MOTUL WSBK: Ο Jonathan Rea θα αγωνιστεί για την Honda HRC και στο Assen
Ο Dixon θα επιστρέψει λογικά στο Balaton Park στις αρχές Μαΐου
Από τον
Παύλο Καρατζά
7/4/2026
Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Jonathan Rea θα αγωνιστεί ξανά με τη Honda HRC στο GP της Ολλανδίας στα μέσα του μήνα, αφού αντικαθιστά τον τραυματία Dixon που στοχεύει να αγωνιστεί στοBalaton Park στις αρχές Μαΐου.
Ο Jonathan Rea που είναι από φέτος αναβάτης εξέλιξης της Honda HRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, θα αγωνιστεί και στο ολλανδικό GP στα μέσα Απριλίου. Ο Βορειοϊρλανδός αντικατέστησε και στον προηγούμενο αγώνα στο Portimao τον τραυματία Dixon και μάζεψε τους πρώτους του 4 βαθμούς την φετινή σεζόν, αφού στον δεύτερο αγώνα πήρε την 12η θέση. Μάλιστα, το Assen είναι από τις αγαπημένες του πίστες, αφού έχει κατακτήσει εκεί 17 νίκες και 25 βάθρα συνολικά. Φυσικά μαζί του θα συμμετέχει και ο Somkiat Chantra που τερμάτισε 15ος στον δεύτερο αγώνα του Portimao και πήρε τον πρώτο του βαθμό.
Θυμίζουμε πως ο Jonathan Rea μέχρι και την περσινή χρονιά αγωνιζόταν στο WSBK με την Pata Yamaha και από φέτος έχει ενταχθεί στην ομάδα Honda HRC ως αναβάτης εξέλιξης, ενώ τις ένδοξες στιγμές της καριέρας του τις έζησε στην Kawasaki, που κατέκτησε 6 σερί Παγκόσμια Πρωταθλήματα (2015 – 2020).
Η ανακοίνωση της Honda HRC ανέφερε: “Η ομάδα της Honda HRC θα αγωνιστεί με τους Somkiat Chantra και Jonathan Rea στον αγώνα της Pirelli στην Ολλανδία, στο Assen (17-19 Απριλίου), με τον αναβάτη δοκιμών Rea να αντικαθιστά και πάλι τον Jake Dixon, ο οποίος βρίσκεται σε φάση ανάρρωσης. Η ανάρρωση του Dixon εξελίσσεται ομαλά και σύμφωνα με τις προσδοκίες. Ο στόχος για την επιστροφή του Βρετανού αναβάτη είναι ο 4ος γύρος, ο Motul Hungarian Round (1-3 Μαΐου), υπό την προϋπόθεση της τελικής ιατρικής έγκρισης”.
Motul WSBK 2024, Assen, FP2 – Ο Bautista μπροστά με την βροχή να μπερδεύει τα πράγματα
Βροχή, ήλιος, βροχή και χρόνοι που δεν λένε την αλήθεια
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
19/4/2024
Το FP2 στην πίστα του Assen τα είχε όλα καθώς ξεκινήσαμε με βροχή συνεχίσαμε με ήλιο ενώ λίγο αργότερα η βροχή έκανε και πάλι την εμφάνιση της με τους αναβάτες να δοκιμάζουν τις μοτοσυκλέτες τους κυριολεκτικά σε όλες τις συνθήκες.
Στην αρχή της διαδικασίας στο FP2 είχαμε μία επανάληψη του σκηνικού που είδαμε στο FP1. Οι περισσότεροι αναβάτες προτίμησαν να μείνουν στα pits μέχρι να στεγνώσει η πίστα καθώς υπήρχαν αρκετά σημεία με νερό. Καθώς δεν υπήρχε αγωνιστική δράση οι κάμεραμαν των οργανωτών έκαναν βόλτες στα box των ομάδων, με τους αναβάτες να χαμογελούν και να περιμένουν καρτερικά για το πότε θα ανέβουν στις μοτοσυκλέτες τους.
Έχοντας διανύσει 10 λεπτά στο FP2, ο Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team), είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο με τον teammate του Michael Van Der Mark να βρίσκεται στη δεύτερη θέση και τον Scott Redding της Bonovo Action BMW να κάνει το 1-2-3 για την γερμανική εταιρεία.
Με την πίστα να στεγνώνει ταχύτατα ο Michael Ruben Rinaldi (Motocorsa Ducati), είχε περάσει στην πρώτη θέση με τον Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati) να ανεβαίνει με τη σειρά του στη δεύτερη θέση.
Είκοσι λεπτά πριν το τέλος του FP2, οι χρόνοι είχαν ξεκινήσει να κατεβαίνουν καθώς η πίστα στρωνόταν με γόμα ενώ και η θερμοκρασία τόσο στον αέρα όσο και στην πίστα είχε ανέβει κατά μερικούς βαθμούς.
Στην κορυφή των χρόνων είχε ανέβει ο Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati), ο οποίος στη στροφή 12 πλαγιολίσθαινε εντυπωσιακά με την Ducati Panigale V4R. Σε καλό ρυθμό πίσω από τον Bautista βρισκόταν ο Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team), ο οποίος είδε λίγο αργότερα να περνά μπροστά του ο Toprak.
Και ενώ όλα κυλούσαν ομαλά 17 λεπτά πριν το τέλος είδαμε να κυματίζει η κόκκινη σημαία ωστόσο κανείς δεν γνώριζε τον λόγο για την διακοπή της διαδικασίας καθώς δεν είχε συμβεί κάποια έξοδος ή κάποιο ατύχημα.
Λίγα λεπτά αργότερα οι οργανωτές ενημέρωσαν πως ο λόγος της διακοπής ήταν ο αέρας που είχε δυναμώσει επικίνδυνα με αποτέλεσμα κάποιες προστατευτικές πλαστικές μπαριέρες να φύγουν από την θέση τους.
Σαν να μην έφτανε αυτό ξαφνικά ο αέρας έφερε βροχή και μέσα σε μερικά λεπτά άλλαξαν όλα στο Assen. Οι μηχανικοί των ομάδων ξεκίνησαν τις διαδικασίες για να αλλάξουν το set-up των μοτοσυκλετών ενώ τα slick ελαστικά έδωσαν την σειρά τους στα βρόχινα.
Μετρώντας αντίστροφα πρώτος στην βρεγμένη πίστα βγήκε ο Bulega, ενώ λίγο αργότερα την εμφάνιση τους έκαναν και οι υπόλοιποι αναβάτες. Όπως ήταν λογικό οι χρόνοι δεν βελτιώθηκαν ωστόσο άπαντες δοκίμασαν τις μοτοσυκλέτες τους στο βρεγμένο καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η βροχή να είναι ο κύριος πρωταγωνιστής καθόλη τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου.
Με τους χρόνους να μην αλλάζουν μέχρι το τέλος, ταχύτερος στο FP2 στο Assen ήταν ο Bautista με τον Toprak να τερματίζει στη δεύτερη θέση. Την τριάδα συμπλήρωσε ο Gardner με τον Rinaldi να ολοκληρώνει το FP2 στην τέταρτη θέση. Καλή εμφάνιση έκανε ο Jonathan Rea με τον αναβάτη της Pata Yamaha Prometeon WorldSBK να βρίσκεται και πάλι στην πέμπτη θέση. Στην έκτη θέση μετά το τέλος της διαδικασίας συναντάμε τον Bulega.