Motul WSBK – Oι πρώτες εντυπώσεις του Rea για την Yamaha R1 - Ήταν ένα μικρό σοκ!

Ο 6 φορές πρωταθλητής WSBK ένιωσε με το καλημέρα σαν το σπίτι του στη Yamaha ενώ τώρα καταλαβαίνει γιατί οι Razgatlioglu και Locatelli ήταν ταχύτεροι όλη τη χρονιά
motomag Motul WSBK – Oι πρώτες εντυπώσεις του Rea για την Yamaha R1, ήταν ένα μικρό σοκ!
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

2/11/2023

 

Ο Jonathan Rea μετά από εννέα χρόνια αποφάσισε να αφήσει την Kawasaki για την Yamaha, με τον αναβάτη από την Βόρεια Ιρλανδία να εκφράζεται θετικά τόσο για τη νέα του μοτοσυκλέτα όσο και για τη νέα του ομάδα μετά το τέλος του διήμερου τεστ στη Jerez.

Αναμφίβολα τα βλέμματα πολλών στη πίστα της Jerez ήταν στραμμένα στον Rea, καθώς ο πολυπρωταθλητής του WSBK θα πραγματοποιούσε τις πρώτες του δοκιμές με τη νέα του μοτοσυκλέτα. Ο Rea με την Yamaha R1 την πρώτη ημέρα κατάφερε να σημειώσει τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον ταχύτερο χρόνο που σημείωσε ο Remy Gardner επίσης με Yamaha R1. Ο νέος αναβάτης της Pata Yamaha Prometeon WorldSBK ελέω και της βροχής που έπεσε στην πίστα δεν κατάφερε παρά να γράψει μόλις 12 γύρους την πρώτη ημέρα ενώ είχε και μία μικρή πτώση χωρίς συνέπειες στη στροφή 13.

Τη δεύτερη ημέρα του τεστ τα πράγματα ήταν καλύτερα για τον Rea, καθώς οι καιρικές συνθήκες βελτιώθηκαν δίνοντας του τη δυνατότητα να περάσει περισσότερο χρόνο τόσο με την Yamaha R1 εντός πίστας όσο και με τους μηχανικούς του στο box ώστε να φέρει τη νέα του μοτοσυκλέτα στα “μέτρα” του. Ο Rea εκμεταλλευόμενος αυτόν τον χρόνο κατάφερε να γράψει 68 γύρους ενώ ταυτόχρονα σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο 7 δέκατα πίσω από τον πρώτο Remy Gardner.

WSBK

Ο Jonathan Rea μετά το τέλος του διήμερου τεστ έκανε τις πρώτες του δηλώσεις τόσο για τη νέα του ομάδα όσο και για τη νέα του μοτοσυκλέτα: “Τα πρώτα μου συναισθήματα με τη νέα μου ομάδα ήταν φανταστικά, από τη στιγμή που συμφώνησα να κάνω την μετάβαση από την Kawasaki. Τόσο οι άνθρωποι της Pata όσο και αυτοί της Yamaha ήταν πραγματικά φιλόξενοι και τα έκαναν όλα εύκολα. Το πρώτο τεστ ήταν απλά για να εξοικειωθώ με τη μοτοσυκλέτα. Ήταν ένα μικρό σοκ, είχα πολλές διαφορετικές αισθήσεις από αυτές που έχω συνηθίσει, αλλά όλες ήταν με θετικό τρόπο!”

“Η R1 είναι πολύ φιλική προς τον αναβάτη, δεν είναι εύκολο να φτάσω στο απόλυτο όριο ακόμη, αλλά είναι εύκολο να την οδηγήσει κάποιος γρήγορα. Η μοτοσυκλέτα προσφέρει αρκετή πρόσφυση, ενθαρρύνοντας σε να πας γρήγορα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Ο κινητήρας είναι τελείως διαφορετικός από αυτόν της Kawasaki καθώς μπορείς να μείνεις στο γκάζι περισσότερο χρησιμοποιώντας τη δύναμη του (κινητήρα). Μπορώ να καταλάβω γιατί ο Toprak οδηγούσε με τον συγκεκριμένο τρόπο όπως επίσης και γιατί ο Locatelli ήταν τόσο ανταγωνιστικός.”

WSBK

“Όλα είναι καλά! Η πρώτη επαφή ήταν πολύ καλή τόσο από πλευράς στησίματος όσο και σε ότι έχει να κάνει με την ομάδα. Την επόμενη φορά -τέλος Νοεμβρίου στο επόμενο τεστ- θα κάνουμε ένα ακόμη βήμα παραπέρα. Δοκιμάσαμε κάποια διαφορετικά πράγματα, στις αναρτήσεις, στα ελαστικά και στα ηλεκτρονικά. Ήθελα να καταλάβω πως η Yamaha R1 χρησιμοποιεί τις διαφορετικές γόμες ελαστικών και πως καταφέρνει να μεγιστοποιεί το ελαστικό SCX της Pirelli”.

"Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά ζήτησα διαφορετική ρύθμιση αλλά δεν κάναμε κάποια μεγάλη αλλαγή. Χρησιμοποίησα την "βασική ρύθμιση" ας πούμε του Yamaha R1 στα ηλεκτρονικά και στην επόμενη δοκιμή θα αρχίσουμε να δουλεύουμε πάνω σε νέα εξαρτήματα τα οποία θα φέρει η ομάδα. Πραγματικά η εμπειρία μου και τις δύο ημέρες ήταν θετική και νιώθω πως η Yamaha R1 έρχεται στα μέτρα μου. Τη δεύτερη ημέρα μάλιστα είμασταν τυχεροί όσον αφορά τον καιρό καθώς περάσαμε περισσότερο χρόνο με την μοτοσυκλέτα από όσο περιμέναμε. Είμαι σίγουρος πως θα μπορούσα να ξυπνήσω αύριο και να πετύχω ακόμη καλύτερους χρόνους, ωστόσο θα πρέπει να περιμένω μερικές εβδομάδες. Σας ευχαριστώ πολύ όλους, πραγματικά το διασκέδασα!”

https://www.motomag.gr/news/world-superbike/motul-wsbk-jerez-test-o-remy-gardner-tahyteros-olon-me-ti-brohi-na-dyskoleyei

Δεν περιμέναμε φυσικά να γίνει ο Rea ένας νέος Quartararo από την πρώτη ημέρα σε περίπτωση που δεν ήταν θετική η έκβαση της δοκιμής. Όχι γιατί δεν έχει μάθει να μιλά έξω από τα δόντια, αλλά επειδή η Yamaha τα πηγαίνει λίγο καλύτερα στα WSBK, χωρίς την ντροπιαστική πανωλεθρία στα MotoGP.

Αυτό που θέλουμε και ευχόμαστε να γίνει, είναι να επιστρέψει από την νέα σεζόν ακόμη πιο ανταγωνιστικός ο πολυπρωταθλητής Rea και να δώσει πνοή στον ανταγωνισμό.

 

WSBKWSBKWSBK

 

Ετικέτες

MOTUL WSBK, Most: Απτόητος ο Bulega – Διπλή νίκη ZXMOTO ξανά!

Την 19η σερί του νίκη πέτυχε ο Ιταλός
WSBK
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/5/2026

Ο Nicolo Bulega συνέχισε το απίστευτο σερί του, φτάνοντας τις 19 σερί νίκες στον θεσμό. Ο Ιταλός δυσκολεύτηκε μόνο στον πρώτο αγώνα του Σαββατοκύριακου, όμως ξεπέρασε το εμπόδιο του Lecuona. Η ZXMOTO πέτυχε ακόμη μία διπλή νίκη στα WSSP με τον Debise, ενώ ο Γιάννης Περιστεράς δεν κατάφερε να πάρει τον πρώτο του βαθμό στα WSPB.

WSBK

1ος αγώνας: Ο Danilo Petrucci είχε σφοδρή πτώση στην αρχή του αγώνα – έπειτα διαγνώστηκε με κάταγμα κόκκυγα - και βγήκαν κόκκινες σημαίες, οπότε είχαμε και επανεκκίνηση αγώνα, εκεί που οι Bulega, Yari Montella και Iker Lecuona έφυγαν μπροστά. Λίγο μετά ο Lecuona πέρασε τον Montella και επτά γύρους πριν το τέλος πέρασε και τον Bulega. Οι δυο τους έδωσαν μία πολύ ωραία μάχη με τελικό νικητή τον Bulega, που αύξησε το ρεκόρ του, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν οι Gerloff και Bassani. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Alex Lowes τερμάτισε 7ος, ενώ ξεκίνησε από την 14η θέση.

BULEGA

Αγώνας Superpole: Ο Sam Lowes σημείωσε πτώση στο ξεκίνημα, καθώς μπροστά είχαν φύγει οι δύο εργοστασιακές Ducati, με τρίτο τον Montella. Ο Bulega πήρε μία άνετη νίκη, με το βάθρο να παραμένει ίδιο με τον πρώτο αγώνα.

2ος αγώνας: Μία από τα ίδια κι εδώ, καθώς Bulega, Montella, Lecuona ξεχώρισαν από την αρχή και το βάθρο παρέμεινε και στον δεύτερο αγώνα το ίδιο, με τον Bulega να σημειώνει την 19η σερί του νίκη στον θεσμό και πραγματικά αναρωτιόμαστε ποιος και πώς θα σταματήσει το ρεκόρ αυτό. Lorenzo Baldassarri και Garrett Gerloff συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα και παρακάτω μπορείτε να δείτε τη βαθμολογία των έξι πρώτων.

1. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati) 310 βαθμούς

2. Iker Lecuona (Aruba.it Racing - Ducati) 215 βαθμούς

3. Yari Montella (Barni Spark Racing Team) 121 βαθμούς

4. Lorenzo Baldassarri (Team GoEleven) 107 βαθμούς

5. Sam Lowes (ELF Marc VDS Racing Team) 103 βαθμούς

6. Alex Lowes (bimota by Kawasaki Racing Team) 101 βαθμούς

 

WSSP

Ο Valentin Debise (EASTROC ZXMOTO Factory Evan Bros Racing) κέρδισε τον πρώτο αγώνα στο GP της Τσεχίας, με τον Can Oncu (Pata Yamaha Ten Kate Racing) να τερματίζει δεύτερος και τον Albert Arenas (AS BLU CRU Racing Team) να συμπληρώνει το βάθρο.

zxmoto

Ο δεύτερος αγώνας κρίθηκε στον τελευταίο γύρο, με τους Debise, Oncu και Tom Booth-Amos (PTR Triumph Factory Racing) να έχουν δημιουργήσει ένα τρενάκι και να παλεύουν και οι τρεις για τη νίκη, όμως ο Booth-Amos σημείωσε πτώση στην πρώτη στροφή του τελευταίου γύρου, ενώ αμέσως μετά ο Oncu περνάει τον Debise, ο οποίος απαντάει άμεσα και παίρνει μία εκπληκτική νίκη, σημειώνοντας την πέμπτη νίκη του φέτος και ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Oli Bayliss (PTR Triumph Factory Racing), γιος ενός σπουδαίου πρωταθλητή WSBK, του Troy Bayliss.

WSPB

Ο Γιάννης Περιστεράς δεν κατάφερε να συλλέξει τον πρώτο του βαθμό, καθώς στον πρώτο του αγώνα αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα και τερμάτισε 25ος, ενώ στον δεύτερο αγώνα ένα πρόβλημα που αντιμετώπισε στο πόδι του δεν του επέτρεψε κάτι καλύτερο από τη 17η θέση.