Motul WSBK – Oι πρώτες εντυπώσεις του Rea για την Yamaha R1 - Ήταν ένα μικρό σοκ!

Ο 6 φορές πρωταθλητής WSBK ένιωσε με το καλημέρα σαν το σπίτι του στη Yamaha ενώ τώρα καταλαβαίνει γιατί οι Razgatlioglu και Locatelli ήταν ταχύτεροι όλη τη χρονιά
motomag Motul WSBK – Oι πρώτες εντυπώσεις του Rea για την Yamaha R1, ήταν ένα μικρό σοκ!
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

2/11/2023

 

Ο Jonathan Rea μετά από εννέα χρόνια αποφάσισε να αφήσει την Kawasaki για την Yamaha, με τον αναβάτη από την Βόρεια Ιρλανδία να εκφράζεται θετικά τόσο για τη νέα του μοτοσυκλέτα όσο και για τη νέα του ομάδα μετά το τέλος του διήμερου τεστ στη Jerez.

Αναμφίβολα τα βλέμματα πολλών στη πίστα της Jerez ήταν στραμμένα στον Rea, καθώς ο πολυπρωταθλητής του WSBK θα πραγματοποιούσε τις πρώτες του δοκιμές με τη νέα του μοτοσυκλέτα. Ο Rea με την Yamaha R1 την πρώτη ημέρα κατάφερε να σημειώσει τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον ταχύτερο χρόνο που σημείωσε ο Remy Gardner επίσης με Yamaha R1. Ο νέος αναβάτης της Pata Yamaha Prometeon WorldSBK ελέω και της βροχής που έπεσε στην πίστα δεν κατάφερε παρά να γράψει μόλις 12 γύρους την πρώτη ημέρα ενώ είχε και μία μικρή πτώση χωρίς συνέπειες στη στροφή 13.

Τη δεύτερη ημέρα του τεστ τα πράγματα ήταν καλύτερα για τον Rea, καθώς οι καιρικές συνθήκες βελτιώθηκαν δίνοντας του τη δυνατότητα να περάσει περισσότερο χρόνο τόσο με την Yamaha R1 εντός πίστας όσο και με τους μηχανικούς του στο box ώστε να φέρει τη νέα του μοτοσυκλέτα στα “μέτρα” του. Ο Rea εκμεταλλευόμενος αυτόν τον χρόνο κατάφερε να γράψει 68 γύρους ενώ ταυτόχρονα σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο 7 δέκατα πίσω από τον πρώτο Remy Gardner.

WSBK

Ο Jonathan Rea μετά το τέλος του διήμερου τεστ έκανε τις πρώτες του δηλώσεις τόσο για τη νέα του ομάδα όσο και για τη νέα του μοτοσυκλέτα: “Τα πρώτα μου συναισθήματα με τη νέα μου ομάδα ήταν φανταστικά, από τη στιγμή που συμφώνησα να κάνω την μετάβαση από την Kawasaki. Τόσο οι άνθρωποι της Pata όσο και αυτοί της Yamaha ήταν πραγματικά φιλόξενοι και τα έκαναν όλα εύκολα. Το πρώτο τεστ ήταν απλά για να εξοικειωθώ με τη μοτοσυκλέτα. Ήταν ένα μικρό σοκ, είχα πολλές διαφορετικές αισθήσεις από αυτές που έχω συνηθίσει, αλλά όλες ήταν με θετικό τρόπο!”

“Η R1 είναι πολύ φιλική προς τον αναβάτη, δεν είναι εύκολο να φτάσω στο απόλυτο όριο ακόμη, αλλά είναι εύκολο να την οδηγήσει κάποιος γρήγορα. Η μοτοσυκλέτα προσφέρει αρκετή πρόσφυση, ενθαρρύνοντας σε να πας γρήγορα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Ο κινητήρας είναι τελείως διαφορετικός από αυτόν της Kawasaki καθώς μπορείς να μείνεις στο γκάζι περισσότερο χρησιμοποιώντας τη δύναμη του (κινητήρα). Μπορώ να καταλάβω γιατί ο Toprak οδηγούσε με τον συγκεκριμένο τρόπο όπως επίσης και γιατί ο Locatelli ήταν τόσο ανταγωνιστικός.”

WSBK

“Όλα είναι καλά! Η πρώτη επαφή ήταν πολύ καλή τόσο από πλευράς στησίματος όσο και σε ότι έχει να κάνει με την ομάδα. Την επόμενη φορά -τέλος Νοεμβρίου στο επόμενο τεστ- θα κάνουμε ένα ακόμη βήμα παραπέρα. Δοκιμάσαμε κάποια διαφορετικά πράγματα, στις αναρτήσεις, στα ελαστικά και στα ηλεκτρονικά. Ήθελα να καταλάβω πως η Yamaha R1 χρησιμοποιεί τις διαφορετικές γόμες ελαστικών και πως καταφέρνει να μεγιστοποιεί το ελαστικό SCX της Pirelli”.

"Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά ζήτησα διαφορετική ρύθμιση αλλά δεν κάναμε κάποια μεγάλη αλλαγή. Χρησιμοποίησα την "βασική ρύθμιση" ας πούμε του Yamaha R1 στα ηλεκτρονικά και στην επόμενη δοκιμή θα αρχίσουμε να δουλεύουμε πάνω σε νέα εξαρτήματα τα οποία θα φέρει η ομάδα. Πραγματικά η εμπειρία μου και τις δύο ημέρες ήταν θετική και νιώθω πως η Yamaha R1 έρχεται στα μέτρα μου. Τη δεύτερη ημέρα μάλιστα είμασταν τυχεροί όσον αφορά τον καιρό καθώς περάσαμε περισσότερο χρόνο με την μοτοσυκλέτα από όσο περιμέναμε. Είμαι σίγουρος πως θα μπορούσα να ξυπνήσω αύριο και να πετύχω ακόμη καλύτερους χρόνους, ωστόσο θα πρέπει να περιμένω μερικές εβδομάδες. Σας ευχαριστώ πολύ όλους, πραγματικά το διασκέδασα!”

https://www.motomag.gr/news/world-superbike/motul-wsbk-jerez-test-o-remy-gardner-tahyteros-olon-me-ti-brohi-na-dyskoleyei

Δεν περιμέναμε φυσικά να γίνει ο Rea ένας νέος Quartararo από την πρώτη ημέρα σε περίπτωση που δεν ήταν θετική η έκβαση της δοκιμής. Όχι γιατί δεν έχει μάθει να μιλά έξω από τα δόντια, αλλά επειδή η Yamaha τα πηγαίνει λίγο καλύτερα στα WSBK, χωρίς την ντροπιαστική πανωλεθρία στα MotoGP.

Αυτό που θέλουμε και ευχόμαστε να γίνει, είναι να επιστρέψει από την νέα σεζόν ακόμη πιο ανταγωνιστικός ο πολυπρωταθλητής Rea και να δώσει πνοή στον ανταγωνισμό.

 

WSBKWSBKWSBK

 

Ετικέτες

MOTUL WSBK: Χάνει και το Most ο Jake Dixon της Honda HRC – Στη θέση του ξανά ο Yuki Kunii

Η ατυχία συνεχίζεται για την ιαπωνική ομάδα
yuki-kunii
Από τον

Παύλο Καρατζά

8/5/2026

Το επόμενο Σαββατοκύριακο (15-17/5) διεξάγεται ο 5ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike στο Most της Τσεχίας και ο Jake Dixon δεν θα αγωνιστεί ούτε εκεί, καθώς δεν έχει αναρρώσει ακόμη. Στη θέση του θα αγωνιστεί ο Yuki Kunii.

Ο Ιάπωνας αναβάτης αντικατέστησε τον Dixon και στη Balaton Park, χωρίς όμως να καταφέρει να μαζέψει βαθμούς στο ντεμπούτο του στα WSBK, αφού τερμάτισε 21ος το Σάββατο και 16ος την Κυριακή. Οι συνθήκες δεν είναι καθόλου καλές φέτος για την ιαπωνική ομάδα, με τον Dixon να τραυματίζεται στο Phillip Island τον Φεβρουάριο πριν καν αρχίσει η σεζόν και τον Ταϊλανδό Somkiat Chantra πότε να πέφτει και πότε να τερματίζει στις τελευταίες θέσεις, ενώ ο παλαίμαχος Jonathan Rea είναι ο πιο πετυχημένος αναβάτης της, με 4 βαθμούς που πήρε αντικαθιστώντας τον Dixon για έναν αγώνα.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Honda HRC:

“Ο Dixon συνεχίζει να εργάζεται σκληρά στο πρόγραμμα αποκατάστασής του μετά τον τραυματισμό που υπέστη νωρίτερα αυτή τη σεζόν. Αν και η διαδικασία αποκατάστασης προχωράει καλά, ο Βρετανός αναβάτης δεν είναι ακόμη έτοιμος να επιστρέψει στη δράση και, ως εκ τούτου, θα παραμείνει εκτός του γύρου στο Most, καθώς επικεντρώνεται στην πλήρη αποκατάσταση της φυσικής του κατάστασης.”