Αντίο Hilary Musson - Πέθανε η 2η γυναίκα που πήρε μέρος στο Isle of Man TT

Από τις πρωτοπόρες γυναίκες στο άθλημα, γρήγορη τόσο σε αγώνες πίστας, όσο και στη Road Racing σκηνή
Αντίο Hilary Musson
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/3/2023

“Η είσοδος μου στον κόσμο των δυο τροχών έγινε στα 16 μου, όταν ο πατέρας μου μου αγόρασε την πρώτη μου μοτοσυκλέτα, μια Triumph Tiger Cub, ενώ η αγάπη μου για τους αγώνες ξεκίνησε με την πρώτη επίσκεψη μου στην πίστα του Cadwell Park. Αυτό ήταν, είχα κολλήσει!”

Το 1969 η Hilary Musson συμμετείχε σε έναν αγώνα μόνο για γυναίκες στο Cadwell Park, όπου και τερμάτισε στην 4η θέση. Οι συμμετοχές ήταν λίγες, μόλις 8-9, και λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος οι αγώνες γυναικών δεν συνεχίστηκαν. Έτσι η Hilary ξεκίνησε να αγωνίζεται ενάντια στους άνδρες, κάτι ιδιαίτερα ασυνήθιστο για την εποχή.

Εκεί γεννήθηκε η αγάπη της Hillary για τα δίχρονα γιαπωνέζικα 250, οδηγώντας ένα Suzuki X7, ένα RD 250, ένα LC, κ.α.

Συμμετείχε σε πολλούς αγώνες λεσχών, πάντα καβάλα σε μοτοσυκλέτες παραγωγής τις οποίες οδηγούσε και στη διαδρομή σπίτι-δουλειά αλλά και σε κάθε ταξίδι για να πάρει μέρος με αυτές σε αγώνα.

Το 1974 & 1975 κέρδισε το Πρωτάθλημα British Formula Racing Club 250 production, δημιουργώντας αίσθηση. Την επόμενη χρονιά συμμετείχε στην Avon Production series με ένα Yamaha RD 250μ τερματίζοντας στην 3η θέση του Πρωταθλήματος, ενώ ο σύζυγος της συμμετείχε στην κατηγορία 500 κ.εκ..

Το 1977 η Hilary ξεκίνησε να αγωνίζεται σε διάφορους εθνικούς αγώνες, ώστε να πάρει τη διεθνή αγωνιστική της λισάνς, και να μπορεί να αγωνιστεί στο ΤΤ.

Ο περίγυρος της την προειδοποιούσε πως δεν θα τη δεχόταν στο ΤΤ, αφού μετά την πρώτη γυναικεία συμμετοχή της Beryl Swain το 1962, η FIM είχε απαγορεύσει στις γυναίκες να αγωνίζονται θεωρώντας πως ήταν πολύ επικίνδυνη ασχολία για εκείνες…

Αξίζει εδώ μια μικρή παρένθεση για να παραθέσουμε την περιπέτεια της Beryl Swain, όπου όταν εξέφρασε την επιθυμία της να αγωνιστεί στο ΤΤ το 1962, η FIM ανακοίνωσε έναν φωτογραφικό κανονισμό μώστε να μην μπορέσει η Swain να λάβει μέρος, με τον οποίο οι αναβάτες έπρεπε να ζυγίζουν το λιγότερο 61 κιλά! Τελικά η FIM της επέτρεψε να λάβει μέρος στο ΤΤ, αφού η Beryl φόρεσε μια… ζώνη δύτη με βαρίδια -κάτι ιδιαίτερα επικίνδυνο. Στον πρώτο -και τελευταίο- αγώνα της, η Swain τερμάτισε 23η ανάμεσα σε 25 αγωνιζόμενους, με τους υπόλοιπους 24 να είναι φυσικά άνδρες. Δυστυχώς, την επόμενη χρονιά η FIM -φοβούμενη για τον αντίκτυπο που θα είχε ένας πιθανός θάνατος γυναίκας αγωνιζόμενης στο ΤΤ- απαγόρευσε πλήρως τις γυναικείες συμμετοχές!

Hilary Musson

Παρόλα αυτά, η Hilary πήρε την διεθνή λισάνς, και το 1978 τη δέχθηκαν στην κατηγορία World Championship Formula 3 TT. Όπως έλεγε η Hilary, αρχικά θα προτιμούσε να αγωνιστεί στο ManxGP παρά στο ΤΤ, όμως η διοργάνωση εκεί δεν επέτρεπε στις γυναίκες να αγωνιστούν, μέχρι το 1989.

“Αισθανόμουν τιμή να κάνω το ντεμπούτο μου τη χρονιά της επιστροφής του Mike Hailwood, και είχα μάλιστα την ευκαιρία να του μιλήσω. Τερμάτισα το πρώτο μου ΤΤ στην 16η θέση, μια θέση πίσω από τον άνδρα μου τον John, σε 22 συμμετοχές. Αυτή ήταν και η πρώτη φορά που συμμετείχε ανδρόγυνο στον ίδιο αγώνα.”

Η Hilary συνέχισε να αγωνίζεται στο ΤΤ μέχρι το 1985, με μόνη εγκατάλειψη το 1979, από μηχανική βλάβη.

Δεν είχε ποτέ χορηγία, ούτε βοήθεια από κανέναν, πέρα από μερικές ζελατίνες από τον Bob Heath και από τη φιλοξενία στο Isle of Man, χάρη στον πρώην marshal John Bullivant και τη γυναίκα του Diana.

Πέρα από το ΤΤ, η Hilary συμμετείχε στο Manx GP το 1989, αλλά και στο Southern 100 στη δεκαετία του 1990, τρέχοντας τον τελευταίο της αγώνα το 1993.

Σημειώστε πως είχε κερδίσει και τα Πρωταθλήματα National Sprint Assosciation 125 and 250 στις αρχές των 90s.

Μετά την απόσυρση της από τους αγώνες η Hillary συμμετείχε σε track days, ειδικά στην αγαπημένη της πίστα που ήταν το Donington, με τελευταία μοτοσυκλέτα της ένα δίχρονο Aprilia RS 250.

Το 2006 η Hilary και η οικογένεια της μετακόμισαν στο Isle of Man, όπου συνέχισε την αγωνιστική της εμπλοκή, αυτή τη φορά ως marshal στο ManxGP.

“Τίποτα απ’ όσα έκανα στη ζωή μου δεν έγινε για χάρη της δημοσιότητας, αντίθετα με τις απόψεις κάποιων. Δεν είχα χρόνο για άλλα χόμπι, πέρα από τις κότες και τις γάτες μου, ειδικά την αγαπημένη μου λευκή Manxie, την Kipper.”

Αντίο Hilary

Ετικέτες

Isle of Man TT 2024 - O αγωνιζόμενος Sam West δανείζεται ένα Honda Grom και τον σταματά η αστυνομία για υπερβολική ταχύτητα!

Άντε τώρα να εξηγήσεις ότι δεν είσαι ελέφαντας…
motomag Isle of Man TT 2024 – O Sam West δανείζεται ένα Honda Grom και τον σταματά η αστυνομία για υπερβολική ταχύτητα!
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

31/5/2024

Κατά τη διάρκεια της τρίτης ημέρας των κατατακτήριων δοκιμών του Isle of Man TT 2024, ο αγωνιζόμενος Sam West αναγκάστηκε να αφήσει την BMW M 1000 RR στο τμήμα της διαδρομής Ballacrye καθώς η αλυσίδα της μοτοσυκλέτας είχε σπάσει. Ο West όπως καταλαβαίνεται δεν είχε κάποιο τρόπο για να γυρίσει στα pits για να προλάβει την επόμενη διαδικασία της κατηγορίας Supertwin οπότε έπρεπε να βρεθεί μία λύση, λύση που τελικά τον οδήγησε σε μια απίθανη περιπέτεια.

Η λύση βρέθηκε μέσω ενός ντόπιου ο οποίος του δάνεισε ένα Honda Grom για να μπορέσει ο West να επιστρέψει έγκαιρα στα pits. Καθώς ο ίδιος επέστρεφε στα pits ένας αστυνομικός ο οποίος κρατούσε ραντάρ ταχύτητας τον σταμάτησε λέγοντας του πως σε εκείνο το σημείο της διαδρομής είχε παρανομήσει καθώς πήγαινε με 40 χλμ./ώρα ενώ το όριο ήταν 30 χλμ./ώρα.

Το θέμα ήταν πως ο West έπρεπε να αποδείξει στον αστυνομικό πως είναι αγωνιζόμενος στο Isle of Man TT, καθώς ούτε δίπλωμα είχε, ούτε κάποιο αποδεικτικό στοιχείο ενώ το κερασάκι στην τούρτα ήταν το γεγονός πως βρισκόταν καβάλα σε ένα δανεικό Honda Grom που δεν γνώριζε ποιανού ήταν! Με λίγα λόγια άντε να αποδείξεις πως δεν είσαι ελέφαντας.

Isle of Man TT 2024 – O Sam West δανείζεται ένα Honda Grom και τον σταματά η αστυνομία για υπερβολική ταχύτητα!

Μετά από τις απαραίτητες εξηγήσεις στον αστυνομικό ο West επέστρεψε στα pits ενώ ο ίδιος έσπευσε να μοιραστεί με όλους την ιστορία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο ίδιος ανέφερε: “η κακή μου τύχη στο ΤΤ συνεχίζεται. Η αλυσίδα του BMW έσπασε. Αυτό δεν μου έχει συμβεί ξανά αλλά τι να κάνουμε... shit happens. Ένας γενναιόδωρος τύπος μου δανείζει ένα Honda Grom για να οδηγήσω πίσω στο paddock ώστε να μπορέσω να ξαναβγώ στα Supertwin. Ενώ επέστρεφα στη μέση της εξοχής ψάχνοντας για το δρόμο προς το Ramsey, βλέπω έναν αστυνομικό και τον πλησιάζω για οδηγίες. Μόνο που αυτός κρατάει ένα ραντάρ ταχύτητας και προφανώς αυτό το κομμάτι του δρόμου έχει όριο 30 και εγώ πάω με 40! Έπρεπε να εξηγήσω στον ευγενικό αλλά μπερδεμένο αστυνομικό γιατί τρέχω με μεγαλύτερη ταχύτητα από το επιτρεπτό όριο, με ένα δανεικό δίκυκλο, ενώ δεν ήξερα ούτε το όνομα του ιδιοκτήτη, ενώ δεν είχα ούτε δίπλωμα αλλά ούτε τηλέφωνο πάνω μου.

Δεν το σκέφτηκα καν, ήταν ένας άδειος επαρχιακός δρόμος κάπου κοντά στο Jurby, όπου οι περισσότεροι δρόμοι δεν έχουν όριο ταχύτητας. Μετά από κάποιες εξηγήσεις παίρνει όλα τα στοιχεία μου και μου επιτρέπεται να επιστρέψω στο paddock. Τελικά έφτασα στα pits άφησα το Grom στην τέντα μου και έτρεξα να προλάβω την επόμενη κατηγορία ωστόσο δεν μπόρεσα να βγω με τα Supertwin εγκαίρως.

Έτσι, με 2 ημέρες να απομένουν για τις κατατακτήριες δοκιμές, δεν έχω καταταγεί με καμία μοτοσυκλέτα και έχω ολοκληρώσει μόλις 2 χρονομετρημένους γύρους. Δύσκολη δουλειά μερικές φορές. Θα συνεχίσουμε αύριο. Ελπίζω να βγει ο ήλιος και να κάνουμε μερικούς γύρους”.

Ελπίζουμε να πάνε όλα καλά τις επόμενες ημέρες για τον Sam West, ωστόσο ότι και να γίνει ο ίδιος έχει γράψει με ανεξίτηλο τρόπο μία ακόμη ιστορία στο βιβλίο του Isle of Man TT.

Ετικέτες