WSBK Motul: Αλλαγές κανονισμών σε πνεύμα MotoGP

Παρεμβάσεις στους τομείς της ασφάλειας και των δοκιμαστικών
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

22/12/2020

Μετά τις πρόσφατες αλλαγές που έκανε η FIM και η Dorna  στους κανονισμούς των MotoGP, αντίστοιχες παρεμβάσεις έγιναν τώρα και για το παγκόσμιο πρωτάθλημα WSBK Motul που αφορά όχι μόνο τα Superbike αλλά και τις υπόλοιπες κατηγορίες του θεσμού. Οι κοινές αλλαγές έχουν να κάνουν με τις κίτρινες σημαίες όπου πλέον οι αναβάτες πρέπει να μειώνουν ταχύτητα και όχι απλά να μην προσπερνούν ο ένας τον άλλο. Σε περίπτωση που δουν κίτρινη σημαία κατά τη διάρκεια των ελεύθερων και χρονομετρημένων δοκιμαστικών, ο γύρος ή οι γύροι που αναγκάστηκαν να κόψουν ταχύτητα, δεν θα πηγαίνουν χαμένοι αλλά  οι συγκεκριμένοι αναβάτες θα μπορούν να τους κάνουν ακόμα κι αν έχει πέσει η καρό σημαία. Με αυτό τον τρόπο οι οργανωτές θέλουν να εξασφαλίσουν δίκαιες συνθήκες για όλους και κυρίως να μην δημιουργήσουν πίεση στους αναβάτες που έτυχε να μειώσουν ταχύτητα λόγω κίτρινης σημαίας.

Από το επόμενο πρωτάθλημα, οι αγωνοδίκες θα μπορούν να επιβάλλουν την ποινή “long-lap” στους αναβάτες όπως δηλαδή και στα MotoGP. Η διαφορά εδώ είναι πως αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις πίστες που διεξάγεται το WSBK Motul, οπότε ο εκάστοτε αρμόδιος επιθεωρητής της FIM θα αποφασίζει σε ποιους αγώνες θα μπορεί να επιβληθεί η ποινή του Long-lap και σε ποιους όχι.

Η τρίτη αλλαγή που είχε προαναγγελθεί αφορά τις προδιαγραφές και τη χρήση φωτεινών πινακίδων με μηνύματα μέσα στην πίστα στα πρότυπα της Formula 1 από το 2023. Λόγω δυσκολίας ανάγνωσης σε περίπτωση έντονης βροχής ή ομίχλης, αποφάσισαν να μην εμφανίζουν τις προειδοποιήσεις για την αλλαγή των καιρικών συνθηκών, οι οποίες θα εξακολουθούν να γίνονται με τις σημαίες από τους κριτές.

Μια πολύ σημαντική αλλαγή επί της διαδικασίας των χρονομετρημένων δοκιμαστικών αφορά την κατηγορία SSP300, όπου πλέον όλοι οι αναβάτες θα χρονομετρούνται ταυτόχρονα και δεν θα χωρίζονται σε δύο ξεχωριστά group. Επίσης θα επικαιροποιήσουν τη λίστα με τα μοντέλα παραγωγής που θα μπορούν να κάνουν ιδιωτικές δοκιμές και προπόνηση οι αναβάτες, ώστε να μην μοιάζουν με τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες τους.  

Τέλος, αποφάσισαν την παρουσία ελικοπτέρου για μεταφορά τραυματιών σε όποιες πίστες δεν υπάρχει κατάλληλα εξοπλισμένο νοσοκομείο σε απόσταση μικρότερη των 20 λεπτών.

Andrea Iannone - Αγωνιστική επιστροφή το 2024, στο MOTUL WSBK με την ομάδα της GoEleven

Μετά από τέσσερα χρόνια στον πάγκο, λόγω της τιμωρίας του για χρήση απαγορευμένων ουσιών, θα τον δούμε στη σέλα μιας Ducati Panigale V4R
motomag MOTUL WSBK – Επιστροφή του Iannone στους αγώνες με την ομάδα της GoEleven
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

18/10/2023

Η υπόθεση ντόπινγκ του Andrea Iannone λόγω χρήσης αναβολικών στο GP της Sepang το 2019 είχε συγκλονίσει τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και κυρίως το MotoGP, με το ανώτατο αθλητικό δικαστήριο (CAS) το 2020 να επιβάλει στον Ιταλό ποινή τετραετούς αποκλεισμού από τους αγώνες.

Το όνομα του Ιταλού αναβάτη είχε ακουστεί στα paddock του WSBK εδώ και πολύ καιρό ενώ ο εκτελεστικός διευθυντής του Ducati Corse, Luigi Dall’Igna, στη Βαρκελώνη είχε επιβεβαιώσει πως ο “The Maniac” θα επιστρέψει στην ενεργό δράση, στη σέλα μιας δορυφορικής μοτοσυκλέτας της Ducati, χωρίς ωστόσο να αναφέρει την ομάδα. Τελικά τα λόγια του Dall’Igna επιβεβαιώθηκαν, με την ομάδα της GoEleven να ανακοινώνει πως ο Iannone θα επιστρέψει στους αγώνες το 2024 πάνω στη σέλα της Ducati Panigale V4R.

Μετά την ανακοίνωση πως ο Iannone επιστρέφει στο WSBK το 2024 με την ομάδα της GoEleven στη θέση του Γερμανού Phillip Oetl, άπαντες ανυπομονούν να δουν σε τι κατάσταση βρίσκεται ο Ιταλός και αν θα τον δούμε να γυρνά με επιτυχία σελίδα, όσον αφορά την αγωνιστική του καριέρα.

Iannone
Ετικέτες