργασίας τους κατέκτησαν μαζί τον τίτλο των BSB. Όπως ανέφερε ο Βρετανός αναβάτης, πίεσε πάρα πολύ τη Ducati για να φέρει και τον μηχανικό του στην ομάδα, ώστε να έχει περισσότερα εφόδια ως πρωτοεμφανιζόμενος.

Από την άλλη, για τον Ιταλό μηχανικό δεν θα είναι το ντεμπούτο του στα Superbikes, καθώς από εκεί ξεκίνησε την καριέρα του το 2008. Στο παρελθόν είχε συνεργαστεί με πάρα πολλές ομάδες που χρησιμοποιούσαν τις μοτοσυκλέτες της εταιρείας, όπως τις Althea και Barni Racing, ενώ το 2014 πήγε και στην εργοστασιακή ομάδα, αποκτώντας έτσι μια εξειδίκευση στις Ducati.

Το 2016 ο Crupi πήγε στα BSB, μια κίνηση που στο μέλλον (στα τέλη του 2018) θα συνέβαλλε στη γνωριμία του με τον Scott Redding. Στις δοκιμές της Jerez, ο Redding ήταν ξεκάθαρος χωρίς να αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, όταν ρωτήθηκε σχετικά με το πόσο σημαντικό ήταν για αυτόν το να έρθει ο αρχιμηχανικός του στην Aruba.IT. “Πάρα πολύ! Έιναι ένας απ’ τους ανθρώπους που με παρακίνησε περισσότερο από όλους.” Είπε ο Redding. Παράλληλα, έκανε λόγο και για τους μηχανικούς της Ducati, που ενώ είναι εξαιρετικοί δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη σχέση που έχει δημιουργήσει με τον Crupi. Μάλιστα, ο Redding είπε πως είναι η πρώτη φορά που μπόρεσε να βρει το “μάστορά” του, έναν άνθρωπο που να τον καταλαβαίνει πλήρως. “Ξέρει πόσο σκληρά δουλεύω, πως μου αρέσει να περνάω καλά και ότι οργανώνω μερικά πάρτι. Αλλά πάνω από όλα, γνωρίζει πώς να με διαχειριστεί.

Επάνω σε αυτό το κομμάτι μάλιστα, έφερε και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα απ’ τα BSB. “Πέρσι, είχα νευριάσει πραγματικά με τον Andrew Irwin, στο Cadwell Park.” Τότε, ο αναβάτης της Honda, Irwin, είχε κάνει ένα λάθος στα φρένα με αποτέλεσμα να πέσει πάνω στη Ducati του Redding και να βγουν και οι δυο εκτός μάχης. Ο Redding ήταν πραγματικά έξαλλος και έβριζε, ενώ ο τρόπος που πλησίασε τον Irwin έδειχνε αρκετά απειλητικός… Ωστόσο, η διοργάνωση τιμώρησε τον αναβάτη της Honda για το λάθος του, ενώ ο Crupi ανέλαβε την “πυρόσβεση” της οργής του Redding και τον καθοδήγησε στο πώς να χειριστεί το θέμα και τι να πει στις δηλώσεις του. “Ο Giovanni με άρπαξε και μου είπε: Μην κάνεις εκείνο, μην κάνεις το άλλο, πρόσεχε κλπ. Ακόμη και στη συνέντευξη στεκόταν παραδίπλα και δεν ήθελε να με δει να μπλέκω. Το να έχεις κάποιον να σε νοιάζεται, σημαίνει πως υπάρχει μεγάλη εμπιστοσύνη.”

Η στιγμή που ο Redding πλησιάζει τον Irwin, στολίζοντάς τον με διάφορα κοσμητικά επίθετα μετά την πτώση τους στο Cadwell Park.

 

Μια τέτοια σχέση ανάμεσα σε αρχιμηχανικό και αναβάτη είναι πραγματικά δυσεύρετη και φαίνεται στο αποτέλεσμα της δουλειά τους. “Γνωρίζει πολύ καλά και κατανοεί τι θέλω, μερικές φορές η αίσθηση του αναβάτη είναι πιο σημαντική απ’ τα δεδομένα της τηλεμετρίας και ο Crupi το γνωρίζει. Αυτό δεν το είναι κάτι που μπορείς να το έχεις με πολλούς αρχιμηχανικούς.” Συμπλήρωσε ο Redding.

Αυτό είναι και από τα πιο σημαντικά προτερήματα του Crupi, καθώς μέσα απ' την συνεργασία τους μπορούν να κάνουν τη V4R ακόμη πιο ανταγωνιστική. “Όταν μιλούσα με τους ανθρώπους της Ducati τους είπα πως αν θέλουν να προσπαθήσουν και να κερδίσουν το τίτλο στα Superbikes, ο Crupi θα πρέπει να έρθει μαζί μου. Είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για τη δουλειά. Συμφώνησαν και πιστεύω πως είναι ο καλύτερος άνθρωπος που θα μπορούσα να έχω για αυτό το ρόλο.”

Όλοι οι αναβάτες στηρίζονται στις ομάδες τους και προπαντός στους αρχιμηχανικούς τους. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το πόσο συχνά τους αναφέρουν και τους εξυμνούν λέγοντας πως έπαιξαν κομβικό ρόλο στη νίκη τους. Ο Rea είναι ένα απ’ τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα, ιδίως πέρσι που δεν είχε σταματήσει να εκεθιάζει τα μέλη της ομάδας, καθώς τον βοήθησαν πραγματικά να πάρει τον πέμπτο του τίτλο. Είναι δεδομένο πως η Ducati θέλει να αναβιώσει τις ένδοξες εποχές του παρελθόντος κάνοντας τα πάντα για την κατάκτηση του τίτλου και γι' αυτό άκουσε τον Redding φέρνοντας τον Crupi στα Superbikes.

Ετικέτες

WSBK 2025, 6ος γύρος, Misano – Απόλυτος κυρίαρχος ο Toprak Razgatlioglu

Με τρεις νίκες στην Ιταλία - Μείωσε την διαφορά από τον Bulega που είχε και πτώση
Toprak
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/6/2025

Ιδανικό ήταν το Σαββατοκύριακο για τον Toprak Razgatlioglu, αφού κατάφερε να κάνει τρεις νίκες σε ισάριθμους αγώνες, καταφέρνοντας έτσι το απόλυτο στην πίστα του Misano, μειώνοντας παράλληλα την διαφορά του από τον πρωτοπόρο Nicolo Bulega.

Ο πρώτος αγώνας του Σαββάτου δεν ξεκίνησε τόσο καλά για τον Toprak (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team), καθώς έχασε τα φρένα στην αρχή του αγώνα, υποχωρώντας στην 4η θέση. Βρήκε όμως ρυθμό γρήγορα και “έπιασε” τον Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati) που ήταν μπροστά και μάλιστα τον προσπέρασε στον 5ο γύρο. Ο Bulega έμεινε κοντά του, τερματίζοντας στην 2η θέση. Σκληρή μάχη για το βάθρο έδωσαν Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) και Alex Lowes (Bimota by Kawasaki Racing Team), με τον Petrucci να παίρνει την τρίτη θέση.

Misano

Ο σύντομος αγώνας Superpole Race ξεκίνησε πολύ άσχημα για τον Nicolo Bulega, καθώς ο Axel Bassani (Bimota by Kawasaki Racing Team) έπεσε, παρασύροντας τον Ιταλό εκτός πίστας. Την ευκαιρία αυτή εκμεταλλεύτηκε ο Toprak, ο οποίος πήρε τη νίκη, αφήνοντας δεύτερο τον Alex Lowes και τρίτο τον Andrea Locatelli (Pata Maxus Yamaha). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ο Jonathan Rea (Pata Maxus Yamaha team) πήρε την 7η θέση που αποτελεί και το καλύτερο αποτέλεσμά του για φέτος.

Στον δεύτερο αγώνα, ο Nicolo Bulega ξεκίνησε τον αγώνα από την δέκατη θέση. Το γεγονός αυτό έδωσε στον Toprak Razgatlioglu την ευκαιρία να φύγει μπροστά και να πάρει μία άνετη νίκη. Ο Nicolo Bulega γρήγορα ανέβηκε θέσεις και τερμάτισε στην 2η θέση, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati).

Torpak

Υπενθυμίζουμε πως ο Toprak Razgatlioglu θα αγωνίζεται του χρόνου στο MotoGP με την Pramac Yamaha, όπως διαβάσατε εδώ. Από ό,τι φαίνεται αυτή η εξέλιξη επηρέασε θετικά την απόδοσή του, πραγματοποιώντας ένα τέλειο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Ο ίδιος δήλωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί πίεσα πολύ σκληρά αυτό το Σαββατοκύριακο και πέτυχα τον στόχο μου να κερδίσω και τους τρεις αγώνες. Ειδικά στον τελευταίο αγώνα, η μοτοσυκλέτα ήταν πολύ καλύτερη- βελτιώσαμε τη μοτοσυκλέτα βήμα προς βήμα και αυτό μου επέτρεψε να βρω το ρυθμό μου και να έχω πολύ δυνατό ρυθμό. Είμαι πολύ χαρούμενος, πέρυσι είχα τρεις νίκες εδώ και φέτος τα κατάφερα ξανά, τώρα ανυπομονώ για το Donington. Αυτή είναι η τελευταία μου σεζόν, αλλά αν συνέχιζα σε αυτό το paddock, νομίζω ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε πολλά ρεκόρ εδώ, ίσως στο μέλλον".

Παρακάτω μπορείτε να δείτε και την βαθμολογία των οδηγών μετά και τα χτεσινά αποτελέσματα:

Θέση

Αναβάτης

Βαθμοί

1

NICOLO BULEGA

292

2

TOPRAK RAZGATLIOGLU

283

3

DANILO PETRUCCI

179

4

ALVARO BAUTISTA

172

5

ANDREA LOCATELLI

157

6

SAM LOWES

124

7

ALEX LOWES

85

8

IKER LECUONA

84

9

XAVI VIERGE

83

10

ANDREA IANNONE

68