TOM SYKES

ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΜΕ ΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΣΤΙΛ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

23/11/2016

Μετά τις πρώτες δοκιμές στην πίστα της Jerez με τον κινητήρα του 2017, ο αναβάτης της Kawasaki Tom Sykes ήταν σχεδόν έξω φρενών με τις επιπτώσεις που έχουν οι νέοι κανονισμοί στους κινητήρες της Kawasaki. Θυμίζουμε ότι από του χρόνου, οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες των Superbike θα πρέπει να έχουν πάνω τους τόσο την γεννήτρια (μέχρι τώρα είχαν μόνο την μπαταρία) αλλά και τον αντικραδασμικό άξονα αν υπάρχει τέτοιος στην μοτοσυκλέτα παραγωγής. Αυτές οι αλλαγές σύμφωνα με τον Sykes είναι: Κλωτσιά στα αρχ…α” για τους αναβάτες της Kawasaki καθώς θα πρέπει να αλλάξουν εντελώς το στιλ οδήγησής τους. Ο Sykes λέει ότι με τον νέο κινητήρα δεν μπορεί να κάνει αυτά που έκανε με τον παλιό και ότι δεν μπορεί πλέον να είναι τόσο επιθετικός στις είσοδο και την έξοδο της στροφής.

Οι αλλαγές σύμφωνα με τον Sykes είναι: Κλωτσιά στα αρχ…α” για τους αναβάτες της Kawasaki 

Αν οι οργίλες δηλώσεις του Sykes ανταποκρίνονται στο μέγεθος του προβλήματος και με δεδομένο ότι η Ducati ήταν απίστευτα γρηγορότερη στους τρεις τελευταίους αγώνες και ότι όλες οι άλλες εταιρείες θα έχουν ολοκαίνουριες μοτοσυκλέτες (πλην της Yamaha) τότε ίσως να δούμε την κυριαρχία της Kawasaki να κλυδωνίζεται το 2017. Πάντως ο Sykes άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχουν ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης και ότι στα δοκιμαστικά του Aragon θα βρίσκονται σε πολύ καλύτερο σημείο από το σημερινό. 

Ετικέτες

Jonathan Rea: Η καριέρα μου στο MOTUL WSBK ήταν "σαν όνειρο"

Έτοιμος για “επιστροφή” λίγο μετά από το “αντίο” του
Rea
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

29/12/2025

Ο Jonathan Rea αποχαιρέτησε το WorldSBK στο τέλος του 2025, κλείνοντας μια καριέρα-ρεκόρ που, όπως ο ίδιος λέει, ήταν "σαν όνειρο" ενώ είναι ήδη έτοιμος για την επιστροφή του στις πίστες μέσα στο ερχόμενο μήνα, σε νέο πλέον ρόλο

Η σπουδαία καριέρα του Jonathan Rea στο WorldSBK μπορεί να ολοκληρώθηκε με δύο δύσκολες χρονιές στη Yamaha, ωστόσο ο ίδιος δεν κρύβει ότι, κοιτάζοντας πίσω, το συνολικό ταξίδι ήταν κάτι παραπάνω από μοναδικό.

Ο Βορειοϊρλανδός ολοκλήρωσε 17 συνεχόμενες σεζόν πλήρους απασχόλησης στο WorldSBK, καταγράφοντας 119 νίκες και έξι παγκόσμιους τίτλους, επιδόσεις που τον τοποθετούν αδιαμφισβήτητα στην κορυφή όλων των εποχών τόσο σε νίκες όσο και σε τίτλους.

Σε ηλικία 38 ετών, ο Rea έβαλε τέλος στην καριέρα του στο WorldSBK στον τελευταίο γύρο της σεζόν 2025, στο Jerez. Εκεί, δεν κατάφερε να συγκεντρώσει βαθμούς, ύστερα από πτώσεις τόσο στον πρώτο αγώνα όσο και στον αγώνα Superpole. Η δεύτερη πτώση του προκάλεσε τραυματισμό στο γόνατο, που δεν του επέτρεψε να εκκινήσει στον δεύτερο αγώνα, αλλά ούτε και να συμμετάσχει στις δοκιμές του Νοεμβρίου στο Jerez με τη Honda, στο πλαίσιο του νέου του ρόλου ως test rider της HRC, με ήδη προγραμματισμένη την αγωνιστική εμπλοκή του.

Το φινάλε αυτό ήρθε μετά από δύο σεζόν με τη Yamaha, οι οποίες σημαδεύτηκαν από τραυματισμούς και χαμηλή απόδοση. Στο διάστημα αυτό, ο Rea κατέγραψε μόλις ένα βάθρο και μία pole position με τη Yamaha R1, ενώ αναγκάστηκε να απουσιάσει από πέντε αγωνιστικά τριήμερα λόγω τραυματισμών.

Παρά τη δύσκολη κατάληξη, ο Rea μίλησε με θετικά λόγια για την πορεία του, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου πριν τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στην Ισπανία, που σήμανε και το τέλος της σεζόν 2025.

Rea

"Σαν όνειρο", απάντησε όταν ρωτήθηκε να συνοψίσει την καριέρα του.

"Ναι, σαν όνειρο. Οι γονείς μου με ανάγκασαν να πηγαίνω σχολείο, έπρεπε να πηγαίνω σχολείο.”

"Νομίζω όμως, ότι αυτό το σπορ, μου έμαθε περισσότερα για τη ζωή, τις φιλίες, τις σχέσεις, τις επιχειρήσεις, τη νίκη, την ήττα, απ’ όσα θα μπορούσε να μου διδάξει οποιαδήποτε ακαδημαϊκή εκπαίδευση. Είμαι απλώς ευγνώμων. Ήταν ένα όνειρο".

Εμείς περιμένουμε να τον δούμε σύντομα και πάλι στην πίστα, καθώς θα συμμετέχει με την Honda στο τεστ που θα γίνει στις 21 και 22 Ιανουαρίου στην Jerez και μία εβδομάδα αργότερα στο τεστ στο Portimao.

 Rea